- 1 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (227 opinii)
- 2 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (75 opinii)
- 3 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (362 opinie)
- 4 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (103 opinie)
- 5 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (83 opinie)
- 6 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (222 opinie)
500 ton na wiadukcie, a ugiął się tylko o 2 mm
Na wiadukt nad ul. Słowackiego wjechały wieczorem lokomotywy o łącznej masie ponad 500 ton
Sukcesem zakończyły się próby obciążeniowe największego wiaduktu na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, które przeprowadzono w środę wieczorem.
Na budowie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej trwają odbiory poszczególnych obiektów, po których 1 września 2015 r. pojadą pasażerskie składy z Wrzeszcza do portu lotniczego. W środę wieczorem przeprowadzono próby obciążeniowe największego wiaduktu na linii - nad ul. Słowackiego.
- Najpierw na tor nr 2 - ten od strony Wrzeszcza - wjechały dwie, ważące łącznie ok. 240 ton lokomotywy. Następnie na tor nr 1 wjechała trzecia lokomotywa z dwoma wagonami wypełnionymi tłuczniem. Stojące na wiadukcie łukowym pojazdy ważyły łącznie ponad 500 ton - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM, która jest inwestorem przedsięwzięcia.
Zgodnie z budowlaną tradycją, podczas próby obciążeniowej pod wiaduktem ustawili się projektanci i budujący go inżynierowie.
Tak budowano wiadukt nad ul. Słowackiego zanim przeszedł próby obciążeniowe.
Przeprowadzone próby obciążenia statycznego są niezbędne, by uzyskać zezwolenie na użytkowanie obiektu. Wiadukt na ul. Słowackiego przejdzie jeszcze dynamiczne próby obciążeniowe. Wtedy lokomotywy będą najeżdżały na obiekt z różnymi prędkościami.
W środę w nocy próby obciążeniowe prowadzane były także na wiadukcie nad ul. Rakoczego i mniejszych obiektach w jego sąsiedztwie.
Koszt realizacji projektu PKM wynosi 720,5 mln zł netto i w 70 proc. dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej. Całkowita wartość projektu PKM - po uwzględnieniu 186,5 mln zł wartości gruntów przekazanych pod inwestycję - to 907 mln zł netto. Wykonawcą jest firma Budimex, która za swoje prace zainkasuje 716 mln zł. Inwestycja ma być gotowa w połowie 2015 r.
Opinie (194) 9 zablokowanych
-
2014-11-20 10:40
Czy starym zwyczajem, konstruktor stanął pod mostem? (4)
- 37 63
-
2014-11-20 12:42
za bardzo mial w portkach by to zrobic
ugiecie w skrajnych mocowaniach wiaduktu mialo przeszlo 20cm - szkoda, ze pan redaktor studiował cos innego niz inzynierię budowlaną, bo wtedy by sie tak nie podniecal tymi 2mm
- 2 6
-
2014-11-20 11:21
tak stanął:))
w razie czego ucikł do Norwegii i stanął pod mostem w Oslo
- 5 2
-
2014-11-20 10:42
(1)
a czytałeś artykuł?
- 39 4
-
2014-11-20 11:05
mea culpa, mea maxima culpa:(
- 10 2
-
2014-11-20 12:40
Wygięcie..
Przecież na filmie widać wyraźnie, że nawet bez obciążenia wiadukt wygiął się nie o 2 mm, a o dobrych kilka metrów i to na dodatek w górę.... !
A tak na poważnie - próby obciążeniowe i pomiar ugięcia służą do weryfikacji zgodności obliczeń projektowych oraz potwierdzenia prawidłowego wykonania konstrukcji. Żadne zawalenie nie groziło w jakimkolwiek momencie.- 3 0
-
2014-11-20 12:39
No i wszystko o kant d...py rozbic.....500 ton i tylko 2 mm....za sztywny!
- 6 0
-
2014-11-20 11:53
z Wrzecza do Portu Lotniczego?
a dalej? Czy ktoś mi powie co dalej?
- 4 4
-
2014-11-20 11:02
Tradycja (1)
Zgodnie z nową budowlaną tradycją, podczas próby obciążeniowej na wiadukcie umieszczono banery dysponentów środków publicznych?
- 41 3
-
2014-11-20 11:50
Wielki
bardzo wielki sukces polskiej inżynierii !!!
- 5 0
-
2014-11-20 11:31
Logika (1)
Muzyka rodem z filmu grozy, jakby ten wiadukt miał się zaraz zawalić.
A swoją drogą - czy trudno było wstrzymać ruch na chwilę na moment prób? Co by było jakby wiadukt się zawalił na jadące samochody? Projektanci są pewni siebie, ale różnie bywa...- 10 3
-
2014-11-20 11:46
w czasie prób powinien stać pod wiaduktem konstruktor i główny wykonawca. Szacun dla całego zespołu.
- 1 1
-
2014-11-20 11:35
ilu ich tam było?
jeden z dalmierzem by wystarczył/zmierzył!.. jakie są normy odchyleń? 20 cm i też O.K....
- 1 1
-
2014-11-20 11:15
Pytanie do autora filmu: (1)
Jaką kamerą był kręcony filmik, jakiś profesjonalny sprzęt czy np. GoPro?
- 11 5
-
2014-11-20 11:18
chyba nie gopro, nie ma rybiego oka.
- 2 0
-
2014-11-20 10:50
To ile było tych lokomotyw w końcu?
Wagon to też lokomotywa?
- 24 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.