• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

200 mln zł za przebudowę węzła Szadółki

Szymon Zięba
17 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Węzeł Kowale wciąż czeka na rozbudowę
Dojazd do węzła Szadółki na obwodnicy Trójmiasta.
 Dojazd do węzła Szadółki na obwodnicy Trójmiasta.

Wiemy więcej na temat przebudowy węzła Szadółki. Urzędnicy szacują, że prace dotyczące tej części trójmiejskiej obwodnicy kosztować mogą około 200 mln zł. W międzyczasie ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy drogi łączącej ul. Przywidzką z planowaną drogą zbiorczo rozprowadzającą, pomiędzy węzłem Szadółki a węzłem Kowale. Kosztowało to miasto ponad 400 tys. zł.



Gdy chcę szybko dostać się z Gdańska do Gdyni (lub odwrotnie), to:

Węzeł Szadółki należy rozbudować, ponieważ w obecnym kształcie nie spełnia on warunków technicznych dla obiektów na drogach ekspresowych.

Ciężar inwestycji - zdaniem miejskich urzędników - musi być podzielony na kilka źródeł finansowania. Wszystko w związku z tym, że stanowi on element drogi krajowej S6 trójmiejskiej obwodnicy, a podmiotem administrującym tą drogą jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Same koszty związane z inwestycją są niebagatelne: przetarg na zaprojektowanie rozbudowy węzła Szadółki rozstrzygnięto w 2016 roku, a najkorzystniejsza oferta wyniosła 2 mln 264,47 tys. zł. To obciążenie finansowe, które poniosło miasto.

- Natomiast koszt całej inwestycji - co wnioskujemy na podstawie posiadanej dokumentacji - to ok. 200 mln zł. - wskazuje Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Jednym z elementów rozbudowy tej części trójmiejskiej obwodnicy jest budowa drogi zbiorczo rozprowadzającej oraz trasy łączącej wspomnianą drogę z ul. Przywidzką. W czerwcu miasto ogłosiło przetarg na opracowanie projektu tej trasy, a dziś już wiadomo, że kosztować to będzie ponad 409,5 tys. zł.

Przetarg na zaprojektowanie rozbudowy węzła Szadółki rozstrzygnięto w 2016 roku, a najkorzystniejsza oferta wyniosła 2 mln 264,47 tys. zł. Zbudowana ma zostać także droga łącząca ul. Przywidzką z planowaną drogą zbiorczo rozprowadzającą, pomiędzy węzłem Szadółki a węzłem Kowale.

 Przetarg na zaprojektowanie rozbudowy węzła Szadółki rozstrzygnięto w 2016 roku, a najkorzystniejsza oferta wyniosła 2 mln 264,47 tys. zł. Zbudowana ma zostać także droga łącząca ul. Przywidzką z planowaną drogą zbiorczo rozprowadzającą, pomiędzy węzłem Szadółki a węzłem Kowale.
- Szacowany koszt inwestycji poznamy po uzyskaniu dokumentacji projektowej, której jednym z elementów są kosztorysy inwestorskie. 18 czerwca odbyło się otwarcie jedynej złożonej w postępowaniu oferty firmy Europrojekt Gdańsk S.A. - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Ostatnia prosta przed przetargiem na budowę Obwodnicy Metropolitalnej



Biuro projektowe na sporządzenie dokumentacji ma czas do połowy października 2020 roku.

Miejsca

Opinie (144) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Tramwaj

    Na nowej świętokrzyskiej i nowej jabłoniowej powinien być tramwaj!

    • 0 0

  • W czym nowy węzeł ma być lepszy od istniejącego? (3)

    Może ktoś mi wyjaśni, bo z planu sytuacyjnego , poza usytuowaniem wjazdów i zjazdów z obwodnicy nie dostrzegam żadnych zmian. Węzeł nadal jbędzie kolizyjny, powodujący zatory.

    • 6 0

    • To chyba ślepy jesteś (1)

      Powstanie wzdłuż nowa droga serwisowa która włącza się dopiero na wysokości węzła Kokoszki, gdzie obwodnica ma już 3 pasy. Czyli ludzie przestaną się włączać w miejscu, gdzie prawie codziennie są wypadki właśnie powodowane często przez włączających się do ruchu.

      • 0 1

      • Ty za to masz wzrok sokoli i ... ?

        czytaj uważniej '... poza usytuowaniem wjazdów i zjazdów ...

        • 0 0

    • centrum handlowe się bezkolizyjnie powiekszy

      i teraz wiesz czemu tak?

      • 1 0

  • A nie lepiej (13)

    wydać te pieniądze na rozwój komunikacji zbiorowej.Korki na obwodnicy były, sa i będą coraz wieksze.Nowy wezeł nic w tej materii nie zmieni, pieniądze wyrzucone w błoto

    • 43 157

    • (2)

      jasne, to ja moje 10 palet towaru dziennie wyślę komunikacją zbiorową, dziękuję za podpowiedź

      • 27 4

      • Palety moga postac (1)

        w korkach,ktorych ci tak po katolicku życzę

        • 5 20

        • Komuna wraca

          A potem bedzie płacz że towaru w sklepie nie ma

          • 0 0

    • Lepiej

      to może lepiej do furmanek się cofnijmy bo to ekologicznie i nie będzie korków

      • 3 0

    • Obwodnica nie podlega pod miasto (5)

      • 5 8

      • A kto pisze (4)

        o komunikacji miejskiej?Napisano o komunikacji zbiorowej np o kolei

        • 8 8

        • (3)

          Hahahahahaha, tak można jedynie skomentować PKP.

          • 6 4

          • a śmiej się z pociągów (2)

            Ja się śmieję jak sobie pociągiem do Gdańska wjeżdżam przed 8 rano z prędkością 120km/h i patrząc przez okno widzę stojących w korkach od Pruszcza do centrum, często na większości trasy. To jest naprawdę piękny widok.

            • 7 8

            • (1)

              Widać jesteś leszcz który nie ma samochodu albo kasy na wahę !

              • 7 6

              • Przecież szrota w wieku średnim dostaniesz dzisiaj prawie za darmo.

                Naprawdę tkwisz jeszcze w czasach gdzie auto wyznaczało status?

                • 6 1

    • A co ty myślisz że obwodnicą jeżdżą tylko mieszkańcy gdanska (2)

      To droga krajowa łącząca jeden koniec polski z drugim więc o czym ty mówisz

      • 25 2

      • A ty wiesz (1)

        co to jest komunikacja zbiorowa i kto z niej korzysta?

        • 5 8

        • Tak.

          Korzystają z niej ludzie których nie stać na samochód. Przeważnie menele i inne takie które z rana muszą chlapnac piwko przed robota

          • 9 9

  • Kiedy? (2)

    Wszystkie zjazdy oprócz Karczemek i Wrzeszcza są reliktem przeszłości i wymagają innowacyjnej przebudowy na skrzyżowania typu diverging diamond albo ronda ósemkowe.

    • 22 1

    • z tym "diamondem" nie wyskakuj - to jest skrzyżowanie ze światłami (1)

      to oznacza gigantyczne korki

      • 4 1

      • Wyjaśnienie

        No właśnie celowo wyskoczyłem z tym diamondem bo jest to najbardziej przepustowe rozwiązanie w przypadku łączenia drogi o wysokiej przepustowości z drogą lokalną, każde rozwiązanie bezkolizyjne które nie łączy dwóch dróg o zbliżonych parametrach to strata pieniędzy i zakorkowanie tego miejsca (koniczynka, turbina) nie sprawdziłyby się tutaj bo co z tego, że auta zjadą bezkolizyjnie z obwo jak zaraz będą stać na światłach przy Outlet centrum i jednocześnie zablokują cały węzeł. Diamond najlepiej balansuje ruch zjeżdżający i wjeżdżający na drogę szybkiego ruchu dlatego w Stanach masa skrzyżowań jest przebudowywana właśnie na ten wariant - najtańszy i najlepszy.
        Pozdrawiam

        • 0 0

  • pusty śmiech ogarnia

    Projektowana przebudowa to tylko kosmetyka, w celu usprawnienia zjazdów dla masy śmieciarek dla nowej kompostowni i spalarni śmieci. I wyłącznie o to chodzi.
    Natomiast pozostali będą mieli mega korki aby włączyć się do ruchu.

    Ani ul. Jabłoniowa, ani Przywidzka nie zostaną poszerzone. Poza smieciarkami z Polski nikt na planowanym rozwiązaniu przedstawionym w projekcie nie skorzysta. Skoro prywatny inwestor ma czerpać dochody ze spalania odpadów zwożonych z całek Polski ( oby tylko!!!), to niech najpierw da kasę na rozbudowę węzła.
    Jakoś cicho, ze lada moment ruszą setki ciężarówek z odpadami do kompostowni (spoza Gdańska większość) , a następnie spalarnia. Kochani Gdańszczanie nie zazdrośćcie mieszkańcom rozbudowy tego węzła, bo ich obecny problem spotęguje się do horroru.

    Władze miasta planują bubel za ciężkie pieniądze, a śmietankę w postaci dochodów spije kto inny.

    • 0 0

  • Takie rozwiązanie nic nie zmieni

    Bez ślimaków w układzie koniczyny i bez dwupasmowego połączenia do Przywidzkiej i Nowej Jabłoniowej korki pozostaną. Szkoda pieniędzy na takie rozwiązanie.

    • 1 0

  • Czas najwyższy. (2)

    Dobrze, że będzie nowy węzeł. Już dziś węzeł nie jest w stanie obsłużyć pojawiającego się tam ruchu. Jak dojdzie spalarnia i dziesiątki ciężarówek ze śmieciami do spalenia, obecny węzeł zakorkowałby się kompletnie.

    • 27 5

    • wyjaśnienie

      spalarnia nie będzie spalać śmieci "żywcem" ze śmieciarek. To jest już zabronione. Palone będą "resztki" po segregacji w Z.U. - tak zwane paliwo alternatywne albo frakcja palna. Ale fakt, może korki do bramy Z.U. będą jakoś do ogarnięcia

      • 0 0

    • Zauważ że nowy węzeł to nie będzie "koniczynka".
      Nawet rond nie ma.
      Ergo- ruch niewiele będzie usprawniony,
      ściema za 200 baniek.

      • 4 0

  • Kwota duża ale porządek musi być moi drodzy i kochani (9)

    Te skrzyżowanie to porażka miasta ,dramat ale mam nadzieję że kiedyś się poprawi i nie będzie wstydu.

    • 86 36

    • To nie miasto odpowiada za wezly na obwodnicy (2)

      • 19 3

      • (1)

        akurat miasto.

        • 4 9

        • wiadukt

          armii krajowej -lostowicka!!!!!

          • 0 0

    • Nowe rozwiązanie, ale kolizyjne jak stare (2)

      Bez sensu - jak wydawać tyle kasy to warto by zrobić namiastkę koniczynki przynajmniej z 3 kierunków. A tak potok jadący z Gdyni na Jabłoniową będzie kolidować ze strumieniem zjeżdżających od strony A1 do Jabłoniowej a ci drudzy z kolei spotykać się będą z jadącymi z Jabłoniowej na A1. Poprawi się tylko sytuacja jadących z Jabłoniowej do A1; istnieje ryzko że pogorszy lub nie ulegnie znaczącej poprawie zaś zjeżdżających z A1 do Jabłoniowej.

      • 11 1

      • A ty w ogóle tam kiedykolwiek byłeś?

        Nie ma tam miejsca na koniczynkę. OD strony południowej masz już tereny zajęte przez Zakład Utylizacyjny oraz budynki Centrum handlowego i stację benzynową.

        Pomysł jest bardzo dobry, bo zamiast jednego zjazdu na drogę otrzymujesz 3.
        Dzięki temu wszyscy zjeżdżający z centrum handlowego i z Guderskiego będą mogli wybrać zjazd koło centrum Handlowego Agata Meble i liczę, że miasto docelowo połączy ją z drogą Flisykowskiego.

        Idać dalej droga serwisowa obsługuje 3 węzły i łączy się z obwodnicą dopiero na wysokości węzła Kokoszki, gdzie obwodnica ma aż trzy pasy. I Jeżeli dobrze widzę, to być może będzie łączyła się też z węzłem Kowale. Dzięki temu mieszkańcy chcący przejechać tylko między tymi węzłami w ogóle nie wjadą na obwodnice.

        Idąc dalej ludzie zjeżdżający z obwodnicy także zjadą z niej i nie będą jej korkować jak dotychczas.

        • 0 1

      • jak spojrzysz na to ze strony tego centrum handlowego to zobaczysz sens - dostana dodatkowy teren. A twoje rozumowanie jest niezgodne z interesem miejskich najemników.

        • 1 0

    • Porażka to jest to co zaproponowali (1)

      Porażka to jest to co zaproponowali. Bez rond i bez zjazdu bezpośrednio i z Morskiego Parku Handlowego, który czasem generuje 70 % ruch na tym węźle.

      • 13 2

      • przecież to nie o twoja wygodę tu chodzi

        zobacz ile terenu ten park handlowy dostanie pod zabudowę bez tych zjazdów.

        • 1 0

    • od opracowania projektu do realizacji powinna byc krotka droga, by koszta sie nie powiekszyly

      o robocizne i materialy, a z doswiadczenia wiemy ze koszty szacowane do realnych szybko sie zmieniaja i wtedy projekty laduja do szuflady na "lepsze czasy"

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Rozwiązanie kompleksowe (1)

    Sama przebudowa węzła Szadółki, bez równoczesnej przebudowy drogi łączącej z aleją Armii Krajowej jest pozbawione sensu. Przepustowość wzrośnie jedynie pod warunkiem udrożnienia całego układu drogowego !!!

    • 37 2

    • Dlatego uważam że te środki powinny być przeznaczone na węzeł kowale.

      Wystarczą dwa ronda, już rarytasem by było gdyby udało się zrobić je jako turbinowe... No ale, zwykłe też będzie napewno o niebo lepsze niż to co jest teraz

      • 5 1

  • 3-paski

    dzisiaj i tutaj chodzi o rozbudowanie całej obwodnicy o trzeci pas. a węzły same trzeba będzie przebudować na sprawdzony typ typu rondo - wiadukt górą nad obwodnicą - rondo. i tyle w temacie.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane