• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

15 mln zł na nowe drogi i zbiorniki retencyjne. Zmiany przy osiedlu w Orłowie

Patryk Szczerba
27 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
W ramach inwestycji zaplanowno budowę i remonty dróg oraz powstanie zbiorników retencyjnych. W ramach inwestycji zaplanowno budowę i remonty dróg oraz powstanie zbiorników retencyjnych.

Nowe fragmenty jezdni i chodników wraz z miejscami postojowymi oraz remont nawierzchni ul. SpółdzielczejMapkaBernadowskiejMapka to inwestycje, które niebawem rozpoczną się w Orłowie. Do tego powstaną zbiorniki retencyjne, a prace warte 15 mln zł współfinansuje deweloper.



Czy obawiasz się, że w twojej dzielnicy może dojść do podtopień?

Przypomnijmy, że o przetargu na inwestycję informowaliśmy w styczniu. Prace dotyczą okolic osiedla Nowe Kolibki budowanego przez firmę Invest Komfort, która dołoży się do inwestycji.

Władze miasta zapowiedziały:

  • budowę fragmentu nowej jezdni i chodników wraz z miejscami postojowymi,
  • remont nawierzchni ul. Spółdzielczej i Bernadowskiej,
  • utworzenie zbiorników retencyjnych, które mają zatrzymać wodę z tego obszaru,
  • zamontowanie nowego energooszczędnego oświetlenia.


- Inwestycja w Orłowie to kompleksowe działanie, którego głównym elementem jest rozbudowa infrastruktury drogowej w tej części dzielnicy - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Równie istotna jak nowe drogi jest budowa zbiorników retencyjnych. Mają one ograniczyć skutki nawalnych deszczy, które raz po raz niszczyły dolną część Orłowa, zamieniając spokojną rzekę Kaczą i potok Swelina w rwące i wylewające z koryta potoki.

Przetarg według kryteriów: cena brutto (60 proc.), okres wykonania (10 proc.), okres udzielonej gwarancji (10 proc.) i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (20 proc.) został rozstrzygnięty, ale nie obyło się bez komplikacji.

Pojawiły się trzy oferty, ale ostatecznie rozpatrywano dwie:

  1. Firma Eurovia: 15,5 mln zł, 35 tygodni wykonania i 5 lat gwarancji.
  2. Strabag: 17,2 mln zł, 42 tygodnie wykonania i 5 lat gwarancji.

Gdynia oszacowała wartość prac na nieco ponad 12,5 mln zł, ale przetarg i tak rozstrzygnięto.

Rozstrzygnięcie z komplikacjami



Po fakcie okazało się, że urzędnicy przyznali niesłusznie punkty w kryterium "doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia" firmie Eurovia.

- Wybrany wykonawca podał doświadczenie kierownika robót branży konstrukcyjnej uzyskane dla zadania oznaczonego jako pkt. 1., tj. "Szacht ze ścian szczelinowych stanowiący obudowę kanału spiralnego w ramach budowy oczyszczalni wód opadowych w Płocku". Po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający uzyskał informację, że w ramach powyższego zadania wskazana osoba w przedmiotowym zamówieniu nie została zgłoszona do pełnienia funkcji kierownika robót branży konstrukcyjnej - można przeczytać w komunikacie na stronie miasta.

Dokonano weryfikacji, ale nie zmieniło to wyniku i inwestycję zrealizuje firma Eurovia.

Prace powinny zakończyć się w pierwszej połowie 2022 roku.

Miejsca

Opinie (89) 3 zablokowane

  • Czyli o wydłużeniu ul. Lotników do granic Sopotu można zapomnieć

    Po co budować równoległą drogę wzdłuż Zwycięstwa?
    Nie po to deweloper buduje osiedle aby mu teraz przeszkadzać......

    Szkoda, bo była szansa polepszenia układu komunikacyjnego w Gdyni, ale kogo to obchodzi.

    A tak miast rozwija się w stylu bliskowschodnim.... z uprzywilejowaniem zamożnych inwestorów.

    • 15 1

  • I znowu miasto doklada sie developerowi do interesu

    Gdynia rzadzi mafia.

    • 21 1

  • co robi osiedle

    na granicy z rezerwatem?

    • 17 1

  • Budowa jeziora dla Dewelopera.....

    No to ktoś nieźle pojechał w Mieście.... Budowa zbiornika retencyjnego aby deweloper miał miły widok i aby zminimalizować zagrożenie zalaniem. Na pewno o dzielnica z jeziorkiem zyska na wartości, wartości dewelopera oczywiście.

    No nieźle.... A co z dzielnicami które już istnieją i nie mogą się doprosić o drogę? Skansen? Żywe muzeum? A może kolejna wystawa stała do Muzeum Emigracji?

    • 31 6

  • No to teraz czekamy aby za naszą kasę zbudować nowy wiadukt pod torami.... (1)

    Po co remontować ul. Hutniczą przy której znajdują się setki firm płacące gigantyczne podatki dla Miasta i opłaty od użytkowania wieczystego?

    Lepiej budować od podstaw ulicę dla dewelopera, który kosi ciężki szmal......

    Witajcie w Gdyni.....

    • 34 4

    • prawda

      • 8 1

  • Żart (2)

    W Gdyni deweloperzy dostają pozwolenia na budowę wszędzie, nawet tam gdzie nie ma żadnej infrastruktury drogowej i kanalizacji deszczowej. A później miasto grzecznie z naszych wspólnych pieniędzy buduje im drogi. Dlaczego ? Bo to znajomi milosciwie nam panującego pana prezydenta. W innych miastach na podstawie ustawy deweloper na etapie wniosku o wydanie podpisuje umowę drogową i płaci za to żeby jego klienci mogli dojechać do jego inwestycji. Może pan Lucyk poda nam kwotę, którą dokłada inwestor ? Pewnie z 10% żeby zamknąć ludziom usta. A reszta z naszych wspólnych gdyńskich pieniędzy. To jest żart co oni robią z tym miastem. Drogi są tak dziurawe, że można zgubić plomby, a pieniądze idą na kolejne niezrealizowane projekty i dla kolegów deweloperów

    • 47 5

    • Nie ma, ale za nasze pieniądze będzie...

      Publiczne koszty...... prywatne przychody.

      • 9 1

    • A wiecie, że pod tym wiaduktem nie przejedzie żaden wóz strażacki? :)

      • 15 0

  • uwaga

    Tylko Gdańsk ma potencjał. Murem za Gdańskiem.

    • 1 7

  • A w Gdańsku o remoncie Kielnieńskiej w XXI wieku można tylko pomarzyć

    póki rządzą ci sami od ponad 2 dekad

    • 15 4

  • Byłem tam niedawno i zastanawiałem się po co tyle sprzętu i rur do kanalizacji tam jest

    a ta część ul. Spółdzielczej "do remontu" to nie istnieje, to po prostu polna droga którą aby stała się ulicą muszą zbudować od zera

    • 34 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane