- 1 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (27 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (86 opinii)
- 3 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (31 opinii)
- 4 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (52 opinie)
- 5 Z dworca na Jasień 80 zł (592 opinie)
- 6 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (44 opinie)
40 mln zł za 6,5 roku działania roweru metropolitalnego
Firma Nextbike będzie odpowiedzialna za wdrożenie i zarządzanie systemem umożliwiającym wypożyczanie rowerów na terenie całego Trójmiasta oraz sąsiednich gmin. Do dyspozycji będzie ponad 4 tys. jednośladów. Przez 6,5 roku funkcjonowania, Mevo pochłonie ponad 40 mln zł.
Właśnie wybrano zwycięzcę spośród trzech podmiotów, które stanęły do przetargu. Najlepiej oceniona została oferta spółki NB Tricity związanej z firmą Nextbike. Za kwotę 40 mln 272 tys. zł dostarczy ona 4080 rowerów (wszystkie elektryczne) i będzie obsługiwała system przez najbliższe 6,5 roku.
Komisja przetargowa postanowiła odrzucić korzystniejszą cenowo propozycję konsorcjum firm Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd. z Dublina, która zażyczyła sobie 32 mln 563 tys. zł oferując za to 5000 rowerów, z czego 500 szt. elektrycznych.
- Oferta została odrzucona ze względów formalnych, wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium - tłumaczy Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji ze Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, który nadozruje uruchomienie Mevo.
Trzecia oferta należała do konsorcjum Egis Bike Polska, Homeport Praga, i BikeU i opiewała na 76 mln 675 tys. zł.
Zgodnie z założeniami flota składająca się z 30 proc. rowerów pojawi się w Trójmieście jesienią, a w pełnej wersji system zostanie uruchomiony do 1 marca 2019 roku.
Opinie (370) 3 zablokowane
-
2018-05-29 19:08
(1)
Ciekawe czy w aplikacji będzie widać poziom naładowania aku? Jeśli nie to można się będzie nadziać na minę i targać ciężki rower.
- 8 6
-
2018-05-30 09:50
to sam pokręcisz trochę korbą i go naładujesz.
- 1 1
-
2018-05-29 19:09
Wielkie budowle socjalizmu... (4)
Dlaczego systemu roweru miejskiego nie finansować z opłat wnoszonych przez rowerzystów?
Bo te 40mln to tylko część którą miasto przekaże operatorowi.
Do tego każdy rowerzysta będzie jeszcze ponosił opłaty za korzystanie z rowerów.
Dlaczego nierówno traktuje się różne podmioty?
Pewnie wypożyczalnie samochodów pod lotniskiem, skuterów Blinkee czy inny Traficar pieniędzy z budżetu nie dostają. A dlaczego akurat wypożyczalnia rowerów ma być utrzymywana z podatków?- 22 14
-
2018-05-29 19:11
(1)
Bo samochody to rak, a każdy rower więcej to jedno auto na drodze mniej. To tak w skrócie.
I ja popieram tę politykę.- 10 4
-
2018-05-29 19:58
i tak i nie, uważam że dopłaty dla prywaciaży z budżetu to też RAK
jak nie moga działać za zbirane opłaty to do widznia, miasto powino tylko nie przeszkadzać i udostępnić bezpłatnie miejsce na stacje parkowania
- 6 2
-
2018-05-29 20:01
Auta smrodzą hałasują są głównym beneficjentem przestrzeni publicznej i budzetu miejskiego....... dlatego dopłaca się do rowerów.
- 9 2
-
2018-06-01 12:31
rychu
opłat nie bedzie miasto za to płaci z naszych podatków.
- 0 0
-
2018-05-29 19:13
Za 40mln to można kupić 100tys rowerów (4)
Za 40mln to można kupić 100tys rowerów normalnych na pedały i rozdać wszystkim chętnym.
Taniej by było, bo nie trzeba by potem jeszcze płacić za jeżdżenie nimi.
A użytkowników systemu na pewno nie będzie nigdy 100tys- 36 10
-
2018-05-29 19:56
(1)
"W tym roku w systemie Veturilo zarejestrowało się 68 tysięcy osób, a liczba użytkowników warszawskich rowerów miejskich przekroczyła już pół miliona."
- 10 1
-
2018-05-29 21:24
pamiętaj, że tam się za pierwsze pół godziny jazdy nie płaci!
- 2 3
-
2018-05-29 21:38
Owszem mozna ale takie rozwiazanie niczego by nie rozwiazało (1)
Tu chodzi o to by rowerem sie przemieszczac, a nie go tylko miec.
Prywatnego roweru trzeba pilnowac, ten sobie wezmiesz podjedziesz, odstawisz gdzue chcesz, podjedziesz skm, wezmiesz inny rower... wypijessz piwsko i wrocisz np. busem nie martwiac sie o swoj rower. Czaisz roznice?- 10 3
-
2018-05-30 07:37
Nie kłam
- 2 3
-
2018-05-29 19:14
miasto ma budować drogi dla rowerow (1)
a rower to sobie każdy kto chce kupi sam
- 18 10
-
2018-05-30 13:50
miasto ma przede wszystkim uspokajać ruch
sama budowa dróg dla rowerów nie daje rezultatów jeśli one meandrują z jednej strony jezdni na drugą.
- 4 1
-
2018-05-29 19:20
(2)
"Oferta została odrzucona ze względów formalnych, wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski"
Ale już sprzedawca zapiekanek na Długiej musi znać angielski i niemiecki...- 22 0
-
2018-05-29 21:29
ta oferta odpadła dlatego, że nie wszystkie rowery były elektryczne moim zdaniem (1)
a brak tłumaczenia to nędzny wybieg
- 1 3
-
2018-05-30 09:57
Zasady przetargowe są jasne i nie ma odstępstw.
Pozatym nie wnieśli wadium. Miasto nie może przyjąć ofert niespełniającej wymogów, choćby była nie wiem jak atrakcyjna.
- 4 0
-
2018-05-29 19:28
27:1 dla TUSKA - gratulacje !!!
- 2 12
-
2018-05-29 19:31
10 000 (1)
Za chinski rowerek wart 500 super
- 15 11
-
2018-05-29 20:53
Patrz. Jestes taki bystry i nie startowales w przetargu? Bylbys bogaty
- 7 6
-
2018-05-29 19:40
Mam nadzieje że nie bede musiał pedalować bo mi brzuch spadnie!! (1)
Ale lans będę robil i opowiadał ze codziennie robię 50 km!!
- 4 6
-
2018-05-29 19:48
Już nie z Olszynki?
- 1 1
-
2018-05-29 19:52
Kiedy wielka akcja przystosowania infrastruktury rowerowej do rowerów?
"Gorskim" rowerem jeszcze jakos da sie jechac ale miejskim? Bedzie twardo ;)
- 12 2
-
2018-05-29 19:55
czy ktoś wie o ile taki rower elektryczny jest cięższy od normalnego? (8)
- 6 2
-
2018-05-29 20:01
są specyfikacje na necie sależy jaki ale na oko bateria i silniczek to jakieś 10 kilo więcej niż normalny (2)
- 7 1
-
2018-05-29 21:16
(1)
ciekawe jak to sie przekłada na wysiłek przy pedałowaniu
- 1 3
-
2018-05-30 13:51
on ulega redukcji
- 0 0
-
2018-05-29 20:54
(1)
A jaki to normalny? Szosa wazaca 6kg czy marketowy 18? Elektryk wazy ok 23-25kg
- 1 1
-
2018-05-30 00:29
Vento 9.0 za 20 tysięcy waży 7.2 kg.
Nie czaruj z tym 6 kg.
- 1 0
-
2018-05-29 21:24
i to będzie problem, bo nasza infrastruktura rowerowa pozostawia wiele do życzenia (1)
i są miejsca, gdzie taki rower trzeba nawet przenieść
- 5 3
-
2018-05-31 00:24
jedzie se rowerzysta
30kilowym rowerem elektrycznym
po drodze rowerowej w Kolibkach
dojezdza do Sopotu i usiłuje
sprowadzic ten rower po schodach
rower wyskakuje z prowadnic
spadając podcina kilkunastu Innych
w tym autora wątku...- 0 0
-
2018-05-30 08:48
mój rower elektryczny z zasiegiem ok. 120-150km wazy z akumulatorem (15,6Ah 36V) 21,8kg
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.