• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

15 mln zł na nowe drogi i zbiorniki retencyjne. Zmiany przy osiedlu w Orłowie

Patryk Szczerba
27 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
W ramach inwestycji zaplanowno budowę i remonty dróg oraz powstanie zbiorników retencyjnych. W ramach inwestycji zaplanowno budowę i remonty dróg oraz powstanie zbiorników retencyjnych.

Nowe fragmenty jezdni i chodników wraz z miejscami postojowymi oraz remont nawierzchni ul. SpółdzielczejMapkaBernadowskiejMapka to inwestycje, które niebawem rozpoczną się w Orłowie. Do tego powstaną zbiorniki retencyjne, a prace warte 15 mln zł współfinansuje deweloper.



Czy obawiasz się, że w twojej dzielnicy może dojść do podtopień?

Przypomnijmy, że o przetargu na inwestycję informowaliśmy w styczniu. Prace dotyczą okolic osiedla Nowe Kolibki budowanego przez firmę Invest Komfort, która dołoży się do inwestycji.

Władze miasta zapowiedziały:

  • budowę fragmentu nowej jezdni i chodników wraz z miejscami postojowymi,
  • remont nawierzchni ul. Spółdzielczej i Bernadowskiej,
  • utworzenie zbiorników retencyjnych, które mają zatrzymać wodę z tego obszaru,
  • zamontowanie nowego energooszczędnego oświetlenia.


- Inwestycja w Orłowie to kompleksowe działanie, którego głównym elementem jest rozbudowa infrastruktury drogowej w tej części dzielnicy - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Równie istotna jak nowe drogi jest budowa zbiorników retencyjnych. Mają one ograniczyć skutki nawalnych deszczy, które raz po raz niszczyły dolną część Orłowa, zamieniając spokojną rzekę Kaczą i potok Swelina w rwące i wylewające z koryta potoki.

Przetarg według kryteriów: cena brutto (60 proc.), okres wykonania (10 proc.), okres udzielonej gwarancji (10 proc.) i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (20 proc.) został rozstrzygnięty, ale nie obyło się bez komplikacji.

Pojawiły się trzy oferty, ale ostatecznie rozpatrywano dwie:

  1. Firma Eurovia: 15,5 mln zł, 35 tygodni wykonania i 5 lat gwarancji.
  2. Strabag: 17,2 mln zł, 42 tygodnie wykonania i 5 lat gwarancji.

Gdynia oszacowała wartość prac na nieco ponad 12,5 mln zł, ale przetarg i tak rozstrzygnięto.

Rozstrzygnięcie z komplikacjami



Po fakcie okazało się, że urzędnicy przyznali niesłusznie punkty w kryterium "doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia" firmie Eurovia.

- Wybrany wykonawca podał doświadczenie kierownika robót branży konstrukcyjnej uzyskane dla zadania oznaczonego jako pkt. 1., tj. "Szacht ze ścian szczelinowych stanowiący obudowę kanału spiralnego w ramach budowy oczyszczalni wód opadowych w Płocku". Po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający uzyskał informację, że w ramach powyższego zadania wskazana osoba w przedmiotowym zamówieniu nie została zgłoszona do pełnienia funkcji kierownika robót branży konstrukcyjnej - można przeczytać w komunikacie na stronie miasta.

Dokonano weryfikacji, ale nie zmieniło to wyniku i inwestycję zrealizuje firma Eurovia.

Prace powinny zakończyć się w pierwszej połowie 2022 roku.

Miejsca

Opinie (89) 3 zablokowane

  • Wysyp fanów komuny (1)

    czytam i czytam i wniosek jest taki, że najlepiej wszystko dostać za darmo. A jeszcze lepiej zabrać bogatszemu. Co tam, że zapracował, to mi się należy! Brzydzę się socjalistycznym myśleniem na zasadzie; niech mi deweloper prywatne podwórko remontuje skoro go stać a mnie nie.

    • 3 6

    • mnie też to brzydzi

      nie podoba ci się miasto albo budowa - ok masz święte prawo... ale żeby od razu łapy po nie swoje pieniądze wyciągać... wstydu niektórzy nie znają

      • 4 3

  • Ciekawe kiedy

    Gdynia ul. Gdyńską wybuduje do ul. Bernadowskiej?

    • 6 1

  • Dramat

    Ludzie czy widzicie stan dróg i ulic w całej Gdyni.To jest jeden wielki dramat nawierzchnie krzywe,dziury w asfalcie i w tysiacach miejsc popekany asfalt .Przy dworcu ,sadzie,Unruga PŁK.DĄbka
    Warszawska,Witominska i tak dalej mozna wymieniac.Łatwiej wymienic te pare ulic ,ktore sa moze poprawne.A tutyaj jeszcze deweloperowi buduja ulice skandal,Szczur i jego klika dziekujemy juz bardzo.A przy J.Wisniewskiego przy terminalu promowym to asfalt sam sie zwija hahaha,mostek po ulewie dalej nie naprawiony tragedia precz z takimi ludzmi w Urzedzie Miasta czas najwyzszy precz
    ,

    • 13 2

  • skandal (4)

    Deweloper sam powinien zbudować tą drogę. Korzystają z niej wyłącznie mieszkańcy osiedla wybudowanego przez invest komfort. Firma kupiła piękną działkę na wygwizdowie, a teraz wszyscy mieszkańcy mają się składać, żeby paru osobom dobrze się jechało samochodami. Kto inny zainkasował miliony za mieszkania, a kto inny płaci, żeby można z nich korzystać. To skandal i marnowanie pieniędzy przez miasto.

    • 11 6

    • Ja też mieszkam w kierunku Bernadowskiej

      I cieszę się z tej drogi. My też płacimy podatki. To chyba oczywiste, że szybciej miasto zadziała tam, gdzie ma finansowe i budowlane wsparcie...

      • 5 2

    • Dzięki ulicy deweloper wyciągnie więcej za metr mieszkania (1)

      Mieszkańcy zamiast jeepa będą mogli kupić sobie porshe panamery.

      Czyli cała Gdynia robi zrzutkę na dewelopera, który sprzedaje mieszkania w okolicy 2 bańki sztuka.

      To jest chore. Ludzie mają domy latami bez dróg dojazdowych utwardzonych choćby płytami a tu miasto buduje drogę dla dewelopera.....

      • 4 3

      • To zgłoście się do wspólnot

        albo deweloperów, żeby zrobili składkę z miastem. Szybko pójdzie, gwarantuję.

        • 3 1

    • Mieszkaniec Gdyni

      Skandalem to jest stan nawierzchni Bernadowskiej prowadzącej do starych osiedli, tak do tych które powstały na długo zanim IK wykupił tam działk, brak instalacji burzowej odprowadzającej wodę oraz chodnika i pasów.

      • 0 1

  • Oczywiście jak zawsze brakuje informacji ile km wyremontują

    • 3 0

  • A w Gdańsku nie jest podobnie? Nowa Opacka, nowa sudecka a teraz mówią o kolejnej nowej drodze między opacka a czyżewskiego. To tylko w jednej dzielnicy. Inwestorzy, inpro i bmc jakoś się nie dokładają. A drogi te mają priorytet w budżecie i nie podlegają cięciom.

    • 4 0

  • Jak gruby remont i budowa drogi to zawsze przy terenach deweloperów....

    Deweloperka to obecnie najbardziej rentowna branża.
    Ceny mieszkań szybują w kosmos.
    A wszyscy mieszkańcy miasta muszą robić jeszcze zrzutę na drogi.

    Może remontujmy ulice według historii powstawania zabudowy przy nich. W ten sposób istniejące stare dzielnice miałyby pierwszeństwo przed deweloperem budującym przy polnej drodze.....

    • 5 0

  • a gdzie się podział MTM

    niemożliwe , że nie wygrał

    • 2 0

  • Oczywiście - Szczurek robi "inwestycje" pod dewelopera

    "Rewitalizacje" też tylko tam gdzie się deweloper pojawia: niby to przez przybudówki typu LIS czy inne, ale zawsze magicznie tam gdzie buduje deweloper....

    Prywatne miasto garstki deweloperów i urzędadów na ich usługach.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane