• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

40 mln zł za 6,5 roku działania roweru metropolitalnego

bra
29 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
W ramach Mevo do wypożyczenia będzie ponad 4 tys. rowerów, wszystkie jednoślady będą elektryczne. W ramach Mevo do wypożyczenia będzie ponad 4 tys. rowerów, wszystkie jednoślady będą elektryczne.

Firma Nextbike będzie odpowiedzialna za wdrożenie i zarządzanie systemem umożliwiającym wypożyczanie rowerów na terenie całego Trójmiasta oraz sąsiednich gmin. Do dyspozycji będzie ponad 4 tys. jednośladów. Przez 6,5 roku funkcjonowania, Mevo pochłonie ponad 40 mln zł.



Trójmiasto doczeka się w końcu roweru metropolitalnego, czyli systemu pozwalającego na wypożyczenie, przemieszczanie się i pozostawianie w innym, wytyczonym miejscu jednośladu. Obejmie on nie tylko Gdańsk, Gdynię i Sopot, ale również 12 sąsiednich gmin, korzystając z niego w Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi.

Właśnie wybrano zwycięzcę spośród trzech podmiotów, które stanęły do przetargu. Najlepiej oceniona została oferta spółki NB Tricity związanej z firmą Nextbike. Za kwotę 40 mln 272 tys. zł dostarczy ona 4080 rowerów (wszystkie elektryczne) i będzie obsługiwała system przez najbliższe 6,5 roku.

Komisja przetargowa postanowiła odrzucić korzystniejszą cenowo propozycję konsorcjum firm Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd. z Dublina, która zażyczyła sobie 32 mln 563 tys. zł oferując za to 5000 rowerów, z czego 500 szt. elektrycznych.

- Oferta została odrzucona ze względów formalnych, wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium - tłumaczy Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji ze Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, który nadozruje uruchomienie Mevo.
Trzecia oferta należała do konsorcjum Egis Bike Polska, Homeport Praga, i BikeU i opiewała na 76 mln 675 tys. zł.

Zgodnie z założeniami flota składająca się z 30 proc. rowerów pojawi się w Trójmieście jesienią, a w pełnej wersji system zostanie uruchomiony do 1 marca 2019 roku.
bra

Opinie (370) 3 zablokowane

  • (1)

    Ciekawe czy w aplikacji będzie widać poziom naładowania aku? Jeśli nie to można się będzie nadziać na minę i targać ciężki rower.

    • 8 6

    • to sam pokręcisz trochę korbą i go naładujesz.

      • 1 1

  • Wielkie budowle socjalizmu... (4)

    Dlaczego systemu roweru miejskiego nie finansować z opłat wnoszonych przez rowerzystów?

    Bo te 40mln to tylko część którą miasto przekaże operatorowi.
    Do tego każdy rowerzysta będzie jeszcze ponosił opłaty za korzystanie z rowerów.

    Dlaczego nierówno traktuje się różne podmioty?
    Pewnie wypożyczalnie samochodów pod lotniskiem, skuterów Blinkee czy inny Traficar pieniędzy z budżetu nie dostają. A dlaczego akurat wypożyczalnia rowerów ma być utrzymywana z podatków?

    • 22 14

    • (1)

      Bo samochody to rak, a każdy rower więcej to jedno auto na drodze mniej. To tak w skrócie.
      I ja popieram tę politykę.

      • 10 4

      • i tak i nie, uważam że dopłaty dla prywaciaży z budżetu to też RAK

        jak nie moga działać za zbirane opłaty to do widznia, miasto powino tylko nie przeszkadzać i udostępnić bezpłatnie miejsce na stacje parkowania

        • 6 2

    • Auta smrodzą hałasują są głównym beneficjentem przestrzeni publicznej i budzetu miejskiego....... dlatego dopłaca się do rowerów.

      • 9 2

    • rychu

      opłat nie bedzie miasto za to płaci z naszych podatków.

      • 0 0

  • Za 40mln to można kupić 100tys rowerów (4)

    Za 40mln to można kupić 100tys rowerów normalnych na pedały i rozdać wszystkim chętnym.

    Taniej by było, bo nie trzeba by potem jeszcze płacić za jeżdżenie nimi.
    A użytkowników systemu na pewno nie będzie nigdy 100tys

    • 36 10

    • (1)

      "W tym roku w systemie Veturilo zarejestrowało się 68 tysięcy osób, a liczba użytkowników warszawskich rowerów miejskich przekroczyła już pół miliona."

      • 10 1

      • pamiętaj, że tam się za pierwsze pół godziny jazdy nie płaci!

        • 2 3

    • Owszem mozna ale takie rozwiazanie niczego by nie rozwiazało (1)

      Tu chodzi o to by rowerem sie przemieszczac, a nie go tylko miec.

      Prywatnego roweru trzeba pilnowac, ten sobie wezmiesz podjedziesz, odstawisz gdzue chcesz, podjedziesz skm, wezmiesz inny rower... wypijessz piwsko i wrocisz np. busem nie martwiac sie o swoj rower. Czaisz roznice?

      • 10 3

      • Nie kłam

        • 2 3

  • miasto ma budować drogi dla rowerow (1)

    a rower to sobie każdy kto chce kupi sam

    • 18 10

    • miasto ma przede wszystkim uspokajać ruch

      sama budowa dróg dla rowerów nie daje rezultatów jeśli one meandrują z jednej strony jezdni na drugą.

      • 4 1

  • (2)

    "Oferta została odrzucona ze względów formalnych, wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski"

    Ale już sprzedawca zapiekanek na Długiej musi znać angielski i niemiecki...

    • 22 0

    • ta oferta odpadła dlatego, że nie wszystkie rowery były elektryczne moim zdaniem (1)

      a brak tłumaczenia to nędzny wybieg

      • 1 3

      • Zasady przetargowe są jasne i nie ma odstępstw.

        Pozatym nie wnieśli wadium. Miasto nie może przyjąć ofert niespełniającej wymogów, choćby była nie wiem jak atrakcyjna.

        • 4 0

  • 27:1 dla TUSKA - gratulacje !!!

    • 2 12

  • 10 000 (1)

    Za chinski rowerek wart 500 super

    • 15 11

    • Patrz. Jestes taki bystry i nie startowales w przetargu? Bylbys bogaty

      • 7 6

  • Mam nadzieje że nie bede musiał pedalować bo mi brzuch spadnie!! (1)

    Ale lans będę robil i opowiadał ze codziennie robię 50 km!!

    • 4 6

    • Już nie z Olszynki?

      • 1 1

  • Kiedy wielka akcja przystosowania infrastruktury rowerowej do rowerów?

    "Gorskim" rowerem jeszcze jakos da sie jechac ale miejskim? Bedzie twardo ;)

    • 12 2

  • czy ktoś wie o ile taki rower elektryczny jest cięższy od normalnego? (8)

    • 6 2

    • są specyfikacje na necie sależy jaki ale na oko bateria i silniczek to jakieś 10 kilo więcej niż normalny (2)

      • 7 1

      • (1)

        ciekawe jak to sie przekłada na wysiłek przy pedałowaniu

        • 1 3

        • on ulega redukcji

          • 0 0

    • (1)

      A jaki to normalny? Szosa wazaca 6kg czy marketowy 18? Elektryk wazy ok 23-25kg

      • 1 1

      • Vento 9.0 za 20 tysięcy waży 7.2 kg.

        Nie czaruj z tym 6 kg.

        • 1 0

    • i to będzie problem, bo nasza infrastruktura rowerowa pozostawia wiele do życzenia (1)

      i są miejsca, gdzie taki rower trzeba nawet przenieść

      • 5 3

      • jedzie se rowerzysta
        30kilowym rowerem elektrycznym
        po drodze rowerowej w Kolibkach
        dojezdza do Sopotu i usiłuje
        sprowadzic ten rower po schodach
        rower wyskakuje z prowadnic
        spadając podcina kilkunastu Innych
        w tym autora wątku...

        • 0 0

    • mój rower elektryczny z zasiegiem ok. 120-150km wazy z akumulatorem (15,6Ah 36V) 21,8kg

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane