• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1 kwietnia SKM-ka dojedzie do przystanku Śródmieście. Jest nowy rozkład jazdy

Maciej Naskręt
20 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Pociągi SKM 1 kwietnia w godzinach szczytu planowo mają odjeżdżać co 7-8 minut. Pociągi SKM 1 kwietnia w godzinach szczytu planowo mają odjeżdżać co 7-8 minut.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe udostępniła najnowszy rozkład jazdy pociągów do przystanku SKM Gdańsk Śródmieście. Od 1 kwietnia kolejki pojadą tam co ok. 7 minut. Pasażerowie powinni uważać, bowiem nie każdy pociąg jadący z Gdyni dotrze na nowy przystanek.



Ponad miesiąc pozostał do uruchomienia przystanku SKM Gdańsk Śródmieście przy al. Armii Krajowej w Gdańsku. zobacz na mapie Gdańska Pociągi będą stamtąd zabierać i dowozić pasażerów od 1 kwietnia. Z tego powodu odpowiedzialna za ruch na szlakach kolejowych spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podała najnowszy rozkład jazdy kolejek PKP SKM w Trójmieście.

- Prawie wszystkie pociągi naszej spółki będą dojeżdżać do przystanku Gdańsk Śródmieście. Od początku postawiliśmy na dobry rozkład jazdy związany z tym przystankiem - to warunek, by przyciągnąć do niego pasażerów - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o.

Podróż według rozkładu między przystankiem SKM Gdańsk Śródmieście a stacją Gdańsk Główny będzie trwała dwie minuty.

By sprawdzić rozkład jazdy przejdź na stronę spółki PKP PLK.

Pierwszy oficjalny wjazd SKM-ki na stację Gdańsk-Śródmieście


Trzeba będzie jednak uważać szczególnie rano, bo nie każda kolejka przyjeżdżająca z Gdyni do centrum Gdańska dojedzie do nowego przystanku nieopodal al. Armii Krajowej. Swój kurs zakończą one na stacji Gdańsk Główny. Listę tych pociągów podajemy poniżej w ramce.

Od dłuższego czasu wiadomo także, że na przystanku SKM Śródmieście nie zatrzymają się składy jadące w kierunku z i do Pruszcza Gdańskiego, a także Tczewa. Spowodowane to jest brakiem włączenia nowych torów SKM w linię dalekobieżną tuż za Wiaduktem Biskupia Górka zobacz na mapie Gdańska. Obecnie trwa opracowywanie studium wykonalności dla przedłużenia linii kolejowej nr 250, po której kursuje SKM, w kierunku Tczewa.

Nowy przystanek SKM Śródmieście z lotu ptaka


Przypomnijmy, że budowa linii kolejowej na odcinku ok. kilometra między stacją Gdańsk Główny a nowym przystankiem SKM Gdańsk Śródmieście zakończyła się w grudniu 2014 r. po prawie półtorarocznym okresie prac. 31 lipca 2013 r. PKP Trójmiasto podpisało umowę na budowę stacji Gdańsk Śródmieście z konsorcjum firm Rajbud i Dekpol. Umowa była warta 66,7 mln zł.

Inwestycja była podzielona na trzy części. Pierwsza to przebudowa istniejącej stacji Gdańsk Główny. Obejmowała ona modernizację peronu trzeciego poprzez utworzenie tzw. peronu wyspowego, remont i adaptację istniejącej wiaty wraz z jej wydłużeniem, a także przebudowę schodów wejściowych na nowy peron. Ponadto pasażerom poruszanie się ułatwi winda, łącząca peron nr 3 z przejściem podziemnym.

Relacja z budowy stacji Gdańsk Śródmieście


Kolejna część przedsięwzięcia to budowa ok. kilometrowej, dwutorowej linii kolejowej do planowanej stacji Gdańsk Śródmieście. W jej ramach oprócz torów została wzmocniona konstrukcja Kanału Raduni przechodząca pod torami.

Trzecim i najważniejszym elementem inwestycji była właśnie budowa nowego peronu wyspowego, czyli stacji Gdańsk Śródmieście. Na planowanym peronie została ulokowana wiata peronowa o konstrukcji stalowej, urządzenia elektronicznej informacji audiowizualnej dla podróżnych, słupki SOS-Info, monitoring, instalacja oświetleniowa, a także obiekty małej architektury.

Wszystkie pociągi będą kursować do przystanku Gdańsk Śródmieście z wyjątkiem:

1) pociągów do/z stacji Tczew oraz Pruszcz Gdański (będą kursowały z pominięciem przystanku Gdańsk Śródmieście);

2) z wyjątkiem pociągów rejsowych (kwestie obiegowe - nocowania w Gdańsku Gł.):
a) dni robocze:
97408 (Gdańsk Gł. przyjazd godz. 6.28)
97788 (Gdańsk Gł. przyjazd godz. 21.50)
97796 (Gdańsk Gł. przyjazd godz. 0.47)
95703 (Gdańsk Gł. odjazd godz. 1.00)
95403 (Gdańsk Gł. odjazd godz. 6.22)
95405 (Gdańsk Gł. odjazd godz. 6.37)
b) soboty:
95703 (Gdańsk Gł. odjazd godz. 1.00)
c) niedziele i święta:
97796 (Gdańsk Gł. przyjazd godz. 0.47)

Miejsca

Opinie (180)

  • 1 kwietnia? To brzmi jak

    ŻART.

    • 5 0

  • To nie jest wiadukt Biskupia Górka tylko Zaroślak

    Wikipedia : Wiadukt Zaroślak wiadukt w Gdańsku na drodze krajowej nr 91 (E75), w ciągu ulicy Trakt św. Wojciecha.
    Znajduje się na granicy dzielnic Śródmieście i Orunia-Św. Wojciech-Lipce, na osiedlu Zaroślak.
    Wiadukt przebiega nad linią kolejową 9. Jest częścią głównej arterii komunikacyjnej Trójmiasta. To jedyny wjazd tej przepustowości do Śródmieścia.

    Na jego południowym przyczółku znajduje się przystanek autobusowy w kierunku Dworca Głównego Zaroślak n/ż.
    Zatrzymują się przy nim autobusy linii 151, 154, 189, 207, 210, 232 i N5.

    Niegdyś pod wiaduktem znajdowała się stacja kolejowa Danzig Petershagen (Po wojnie ten przystanek nazywał się Gdańsk Pietraszewo, później przemianowano go na Gdańsk Biskupia Górka).

    • 5 0

  • Nie wzruszają mnie już takie newsy. (1)

    "Trójmiejska" komunikacja miejska to doskonały przykład na niegospodarność.
    Brak współpracy wielu spółeczek, brak wspólnej oferty, brak wspólnej taryfy,
    brak wspólnych zakupów taborowych, brak wspólnej odpowiedzialności za usługi.
    Za to 10 zarządów, 10 siedzib, 10 dyrektorów, 10 ofert, 10 taryf, a do tego 10 miast zamiast jednej wspólnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Jak zwal tak zwal.
    Ponad 40 lat korzystałem z usług komunikacji miejskiej, ale nigdy takiego
    bałaganu nie było. Był WSPÓLNY WPK i się jeździło. Dużo jeździło. Dzis pozostał mnie tylko samochód. Szkoda. Można by to jeszcze naprawić, ale Ktos by musiał. Bardzo chcieć

    • 8 5

    • Jest dokładnie jak piszesz.

      • 1 2

  • Ten przystanek zostal stworzony dla urzedasow

    ktorych w okolicy jest bez liku i tylko dla nich. Na dobra sprawe moglby miec tylko dwa kursy 8 rano i 16 popoludniu. Z ekonomicznego punktu widzenia jest bez sensu. No ale co sie nie robi dla swojego zelaznego elektoratu. Odwdziecza sie przy urnach.

    • 7 3

  • Taaa ten "ptak" mial 4 śmigła (quadrocopter) co widac na cieniu

    nad torami.....

    • 5 0

  • Czy PKM tez dojedzie do Śródmieścia?

    Ha, ha, ha!

    Sorry, nie mogłem się powstrzymać.

    • 6 4

  • Wiadukt Zaroślak (2)

    Przystanek kolejowy znajdował się w dzielnicy Śródmieście, na Zaroślaku w pobliżu dzisiejszego Urzędu Wojewódzkiego pod wiaduktem na Zaroślaku nad Kanałem Raduni u podnóża Biskupiej Górki. Posiadał bezpośrednie połączenie z gdańską siecią tramwajową (linia na Orunię).

    Rozwój miasta i rosnąca liczba mieszkańców Gdańska wymuszały rozbudowę stacji podmiejskich. Przystanek został zbudowany w latach 1908-1909 na linii Gdańsk - Tczew, w głębokim wykopie. Peron, na którym znajdował się budynek kasowy oraz poczekalnia z toaletą, został przykryty 100-metrowej długości wiatą i był dostępny ze znajdującego się prostopadle, powyżej wiaduktu ulicy.

    Kolejarze polscy pracujący na liniach kolejowych (normalnotorowych) wewnątrz Wolnego Miasta Gdańska (będącymi pod zarządem Dyrekcji Okręgowej PKP w Toruniu) nadali temu przystankowi nieoficjalną nazwę Gdańsk Pietraszewo. Nazwą Pietraszewo nazywano w późniejszym okresie również tereny w pobliżu przystanku, które dziś nazywa się Zaroślak. Obszar ten nosił nazwę Petershagen, stąd wzięło się spolszczenie. Po II wojnie światowej, przez krótki czas przystanek nosił nazwę Pietraszek.

    Po wojnie przystanek osobowy funkcjonował do połowy lat 60. a po jego zamknięciu dla odprawy podróżnych następnym przystankiem za Gdańskiem Głównym stał się przystanek Gdańsk Orunia. Likwidacja przystanku nastąpiła wraz z przebudową układu drogowego i budową nowego wiaduktu w miejscu dotychczasowego, w ciągu Traktu św. Wojciecha.

    • 8 1

    • Gdansk Biskupia Górka (1)

      Tak brzmiała nazwa tego przystanku w latach 1946-1960. Likwidacja 1960. Wiadukt z zejściem na peron o którym mowa to na ulicy Augustyńskiego.

      • 6 0

      • Zgadza się, ale wiadukt wciąż jest na Zaroślaku

        • 2 0

  • A to nie prima aprilis? (1)

    data 1 kwietnia by na to wskazywała.

    • 2 0

    • Dziękujemy za podpowiedź, Kapitanie Oczywisty!

      • 0 1

  • (1)

    Wreszcie będzie prawdziwe centrum. Należałoby wyburzyć tylko te rudery na Biskupiej i pierdzielnąć tam ładne osiedle z punktowcami. Wtedy będzie śródmieście.

    • 5 4

    • Nie z punktowcami tylko z wieżowcami, po 17 pięter najlepiej, z ładnym widokiem na stare miasto

      • 1 0

  • Też sądzę że, to prima aprilis.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane