• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

15 mln zł na nowe drogi i zbiorniki retencyjne. Zmiany przy osiedlu w Orłowie

Patryk Szczerba
27 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
W ramach inwestycji zaplanowno budowę i remonty dróg oraz powstanie zbiorników retencyjnych. W ramach inwestycji zaplanowno budowę i remonty dróg oraz powstanie zbiorników retencyjnych.

Nowe fragmenty jezdni i chodników wraz z miejscami postojowymi oraz remont nawierzchni ul. SpółdzielczejMapkaBernadowskiejMapka to inwestycje, które niebawem rozpoczną się w Orłowie. Do tego powstaną zbiorniki retencyjne, a prace warte 15 mln zł współfinansuje deweloper.



Czy obawiasz się, że w twojej dzielnicy może dojść do podtopień?

Przypomnijmy, że o przetargu na inwestycję informowaliśmy w styczniu. Prace dotyczą okolic osiedla Nowe Kolibki budowanego przez firmę Invest Komfort, która dołoży się do inwestycji.

Władze miasta zapowiedziały:

  • budowę fragmentu nowej jezdni i chodników wraz z miejscami postojowymi,
  • remont nawierzchni ul. Spółdzielczej i Bernadowskiej,
  • utworzenie zbiorników retencyjnych, które mają zatrzymać wodę z tego obszaru,
  • zamontowanie nowego energooszczędnego oświetlenia.


- Inwestycja w Orłowie to kompleksowe działanie, którego głównym elementem jest rozbudowa infrastruktury drogowej w tej części dzielnicy - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Równie istotna jak nowe drogi jest budowa zbiorników retencyjnych. Mają one ograniczyć skutki nawalnych deszczy, które raz po raz niszczyły dolną część Orłowa, zamieniając spokojną rzekę Kaczą i potok Swelina w rwące i wylewające z koryta potoki.

Przetarg według kryteriów: cena brutto (60 proc.), okres wykonania (10 proc.), okres udzielonej gwarancji (10 proc.) i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (20 proc.) został rozstrzygnięty, ale nie obyło się bez komplikacji.

Pojawiły się trzy oferty, ale ostatecznie rozpatrywano dwie:

  1. Firma Eurovia: 15,5 mln zł, 35 tygodni wykonania i 5 lat gwarancji.
  2. Strabag: 17,2 mln zł, 42 tygodnie wykonania i 5 lat gwarancji.

Gdynia oszacowała wartość prac na nieco ponad 12,5 mln zł, ale przetarg i tak rozstrzygnięto.

Rozstrzygnięcie z komplikacjami



Po fakcie okazało się, że urzędnicy przyznali niesłusznie punkty w kryterium "doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia" firmie Eurovia.

- Wybrany wykonawca podał doświadczenie kierownika robót branży konstrukcyjnej uzyskane dla zadania oznaczonego jako pkt. 1., tj. "Szacht ze ścian szczelinowych stanowiący obudowę kanału spiralnego w ramach budowy oczyszczalni wód opadowych w Płocku". Po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający uzyskał informację, że w ramach powyższego zadania wskazana osoba w przedmiotowym zamówieniu nie została zgłoszona do pełnienia funkcji kierownika robót branży konstrukcyjnej - można przeczytać w komunikacie na stronie miasta.

Dokonano weryfikacji, ale nie zmieniło to wyniku i inwestycję zrealizuje firma Eurovia.

Prace powinny zakończyć się w pierwszej połowie 2022 roku.

Miejsca

Opinie (89) 3 zablokowane

  • czy kupujący mieszkania na Nowych Kolibkach są informowanie ,że osiedla powstało na byłym wysypisku śmieci ? (1)

    • 18 4

    • Wysypisko śmieci w parku krajobrazowym?

      Bóg Cię opuścił? xD

      • 3 2

  • I na wszystkich tych drogach i dróżkach (2)

    W kazdym wolnym miejscu postawcie parkomaty. Bez dojenia z ludzi kasy żadna inwestycja sie nie obejdzie.

    • 40 6

    • postawimy, dziękujemy za sugestię

      • 11 0

    • dokładnie tak - wszystkie miejskie parkingi i zatoczki powinny być oparkomatowane

      niech to będzie choćby 1zł za godzinę - i wtedy nikt w mieście nie postawi wraku z reklamami - bo sie szybko może okazać że zyski z takiej reklamy są niższe niż koszty postoju...
      a i autentycznych pozostawionych wraków nie będzie - bo miasto w ramach ściągnięcia długu, zajmie taki samochód stojący od wielu miesięcy.

      • 7 0

  • Dlaczego z naszych podatków budujemy ulice dla dewelopera? (4)

    Obecnie jest tam polna droga i las.
    Dlaczego z pieniędzy z podatków nie remontuje się ulic, w których od "wieków" mieszkają mieszkańcy płacący podatki?
    W Gdyni się dziesiątki ulic, których widok nawierzchni jest gorszy jak za głębokiej komuny. Można tam kręcić filmy historyczne typu "Ziemia Obiecana".

    Czy zawsze musi chodzić o to, aby zrobić dobrze dewelepnrowei?
    Publiczne koszty i prywatne przychody.....

    • 27 4

    • pretensje do miasta powinny być (3)

      tu jest ok: deweloper współfinansuje, a nowa droga to jest profit dla każdego, kto mieszka w pobliżu. To miasto zaniedbuje tereny, gdzie deweloperów nie ma... :(

      • 5 1

      • Developer na tym zarabia (2)

        Sprzedahac mieszkania po 2 mln sztuka. Miasto w ten sposob dotuje dewelopera by wiecej zarobil

        • 7 2

        • Jestem ciekaw, czy gdyby deweloper się nie dokładał

          • 1 0

        • Ulubiony gdański deweloper

          nawet nie dołożył się do wygładzenia chociażby jednego kociego łba :)
          Chyba wiecie o kogo chodzi.

          • 3 0

  • Miasto robi drogę dla Dewelopera, który sprzedaje mieszkania w cenie do 2,5 mln zł szt. (1)

    To chyba chore.
    Deweloper w Kolibkach sprzedaje mieszkania w cenie do 2,5 mln za jedno, Cena dawno przebiła wartość 20k za metr.

    A Gdynia w dobroci serca robie ulicę. Oczywiście deweloper coś tam dopłaca, ale przy cenach sprzedaży nieruchomości spokojnie sobie odbije. Jeżeli już to powinien ponieść sam koszt całej inwestycji. W końcu marża na lokalach już osiąga wartości baaardzo wysokie.

    Tak naprawdę nie rozumiem dlaczego Miasto (czyli My) ma współfinansować i budować dojazd dla bardzo drogiego dewelopera. Dlaczego za te pieniądze nie wyremontuje, albo nawet nie zbuduje dróg i kanalizacji w istniejacych od dziesiątek lat dzielnicach?

    • 29 4

    • Deweloper nie może ingerować w miasto

      na podstawie swoich zarobków i widzimisię. A wątpię żeby Gdynia zdecydowała się zrezygnować z wizerunkowego profitu w postaci pochwalenia się wkładem w nowe drogi

      • 1 2

  • No to teraz czekamy aby za naszą kasę zbudować nowy wiadukt pod torami.... (1)

    Po co remontować ul. Hutniczą przy której znajdują się setki firm płacące gigantyczne podatki dla Miasta i opłaty od użytkowania wieczystego?

    Lepiej budować od podstaw ulicę dla dewelopera, który kosi ciężki szmal......

    Witajcie w Gdyni.....

    • 34 4

    • prawda

      • 8 1

  • Budowa jeziora dla Dewelopera.....

    No to ktoś nieźle pojechał w Mieście.... Budowa zbiornika retencyjnego aby deweloper miał miły widok i aby zminimalizować zagrożenie zalaniem. Na pewno o dzielnica z jeziorkiem zyska na wartości, wartości dewelopera oczywiście.

    No nieźle.... A co z dzielnicami które już istnieją i nie mogą się doprosić o drogę? Skansen? Żywe muzeum? A może kolejna wystawa stała do Muzeum Emigracji?

    • 31 6

  • ile konkretnie dołożył deweloper ? (1)

    • 22 0

    • Dołożył know-how

      Określił gdzie ma być ulica.....

      • 9 0

  • co robi osiedle

    na granicy z rezerwatem?

    • 17 1

  • I znowu miasto doklada sie developerowi do interesu

    Gdynia rzadzi mafia.

    • 21 1

  • Czyli o wydłużeniu ul. Lotników do granic Sopotu można zapomnieć

    Po co budować równoległą drogę wzdłuż Zwycięstwa?
    Nie po to deweloper buduje osiedle aby mu teraz przeszkadzać......

    Szkoda, bo była szansa polepszenia układu komunikacyjnego w Gdyni, ale kogo to obchodzi.

    A tak miast rozwija się w stylu bliskowschodnim.... z uprzywilejowaniem zamożnych inwestorów.

    • 15 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane