- 1 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (158 opinii)
- 2 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (251 opinii)
- 3 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (76 opinii)
- 4 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (91 opinii)
- 5 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (203 opinie)
- 6 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (201 opinii)
280 mln zł na statek dla ratowników SAR
Ratownicy SAR testują nowoczesny system łączności od Energi, a dzięki unijnej dotacji otrzymają też nowoczesny, wielozadaniowy statek ratowniczy o wartości 280 mln zł. Budowa może ruszać już za rok.
Czytaj więcej: Ratownicy morscy testują system Tetra.
Końcówka roku to jednak kolejna dobra wiadomość dla SAR. Przedstawiciele Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) oraz Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa (MSPiR) podpisali umowę o dofinansowaniu w wysokości 238 mln zł projektu "Budowa wielozadaniowego statku ratowniczego dla Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa". Projekt będzie trwał 5 lat i 3 miesiące, a zakończy się 31 grudnia 2022 roku. W 2018 r. SAR ma przygotowywać koncepcję statku, a rok później ma być ogłoszony przetarg na wybór wykonawcy jednostki.
- Będzie to jeden z nielicznych tak profesjonalnych i innowacyjnych statków ratowniczych w Europie i na Bałtyku - podkreśla sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, Jerzy Kwieciński. - Dzięki nowej jednostce prawie wszystkie tereny morskie, 94 proc. polskich wód, będzie objętych zaawansowanym, nowoczesnym systemem ratownictwa - dodaje.
Do tej pory, choć SAR nie notuje spektakularnych wpadek, to jednak nie może zapewnić pełnej ochrony naszych wód.
- Obecnie, ze względu na posiadaną przez SAR flotę, jesteśmy w stanie technicznie zabezpieczać ok. 60 proc. obszaru polskiej strefy morskiej - przyznaje Przemysław Gorgol, pełniący obowiązki dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Nowa jednostka będzie pełnić funkcje:
- poszukiwania i ratowania rozbitków,
- udzielania im pomocy medycznej,
- stworzenia ośrodka koordynacyjnego w przypadku masowych akcji ratowniczych,
- zwalczania zagrożeń chemicznych na morzu, w tym zagrożeń olejowych i gaszenia pożarów na statkach,
- holowania awaryjnego i asysty ratowniczej.
Do zadań Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa (Służby SAR) należy poszukiwanie i ratowanie każdej osoby znajdującej się w niebezpieczeństwie na morzu, bez względu na okoliczności, w jakich znalazła się w niebezpieczeństwie, oraz zwalczanie zagrożeń i zanieczyszczeń olejowych i chemicznych środowiska morskiego.
Miejsca
Opinie (144) ponad 10 zablokowanych
-
2017-12-30 16:19
Fajna łódka, ale cena to jak za 10 takich... Spokojnie. (4)
Nie lepiej samemu złożyć zlecenie w stoczni i zamówić parę sztuk ?? albo i więcej, sprzedać część a pozostałe wyjdą za darmo....
- 8 6
-
2017-12-30 16:29
Jaworskiemu i Rydzowi to powiedz, uratowali stocznię przecież. (1)
- 7 1
-
2017-12-30 16:58
a co mnie oni ?
zapytaj prokuraturę :-)
- 2 4
-
2017-12-30 16:35
(1)
W d*pie byles, g widziales
- 1 6
-
2017-12-30 16:57
A ty wiesz
co i jak
- 3 3
-
2017-12-30 16:32
tylko nie RSB (4)
Nie angażujcie tylko RSB oni nie mają doświadczeń w oddawaniu statków w terminie. Ponadto zobaczcie na KORMORANA II. Kadłub wygląda tragicznie.
- 8 11
-
2017-12-30 17:24
Niestety
Już Piotr pojechał do Torunia z walizką
- 6 0
-
2017-12-30 22:45
Kolega z Nauty? (1)
Jak idzie zdawanie jednostki badawczej dla uniwersytetu Goteborg? Tak samo dobrze jak dla Uniwersytetu Gdańskiego?
Bo puszki rybaków to sam miód, każdy na stracie, ale i tak podatnik dopłaci...
Bierzcie się za okręty podwodne...w pewnym sensie macie duże doświadczenie w topieniu:)- 6 1
-
2017-12-31 13:17
A gdzie to jest napisane ze z NAUTY?
Inni też was obserwują i wiedzą jaka jest sytuacja w RSB
Armatorzy wiedzą że ta firma jest zadłużona po uszy, wiedzą jaka jest jakość i nie chcą tam budować
Może napisz ile były RALE opóźnione i dlaczego. Poza tym cztery statki nie zostały sprzedane.
Teraz RSB będzie doiła budżet państwa z kasy za kormorany holowniki itd,- 1 1
-
2017-12-31 09:12
Kolega
Budowali kiedyś taki w jednej stoczni 33miesiące a w RSB 13 miesięcy.sami odp. Sobie gdzie szybciej
- 1 1
-
2017-12-30 16:39
zła Unia, niedobra Unia (3)
precz z Unia, niech żyje Wialka Polska Moherowo-Narodowa.
- 14 10
-
2017-12-30 20:31
(2)
Niech żyje Donio złodziejaszek pieniędzy z OFE
- 1 7
-
2017-12-30 20:34
Tobie nierobie socjalny nie ukradł, więc czego PiSzczysz?
- 2 1
-
2017-12-30 23:47
PiSiaki dokończyły to co zaczął....
- 4 0
-
2017-12-30 17:22
sar (1)
"Obecnie, ze względu na posiadaną przez SAR flotę, jesteśmy w stanie technicznie zabezpieczać ok. 60 proc. obszaru polskiej strefy morskiej - przyznaje Przemysław Gorgol, pełniący obowiązki dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych."
a ja się zapytam - kto w takim razie zabezpiecza reszte tych wód???- 10 0
-
2017-12-31 09:36
Matka Boska
- 1 0
-
2017-12-30 17:42
Dobra zmiana działa ! (3)
Faktom nie zaprzeczysz
- 7 14
-
2017-12-30 18:11
Pieniądze z UE nie od #dojnej zmiany !
Faktom nie zaprzeczysz.
- 9 0
-
2017-12-30 18:44
Pan zapliaci. I pani zaplaci.
Kredyt w panstwa imieniu wezmiemy. Towarzysz Gierek pokazal jak to sie robi.
- 6 0
-
2017-12-31 01:43
Faktom i mitom
- 2 0
-
2017-12-30 19:15
znow najdrozej na swiecie
takie statki na rynku kosztuja najwyzej 50 000 000usd
- 9 4
-
2017-12-30 20:27
280 milionów??? (2)
On będzie ze złota?
- 14 3
-
2017-12-30 21:01
To nie wiesz ze każdy w resorcie coś musi z tego mieć....dlatego tyle kosztuje
- 6 0
-
2017-12-31 14:56
To trochę taniej niż korweta Gawron :)
- 1 0
-
2017-12-31 13:12
Czekam na Remontówkę
- 2 3
-
2017-12-31 14:11
Swietnie wyposazona jednostka
Pare lat mialam przyjemnosc zwiedzac w ramach manewrow ratiwniczych jednostke SAR. Moze z zewnatrz nie robi wrazenia, ale w srodku ma bardzo nowoczesne wyposazenie, a osoba ktora nas oprowadzala po statku i opowiadala o akcjach sprawila wrazenie specjalisty i pasjonata. Zycze, aby inwestycja przebiegla pomyslnie i bez niespodzianek! :)
- 4 0
-
2017-12-31 16:04
????
Oby nie służyło do ratowania najeźdźców z bliskiego wschodu czy afryki !!
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.