- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (48 opinii)
- 2 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (118 opinii)
- 3 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (157 opinii)
- 4 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (25 opinii)
- 5 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (167 opinii)
- 6 PiS: Unia Europejska potrzebuje odsieczy (311 opinii)
Autobusy nie kursują, bo mają za mało drzwi
Pandemia koronawirusa unieruchomiła 14 autobusów Mercedes Citaro, które w 2018 r. kupiła w Berlinie spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Pojazdy posiadają tylko dwoje drzwi, co przy obowiązywaniu strefy buforowej sprawia, że do dyspozycji podróżnych pozostawałoby tylko jedno wejście. Spółka zapewnia, że choć pojazdy od prawie roku stoją w zajezdni przy al. Hallera, są one regularnie uruchamiane, podlegają przeglądom i pozostają w pełnej gotowości do obsługi linii.
Ich cechą charakterystyczną jest brak trzecich drzwi - wejście i wyjście z autobusu możliwe jest tylko drzwiami przy kierowcy oraz w środkowej części.
Już trzy lata temu, gdy pierwsze pojazdy dotarły do Gdańska, kierowcy autobusów, ale i sami pasażerowie zauważyli, że dwoje drzwi może utrudniać wymianę pasażerów w godzinach szczytu.
O jedne drzwi za mało
Pandemia nie tylko potwierdziła te obawy, ale wręcz całkowicie unieruchomiła pojazdy w bazie przy Hallera.
- Autobusy Mercedes Citaro z 2009 roku wyłączone są czasowo z obsługi linii w związku z obostrzeniami związanymi z pandemią. Powodem ich czasowego wyłączenia z obsługi linii jest to, że autobusy te posiadają dwoje drzwi, tym samym przy obowiązywaniu strefy buforowej w strefie kierowców przednie drzwi w pojazdach komunikacji miejskiej wyłączone są z możliwości wsiadania i wysiadania dla pasażerów. W trosce o komfort pasażerów przy wsiadaniu i wysiadaniu w sytuacji, kiedy dysponujemy dostateczną liczbą pojazdów z większą liczbą drzwi, autobusy te wyłączone zostały czasowo z obsługi - wyjaśnia Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT.
Na wycofanie z eksploatacji kupionych niedawno autobusów uwagę zwrócił radny miasta Przemysław Majewski, który najpierw wystosował w tej sprawie pytania do miejskiej spółki, a w czwartek w biurze rady miasta złożył stosowną interpelację.
- Autobusy są uruchamiane, podlegają przeglądom, są cały czas w pełnej gotowości do obsługi linii - zapewnia rzecznik GAiT.
Miejsca
Opinie (268) 7 zablokowanych
-
2021-02-05 10:22
a kto je kupił..takie fajne
- 6 0
-
2021-02-05 10:22
znowu niemieckie produkty
- 10 4
-
2021-02-05 10:35
(1)
Angielskie autobusy mają jeszcze mniej drzwi i jakoś dają rade...
- 7 2
-
2021-02-05 17:31
Anglia to Anglia
- 1 0
-
2021-02-05 10:41
PO w akcji
Zamówić autobus podmiejski do miasta to chyba tylko liberalno-peowskie mózgi potrafią. Iksde!!! A smieją się ludzie, że PiS nie potrafi rządzić. Przecież to jest przeepaść!!
- 14 4
-
2021-02-05 10:41
Wiedzieli co robią jak im te autobusy sprzedawali
- 3 1
-
2021-02-05 10:43
Kupilim my autobusy, poprawilim trzy razy. Lapowka akurat wystarczyla na chlib i kaszanke z beltem.
- 8 2
-
2021-02-05 10:49
Większej głupoty
Jak ostatnio jest ich mnustwo - dawno nie słyszałem
- 3 0
-
2021-02-05 10:52
Czeski film!
- 3 0
-
2021-02-05 10:54
Dlaczego Lisicki nie beknął (1)
Skoro to on 'znalazł' tę firmę i doporowadzilł do transakcji a w momencie zakupu umowa między GAiTem a ZTMem wyraźnie dopuszczała co najmniej trzydrzwiowe autobusy?
- 9 1
-
2021-02-05 11:37
Beknął oj beknął
jak wypił gorzałę z zagrychą po otwarciu koperty. Bo przecież sam kiedyś jeździł na badania rynku nawet do Brazylii o Niemcach nie wspomnę bo siedział tam bez końca. A tu pod nosem są do kupienia autka i co musi być pośrednik?
- 0 0
-
2021-02-05 11:01
Miasto marzeń i wizji p.Dulkiewicz - Bareja by tego nie wymyślił
- 9 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.