• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kładą światłowód wzdłuż obwodnicy. Będzie miejsce na trzeci pas?

Michał Brancewicz
15 czerwca 2023, godz. 12:45 
Opinie (119)
Bramownice ze znakami zmiennej treści zostały zamontowane podczas budowy Trasy Kaszubskiej. Takie same powstaną wzdłuż Obwodnicy Trójmiasta i S7 w kierunku Warszawy. Bramownice ze znakami zmiennej treści zostały zamontowane podczas budowy Trasy Kaszubskiej. Takie same powstaną wzdłuż Obwodnicy Trójmiasta i S7 w kierunku Warszawy.

Wzdłuż całej Obwodnicy Trójmiasta kładziony jest światłowód. To element elektronicznego systemu zarządzania ruchem, który powstaje na wszystkich drogach ekspresowych w Polsce. Jeden z czytelników zastanawia się, czy położenie przewodów przy samej jezdni nie utrudni w przyszłości rozbudowy ekspresówki o dodatkowy pas. Sprawdziliśmy to.



System zarządzania ruchem poprawi komfort jazdy ekspresówkami?

- Jadąc autem, można zaobserwować, jak wzdłuż całej obwodnicy kładziony jest światłowód. Zaniepokoiła mnie odległość kładzionych przewodów od jezdni. W niektórych miejscach jest to zaledwie ok. 2 m od pasa ruchu - napisał do nas pan Tomek, czytelnik Trojmiasto.pl. - Czy ta inwestycja przypadkiem nie zagrozi w przyszłości poszerzeniu obwodnicy o trzeci pas? W mojej ocenie nie będzie już takiej możliwości.

Światłowód nie utrudni rozbudowy obwodnicy



Zapytaliśmy o to drogowców.

- W ciągu całej Obwodnicy Trójmiasta układany jest światłowód stanowiący część systemu przekazu informacji Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem - informuje Andrzej Szyler z gdańskiego oddziału GDDKiA.
Uspokaja, że niezależnie od tego, kiedy i w którą stronę będzie poszerzana obwodnica, światłowód absolutnie nie utrudni realizacji tej inwestycji.

Poszerzenie obwodnicy do trzech pasów jest konieczne Poszerzenie obwodnicy do trzech pasów jest konieczne

Montaż pomorskiej części systemu aż do Napierek



Przypomnijmy, że Krajowy System Zarządzania Ruchem (KSZR) obejmie wszystkie drogi ekspresowe w Polsce. Ma on zapewnić ciągłość ruchu i wysoki stopień bezpieczeństwa na drogach.



System będzie wyposażony w urządzenia pozyskujące informacje:

  • o prędkości, liczbie i rodzaju pojazdów poruszających się daną drogą
  • o czasach przejazdu na poszczególnych trasach objętych systemem
  • o stanie nawierzchni
  • o zajętości miejsc parkingowych
  • o sytuacji meteorologicznej


GDDKiA w Gdańsku odpowiada za montaż systemu wzdłuż Obwodnicy Trójmiasta oraz trasy S7 od węzła Gdańsk Południe aż do miejscowości Napierki, w powiecie nidzickim, w woj. warmińsko-mazurskim.

Pojawią się tam bramownice z tablicami o zmiennej treści informujące np. o wypadkach na drodze, utrudnieniach w ruchu czy robotach oraz sugerowanych objazdach.

Trasa Kaszubska i OMT zostaną wpięte w system



Bramownice ze znakami zmiennej treści zostały zamontowane podczas budowy Trasy Kaszubskiej. Takie same powstaną wzdłuż Obwodnicy Trójmiasta i S7 w kierunku Warszawy. Bramownice ze znakami zmiennej treści zostały zamontowane podczas budowy Trasy Kaszubskiej. Takie same powstaną wzdłuż Obwodnicy Trójmiasta i S7 w kierunku Warszawy.
Już w zeszłym roku czytelnicy informowali o pojawieniu się betonowych fundamentów przy obwodnicy.

Na obwodnicy powstają tablice. Będą wyświetlały informacje drogowe Na obwodnicy powstają tablice. Będą wyświetlały informacje drogowe

Bramownice wraz z całym okablowaniem dającym możliwość wpięcia do systemu powstały już w trakcie budowy Trasy Kaszubskiej. Tak samo będzie w przypadku Obwodnicy Metropolitalnej.

Prace warte 192,5 mln mln zł



- W ramach tego systemu oddział GDDKiA w Gdańsku będzie zarządzał, poprzez Regionalne Centrum Zarządzania Ruchem w Dworku, drogami ekspresowymi od Słupska do Napierek - wyjaśnia Andrzej Szyler.
Całkowity koszt budowy i uruchomienia systemu wraz z 5-letni utrzymaniem, realizowany przez GDDKiA w Gdańsku, to 192 519 056 zł

System zacznie działać do końca przyszłego roku.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (119)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane