• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

300 tys. zapytań do Gdańskiego Centrum Kontaktu w 3 lata

Aleksandra Nietopiel
19 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (85)
Nieprawidłowe parkowanie to numer jeden wśród zgłoszeń od mieszkańców do Gdańskiego Centrum Kontaktu. Nieprawidłowe parkowanie to numer jeden wśród zgłoszeń od mieszkańców do Gdańskiego Centrum Kontaktu.

Od załatwiania spraw w urzędzie przez dziurę w jezdni i niedziałające światła po ranne zwierzęta. Rośnie liczba zapytań i wniosków mieszkańców kierowanych do Gdańskiego Centrum Kontaktu. Przez 3 lata odnotowano ponad 300 tys. zgłoszeń.



Zgłosiłe(a)ś kiedyś problem poprzez Gdańskie Centrum Kontaktu?

Gdańskie Centrum Kontaktu to platforma, która pomaga w komunikacji między mieszkańcami i magistratem oraz miejskimi instytucjami. W założeniu ma też odciążyć linię alarmową 112, która przyjmuje aż 85 proc. zgłoszeń, które nie powinny tam trafić.

GCK informuje o usługach i procedurach załatwiania spraw w urzędzie i przyjmuje interwencje dotyczące działania infrastruktury miejskiej. Rejestr wszystkich zgłoszeń odbywa się w jednym miejscu, a konkretne sprawy przekazywane są dalej odpowiednim jednostkom.

  • Zgłaszanie ubytków w jezdni należy do jednych z częściej wskazywanych przez mieszkańców.
  • Dzikie wysypiska śmieci są dość często zgłaszane przez mieszkańców do GCK.

Coraz więcej zgłoszeń na GCK



Do Gdańskiego Centrum Kontaktu, które działa od września 2018 r., z każdym kolejnym rokiem wpływa więcej zgłoszeń. Wpływ na to miała pandemia, ale też mieszkańcy przekonują się do działania tej formy komunikacji z miastem.

- Startowaliśmy z 60 tys. zgłoszeń w 2019 r. Rok później było ich 110, a w 2021 r. - ponad 125 tys. Przez ostatnie 3 lata działalności GCK przyjęło ponad 300 tys. zapytań i wniosków od mieszkańców - wylicza Tomasz Filipowicz, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskim w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Numer jeden: parkowanie



Do najczęstszych kategorii interwencji sygnalizowanych przez mieszkańców należą:

  • parkowanie - 21 proc.,
  • utrzymanie dróg - 18 proc.,
  • odpady - 9 proc.,
  • oświetlenie uliczne - 9 proc.

Sporo zgłoszeń dotyczy też dzikich zwierząt, miejskiej zieleni, nielegalnych reklam czy bezpieczeństwa.

Parkowanie na miejscu dla rodzin z dziećmi



Kategorii interwencji jest całkiem sporo. Najwięcej spraw dotyczy parkowania i stanu dróg. Kategorii interwencji jest całkiem sporo. Najwięcej spraw dotyczy parkowania i stanu dróg.

Jeśli zaś chodzi o popularne w ostatnim czasie sprawy, to dotyczą one zakupu węgla, dodatku do źródeł ciepła innych niż węgiel, rejestracji pojazdu czy pomocy Ukrainie i świadczeń finansowych na obywateli tego kraju.

Trudno się dodzwonić



Problemem, który dość często się pojawia wśród zgłaszających jakąś sprawę, jest kłopot z dodzwonieniem się do GCK. Wielokrotnie próby potrafią zakończyć się fiaskiem.

A to właśnie kontakt telefoniczny jest najczęstszym kanałem komunikacyjnym z GCK - z tej formy korzysta aż 70 proc. osób. Na drugim miejscu jest aplikacja mobilna, która działa od ubiegłego roku - korzysta z niej 11 proc. zgłaszających. Mieszkańcy najrzadziej mailują i korzystają ze strony internetowej.

Kontakt z GCK może się odbywać w różny sposób. Najczęściej zgłoszenia przyjmowane są telefonicznie, chętnie sprawy sygnalizowane są też przez aplikację mobilną. Kontakt z GCK może się odbywać w różny sposób. Najczęściej zgłoszenia przyjmowane są telefonicznie, chętnie sprawy sygnalizowane są też przez aplikację mobilną.

Sprawy rzadko są załatwiane od ręki, choć zdarza się



Z czasem realizacji zgłoszonej interwencji bywa różnie. Jeśli sprawa związana jest bezpośrednio z bezpieczeństwem i wymaga pilnego rozwiązania, wówczas działania podejmowane są szybko. Zdarza się, że na rozwiązanie problemu trzeba poczekać. Nie ma co kryć, że nie raz frustruje to "sygnalistów".


Zgłoszenia z całego miasta



Zgłoszenia do GCK przyjmowane są z całego Gdańska, choć są miejsca, gdzie liczba interwencji jest zdecydowanie większa. W 2022 r. najwięcej zgłoszeń odnotowano z dzielnic i okolic takich lokalizacji, jak: Śródmieście, Wrzeszcz Górny i Dolny, Przymorze Wielkie oraz Żabianka-Wejhera-Jelitkowo-Tysiąclecia.

Interwencja i zgłoszenia spływają z całego Gdańska. Interwencja i zgłoszenia spływają z całego Gdańska.

Warto pamiętać, że wszelkie zgłaszane sprawy dotyczące zagrożenia życia należy kierować pod numer 112. Dotyczy to m.in. osób w kryzysie bezdomności, których zdrowie lub życie jest w niebezpieczeństwie.

Gdańskie Centrum Kontaktu
tel. +48 58 52 44 500
www: www.gdansk.pl/kontaktgdansk
e-mail: kontakt@gdansk.gda.pl
aplikacja mobilna na smartfona
aplikacja mobilna na iPhony

Miejsca

Opinie (85) 5 zablokowanych

  • GCK

    GCK Najgorszy Urząd w Gdańsku ! Zgłaszałem kilka krotnie o problemie niedziałających latarni , przy dworcu w Oliwie od strony Grunwaldzkiej ! Ciemno , chodnik tak wykoślawiony że można nogi połamać ! Pan odbierający telefon ,przyjął zgłoszenie i już dwa lata mijają , jak zepsute latarnie stoją bez żarówek ! Skandal ! Kto tam zatrudnia takich niesolidnych nieudaczników !!!

    • 2 0

  • Dobry czas reakcji. Zgłaszałem ostatnio uszkodzony znak drogowy

    Ktoś wieczorem cofał, cofał no i położył znak oznaczajacy przejście dla pieszych. Czytałem o apce, to ściągnąłem. Zrobiłem dwie fotki i dołączyłem do zgłoszenia. Na drugi dzień rano nic, ale wieczorem kolejnego dnia, znak stał nowiutki. Także spoko.

    • 3 0

  • do zlikwidowania

    Gdańskie Centrum Kontaktu powinno sie zamknąć!!! Z naszych podatków są tworzone sztuczne komórki. Ze zgłoszonych 4 różnych spraw żadna nie jest załatwiona. Od 5 miesięcy czekam na rozwiązanie tematów bez skutku. Umywają ręce, dostaję informację że zgłosili do odpowiednich organów i tyle. Efektu zero. A sprawy są do rozwiązania w dwie godziny. Gdańskie Centrum Kontaktu to jeden wielki skandal!!!! W jakim celu i za ile tworzy się coś co zupełnie nie działa!!!
    Marnowanie publicznych środków.

    • 1 2

  • To Gdańskie Centrum Kontaktu to fikcja .

    Nie dość, że mieszkańcy odwalają robotę za rządzących, to w większości przypadków sprawy są bagatelizowane i nie ma żadnej reakcji. System jest bardzo niedopracowany, a czas reakcji wielokrotnie spóźniony.

    • 3 2

  • A moje zgłoszenia realizowane. Krzaki wchodzące na DDR - przycięte. Martwy gołąb - zabrany. Konieczność przełożenia kostki brukowej chodnika - zrobione (na to trzeba było poczekać, bo zgłoszone zimą, realizacja wiosną). Dziura w drodze - załatana. Migająca latarnia - już świeci prawidłowo.

    • 4 1

  • wywalać ich na zbity pysk

    • 0 1

  • W kraju coraz mniej rąk do pracy, a więcej urzędników

    Komuno wróć, czynie społecznym wróć

    • 2 2

  • zależy na kogo trafi zgłoszenie

    czytanie ze zrozumieniem też kuleje, o braku chęci nie wspomnę, najgorsze jest to, że nawet jak chce się zgłosić coś bezpośrednio do SM, to mówią, żeby to załatwić przez GCK...paranoja

    • 2 1

  • Zgłosiłam przez aplikacje

    Nielegal e wysypisko śmieci. W aplikacji pokazuje się na bieżąco co dzieje się w związku ze sprawą. Problem został rozwiązany w ciągu 3 tygodni. I tak dobrze, bo informowano, że sprawdziła straż miejska, przekazano dzielnicowemu, znalezienie właściciela terenu, poniesienie konsekwencji przez wspólnotę mieszkaniową,która nie zagwarantowała mieszkańca kontenerów na odpady budowlane. Wszystko jasne i przejrzyste. Pozdrawiam pracując tam osoby! Dziękuję!

    • 3 0

  • Za dlugi czas reakcji. Calymi tygodniami zalatwiaja proste rzeczy.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane