- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (84 opinie)
- 2 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (262 opinie)
- 3 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (81 opinii)
- 4 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (401 opinii)
- 5 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (108 opinii)
- 6 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (224 opinie)
Zmiany w ruchu na ul. Świętojańskiej 16-17 maja
W dniach 16-17 maja testowana będzie możliwość utworzenia strefy ograniczonego ruchu samochodowego na ul. Świętojańskiej, na odcinku od al. Piłsudskiego do ul. 10 Lutego
Ograniczenie ruchu samochodowego na najbardziej prestiżowej ulicy handlowej w Gdyni pomoże określić kierunek zmian, mających na celu zwiększenie atrakcyjności tej przestrzeni publicznej dla ruchu pieszego. Ograniczenia w ruchu mogą mieć charakter czasowy - ulica może być zamykana np. tylko w weekendy lub w sezonie letnim. Działania prowadzone są w ramach projektu CIVITAS DYN@MO.
Jednym z zadań projektu CIVITAS DYN@MO jest utworzenie pierwszej w mieście "strefy pieszej". Co ważne, pod tym hasłem może kryć się przestrzeń dostępna nie tylko dla samych pieszych! Możliwe jest bowiem dopuszczenie również ruchu innych grup:
- mieszkańców,
- transportu publicznego,
- rowerzystów,
- taksówek,
- dostawców.
Zakres ograniczenia ruchu może więc być bardzo zróżnicowany. Kluczem do sukcesu jest bowiem dobór odpowiedniego zakresu do danej lokalizacji, w zależności od jej charakteru, możliwości i preferencji wszystkich interesariuszy, czyli mieszkańców, przedsiębiorców, klientów sklepów itp. Obok ul. Świętojańskiej, wśród rozpatrywanych pod tym kątem gdyńskich ulic znalazły się także al. Jana Pawła II i ul. Starowiejska .
Podstawą do dokonania ostatecznego wyboru oraz określenia zakresu ograniczeń jest szereg działań realizowanych w ramach projektu CIVITAS DYN@MO. Można wśród nich wymienić przeprowadzenie ankiet, skierowanych m.in. do przedsiębiorców, prowadzących różnorodną działalność przy analizowanych ulicach. Temat był również podnoszony w czasie debaty, zorganizowanej w listopadzie 2014 r. w Akademii Morskiej. Poza gronem ekspertów, uczestniczyli w niej zarówno przedsiębiorcy, mieszkańcy, jak i przedstawiciele różnych inicjatyw obywatelskich. Zwieńczeniem badań w przypadku każdej z wymienionych ulic jest pilotażowe ograniczenie ruchu, umożliwiające weryfikację wniosków badawczych.
CIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej.
* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł
Opinie (70) 2 zablokowane
-
2015-05-15 11:18
gdy podobne numery robili w Nowym Jorku to nawet trawę (także prawdziwą, choć znacznie więcej sztucznej) porozwijali na te parę dni. wyglądało genialnie ;-)
cy Scurek skitra trawe z Arki?- 3 2
-
2015-05-15 11:32
Czyli jednym słowem tworzymy większe korki - Motto U.Miasta?
Zamykanie ulic!
Tworzenie bus pasów na istniejących ulicach!
To są metody "ułatwiające życia mieszkańców! ?
Komuś się chyba nudzi w tym Urzędzie!
Zamiast wymyślać jak utrudnić życie mieszkańcom niech się zajmie ustawieniem sygnalizacji bo w tej chwili jest to główny czynnik korków
Jazda od czerwonego do czerwonego- 10 5
-
2015-05-15 13:57
bardzo dobry pomysł brakuje takich zdrowych rozrywek w trójmiescie
Oby brali wkoncu przykład z Gdyni w Gdańsku
- 2 10
-
2015-05-15 15:45
oby to tylko ten jeden weeknd (1)
kolejny poroniony pomysł obecnej pojechanej władzy
- 12 3
-
2015-05-15 18:52
ale to głównie pomysł opozycji
władza będzie testować różne miejsca- 1 0
-
2015-05-15 17:07
Brrrraaaaaawwwwoooo!!!!
mieszkam w tej części Świętojanskiej i bardzo jestem za
- 2 10
-
2015-05-15 18:51
No i fajnie
Chociaż ja uważam, że Świętojańska wyłączona z ruchu na stałe to bardzo zły pomysł (pamiętam jak optował na tym Horała i Dziambor).
Natomiast Molo Południowe jak najbardziej powinno zostać deptakiem.- 5 0
-
2015-05-15 19:13
umarła. ulica Świętojańska
Odkąd na tej ulicy zadomowiły się banki, operatorzy GSM i tym podobne firmy, Świętojańska przestała być "reprezentacyjną". Po godzinie 15 to jest boczna uliczka omijana szerokim łukiem przez gdynian.
- 5 4
-
2015-05-15 19:27
Mam wrazenienie, ze na takie pomysly wpadaja ludzie ktorzy z samochodu korzystaja tylko przy niedzieli albo nawet nigdy :-(
- 6 2
-
2015-05-15 19:53
Na leżakach na Śiętojańskiej ?
Ktoś chyba zgłupiał
- 8 2
-
2015-05-15 20:06
bezsens (1)
Tam nie ma po co chodzić wiec po co zamykać ,knajpy drogie ,reszta to banki i apteki ....
- 7 2
-
2015-05-15 22:19
Może by się to zmieniło dzięki temu.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.