- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (330 opinii)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (257 opinii)
- 3 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (53 opinie)
- 4 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (103 opinie)
- 5 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (187 opinii)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (246 opinii)
40 mln zł za 6,5 roku działania roweru metropolitalnego
Firma Nextbike będzie odpowiedzialna za wdrożenie i zarządzanie systemem umożliwiającym wypożyczanie rowerów na terenie całego Trójmiasta oraz sąsiednich gmin. Do dyspozycji będzie ponad 4 tys. jednośladów. Przez 6,5 roku funkcjonowania, Mevo pochłonie ponad 40 mln zł.
Właśnie wybrano zwycięzcę spośród trzech podmiotów, które stanęły do przetargu. Najlepiej oceniona została oferta spółki NB Tricity związanej z firmą Nextbike. Za kwotę 40 mln 272 tys. zł dostarczy ona 4080 rowerów (wszystkie elektryczne) i będzie obsługiwała system przez najbliższe 6,5 roku.
Komisja przetargowa postanowiła odrzucić korzystniejszą cenowo propozycję konsorcjum firm Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd. z Dublina, która zażyczyła sobie 32 mln 563 tys. zł oferując za to 5000 rowerów, z czego 500 szt. elektrycznych.
- Oferta została odrzucona ze względów formalnych, wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium - tłumaczy Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji ze Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, który nadozruje uruchomienie Mevo.
Trzecia oferta należała do konsorcjum Egis Bike Polska, Homeport Praga, i BikeU i opiewała na 76 mln 675 tys. zł.
Zgodnie z założeniami flota składająca się z 30 proc. rowerów pojawi się w Trójmieście jesienią, a w pełnej wersji system zostanie uruchomiony do 1 marca 2019 roku.
Opinie (370) 3 zablokowane
-
2018-05-29 18:46
Chwila, chwila, chwila... to nie ma na siebie zarabiać? (8)
To mamy jeszcze na to dać 40 baniek?????
- 40 10
-
2018-05-29 19:11
(2)
oczywiście że będzie na siebie zarabiać ;)
operator systemu zarobi grube miliony.
Zgarnie 40mln + potem oczywiście niemałe opłaty za korzystanie- 12 2
-
2018-05-29 21:42
(1)
Zarobi tez miasto.
Bo oszczedzi na tradycyjnej komunikacji publicznej, drogach czy parkingach....- 6 7
-
2018-05-30 14:13
wszyscy zaoszczędzimy na wydatkach na ochronę zdrowia
- 0 0
-
2018-05-29 18:57
(3)
A komunikacja miejska na siebie zarabia?
A miliardy pakowane w budowę infrastruktury drogowej w mieście się kiedyś zwrócą?
Rower metropolitalny to jest usługa transportowa zapewniania mieszkańcom przez miasto.
To nie ma zarabiać - to ma dawać alternatywę i uzupełniać komunikację miejską.- 30 6
-
2018-05-29 20:05
To w takim razie rozumiem, że te rowery będą za darmo ? (2)
- 1 13
-
2018-05-30 11:50
A tramwajem za darmo jeździsz?
- 3 0
-
2018-05-29 20:55
Za darmo to juz ciezko nawet po pysku dostac.
- 8 0
-
2018-05-29 18:54
Dać, dać, dać 40 teraz 30 później premie nie biorą się z powietrza tylko za pieniądze podatników.
Nie dacie ale wyciągniemy od was te pieniądze, od wszystkich jak leci.
- 12 3
-
2018-05-29 18:45
Pierwsze moje pytanie brzmi: (3)
Dlaczego polskiej firmy nie stać na wprowadzenie roweru.
Drugie to, dlaczego Polak zarabia 1/4 tego co Niemiec.
Trzecie to: jak może Unia Europejska na to pozwolić?- 21 20
-
2018-05-29 19:51
Dwa pierwsze pytania zasadne (2)
Polak zarabia 1/4 co niemiec, ale ofertę wycenił na 2x droższą od niemca. Czyżby polak byznesmen próbował się szybko nachapać?
- 10 3
-
2018-05-30 14:12
mam wrażenie, że może należysz do tych, którzy zarabiają mniej niż przeciętny Polak
znam wielu Polaków zarabiających w Polsce więcej niż "przeciętny Niemiec"
Polskie PKB na mieszkańca w przeliczeniu na siłę nabywczą jest niewiele niższe od średniej UE, a niemieckie PKB w przeliczeniu na mieszkańca niewiele odbiega w górę od średniej UE, więc nie pisz farmazonów.
Dzięki popularyzacji jazdy na rowerze zaoszczędzimy wiele wydatków na infrastrukturę, a i ty zaoszczędzisz na wydatkach na zdrowie jak poczujesz normalnego bluesa.- 0 2
-
2018-05-30 00:20
Może być tak, że Niemcowi się umowa skończyła
w innym mieście w Europie więc podpicują rowery i wrzucą je do Gdańska. W warunkach raczej nie było zastrzeżenia że sprzęt ma być nowy.
- 2 2
-
2018-05-30 09:19
Ciekawe jaki zasięg na pełnym naładowaniu? (3)
- 4 0
-
2018-05-30 14:09
Elektrykiem można chyba też klasycznie po rozładowaniu pedałować ;)
- 3 1
-
2018-05-30 10:23
Jak będą wszystkie elektryczne to troche słabo (1)
Bo elektryczne będzie trzeba zostawiać na stacjach, a mieliśmy wdrażać przecież system 4 generacji.
- 2 1
-
2018-05-30 10:43
Mam nadzieję, że to się nie wyklucza.
Można, też wyobrazić sobie wymianę akumulatorów na naładowane przez serwis.
- 2 0
-
2018-05-30 14:07
Nextbike - powodzenia
W Poznaniu rowery i stacje po kilku sezonach mają taką awaryjność, że cudem jest skorzystanie z systemu. Pozdrowienia dla Pomorza!
- 3 1
-
2018-05-29 19:14
miasto ma budować drogi dla rowerow (1)
a rower to sobie każdy kto chce kupi sam
- 18 10
-
2018-05-30 13:50
miasto ma przede wszystkim uspokajać ruch
sama budowa dróg dla rowerów nie daje rezultatów jeśli one meandrują z jednej strony jezdni na drugą.
- 4 1
-
2018-05-29 20:22
(3)
Przecież cyklisci to elektorat szambiarza adamowicza
- 7 15
-
2018-05-29 21:20
a blachosmrody jeszcze bardziej patrząc na proporcje inwestycji i procent budżetu przeznaczonego na drogi (1)
- 1 3
-
2018-05-30 13:47
blachosmrody nie głosują
elektoratem mogą być kierowcy.
Powinni głosować na kandydata promującego korzystanie z rowerów.
Każdy rower na drodze to mniejsza konkurencja o miejsce na jezdni i na parkingu dla kierowcy samochodu.- 1 0
-
2018-05-30 00:56
Bez obaw
- 0 0
-
2018-05-29 20:04
(3)
zobaczycie jak beda was te rowery wkurzac na skrzyzowaniach :D
ale pomysl super.
Mam nadzieje ze pojdzie za tym rozwoj sciezek rowerowych. Szczegolnie polaczenia gorny -dolny taras sa niezrobione- 6 3
-
2018-05-29 20:10
(2)
Dróg dla rowerów, ścieżki masz w lesie
- 5 2
-
2018-05-30 00:30
Nie mów droga dla rowerów bo brzmi pretensjonalnie. (1)
Mów magistrala rowerowa.
- 0 3
-
2018-05-30 13:46
lepiej: cyklostrada
przydałaby się taka wzdłuż linii SKM, bezkolizyjna z jezdniami poprzecznych ulic.
Cyklostrady budowane są także wzdłuż rzek - pod przyczółkami mostów (por. np. bulwary wiślane w Warszawie), ponad 10 tys rowerzystów dziennie- 1 1
-
2018-05-30 00:52
40 baniek?!!? (2)
Publiczna kasa w piach. Pewnie dodatkowo beda jeździły przez 6 miesięcy w roku.
Nie rozumiem po co elektryczne i po co stacjowe- to rozwiazanie ma duzo wiecej wad niż zalet.
W Warszawie z powodzeniem działa ACRO bike, do którego ratusz nie dokłada ani grosza (bardzo skromne są te rowery) i dodatkowo jest to rower całoroczny. Identyczne rozwiazanie widziałem w Rzymie (rowery na większym wypasie, z biegami, pewnie miasto cos dokłada).
Nie wiem kto i wedle jakich wytycznych rozpisywał konkurs, ale powinien stracić prace. 40 baniek można wydać mądrzej.- 8 8
-
2018-05-30 13:26
podwoić kaczą ochronę?
- 1 1
-
2018-05-30 10:51
cały rok będą jezdzic
- 2 1
-
2018-05-29 18:28
Może w końcu Sopot dogoni rowerowo Radom (2)
- 47 12
-
2018-05-30 12:29
(1)
Przecież w Sopocie jest taki ruch rowerowy, że nie jedno miasto może zazdrościć. Pasa Nadmorskiego to trzeba wręcz unikać żeby czasu nie tracic, tyle jest rowerzystów. Jeżeli chodzi o infrastrukture to się zgadzam. Padaczka ale Gdynia jest nie lepsza.
- 1 1
-
2018-05-30 13:24
Ooj, Gdynia jest jednak lepsza niź Sopot!
Nie ma takich koszmoranów jak sopocka Armii Krajowej.
Nawet Kościerzyna i Kartuzy są lepsze niż Sopot- 1 1
-
2018-05-30 12:57
nie lepiej 10% elektryków i 90% zwykłych?
Kompletny bezsens. Rowery tak, ale zwykłe i reszta kasy na ścieżki i połączenia górnych i dolnych tarasów. Zwykłe rowery wyjdą o niebo taniej i bardziej ekologicznie. Wyobrażacie sobie wymianę 4080 akumulatorów po "polsku"? Po dwóch zimach będą do wymiany. Zostaną wyje.ane gdzieś na składowisko, które potem spłonie, a my "wciągniemy" je nosem.
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.