• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kładą światłowód wzdłuż obwodnicy. Będzie miejsce na trzeci pas?

Michał Brancewicz
15 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (119)
Bramownice ze znakami zmiennej treści zostały zamontowane podczas budowy Trasy Kaszubskiej. Takie same powstaną wzdłuż Obwodnicy Trójmiasta i S7 w kierunku Warszawy. Bramownice ze znakami zmiennej treści zostały zamontowane podczas budowy Trasy Kaszubskiej. Takie same powstaną wzdłuż Obwodnicy Trójmiasta i S7 w kierunku Warszawy.

Wzdłuż całej Obwodnicy Trójmiasta kładziony jest światłowód. To element elektronicznego systemu zarządzania ruchem, który powstaje na wszystkich drogach ekspresowych w Polsce. Jeden z czytelników zastanawia się, czy położenie przewodów przy samej jezdni nie utrudni w przyszłości rozbudowy ekspresówki o dodatkowy pas. Sprawdziliśmy to.



System zarządzania ruchem poprawi komfort jazdy ekspresówkami?

- Jadąc autem, można zaobserwować, jak wzdłuż całej obwodnicy kładziony jest światłowód. Zaniepokoiła mnie odległość kładzionych przewodów od jezdni. W niektórych miejscach jest to zaledwie ok. 2 m od pasa ruchu - napisał do nas pan Tomek, czytelnik Trojmiasto.pl. - Czy ta inwestycja przypadkiem nie zagrozi w przyszłości poszerzeniu obwodnicy o trzeci pas? W mojej ocenie nie będzie już takiej możliwości.

Światłowód nie utrudni rozbudowy obwodnicy



Zapytaliśmy o to drogowców.

- W ciągu całej Obwodnicy Trójmiasta układany jest światłowód stanowiący część systemu przekazu informacji Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem - informuje Andrzej Szyler z gdańskiego oddziału GDDKiA.
Uspokaja, że niezależnie od tego, kiedy i w którą stronę będzie poszerzana obwodnica, światłowód absolutnie nie utrudni realizacji tej inwestycji.

Poszerzenie obwodnicy do trzech pasów jest konieczne Poszerzenie obwodnicy do trzech pasów jest konieczne

Montaż pomorskiej części systemu aż do Napierek



Przypomnijmy, że Krajowy System Zarządzania Ruchem (KSZR) obejmie wszystkie drogi ekspresowe w Polsce. Ma on zapewnić ciągłość ruchu i wysoki stopień bezpieczeństwa na drogach.



System będzie wyposażony w urządzenia pozyskujące informacje:

  • o prędkości, liczbie i rodzaju pojazdów poruszających się daną drogą
  • o czasach przejazdu na poszczególnych trasach objętych systemem
  • o stanie nawierzchni
  • o zajętości miejsc parkingowych
  • o sytuacji meteorologicznej


GDDKiA w Gdańsku odpowiada za montaż systemu wzdłuż Obwodnicy Trójmiasta oraz trasy S7 od węzła Gdańsk Południe aż do miejscowości Napierki, w powiecie nidzickim, w woj. warmińsko-mazurskim.

Pojawią się tam bramownice z tablicami o zmiennej treści informujące np. o wypadkach na drodze, utrudnieniach w ruchu czy robotach oraz sugerowanych objazdach.

Trasa Kaszubska i OMT zostaną wpięte w system



Bramownice ze znakami zmiennej treści zostały zamontowane podczas budowy Trasy Kaszubskiej. Takie same powstaną wzdłuż Obwodnicy Trójmiasta i S7 w kierunku Warszawy. Bramownice ze znakami zmiennej treści zostały zamontowane podczas budowy Trasy Kaszubskiej. Takie same powstaną wzdłuż Obwodnicy Trójmiasta i S7 w kierunku Warszawy.
Już w zeszłym roku czytelnicy informowali o pojawieniu się betonowych fundamentów przy obwodnicy.

Na obwodnicy powstają tablice. Będą wyświetlały informacje drogowe Na obwodnicy powstają tablice. Będą wyświetlały informacje drogowe

Bramownice wraz z całym okablowaniem dającym możliwość wpięcia do systemu powstały już w trakcie budowy Trasy Kaszubskiej. Tak samo będzie w przypadku Obwodnicy Metropolitalnej.

Prace warte 192,5 mln mln zł



- W ramach tego systemu oddział GDDKiA w Gdańsku będzie zarządzał, poprzez Regionalne Centrum Zarządzania Ruchem w Dworku, drogami ekspresowymi od Słupska do Napierek - wyjaśnia Andrzej Szyler.
Całkowity koszt budowy i uruchomienia systemu wraz z 5-letni utrzymaniem, realizowany przez GDDKiA w Gdańsku, to 192 519 056 zł

System zacznie działać do końca przyszłego roku.

Opinie (119) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Oby nie (3)

    Tutaj kierowcy nie potrafią jeździć po dwóch pasach, a co dopiero po trzech.

    • 29 17

    • trzeci pas to byłby dla tych dzbanów co jeżdżą pod prąd

      • 4 4

    • Bo go nigdy nie będzie

      Jak tylko GDDKiA skończy metropolitarną to stwierdzi, że obwodnica nie ma żadnej funkcji tranzytowej. Tak jak według nich żadnej funkcji tranzytowej nie ma odcinek od węzła Karwiny dalej + Kwiatkowskiego do granicy państwa (portu). Te wszystkie towary które tam trafiają widocznie mają znaczenie lokalne ;) I niech się samorządy wożą z remontami.

      • 5 4

    • Potrafią jeździć, tylko natężenie ruchu przerasta przepustowość dwóch pasów. Trzeci pas dałby więcej miejsca, większą przepustowość, nikt nikomu nie musiałby siedzieć na zderzaku i byłoby mniej wypadków. Ale ze sposobu pisania widzę, że jesteś tylko zwykłym hejterem, więc tego nie zrozumiesz.

      • 1 7

  • (1)

    Bezpieczeństwo na obwodnicy, hehe dobre.

    • 10 2

    • Tak samo jak dezinformacja że światłowód nie będzie przeszkadzał przy budowie 3 pasa. Powinni napisać całą prawdę czyli że światłowód nie będzie przeszkadzał przy budowie 3 pasa do czasu rozpoczęcia prac budowlanych 3 pasa.

      • 0 0

  • Trzeci pas,dobre sobie:)
    Za drogo,powiedza...

    • 2 6

  • Cierpliwości życzę nam wszystkim (1)

    Na zbliżające się wakacje. Odwodnica poza sezonem zakorkowana tylko w godzinach szczytu. W wakacje - permanentnie.
    Cesarze z centralnej i południowej Polszy zjadą się by skosztować ostatniej żywej pangi w kurorcie.

    • 17 5

    • Jakiej pangi? Zakupy w Biedrze i wlasny wikt.

      Janusze wykosztują się na kwaterę i na restaurację już zabraknie.

      • 1 3

  • Trzeci pas nie jest potrzebny

    a poza tym jak to Maks mówi: Nie wytrzymam, permanentna inwigilacja!

    • 3 14

  • ech

    "Ma on zapewnić ciągłość ruchu i wysoki stopień bezpieczeństwa na drogach. " - brednie; ma on okradać polaków. To jest prawdziwy cel dla którego został stworzony.

    • 19 5

  • Opinia wyróżniona

    (7)

    w niektórych miejscach wystarczyłyby szerszy pas awaryjny, bo teraz wystarczy że coś stoi na boku i pół obwodnicy jedzie 20 na godzinę

    • 120 11

    • Spora część obwodnicy nie ma nawet takiego pasa (3)

      Kto w ogóle pozwolił nadać temu klasę drogi ekspresowej? Zamiast robić trzeci pas to powinni zrobić porządny pas awaryjny na całej długości. Ile razy trzeci pas się przydaje na wysokości Auchana w Gdańsku? Potrzebny jest chyba tylko tym co prują 200 km/h...

      • 15 14

      • (1)

        przydaje się do tego, aby zrobić korek przy powrocie do dwóch pasów - ludzie nie ogarniają i tworzą zatory

        • 16 4

        • To zrobic droge z 30 na g i progi zwalniajace

          • 1 0

      • Trzeciego pasa nie będzie nigdy

        • 1 0

    • W latach siedemdziesiątych XX wieku...

      wybudowano jezdnię wschodnią obecnej S6. Wybudowano bez pasa awaryjnego jako jednojezdniową drogę ekspresową. W latach osiemdziesiątych XX wieku etapami dobudowywano jezdnię zachodnią już z dość wąskim, ale jednak pasem awaryjnym. W 2001 roku podczas modernizacji wymieniono tylko podbudowę i nawierzchnię obu jezdni, bez ich modyfikacji i poszerzenia. Stąd taki misz masz na tej drodze. Nota bene ta druga w ogóle nie powinna być zakwalifikowana jako droga ekspresowa, bo nie spełnia żadnych norm w tym względzie.

      • 11 0

    • Dorzuć 30% więcej do inwestycji to zrobią

      • 2 1

    • 5 pasów nic nie da, bo jak ktoś stoi to reszta nawet z przeciwnego pasa musi się zatrzymać i porobić fotki.

      • 6 4

  • 3 pas na obwodnicy? dzisiaj jest 15 czerwca, a nie 1 kwietnia ;)

    • 15 6

  • Opinia wyróżniona

    Pięknie ale... (17)

    Wszystko pięknie że będziemy mieć informację
    o prędkości, liczbie i rodzaju pojazdów poruszających się daną drogą
    o czasach przejazdu na poszczególnych trasach objętych systemem
    o stanie nawierzchni
    o zajętości miejsc parkingowych
    o sytuacji meteorologicznej,

    stojąc w coraz większych i dłuższych korkach o raz zatorach na zjazdach.
    Trzeci pas to może w roku 2025 jak obwodnica stanie.

    • 78 21

    • (9)

      Spalinówki zaczną znikać z dróg to się zrobi luźniej na drogach.

      • 8 17

      • (7)

        nie zaczną.

        • 14 9

        • zaczną zaczną (6)

          ba, już znikają. Coraz więcej elektryków na drogach

          • 4 21

          • więcej elektryków (5)

            nie oznacza spadku w liczbie spalinonwych. Samochodów ogólnie cały czas przybywa, tylko proporcje zaczynają się zmieniać.

            • 9 2

            • Samochodów przybywa, ale to nie one są przyczyną korków? (4)

              • 7 2

              • Samochodów nie przybywa. Kto mógł to już jeździł. Teraz samochód będzie luksusem, dlatego będzie ich mniej.

                • 5 3

              • Mandaty za prędkość i pobór opłat na drogach ekspresowych

                Same zalety z tego światłowodu

                • 2 0

              • Idz do salonu po nowe auto. Oj zaczekasz (1)

                • 0 1

              • Już nie, to nie rok 2022

                • 0 0

      • w tym samym czasie elektryki beda staly przy swoich ladowarkach ciagnac prad z wegla :)

        • 1 1

    • więcej pasów nie rozwiąże problemu korków. Wiadomo to od dawna.

      • 13 8

    • jak ktoś lubi stać w korku to już jego sprawa (1)

      można wybrać inny środek transportu

      • 6 4

      • Ja śmigam rowerem po obwodnicy. Przekonałem się :) Polecam :)))

        • 3 5

    • nie ma znaczenia liczba pasów - każdy z nich będzie zajęty i tak

      za dużo samochodów

      • 5 0

    • ...

      To może w czasie stania w korkach wyświetlać na tablicach o zmiennej treści jakieś filmy?
      Wyjdzie taniej niż budowa trzeciego pasa.

      Ewentualnie jak będzie wypadek i informacja o tymże to będzie można zawczasu przygotować telefon do cyknięcia fotki więc system jednak jakoś upłynni ruch.

      • 0 0

    • W 2052 roku weź nie mieszaj cyfr ! ;)

      Już wtedy zukowo będzie w trojmieście

      • 0 1

    • Nigdy nie będzie

      tego trzeciego pasa.

      • 0 0

  • (1)

    Patrząc na rozbudowę całej aglomeracji w kierunku południa i zachodu, przydałaby się wzdłuż obwodnicy także droga rowerowa, która ułatwiłaby dojazd do poszczególnych miast mieszkańcom tej części Trójmiasta

    • 17 9

    • Państwa nie stać żeby wybudawać potrzebny 3 pas a ty tu chcesz trwonić hajs na niepotrzeną ścieżkę używną może 2 miesiące w roku i tylko wtedy gdy nie pada.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane