• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

200 mln zł za przebudowę węzła Szadółki

Szymon Zięba
17 września 2019 (artykuł sprzed 3 lat) 
Opinie (144)
Najnowszy artykuł na ten temat Węzeł Kowale wciąż czeka na rozbudowę
Dojazd do węzła Szadółki na obwodnicy Trójmiasta.
 Dojazd do węzła Szadółki na obwodnicy Trójmiasta.

Wiemy więcej na temat przebudowy węzła Szadółki. Urzędnicy szacują, że prace dotyczące tej części trójmiejskiej obwodnicy kosztować mogą około 200 mln zł. W międzyczasie ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy drogi łączącej ul. Przywidzką z planowaną drogą zbiorczo rozprowadzającą, pomiędzy węzłem Szadółki a węzłem Kowale. Kosztowało to miasto ponad 400 tys. zł.



Gdy chcę szybko dostać się z Gdańska do Gdyni (lub odwrotnie), to:

Węzeł Szadółki należy rozbudować, ponieważ w obecnym kształcie nie spełnia on warunków technicznych dla obiektów na drogach ekspresowych.

Ciężar inwestycji - zdaniem miejskich urzędników - musi być podzielony na kilka źródeł finansowania. Wszystko w związku z tym, że stanowi on element drogi krajowej S6 trójmiejskiej obwodnicy, a podmiotem administrującym tą drogą jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Same koszty związane z inwestycją są niebagatelne: przetarg na zaprojektowanie rozbudowy węzła Szadółki rozstrzygnięto w 2016 roku, a najkorzystniejsza oferta wyniosła 2 mln 264,47 tys. zł. To obciążenie finansowe, które poniosło miasto.

- Natomiast koszt całej inwestycji - co wnioskujemy na podstawie posiadanej dokumentacji - to ok. 200 mln zł. - wskazuje Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Jednym z elementów rozbudowy tej części trójmiejskiej obwodnicy jest budowa drogi zbiorczo rozprowadzającej oraz trasy łączącej wspomnianą drogę z ul. Przywidzką. W czerwcu miasto ogłosiło przetarg na opracowanie projektu tej trasy, a dziś już wiadomo, że kosztować to będzie ponad 409,5 tys. zł.

Przetarg na zaprojektowanie rozbudowy węzła Szadółki rozstrzygnięto w 2016 roku, a najkorzystniejsza oferta wyniosła 2 mln 264,47 tys. zł. Zbudowana ma zostać także droga łącząca ul. Przywidzką z planowaną drogą zbiorczo rozprowadzającą, pomiędzy węzłem Szadółki a węzłem Kowale.

 Przetarg na zaprojektowanie rozbudowy węzła Szadółki rozstrzygnięto w 2016 roku, a najkorzystniejsza oferta wyniosła 2 mln 264,47 tys. zł. Zbudowana ma zostać także droga łącząca ul. Przywidzką z planowaną drogą zbiorczo rozprowadzającą, pomiędzy węzłem Szadółki a węzłem Kowale.
- Szacowany koszt inwestycji poznamy po uzyskaniu dokumentacji projektowej, której jednym z elementów są kosztorysy inwestorskie. 18 czerwca odbyło się otwarcie jedynej złożonej w postępowaniu oferty firmy Europrojekt Gdańsk S.A. - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Ostatnia prosta przed przetargiem na budowę Obwodnicy Metropolitalnej



Biuro projektowe na sporządzenie dokumentacji ma czas do połowy października 2020 roku.

Miejsca

Opinie (144) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Kwota duża ale porządek musi być moi drodzy i kochani (9)

    Te skrzyżowanie to porażka miasta ,dramat ale mam nadzieję że kiedyś się poprawi i nie będzie wstydu.

    • 86 36

    • To nie miasto odpowiada za wezly na obwodnicy (2)

      • 19 3

      • (1)

        akurat miasto.

        • 4 9

        • wiadukt

          armii krajowej -lostowicka!!!!!

          • 0 0

    • Nowe rozwiązanie, ale kolizyjne jak stare (2)

      Bez sensu - jak wydawać tyle kasy to warto by zrobić namiastkę koniczynki przynajmniej z 3 kierunków. A tak potok jadący z Gdyni na Jabłoniową będzie kolidować ze strumieniem zjeżdżających od strony A1 do Jabłoniowej a ci drudzy z kolei spotykać się będą z jadącymi z Jabłoniowej na A1. Poprawi się tylko sytuacja jadących z Jabłoniowej do A1; istnieje ryzko że pogorszy lub nie ulegnie znaczącej poprawie zaś zjeżdżających z A1 do Jabłoniowej.

      • 11 1

      • jak spojrzysz na to ze strony tego centrum handlowego to zobaczysz sens - dostana dodatkowy teren. A twoje rozumowanie jest niezgodne z interesem miejskich najemników.

        • 1 0

      • A ty w ogóle tam kiedykolwiek byłeś?

        Nie ma tam miejsca na koniczynkę. OD strony południowej masz już tereny zajęte przez Zakład Utylizacyjny oraz budynki Centrum handlowego i stację benzynową.

        Pomysł jest bardzo dobry, bo zamiast jednego zjazdu na drogę otrzymujesz 3.
        Dzięki temu wszyscy zjeżdżający z centrum handlowego i z Guderskiego będą mogli wybrać zjazd koło centrum Handlowego Agata Meble i liczę, że miasto docelowo połączy ją z drogą Flisykowskiego.

        Idać dalej droga serwisowa obsługuje 3 węzły i łączy się z obwodnicą dopiero na wysokości węzła Kokoszki, gdzie obwodnica ma aż trzy pasy. I Jeżeli dobrze widzę, to być może będzie łączyła się też z węzłem Kowale. Dzięki temu mieszkańcy chcący przejechać tylko między tymi węzłami w ogóle nie wjadą na obwodnice.

        Idąc dalej ludzie zjeżdżający z obwodnicy także zjadą z niej i nie będą jej korkować jak dotychczas.

        • 0 1

    • Porażka to jest to co zaproponowali (1)

      Porażka to jest to co zaproponowali. Bez rond i bez zjazdu bezpośrednio i z Morskiego Parku Handlowego, który czasem generuje 70 % ruch na tym węźle.

      • 13 2

      • przecież to nie o twoja wygodę tu chodzi

        zobacz ile terenu ten park handlowy dostanie pod zabudowę bez tych zjazdów.

        • 1 0

    • od opracowania projektu do realizacji powinna byc krotka droga, by koszta sie nie powiekszyly

      o robocizne i materialy, a z doswiadczenia wiemy ze koszty szacowane do realnych szybko sie zmieniaja i wtedy projekty laduja do szuflady na "lepsze czasy"

      • 1 0

  • Rozbudują do obwodnicy, która już nie daje rady (3)

    • 113 5

    • Jedynie poszerzenie obwodnicy do 3 pasów miało by sens (2)

      tak jak było to w przypadku rozbudowy węzła Karczemki.

      • 25 4

      • A co z innymi zjazdami? (1)

        • 2 4

        • ?

          inne zjazdy już są

          • 2 1

  • Dlaczego na zjazdach i wjazdach na obwodnicę z Jabłoniową nie zrobili rond? (7)

    Duże ronda w tamtym miejscu byłyby lepsze niż światła...

    Tak poza tym artykuł o niczym bo ani o przetargu ani o tym czy w ogóle kiedykolwiek taki będzie...
    To jak z Budowlanych, którą zaczynają budować od... 2016

    • 107 19

    • Na budowlabych pis nie dal kasy (6)

      • 8 10

      • nie znam takiej sprawy (4)

        Było info natomiast że na budowlanych miasto czekało na spółkę, która miała się budować przy ulicy koło pkm i w ramach zezwolenia miała wyasfaltować kawałek drugiego pasa ze swoich środków, ale firma pozwolenie dostała ale nie rozpoczeła budowy i nie zrobiła pasa (czyt. ma wylane) i miasto po kilku latach czekania jednak samo musi wyłożyć pieniądze na całość. Taki deal ale kwas na PIS jest zawsze w modzie...

        • 12 5

        • Bronienie PiSu w kwestii rozbudowy dróg koło obwodnicy to jakiś żart (3)

          Ucieli na te odcinki wszystkie dofinansowania. Pretensje miej do tej swojej boleszwickiej władzy w wawie.

          • 13 14

          • Jaku czy skajdrajverze, pitolisz

            pitolisz jak zwykle

            • 1 2

          • Ale co PIS ma do jakiejs podrzednej miejskiej drogi???

            Tzn, ze Nowa Bulonska to sukces PISu?

            • 6 1

          • znam tego wyżej co to wypocił! Wszystkich normalnych od bolszewików przezywa

            JaQ czy Skaj?

            • 0 3

      • PIS...

        Co ma PIS do drogi miejskiej?
        PO ma... bo tu swoich ludzi w samorzadach ma

        • 8 3

  • Histeria ruchów antysamochodowych (3)

    Za trzy...dwa...jeden

    • 67 29

    • Drogo

      Ile to by rydwanów było....

      • 11 9

    • Niestety ale teraz każdy ma auto, samochody to jest plaga

      Moim zdaniem powinno się ograniczać przywileje dla zmotoryzowanych.
      Żeby była jasność sam auto, ale staram się jeździć tylko jak jest to konieczne.

      • 10 14

    • na razie histeryzujesz Ty

      ten węzeł jest potrzebny. Jedynie co do kształtu można mieć zastrzeżenia - ja bym na modłę francuską dał dwa najazdy z rondami, a tu zamiast tego są trąbki.

      • 6 2

  • A nie lepiej (13)

    wydać te pieniądze na rozwój komunikacji zbiorowej.Korki na obwodnicy były, sa i będą coraz wieksze.Nowy wezeł nic w tej materii nie zmieni, pieniądze wyrzucone w błoto

    • 43 157

    • Obwodnica nie podlega pod miasto (5)

      • 5 8

      • A kto pisze (4)

        o komunikacji miejskiej?Napisano o komunikacji zbiorowej np o kolei

        • 8 8

        • (3)

          Hahahahahaha, tak można jedynie skomentować PKP.

          • 6 4

          • a śmiej się z pociągów (2)

            Ja się śmieję jak sobie pociągiem do Gdańska wjeżdżam przed 8 rano z prędkością 120km/h i patrząc przez okno widzę stojących w korkach od Pruszcza do centrum, często na większości trasy. To jest naprawdę piękny widok.

            • 7 8

            • (1)

              Widać jesteś leszcz który nie ma samochodu albo kasy na wahę !

              • 7 6

              • Przecież szrota w wieku średnim dostaniesz dzisiaj prawie za darmo.

                Naprawdę tkwisz jeszcze w czasach gdzie auto wyznaczało status?

                • 6 1

    • A co ty myślisz że obwodnicą jeżdżą tylko mieszkańcy gdanska (2)

      To droga krajowa łącząca jeden koniec polski z drugim więc o czym ty mówisz

      • 25 2

      • A ty wiesz (1)

        co to jest komunikacja zbiorowa i kto z niej korzysta?

        • 5 8

        • Tak.

          Korzystają z niej ludzie których nie stać na samochód. Przeważnie menele i inne takie które z rana muszą chlapnac piwko przed robota

          • 9 9

    • (2)

      jasne, to ja moje 10 palet towaru dziennie wyślę komunikacją zbiorową, dziękuję za podpowiedź

      • 27 4

      • Palety moga postac (1)

        w korkach,ktorych ci tak po katolicku życzę

        • 5 20

        • Komuna wraca

          A potem bedzie płacz że towaru w sklepie nie ma

          • 0 0

    • Lepiej

      to może lepiej do furmanek się cofnijmy bo to ekologicznie i nie będzie korków

      • 3 0

  • Rozbudowa węzła jedynie mocniej zachęci ludzi do przeprowadzek na obrzeża miasta i korzystania wyłącznie z własnych samochodów. (3)

    Należy po prostu usprawnić komunikację miejską.

    Ta rozbudowa to po prostu dalsza intensyfikacja korków.

    • 34 101

    • Ehh

      Jeszcze raz:
      "Węzeł Szadółki należy rozbudować, ponieważ w obecnym kształcie nie spełnia on warunków technicznych dla obiektów na drogach ekspresowych.

      Czytaj więcej na:
      https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/200-milionow-zlotych-za-przebudowe-wezla-Szadolki-n137883.html#tri
      "

      • 10 0

    • Tu nie chodzi o korki, tylko ten wezel jest zwyczajnie niebezpieczny, a koszty spoleczne kazdego obywatela ktory zginie sa niepoliczalne.

      • 16 0

    • Nie musisz się tam przeprowadzać.

      Wtedy problem Cię nie dotyczy w zasadzie :)

      • 0 1

  • Wiadomo, że SKM jest najszybsza jeśli jedziemy blisko jej linii (2)

    A jeszcze lepiej, jak się trafi pociąg regionalny.

    • 36 6

    • SKM jest najszybsza jak się trafi sąsiad z BMW :D

      • 4 1

    • Dokładnie. A Gdańsk Południe jest odcięty od dostępu do SKM, przez głupotę i krótkowzroczność BRG!

      • 11 1

  • (2)

    Haha 200mln komisarz natychmiast na tych zlodziei

    • 25 31

    • 200ml będzie kosztowało brak kultury kierowców żeby wpuszczać się na suwak z kierunku łodzi z obwodnicy do centrum Gdańska... Brawo nędzni kierowcy ....

      • 3 1

    • są bardziej potrzebne ulice, na obecnym nie jest tak źle

      • 1 1

  • (6)

    A co z Nową Świętokrzyską? Budowa w planach na 2040 rok?

    • 71 8

    • 2099 rok

      • 10 0

    • na razie nie ma, ale się dowiadywuj! :D

      • 8 0

    • Najpierw bronimy konstytucji

      • 10 1

    • Nie ma pieniędzy i nie będzie

      Robyg i inny deweloperzy już zapraszają do kupna mieszkań .........a drogi jak nie ma, tak nie ma. Ta część Południa jest po prostu "olana" przez kolejnych włodarzy. Ulica Świętokrzyska należy do ciągu drogi wojewódzkiej nr 221......ile ona może jeszcze przyjąć ruchu przejezdnego lub okolicznych mieszkańców ? System rozwoju miasta - najpierw dziura w ziemi i deweloper , następnie...może w niedalekiej przyszłości, dalekiej przyszłośći lub nigdy DROGA gminna.

      • 18 1

    • najpierw dogodny dojazd do nowej spalarni

      jak spalarnia powstanie problem korków na nowej świętokrzyskiej się rozwiąże sam

      • 0 4

    • Krówka na pierwszym miejscu, potem Rydwan itd

      • 5 1

  • Czas najwyższy. (2)

    Dobrze, że będzie nowy węzeł. Już dziś węzeł nie jest w stanie obsłużyć pojawiającego się tam ruchu. Jak dojdzie spalarnia i dziesiątki ciężarówek ze śmieciami do spalenia, obecny węzeł zakorkowałby się kompletnie.

    • 27 5

    • Zauważ że nowy węzeł to nie będzie "koniczynka".
      Nawet rond nie ma.
      Ergo- ruch niewiele będzie usprawniony,
      ściema za 200 baniek.

      • 4 0

    • wyjaśnienie

      spalarnia nie będzie spalać śmieci "żywcem" ze śmieciarek. To jest już zabronione. Palone będą "resztki" po segregacji w Z.U. - tak zwane paliwo alternatywne albo frakcja palna. Ale fakt, może korki do bramy Z.U. będą jakoś do ogarnięcia

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane