- 1 14 mln zł odszkodowania za Westerplatte (410 opinii)
- 2 Błyskawiczna podróż ze stolicy i w góry (234 opinie)
- 3 17-letni złodziej paczek zatrzymany (131 opinii)
- 4 Piękne i niebezpieczne zjawisko nad morzem (23 opinie)
- 5 Nie boicie się dilerów narkotyków? (161 opinii)
- 6 Jest data otwarcia Kauflandu na Karwinach (170 opinii)
Aby jeździło nam się lepiej
Nowymi autobusami, tramwajami, a nawet pociągami SKM będą mogli wkrótce podróżować mieszkańcy Trójmiasta. Trzeba się jednak uzbroić w cierpliwość, bowiem zmiany nastąpią w okolicach wakacji.
Na przełomie lipca i sierpnia na ulice Gdyni wyjedzie pięć fabrycznie nowych, niskopodłogowych, osiemnastometrowych, przegubowych autobusów napędzanych sprężonym gazem ziemnym-CNG. Za każdy z nich Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej zapłaci niemieckiej firmie MAN 1,86 mln zł. Nowe pojazdy mają być tańsze w eksploatacji i bardziej przyjazne środowisku. W odróżnieniu ich od reszty nie będzie problemu, bowiem na dachu mają garb, który kryje butlę z gazem.
- Tak jak na każdym rynku, także na rynku przewoźników jest spora konkurencja. Dzięki temu posunięciu zyska nie tylko PKM, ale przede wszystkim podróżny, który zawsze w takich sytuacjach wygrywa. Oprócz plusów ekologicznych pasażerowie z pewnością odczują większy komfort podczas jazdy - twierdzi rzecznik prasowy gdyńskiego ZKM Marcin Gromadzki i z pewnością wie co mówi.
Dwa nowe pojazdy zaoferuje swoim klientom również gdański ZKM. Choć określenie "nowe" nie jest z pewnością najbardziej trafione, bowiem tramwaje mają już po 20 lat, to jak zapewnia rzecznik Izabela Kozicka-Prus po gdańskich torach sunąć mogą jeszcze drugie tyle.
Dwudziestosześciometrowe modele N8C przyjechały z Dortmundu i w zajezdni we Wrzeszczu przechodzą obecnie proces dostosowywania do gdańskiej rzeczywistości. Przybrały już biało-czerwone barwy, do zamontowania pozostają kasowniki, poddawane są różnorodnego rodzaju testom. Charakteryzują się tym, że na obu końcach mają zamontowane kabiny, w zwiazku z czym mogą obyć się bez pętli na swoich trasach.
Na torowiska wyjadą prawdopodobnie jeszcze przed wakacjami.
W przypadku nowych tramwajów, ZKM zrobił - jak przekonuje - świetny interes, bowiem za jedną sztukę zapłacił 40 tys. euro (ok. 160 tys. zł). Natomiast taki sam model, tyle że nowy, który zjeżdża z taśm fabrycznych kosztuje - bagatela - 8 mln zł. Gdańskie zakupy, choć mogą wydawać się stare, to i tak w porównaniu do obecnych wozów stanowią cud techniki.
Modernizuje się komunikacja gdańska, modernizuje gdyńska. Zmiany na lepsze dotkną też tego, co najczęściej mieszkańców tych miast łączy. Mowa oczywiście o trójmiejskiej Szybkiej Kolei Miejskiej, której cztery trzywagonowe składy pociągów przechodzą obecnie w Mińsku Mazowieckim całkowitą renowację.
Po zmianach ich wygląd zewnętrzny i wewnętrzny ma być diametralnie różny od tego, co obserwujemy obecnie. Kolejki nabiorą futurystycznych, owalnych kształtów, w środku usiądziemy w wygodnych fotelach. Mają powstać specjalne przedziały dla osób niepełnosprawnych. Według planów nasze zmodernizowane, trójmiejskie TGV będzie nam służyć już od końca września.
Paweł Wróblewski z PKP SKM dodaje jednocześnie, że w 10 składach firma przeprowadza także remonty we własnym zakresie. Wymieniane są m.in. okna, siedzenia. Wszystko po to, aby jeździło nam się lepiej.
Opinie (74) 1 zablokowana
-
2007-03-22 21:08
Jak mowić na motorniczego, kobietę?
motorniczka, motornianka, motorniczówa a moze motorynka?
- 0 0
-
2007-03-22 21:06
co by sie nie robiło i tak idioci bedą narzekać !
Ciesze sie że i na tym polu cos zaczyna sie poprawiać ! Oby tylko anarchistyczni psychole nie zdemolowali tych nowych pojazdów ...
- 0 0
-
2007-03-22 21:02
Ile razy można modernizować EN57???????
Dlaczego ciągle się modernizuje stare kible, zmieniając im tylko przód i siedzenia? To są przestarzałe, energochłonne, bezprzyspieszeniowe złomy! Dlaczego EW60 nie weszło po poprawkach do seryjnej produkcji? One przynajmniej miały po 4 pary drzwi na wagon, a nie jak kible po 2... Na trasach takich jak 3m sprawdziłaby się hybryda EW58 (przyspieszenie) i EW60 (4 pary drzwi). Inna sprawa, że w dzisiejszych czasach 58 i 60, to już obiekty muzealne, ale przy EN57 są one statkami kosmicznymi...
- 0 0
-
2007-03-22 20:58
do galluxa
to bylo o dwoch slimakach. jeden wchodzil pod gorke a drugi z niej złazil!
- 0 0
-
2007-03-22 20:54
PRZYKRO
Ale polacy zawsze dadzą się wyr...ać.Jak widać jest to jeszcze jedna nasza cecha narodowa.Czy ktoś pomyślał, że te pokoleniowe ( 20 lat to jedno pokolenie) złomy będą potrzebowały części zamiennych, a wtedy będziemy bulić jak za zbożę. Nie oszukujmy się- nawet największe cuda techniki po dwudziestu latach się psują i to nader często.Boże dlaczego tak doświadczasz ten kraj, przecież jest nas prawdopodobnie ponad 90% katolików, za co ta kara.NIE mieć zdrowia to cięzkie doswiadczenie, ale nie mieć rozumu i się tym zachwycać to tragedia. AMEN
- 0 0
-
2007-03-22 20:54
do Julii
widzicie ją, cała polska zawalona szrotami zza Odry,a ona płacze że nie nowe
- 0 0
-
2007-03-22 20:30
i tak to psełdo "graficiarze" pomarzą, puskreczują szyby itp.
tramwaje ok, ale lepiej kupić jeden nowy i po roku następny nowy, niż masowo mymieniać stary złom na nowy złom. nowy posłuży odrazy te wasze 40 lat.
co do skm.. spoko :)- 0 0
-
2007-03-22 20:11
wszystko ladnie pieknie...
tylko dlaczego wiecznie musimy robic za biedakow ktorzy kupuja to, co innym niepotrzebne?...
- 0 0
-
2007-03-22 20:10
Marcinie Gromadzki ściemniasz jak zwykle:)
Za te pojazdy zapłacą przede wszystkim podróżni, a nie ZKM czy PKM :( Ale ściemniasz z wdziękiem i za to gratuluję :)
- 0 0
-
2007-03-22 20:04
A do Sopotu będzie jeżdził stary Jelcz popularny "Ogórek"
a Gallux będzie robił za konduktora i za sznurek ciągnął- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.