• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

A jak awaria - nowa linia tramwajowa w Gdańsku

Przemek
29 lutego 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 08:51 (29 lutego 2008)
Wielofukcyjna (i wielojęzyczna) tacka po porcji frytek. Wielofukcyjna (i wielojęzyczna) tacka po porcji frytek.

Niedawno czytałem artykuł o fikcyjnych kontrolach ZKM-u prowadzonych przez ZTM. Skupiono się wtedy na czystości pojazdów, ale wydaje mi się, że warto poruszyć też temat ich stanu technicznego - pisze nasz czytelnik, pan Przemek.



Każdy pasażer komunikacji miejskiej w Gdańsku codziennie widuje pojazdy, które sypią się w oczach, tudzież już się posypały i zjeżdżają do zajezdni z tabliczką coraz popularniejszej w Gdańsku linii "A"(Awaria). Ponieważ często korzystam z komunikacji miejskiej takie sytuacje widzę zwykle od dwóch do pięciu razy dziennie.

Ale to są tylko przypadki skrajnego "wykończenia" tramwaju. Natomiast mniejsze usterki posiada każdy tramwaj. Kilka dni temu miałem wątpliwą przyjemność jazdy zdewastowanymi tramwajami, z których 2 miały zepsute drzwi. Moją uwagę zwrócił szczególnie tramwaj z drzwiami zaklejonymi taśmą. Nie wiem dlaczego pozwala się w Gdańsku na wyjazd takiego tramwaju z zajezdni. Sądzę, że winnych miastach byłoby to nie do pomyślenia.

Przypomniały mi się podobne przypadki z moich wcześniejszych podróży. Jeżdżąc do szkoły w weekendy, jeździłem zawsze o tej samej godzinie 12-nastką. Pewnego razu przyjechał tramwaj niskopodłogowy z uszkodzonymi tylnymi drzwiami, na których wisiała odręcznie napisana kartka: "drzwi uszkodzone, przepraszamy". Wsiadałem do tego tramwaju przez 5-6 tygodni, zanim kartka zniknęła!

Na drzwiach innego tramwaju widziałem tackę od frytek z napisem: "zepsute - out of order". Szkoda, że zabrakło niemieckiego tłumaczenia - choć być może pojawiło się w następnych tygodniach.

Należy więc postawić pytanie kto na to pozwala? Z przykrością trzeba sobie na nie odpowiedzieć - ZTM, czyli ci, którzy powinni komunikację zlecać i nadzorować. W praktyce to ich trzeba jeszcze nadzorować. Można dojść do takiego wniosku nie tylko obserwując pojazdy obsługujące komunikację miejską, ale i wchodząc na stronę ZTM - stronę, na której na przydatne, aktualne informacje nie ma co liczyć. Przykład: choć widnieje na niej informacja, że od 18 lutego linia 126 zostaje przedłużona do Żukowa, jednakże wyżej, pod numerem linii znajdujemy informację, iż autobus kursuje na trasie Wrzeszcz PKP-BANINO. Jest już 28 lutego... ile jeszcze czasu ZTM ma zamiar wprowadzać ludzi w błąd?

Skoro nieaktualne są nawet trasy linii, tym bardziej nie ma co liczyć na to, aby kiedykolwiek pojawiały się bieżące komunikaty informujące pasażerów o zaistniałych sytuacjach losowych, jak np. wypadki i awarie, żeby ludzie byli świadomi, że tramwaj czy autobus, na który się wybierają i tak nie przyjedzie przez najbliższe 2 godziny. Niestety w Gdańsku kompetentnych ludzi zarządzających komunikacją miejską, jak nie było, tak nie ma i pewnie jeszcze długo nie będzie.

Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku pragnie zapewnić pasażerów komunikacji miejskiej, że nasili kontrole pojazdów i postrzega tę sytuację jako naganną.

Jednocześnie pragniemy podkreślić, że dotychczasowa umowa z przewoźnikiem jak i możliwości kadrowe  w sposób ograniczony pozwalają na kompleksowe kontrolowanie wszystkich pojazdów w mieście. Należy wspomnieć, że Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku nie dysponuje służbami, które mogłyby sprawdzać sprawność techniczną pojazdów. Takimi służbami dysponuje sam przewoźnik czyli Zakład Komunikacji Miejskiej, który jest zobowiązany do przeprowadzenia obsługi codziennej wszystkich wozów i wystawiania na trasy tylko pojazdy sprawne technicznie.

Sytuacja ta na pewno zmieni się po podpisaniu na początku 2009 r. nowej umowy z przewoźnikiem.

Nawiązując do błędu związanego z umieszczeniem komunikatu na stronie internetowej Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, pragniemy serdecznie przeprosić za zaistniałą sytuację i zapewniamy iż dołożymy wszelkich starań aby taka sytuacja nie miała już więcej miejsca.

Rzecznik prasowy ZTM, Oskar Białowąs
Przemek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (72) ponad 10 zablokowanych

  • Luksus

    w innych inaczej pojhedz pan do łodzi to uznasz ze gdanskie trawaje to cud nowoczesnej techniki i ze sa niezawodne z porownaniem do Łuckich trampkow :)

    • 0 0

  • awaria-awarią a zmiany w rozkładzie to jest dopiero straszne (1)

    To,że nasze tramwaje się rozpadają-widzi każdy.Niejdnokrotnie aż strach wsiaść!!! Ale zmiany rozkładów jazdy, to jest dopiero masakra.Powinny być wywieszone na tablicach informacyjnych przynajmniej na 2 tyg. wcześniej(a nie jak to możliwe tylko w Gdańsku na 2 dni przed daną zmianą trasy).Oczywiście jak wykupiłeś już bilet miesięczny, nie odpowiada Ci że 1 twój tramwaj został wycofany a drugi zmienił trasę i nie masz jak dojechać do pracy- to zapomnij o tym abyś miał możliwość zamiany tramwaju na autobus.Pozostaje Ci meczęnie się środkami zastępczymi, ponieważ Pani w okienku obsługi ZTM nie będzie się tym zajmować. Możesz przyjść za miesiąc, jak skończy Ci się doładowanie karty.
    Pytanie brzmi-CZY TO JEST NORMALNE???CZY TAK FUNKCJONUJE NASZE MIASTO???

    • 0 0

    • co za brednie

      zamiast 1 dali ci 11 tą samą trasą tylko aż do wrzeszcza oraz 91 az na siedlce. A po drugie gdyby nie te tramwaje to nie wiem jak bym dojeżdzał do pracy , bo korki w tym miesicie to jest dopiero katastrofa

      • 0 0

  • Bykowska

    a moze specjalnie dla Ciebie wieszać na pół roku przed info ze zmianami albo w ogóle remontów nie robić? jezeli sie rozpadają to nie jeździj nimi, kup hulajnogę i nie marudź

    • 0 0

  • do:jacek krawczyk

    to moze Ty za te marne pieniądze chcesz się zatrudnić, ciekawe jak sobie poradzisz? W Gdańsku z komunikacją nie jest tak źle, tylko ludzie lubią narzekać, z kolei w Gdynii wielka propaganda, co mnie śmieszy, bo te zardzewiałe wysokopodłogowe trajtki jeżdzą jak chcą..
    wiec kup se facet furę jak Ci się nie podoba ;-)

    • 0 0

  • czysty socjalzm

    mający w d... pasażerów. Kiedy wreszcie nastąpi dekomunizacja w ZKM ???

    • 0 0

  • ryba

    psuje się od odbytu, a organizacja od głowy. Socjalistyczna kadra w Urzędzie Miejskim "nadzoruje" - czytaj: kryje i popiera socjalistyczny zarząd ZKM, i rezultaty są też socjalistyczne, jak widać. I nie w zarobkach leży główna przyczyna obecnego stanu - od pieniędzy nie przybywa rozumu tylko pieniądze przybywają wraz z rozumem i lepszą organizacją pracy.

    • 0 0

  • HEHEHEHEHEHE (3)

    Dzisiaj zrobiłem mały rajd tramwajami - 3 nie miały SZYBY (tej małej przesuwanej) a jeden zgubił gdzieś krzesło. Oczywiście można powiedzieć: nikt cie nie zmusza do jazdy tramwajem, kup se fure! tylko jak każdy tak do tego podejdzie to komunikacje niedługo w ogóle zlikwidują, a na Euro 2012 nie starczy taxówek i traktów pieszych...

    • 0 0

    • Mestvin (1)

      A teraz odpowiedz sobie na pytanie dzięki komu nie ma szyb i krzesła? Bo chyba nie sugerujesz ze ktos z ZKM czy ZTM je kradnie? Tacy pasażerowie to i taki stan komunikacji, winszuj swoim ziomkom.

      • 0 0

      • Zadaniem przewoźnika (ZKM) jest wstawienie brakującej szyby, niezależnie czy wybił ją hooligan ze stogów czy wypadła sama pod wpływem krzywych torów. A zadaniem ZTM jest zbieranie takich informacji (nawet we własnym zakresie a nie czekanie na opinię pasażerów), by dowalić przewoźnikowi taką karę żeby ten zrozumiał swój błąd. Ale w Gdańsku sztuczny ZTM (dodatkowe etaty dla kolesi z ZKM) to taka choinka - dla ozdoby. Na szczęście w Gdyni jest inaczej.....
        pozdro

        • 0 0

    • http://youtube.com/watch?v=XD99U-erp2o

      Do szczęścia. :P "Anty-Galeria komunikacji". :D

      • 0 0

  • Co z podwyżkami w Gdańsku.?

    Wszystko co tu wypisujecie to tylko widok z góry nieświadomego pasażera.Dewastacja następuje przez wasze głupie dzieci ,byłem w Norwegii tam jeżdzi stary tabor pięknie utrzymany nie zdewastowany.Wiaty faktycznie rozkłady jazdy nie widoczne-małe literki,ale reklamy podświetlone.No to dla kogo te wiaty? ZTM to ciepłe posadki dla kolesi bo od 2009 roku nastąpi prywatyzacja przejazdów.Robole do roboty a kierownictwo nowe foteliki.dyr. na emeryturę.Boże chroń nas-co będzie dalej a może psia krew to coś poprawi bo różnica pęsji między Gdynią a Gdańskiem to- 10 do 15.No ale w Gdyni zawsze było mniej złodziei.Kierowcy wypowiedzcie się-śmiało.!!!

    • 0 0

  • ZTM-NIEKOMPETĘTNI PRACOWNICY.

    Gdyby nie to że wydrukowałem prywatnie cennik i czasy minutowe biletów to ludzie by nie wiedzieli co i jak.A była to funkcja ZTM-to kto tam jest zatrudniony.

    • 0 0

  • Buhhaha - wysłaliście do nich pismo ?

    Chyba sobie szanowna redakcja żartuje. ZTM nigdy nie odpisuje na e-maile, trzeba do nich sie dobijać, oni tylko to czytają, to co sie dzieje w gdansku w komunikacji tram-busowej to jest żenada ! po prostu żenada ! Syf kiła i mogiła te ZTM pseudo ZKM, czyli odbijanie piłeczki odpowiedzialności

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane