- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (82 opinie)
- 2 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (25 opinii)
- 3 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (46 opinii)
- 4 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (11 opinii)
- 5 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (44 opinie)
- 6 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (70 opinii)
300 tys. zapytań do Gdańskiego Centrum Kontaktu w 3 lata
Od załatwiania spraw w urzędzie przez dziurę w jezdni i niedziałające światła po ranne zwierzęta. Rośnie liczba zapytań i wniosków mieszkańców kierowanych do Gdańskiego Centrum Kontaktu. Przez 3 lata odnotowano ponad 300 tys. zgłoszeń.
GCK informuje o usługach i procedurach załatwiania spraw w urzędzie i przyjmuje interwencje dotyczące działania infrastruktury miejskiej. Rejestr wszystkich zgłoszeń odbywa się w jednym miejscu, a konkretne sprawy przekazywane są dalej odpowiednim jednostkom.
Coraz więcej zgłoszeń na GCK
Do Gdańskiego Centrum Kontaktu, które działa od września 2018 r., z każdym kolejnym rokiem wpływa więcej zgłoszeń. Wpływ na to miała pandemia, ale też mieszkańcy przekonują się do działania tej formy komunikacji z miastem.
- Startowaliśmy z 60 tys. zgłoszeń w 2019 r. Rok później było ich 110, a w 2021 r. - ponad 125 tys. Przez ostatnie 3 lata działalności GCK przyjęło ponad 300 tys. zapytań i wniosków od mieszkańców - wylicza Tomasz Filipowicz, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskim w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
Numer jeden: parkowanie
Do najczęstszych kategorii interwencji sygnalizowanych przez mieszkańców należą:
- parkowanie - 21 proc.,
- utrzymanie dróg - 18 proc.,
- odpady - 9 proc.,
- oświetlenie uliczne - 9 proc.
Sporo zgłoszeń dotyczy też dzikich zwierząt, miejskiej zieleni, nielegalnych reklam czy bezpieczeństwa.
Parkowanie na miejscu dla rodzin z dziećmi
Jeśli zaś chodzi o popularne w ostatnim czasie sprawy, to dotyczą one zakupu węgla, dodatku do źródeł ciepła innych niż węgiel, rejestracji pojazdu czy pomocy Ukrainie i świadczeń finansowych na obywateli tego kraju.
Trudno się dodzwonić
Problemem, który dość często się pojawia wśród zgłaszających jakąś sprawę, jest kłopot z dodzwonieniem się do GCK. Wielokrotnie próby potrafią zakończyć się fiaskiem.
A to właśnie kontakt telefoniczny jest najczęstszym kanałem komunikacyjnym z GCK - z tej formy korzysta aż 70 proc. osób. Na drugim miejscu jest aplikacja mobilna, która działa od ubiegłego roku - korzysta z niej 11 proc. zgłaszających. Mieszkańcy najrzadziej mailują i korzystają ze strony internetowej.
Sprawy rzadko są załatwiane od ręki, choć zdarza się
Z czasem realizacji zgłoszonej interwencji bywa różnie. Jeśli sprawa związana jest bezpośrednio z bezpieczeństwem i wymaga pilnego rozwiązania, wówczas działania podejmowane są szybko. Zdarza się, że na rozwiązanie problemu trzeba poczekać. Nie ma co kryć, że nie raz frustruje to "sygnalistów".
Zgłoszenia z całego miasta
Zgłoszenia do GCK przyjmowane są z całego Gdańska, choć są miejsca, gdzie liczba interwencji jest zdecydowanie większa. W 2022 r. najwięcej zgłoszeń odnotowano z dzielnic i okolic takich lokalizacji, jak: Śródmieście, Wrzeszcz Górny i Dolny, Przymorze Wielkie oraz Żabianka-Wejhera-Jelitkowo-Tysiąclecia.
Warto pamiętać, że wszelkie zgłaszane sprawy dotyczące zagrożenia życia należy kierować pod numer 112. Dotyczy to m.in. osób w kryzysie bezdomności, których zdrowie lub życie jest w niebezpieczeństwie.
tel. +48 58 52 44 500
www: www.gdansk.pl/kontaktgdansk
e-mail: kontakt@gdansk.gda.pl
aplikacja mobilna na smartfona
aplikacja mobilna na iPhony
Miejsca
Opinie (85) 5 zablokowanych
-
2022-12-19 22:44
GCK
GCK Najgorszy Urząd w Gdańsku ! Zgłaszałem kilka krotnie o problemie niedziałających latarni , przy dworcu w Oliwie od strony Grunwaldzkiej ! Ciemno , chodnik tak wykoślawiony że można nogi połamać ! Pan odbierający telefon ,przyjął zgłoszenie i już dwa lata mijają , jak zepsute latarnie stoją bez żarówek ! Skandal ! Kto tam zatrudnia takich niesolidnych nieudaczników !!!
- 2 0
-
2022-12-19 23:05
Dobry czas reakcji. Zgłaszałem ostatnio uszkodzony znak drogowy
Ktoś wieczorem cofał, cofał no i położył znak oznaczajacy przejście dla pieszych. Czytałem o apce, to ściągnąłem. Zrobiłem dwie fotki i dołączyłem do zgłoszenia. Na drugi dzień rano nic, ale wieczorem kolejnego dnia, znak stał nowiutki. Także spoko.
- 3 0
-
2022-12-19 23:54
do zlikwidowania
Gdańskie Centrum Kontaktu powinno sie zamknąć!!! Z naszych podatków są tworzone sztuczne komórki. Ze zgłoszonych 4 różnych spraw żadna nie jest załatwiona. Od 5 miesięcy czekam na rozwiązanie tematów bez skutku. Umywają ręce, dostaję informację że zgłosili do odpowiednich organów i tyle. Efektu zero. A sprawy są do rozwiązania w dwie godziny. Gdańskie Centrum Kontaktu to jeden wielki skandal!!!! W jakim celu i za ile tworzy się coś co zupełnie nie działa!!!
Marnowanie publicznych środków.- 1 2
-
2022-12-20 00:42
To Gdańskie Centrum Kontaktu to fikcja .
Nie dość, że mieszkańcy odwalają robotę za rządzących, to w większości przypadków sprawy są bagatelizowane i nie ma żadnej reakcji. System jest bardzo niedopracowany, a czas reakcji wielokrotnie spóźniony.
- 3 2
-
2022-12-20 05:48
A moje zgłoszenia realizowane. Krzaki wchodzące na DDR - przycięte. Martwy gołąb - zabrany. Konieczność przełożenia kostki brukowej chodnika - zrobione (na to trzeba było poczekać, bo zgłoszone zimą, realizacja wiosną). Dziura w drodze - załatana. Migająca latarnia - już świeci prawidłowo.
- 4 1
-
2022-12-20 05:57
wywalać ich na zbity pysk
- 0 1
-
2022-12-20 05:58
W kraju coraz mniej rąk do pracy, a więcej urzędników
Komuno wróć, czynie społecznym wróć
- 2 2
-
2022-12-20 06:35
zależy na kogo trafi zgłoszenie
czytanie ze zrozumieniem też kuleje, o braku chęci nie wspomnę, najgorsze jest to, że nawet jak chce się zgłosić coś bezpośrednio do SM, to mówią, żeby to załatwić przez GCK...paranoja
- 2 1
-
2022-12-20 06:48
Zgłosiłam przez aplikacje
Nielegal e wysypisko śmieci. W aplikacji pokazuje się na bieżąco co dzieje się w związku ze sprawą. Problem został rozwiązany w ciągu 3 tygodni. I tak dobrze, bo informowano, że sprawdziła straż miejska, przekazano dzielnicowemu, znalezienie właściciela terenu, poniesienie konsekwencji przez wspólnotę mieszkaniową,która nie zagwarantowała mieszkańca kontenerów na odpady budowlane. Wszystko jasne i przejrzyste. Pozdrawiam pracując tam osoby! Dziękuję!
- 3 0
-
2022-12-20 07:00
Za dlugi czas reakcji. Calymi tygodniami zalatwiaja proste rzeczy.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.