• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

178 mln zł za system zarządzania ruchem na obwodnicy

Michał Sielski
23 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
System ma zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu m.in. na trójmiejskiej obwodnicy. System ma zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu m.in. na trójmiejskiej obwodnicy.

Obwodnica Trójmiasta i Południowa Obwodnica Gdańska, a w sumie 200 km drogi ekspresowej S7 na Pomorzu oraz w województwie warmińsko-mazurskim zostanie objęte elektronicznym systemem sterowania ruchem, podobnym do działającego w Trójmieście Tristara.



Zwracasz uwagę na znaki zmiennej treści?

Podobnym, ale nie takim samym, bo podczas gdy Tristar kieruje przede wszystkim sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniach w Gdańsku, Gdyni i Sopocie, system odpowiedzialny za ruch na trasach S6 i S7 będzie obsługiwał znacznie mniej węzłów. Za to zdecydowanie większy ruch.

- Projekt składać się będzie przede wszystkim z odpowiednio wyposażonego Centrum Zarządzania Ruchem w miejscowości Dworek przy S7 oraz z urządzeń rozmieszczonych w pasie drogowym służących m.in. zarządzaniu ruchem oraz przekazywaniu aktualnych informacji kierowcom - informuje gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który prowadzi projekt.
W ramach systemu zostaną zainstalowane:

  • stacje pomiarowe ruchu drogowego zapewniające wykrywanie zdarzeń drogowych, takich jak: zator, nagła zmiana warunków ruchu czy pojazd jadący pod prąd,
  • kamery przekazujące obraz z dróg,
  • kamery służące do pomiaru czasu przejazdu,
  • stacje meteorologiczne,
  • znaki zmiennej treści informujące m.in. o zdarzeniach drogowych, zatorach, objazdach, stanie nawierzchni drogowej czy innych zagrożeniach występujących na danym odcinku drogi,
  • znaki wskazujące trasy objazdu w przypadku wystąpienia takiej konieczności,
  • znaki zmiennej treści informujące o warunkach pogodowych,
  • urządzenia do nadawania komunikatów radiowych CB oraz zapewniających łączność kierowców z operatorem Centrum Zarządzania Ruchem,
  • tablica informująca o czasie oczekiwania na przejściu granicznym.

System gotowy w 2023 roku



Najkorzystniejszą ofertę na wykonanie tego systemu złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) oraz Aeronaval de Censtrucciones Instalaciones (partner). Kryteria oceny ofert stanowiły: cena (60 proc.), nieinwazyjne rozwiązania techniczne (20 proc.) oraz koszty utrzymania (20 proc.). Konsorcjum wyceniło prace na 178 979 864,00 zł.

- System zostanie oddany do użytku w 2023 r. - zapewnia Katarzyna Woźniewska z firmy Aldesa.
Projekt ma już zapewnione finansowanie w wysokości 123 mln euro ze środków unijnych, więc należy spodziewać się jego kolejnych etapów na następnych drogach.

W ostatnim czasie Aldesa realizowała w Trójmieście przebudowę linii tramwajowej na gdańskie Stogi.

Opinie (282) ponad 10 zablokowanych

  • Brakuje sprawnych sluzb drogowych udrazniajacych szybko ruch po wypadku!!!! (2)

    Lepiej jak by dac te pieniadze na taka ciagle bedaca w gotowosci sluzbe udrazniana ruchu kiedy dzieje sie cos na obwodnicy i skrocenie czasu utrudnien do maks pol godziny/1 h tak jak to sie dzieje u naszych sasiadow z Europy zachodniej czy chocby z Czech czy Słowacji. Potrzebujemy lotnych patroli, ktore monitoruja ruch non stop i ktore jak jest wypadek sprintem udrazniaja ruch by nie bylo korkow. To jest nam potrzebne najbardziej! Pomyslcie .... dzieki

    • 13 0

    • jest przecież dźwig

      a sprawne usuwanie ciężarowego pojazdu trwa tylko 10 godzin.

      • 2 0

    • to wina przepisów nakazujących

      operatorowi frachtu zajęcie się przesyłką. A powinny być służby drogowe i regres do właściciela lub ubezpieczyciela.

      • 0 0

  • Dobudujcie za to 3-ci pas od Matarni do Owczarni i od Owczarni do Matarni - będzie większa korzyść

    Korki jakie tam są codziennie żaden system nie zniweluje... Kamery na obwodnicy już są. A znaki informujące o tym że coś jest lub nie jak na estakadzie Kwiatkowskiego w Gdyni można sobie podarować za te setki milionów zł

    • 10 0

  • A odcinkowy pomiar prędkości i pomiar odległości między pojazdami?

    • 10 0

  • (1)

    Czy ktoś ma jeszcze jakiekolwiek wątpliwości kto tutaj rządzi ? To są osobniki człekopodobne pozbawione śladów inteligencji. Zamiast poszerzyć obwodnicę i zrobić chociaż ze dwa zjazdy więcej nasi geniusze wybrani przez podobnych geniuszy fundują bam Google Maps wyświetlane na tablicach drogowych za 178 mln.pln.
    Czy w tym województwie pozostał jeszcze ktoś normalny czy może wszyscy już dawno wyjechali za chlebem ?
    Ale z drugiej strony co tu się dziwić skoro zamyka się jeden pas ruchu na Al. Grunwaldzkiej aby upłynnić ruch samochodów .
    Głosujcie dalej na tych cwaniaków a z Gdańska zrobią wam Ełk.

    • 15 2

    • Nie kumasz ze to centralnie tym steruja a pazerni sa tylko wykonawcami?

      System jest tak skonstruowany by takie przewaly mmialy akceptacje od ministerstwa po samorzad,,,,Buduja nam elektroniczny system szerokiej inwigolacji i dostosowania...Mamy byc ich niewolnikami poddawanymi ocenie,karom.wymuszaniu okreslonych zachowan,nagradzanymi za przydatnosc a eliminowanymi za jej brak....System punktowy jak w Chinach z szerokim zastosowaniem najnowoczesniejszych sposobow inwigilacji w tym techniki poruszania sie pojazdow i przemieszczania sie ludzi.Wiedza co czlowiek robi in i out..Wiedza co je ,bo placi karta ,wiedza jaki jest lancuch dostaw i za chwile spersonalizuja go.Bedziesz mogl kupic bulke tylko dedykowana tobie,pomidora tylko dla ciebie bo stwierdza ze ma on odpowiednia ilosc soli mineralnych potrzebnych w danym czasie do twojego lepszego funkcjonowania..Block chain ale jak bedziesz zbedny -twoja przyslowiowa bulka i pomidor-stana sie trucizna a ty sam zostaniesz zastapiony bardziej poslusznym niewolnikiem.Juz nie przekroczysz 50 km.h...bo bedzie cie to zbyt wiele punktow kosztowac.System kompletnego panowania nad rojem tylko miodek bedzie dla najbogatszych nie podlegajacych ocenie i punktom.

      • 0 0

  • Kto na to się godzi? Przecież można lepiej spożytkować te pieniądze na dodatkowe drogi, zjazdy może jakiś kawałek 3 pasa. Poprostu nie mogę!!!

    • 7 2

  • Chyba to prawda, że sprzedali odzyskane przedwojenne złoto. Niby kryzys, koronawirus a tu szastanie pieniędzmi jakiego nigdy w historii nie było. 500 wypasionych błyszczących fur dla pułkowników wojska , 500 dla Polskich Wód / czemu nie jachty? / teraz znów 170 mielonych na system "podobny do niczego nie poprawiającego od lat Tristara".

    • 4 1

  • Bład w tekscie: powinno być: podobnym do nie działjącego systemu tristar

    • 12 1

  • Kolejne prawie 200 baniek

    Na jakieś wodotryski. Ani to pilne, ani specjalnie potrzebne. Jeszcze żeby odcinkowy pomiar prędkości w tym był. Kilka kamer, kilka tablic, jakieś prymitywne oprogramowanie do rozpoznawania tablic rejestracyjnych z obrazu. Można by dać parę milionów kilku chłopakom z Polibudy to by to ogarnęli w kilka lat i jeszcze opowiadali kolegom jak wydoili miasto.

    • 16 1

  • Inwestycja tak potrzebna, że śmierdzi wałkiem z daleka

    • 22 0

  • Przekręt

    Kolejny przekręt jak ten z zusem! Taki system powinien kosztować10 razy mniej. I dlatego informatycy tyle zarabiają,a my za to płacimy!

    • 17 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane