• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

40 mln zł za 6,5 roku działania roweru metropolitalnego

bra
29 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
W ramach Mevo do wypożyczenia będzie ponad 4 tys. rowerów, wszystkie jednoślady będą elektryczne. W ramach Mevo do wypożyczenia będzie ponad 4 tys. rowerów, wszystkie jednoślady będą elektryczne.

Firma Nextbike będzie odpowiedzialna za wdrożenie i zarządzanie systemem umożliwiającym wypożyczanie rowerów na terenie całego Trójmiasta oraz sąsiednich gmin. Do dyspozycji będzie ponad 4 tys. jednośladów. Przez 6,5 roku funkcjonowania, Mevo pochłonie ponad 40 mln zł.



Trójmiasto doczeka się w końcu roweru metropolitalnego, czyli systemu pozwalającego na wypożyczenie, przemieszczanie się i pozostawianie w innym, wytyczonym miejscu jednośladu. Obejmie on nie tylko Gdańsk, Gdynię i Sopot, ale również 12 sąsiednich gmin, korzystając z niego w Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi.

Właśnie wybrano zwycięzcę spośród trzech podmiotów, które stanęły do przetargu. Najlepiej oceniona została oferta spółki NB Tricity związanej z firmą Nextbike. Za kwotę 40 mln 272 tys. zł dostarczy ona 4080 rowerów (wszystkie elektryczne) i będzie obsługiwała system przez najbliższe 6,5 roku.

Komisja przetargowa postanowiła odrzucić korzystniejszą cenowo propozycję konsorcjum firm Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd. z Dublina, która zażyczyła sobie 32 mln 563 tys. zł oferując za to 5000 rowerów, z czego 500 szt. elektrycznych.

- Oferta została odrzucona ze względów formalnych, wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium - tłumaczy Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji ze Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, który nadozruje uruchomienie Mevo.
Trzecia oferta należała do konsorcjum Egis Bike Polska, Homeport Praga, i BikeU i opiewała na 76 mln 675 tys. zł.

Zgodnie z założeniami flota składająca się z 30 proc. rowerów pojawi się w Trójmieście jesienią, a w pełnej wersji system zostanie uruchomiony do 1 marca 2019 roku.
bra

Opinie (370) 3 zablokowane

  • Chwila, chwila, chwila... to nie ma na siebie zarabiać? (8)

    To mamy jeszcze na to dać 40 baniek?????

    • 40 10

    • (2)

      oczywiście że będzie na siebie zarabiać ;)
      operator systemu zarobi grube miliony.

      Zgarnie 40mln + potem oczywiście niemałe opłaty za korzystanie

      • 12 2

      • (1)

        Zarobi tez miasto.
        Bo oszczedzi na tradycyjnej komunikacji publicznej, drogach czy parkingach....

        • 6 7

        • wszyscy zaoszczędzimy na wydatkach na ochronę zdrowia

          • 0 0

    • (3)

      A komunikacja miejska na siebie zarabia?
      A miliardy pakowane w budowę infrastruktury drogowej w mieście się kiedyś zwrócą?
      Rower metropolitalny to jest usługa transportowa zapewniania mieszkańcom przez miasto.
      To nie ma zarabiać - to ma dawać alternatywę i uzupełniać komunikację miejską.

      • 30 6

      • To w takim razie rozumiem, że te rowery będą za darmo ? (2)

        • 1 13

        • A tramwajem za darmo jeździsz?

          • 3 0

        • Za darmo to juz ciezko nawet po pysku dostac.

          • 8 0

    • Dać, dać, dać 40 teraz 30 później premie nie biorą się z powietrza tylko za pieniądze podatników.

      Nie dacie ale wyciągniemy od was te pieniądze, od wszystkich jak leci.

      • 12 3

  • Pierwsze moje pytanie brzmi: (3)

    Dlaczego polskiej firmy nie stać na wprowadzenie roweru.
    Drugie to, dlaczego Polak zarabia 1/4 tego co Niemiec.
    Trzecie to: jak może Unia Europejska na to pozwolić?

    • 21 20

    • Dwa pierwsze pytania zasadne (2)

      Polak zarabia 1/4 co niemiec, ale ofertę wycenił na 2x droższą od niemca. Czyżby polak byznesmen próbował się szybko nachapać?

      • 10 3

      • mam wrażenie, że może należysz do tych, którzy zarabiają mniej niż przeciętny Polak

        znam wielu Polaków zarabiających w Polsce więcej niż "przeciętny Niemiec"

        Polskie PKB na mieszkańca w przeliczeniu na siłę nabywczą jest niewiele niższe od średniej UE, a niemieckie PKB w przeliczeniu na mieszkańca niewiele odbiega w górę od średniej UE, więc nie pisz farmazonów.

        Dzięki popularyzacji jazdy na rowerze zaoszczędzimy wiele wydatków na infrastrukturę, a i ty zaoszczędzisz na wydatkach na zdrowie jak poczujesz normalnego bluesa.

        • 0 2

      • Może być tak, że Niemcowi się umowa skończyła

        w innym mieście w Europie więc podpicują rowery i wrzucą je do Gdańska. W warunkach raczej nie było zastrzeżenia że sprzęt ma być nowy.

        • 2 2

  • Ciekawe jaki zasięg na pełnym naładowaniu? (3)

    • 4 0

    • Elektrykiem można chyba też klasycznie po rozładowaniu pedałować ;)

      • 3 1

    • Jak będą wszystkie elektryczne to troche słabo (1)

      Bo elektryczne będzie trzeba zostawiać na stacjach, a mieliśmy wdrażać przecież system 4 generacji.

      • 2 1

      • Mam nadzieję, że to się nie wyklucza.

        Można, też wyobrazić sobie wymianę akumulatorów na naładowane przez serwis.

        • 2 0

  • Nextbike - powodzenia

    W Poznaniu rowery i stacje po kilku sezonach mają taką awaryjność, że cudem jest skorzystanie z systemu. Pozdrowienia dla Pomorza!

    • 3 1

  • miasto ma budować drogi dla rowerow (1)

    a rower to sobie każdy kto chce kupi sam

    • 18 10

    • miasto ma przede wszystkim uspokajać ruch

      sama budowa dróg dla rowerów nie daje rezultatów jeśli one meandrują z jednej strony jezdni na drugą.

      • 4 1

  • (3)

    Przecież cyklisci to elektorat szambiarza adamowicza

    • 7 15

    • a blachosmrody jeszcze bardziej patrząc na proporcje inwestycji i procent budżetu przeznaczonego na drogi (1)

      • 1 3

      • blachosmrody nie głosują

        elektoratem mogą być kierowcy.

        Powinni głosować na kandydata promującego korzystanie z rowerów.

        Każdy rower na drodze to mniejsza konkurencja o miejsce na jezdni i na parkingu dla kierowcy samochodu.

        • 1 0

    • Bez obaw

      • 0 0

  • (3)

    zobaczycie jak beda was te rowery wkurzac na skrzyzowaniach :D
    ale pomysl super.
    Mam nadzieje ze pojdzie za tym rozwoj sciezek rowerowych. Szczegolnie polaczenia gorny -dolny taras sa niezrobione

    • 6 3

    • (2)

      Dróg dla rowerów, ścieżki masz w lesie

      • 5 2

      • Nie mów droga dla rowerów bo brzmi pretensjonalnie. (1)

        Mów magistrala rowerowa.

        • 0 3

        • lepiej: cyklostrada

          przydałaby się taka wzdłuż linii SKM, bezkolizyjna z jezdniami poprzecznych ulic.

          Cyklostrady budowane są także wzdłuż rzek - pod przyczółkami mostów (por. np. bulwary wiślane w Warszawie), ponad 10 tys rowerzystów dziennie

          • 1 1

  • 40 baniek?!!? (2)

    Publiczna kasa w piach. Pewnie dodatkowo beda jeździły przez 6 miesięcy w roku.

    Nie rozumiem po co elektryczne i po co stacjowe- to rozwiazanie ma duzo wiecej wad niż zalet.

    W Warszawie z powodzeniem działa ACRO bike, do którego ratusz nie dokłada ani grosza (bardzo skromne są te rowery) i dodatkowo jest to rower całoroczny. Identyczne rozwiazanie widziałem w Rzymie (rowery na większym wypasie, z biegami, pewnie miasto cos dokłada).

    Nie wiem kto i wedle jakich wytycznych rozpisywał konkurs, ale powinien stracić prace. 40 baniek można wydać mądrzej.

    • 8 8

    • podwoić kaczą ochronę?

      • 1 1

    • cały rok będą jezdzic

      • 2 1

  • Może w końcu Sopot dogoni rowerowo Radom (2)

    • 47 12

    • (1)

      Przecież w Sopocie jest taki ruch rowerowy, że nie jedno miasto może zazdrościć. Pasa Nadmorskiego to trzeba wręcz unikać żeby czasu nie tracic, tyle jest rowerzystów. Jeżeli chodzi o infrastrukture to się zgadzam. Padaczka ale Gdynia jest nie lepsza.

      • 1 1

      • Ooj, Gdynia jest jednak lepsza niź Sopot!
        Nie ma takich koszmoranów jak sopocka Armii Krajowej.
        Nawet Kościerzyna i Kartuzy są lepsze niż Sopot

        • 1 1

  • nie lepiej 10% elektryków i 90% zwykłych?

    Kompletny bezsens. Rowery tak, ale zwykłe i reszta kasy na ścieżki i połączenia górnych i dolnych tarasów. Zwykłe rowery wyjdą o niebo taniej i bardziej ekologicznie. Wyobrażacie sobie wymianę 4080 akumulatorów po "polsku"? Po dwóch zimach będą do wymiany. Zostaną wyje.ane gdzieś na składowisko, które potem spłonie, a my "wciągniemy" je nosem.

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane