- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (139 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (705 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (238 opinii)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (136 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (100 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (59 opinii)
Autobusy nie kursują, bo mają za mało drzwi
Pandemia koronawirusa unieruchomiła 14 autobusów Mercedes Citaro, które w 2018 r. kupiła w Berlinie spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Pojazdy posiadają tylko dwoje drzwi, co przy obowiązywaniu strefy buforowej sprawia, że do dyspozycji podróżnych pozostawałoby tylko jedno wejście. Spółka zapewnia, że choć pojazdy od prawie roku stoją w zajezdni przy al. Hallera, są one regularnie uruchamiane, podlegają przeglądom i pozostają w pełnej gotowości do obsługi linii.
Ich cechą charakterystyczną jest brak trzecich drzwi - wejście i wyjście z autobusu możliwe jest tylko drzwiami przy kierowcy oraz w środkowej części.
Już trzy lata temu, gdy pierwsze pojazdy dotarły do Gdańska, kierowcy autobusów, ale i sami pasażerowie zauważyli, że dwoje drzwi może utrudniać wymianę pasażerów w godzinach szczytu.
O jedne drzwi za mało
Pandemia nie tylko potwierdziła te obawy, ale wręcz całkowicie unieruchomiła pojazdy w bazie przy Hallera.
- Autobusy Mercedes Citaro z 2009 roku wyłączone są czasowo z obsługi linii w związku z obostrzeniami związanymi z pandemią. Powodem ich czasowego wyłączenia z obsługi linii jest to, że autobusy te posiadają dwoje drzwi, tym samym przy obowiązywaniu strefy buforowej w strefie kierowców przednie drzwi w pojazdach komunikacji miejskiej wyłączone są z możliwości wsiadania i wysiadania dla pasażerów. W trosce o komfort pasażerów przy wsiadaniu i wysiadaniu w sytuacji, kiedy dysponujemy dostateczną liczbą pojazdów z większą liczbą drzwi, autobusy te wyłączone zostały czasowo z obsługi - wyjaśnia Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT.
Na wycofanie z eksploatacji kupionych niedawno autobusów uwagę zwrócił radny miasta Przemysław Majewski, który najpierw wystosował w tej sprawie pytania do miejskiej spółki, a w czwartek w biurze rady miasta złożył stosowną interpelację.
- Autobusy są uruchamiane, podlegają przeglądom, są cały czas w pełnej gotowości do obsługi linii - zapewnia rzecznik GAiT.
Miejsca
Opinie (268) 7 zablokowanych
-
2021-02-06 06:34
Wybiórczo
Rozumiem, że zmuszają nas do kaganców, ale kierowcy ZTM są uodpornieni i ich to bezprawie nie dotyczy.
- 0 0
-
2021-02-06 11:24
Po co jakies wymyslne drzwi, karoserie jak wystarczy sama Platforma- odpowiednik lory bez torow ale z Ryzym furmanem.
- 0 0
-
2021-02-06 11:43
a b s u r d
- 0 0
-
2021-02-08 07:01
Kolejny złom z Niemiec
Pierw Dortmundy, później stare autobusy, teraz to
Skąd w Gdańsku ta dzika fascynacja odpadami z Niemiec - to Niemcy są niegospodarni, że sprzedają "dobre" pojazdy czy Gdansk kupując "wyeksploatowane" truchła?
W każdym razie jest tu jakiś wałek.
Kto odpowie za te zakupy?- 0 0
-
2021-02-09 20:28
kryminał
te stojące autobusy groża ukaraniem winnych,,,koszty potężne...ubezpieczenie,parkowanie,przeglądanie, odpalanie itd
i my za to płacimy :(((((((((- 0 0
-
2021-02-24 11:46
j
a kapeny jeżdzą
- 0 0
-
2021-03-02 01:47
Zaszczepić kierowców i zlikwidować strefy buforowe
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.