- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (153 opinie)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (719 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (248 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (102 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (61 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Aktywiści ostatecznie zeszli z dźwigów portowych. Będą przesłuchiwani
Aktywiści Greenpeace znów uniemożliwili rozładunek transportu węgla w gdańskim porcie. W środę, 11 września, ekolodzy wspięli się na dźwigi w Terminalu Węglowym portu w Gdańsku i zatrzymali ich pracę. Wcześniej namalowali na burcie statku węglowego ogromny napis "Węgiel stop", a żaglowiec Rainbow Warrior wpłynął do portu i rzucił kotwicę przy Terminalu Węglowym, blokując transport węgla do Polski.
Aktualizacja, 12 września, godz. 13: Aktywiści Greenpeace zakończyli akcję na dźwigach portowych w Terminalu Węglowym w Gdańsku.
- 10 aktywistów i aktywistek spędziło noc na dźwigach w Terminalu Węglowym portu w Gdańsku, gdzie weszli w środę rano i skąd wezwali polski rząd do ogłoszenia planu odejścia od węgla do 2030 roku. W czwartek akcja została zakończona - przekazała organizacja Greenpeace Polska.
Na dźwigach było w sumie 28 aktywistów. W środę wieczorem z dźwigów zeszło 18 osób. Wszyscy mają zostać doprowadzeni na przesłuchanie do prokuratury.
Aktualizacja, 11 września, godz. 20:15: - O godz. 20 po akcji mediacyjnej i innych działaniach policji łącznie już 18 osób zeszło z dźwigów. Zostali zatrzymani przez policjantów i przewiezieni do jednostek policji celem złożenia wyjaśnień - poinformował nadkom. Maciej Stęplewski z biura prasowego Komendy Wojewódzkiej Policji.
O postawieniu ewentualnych zarzutów zdecydują śledczy po ustaleniach funkcjonariuszy.
Z informacji Greenpeace Polska wynika, że na dźwigach Terminala Węglowego w Gdańsku pozostało jeszcze kilka osób, które planują spędzić tam noc.
- Aktywiści protestujący pokojowo na dźwigach Terminala Węglowego w Gdańsku szykują się do spędzenia na nich nocy, tymczasem my właśnie powitaliśmy na wolności kapitana Rainbow Warriora, żaglowca, który w poniedziałek zatrzymał transport węgla do Polski - informowała w środę po południu organizacja.
Aktualizacja, 11 września, godz. 14:47: Sprawą poniedziałkowej akcji Greenpeace i zatrzymanych podczas niej osób, zajmują się funkcjonariusze Morskiego Oddziału Straży Granicznej. Tadeusz Gruchalla, przedstawiciel MOSG, poinformował o zarzutach, będących pokłosiem poniedziałkowych wydarzeń.
- W oparciu o zebrany materiał dowodowy, prokurator uznał zasadność postawienia zatrzymanym zarzutu popełnienia przestępstwa z artykułu 178b. Kodeksu karnego, czyli niepoddania się statku do kontroli, natomiast ocenił, że nie było bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu wodnym - tłumaczy Tadeusz Gruchalla.
W tej sytuacji funkcjonariusze pionu śledczego MOSG przedstawią dziś zatrzymanym zarzut zagrożony karą pozbawienia wolności od trzech miesięcy do pięciu lat i będą w tej sprawie prowadzić dochodzenie. W MOSG usłyszeliśmy, że po przeprowadzeniu tych czynności osoby zostaną zwolnione.
Aktualizacja, godz. 10:52: Akcja aktywistów monitorowana jest przez policję.
- Zostanie złożone zawiadomienie o przestępstwie wtargnięcia osób nieupoważnionych na teren portu. Policjanci będą dążyć do tego, by zakończyć tę sytuację w sposób jak najbardziej bezpieczny dla wszystkich - oczywiście również dla osób siedzących na dźwigach - informuje kom. Joanna Kowalik-Kosińska z Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.
Przypomnijmy: aktywiści z Greenpeace uniemożliwili w poniedziałek rozładunek węgla płynącego do Gdańska z Mozambiku poprzez rzucenie kotwicy z żaglowca Rainbow Warrior przy terminalu węglowym. Przy okazji umieścili na burcie statku napis "Węgiel stop". Protest miał zwrócić uwagę rządu na potrzebę działań na rzecz ochrony klimatu i konieczność odejścia od węgla do 2030 roku. W nocy z poniedziałku na wtorek w sprawie interweniowały służby.
W środę, 11 września, ekolodzy kontynuowali protest i wspięli się na dźwigi w Terminalu Węglowym portu w Gdańsku, zatrzymując ich pracę.
O zdarzeniu poinformowali nasi czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta
- Premier Mateusz Morawiecki tłumaczył wczoraj, że uzależnienie naszej gospodarki od węgla i rosnący import tego surowca jest winą poprzednich rządów. Tymczasem Prawo i Sprawiedliwość ma władzę od czterech lat. W tym czasie rząd zatrzymał rozwój energetyki słonecznej i wiatrowej, minister energii Krzysztof Tchórzewski rozpoczął budowę nowej elektrowni węglowej w Ostrołęce, a import węgla w ostatnich dwóch latach wzrósł ponad dwukrotnie. Łukasz Schreiber z kancelarii premiera przyznał, że Polska nie jest już w stanie wydobywać węgla w ilościach niezbędnych, by zaspokoić potrzeby obecnego systemu energetycznego. Najwyższy czas, aby premier przestał udawać, że nie rozumie, co się wokół niego dzieje, i przyznał, że odejście od węgla jest niezbędne i nieuniknione. Rząd powinien skupić się na wyznaczeniu konkretnej daty i przygotowaniu planu sprawiedliwej transformacji - powiedział Paweł Szypulski, dyrektor programowy Greenpeace Polska.
Według ekologów w ostatnich latach Polska bije rekordy w imporcie "polskiego czarnego złota". W zeszłym roku import węgla wzrósł do blisko 20 milionów ton. Co czwarta tona węgla kamiennego używana nad Wisłą pochodzi już z zagranicy. Zdecydowana większość trafia do nas z Rosji, a reszta z krajów tak odległych, jak Australia, Stany Zjednoczone, Kolumbia czy Mozambik.
- Nie damy się uciszyć. Za kilka tygodni odbędą się w Polsce wybory, a politycy zajmują się wszystkim, tylko nie kryzysem klimatycznym. Jesteśmy w porcie w Gdańsku, bo domagamy się od rządu konkretnego planu odejścia od węgla. Tutaj widać najlepiej, jak absurdalne są efekty obecnej polityki energetycznej. Przez port w Gdańsku trafiają do Polski miliony ton węgla z całego świata. Te pieniądze powinny zostać zainwestowane w krajowe źródła i dać Polakom pracę w sektorze energetyki odnawialnej - komentuje Marek Józefiak, jeden z aktywistów protestujących w porcie.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk (...) jako podmiot zarządzający portem w Gdańsku - portem o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej - jest w pewnej mierze odpowiedzialny za prawidłowe utrzymanie infrastruktury znajdującej się w obszarze objętym jurysdykcją spółki.
Działalność Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA obejmuje m.in. bezpieczeństwo świadczonych usług związanych z korzystaniem z infrastruktury portowej. Z tego też względu na administrowanym przez ZMPG SA terenie działają specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne, z pomocą których realizowane są ww. obowiązki. Jednak to operatorzy - klienci ZMPG SA, zajmujący się działalnością przeładunkową/eksploatacyjną na terenie portu, decydują, na mocy (...) ustawy (...) o ochronie żeglugi i portów morskich, o wyborze jednostki ochrony eksploatowanego obiektu portowego i są za tę ochronę odpowiedzialne.
W przypadku Terminala Przeładunkowego Towarów Masowych Sypkich, zarządzającym obiektem portowym, a zatem podmiotem odpowiedzialnym za jego ochronę, jest spółka niezależna od ZMPG SA, tj. Przedsiębiorstwo Przeładunkowo-Składowe Port Północny Sp. z o.o., z siedzibą w Gdańsku, wchodząca w skład belgijskiej grupy kapitałowej Sea-Invest. Na podstawie art. 40 wspomnianej Ustawy o ochronie żeglugi i portów morskich jednostka ochrony obiektu portowego (w tym przypadku inna formacja ochrony aniżeli ta zapewniana przez ZMPG SA) obowiązana jest do realizacji zadań w zakresie:
- kontroli przepustek wydawanych przez zarządzających portem lub obiektem portowym;
- prowadzenia kontroli dostępu do obszarów o ograniczonym dostępie;
- ujęcia i przekazania Policji osoby naruszającej ochronę; (...)
- ochrony obszarów o ograniczonym dostępie;
- niedopuszczenia do wejścia na obszar lub do obiektu podlegającego ochronie osoby nieposiadającej
- wymaganych uprawnień;
- kontroli manualnej i przeglądania zawartości bagażu;
- stosowania urządzeń technicznych do wykrywania przedmiotów lub substancji (...)
W oparciu o art. 36 Ustawy z 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia posiada prawo do:
- ustalania uprawnień do przebywania na obszarach lub w obiektach chronionych oraz legitymowania;
- osób w celu ustalenia ich tożsamości;
- wezwania osób do opuszczenia obszaru lub obiektu w przypadku stwierdzenia braku uprawnień do
przebywania na terenie chronionego obszaru lub obiektu albo stwierdzenia zakłócania porządku; - ujęcia w granicach obszarów lub obiektów chronionych lub poza ich granicami osób stwarzających
w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie życia lub zdrowia ludzkiego, a także chronionego
mienia, w celu niezwłocznego oddania tych osób policji.
Szczegółowy zakres ochrony obiektu portowego oraz procedury działania w sytuacjach kryzysowych są ujęte w planie ochrony obiektu portowego opracowywanym przez zarządzającego obiektem portowym (w rozważanym przez Przedsiębiorstwo Przeładunkowo-Składowe Port Północny Sp. z o.o.) i zatwierdzanym przez niezależne od ZMPG SA organy administracji morskiej.
Zgodnie z powyższym przedstawiciele zarządzającego obiektem portowym - Przedsiębiorstwa Przeładunkowo-Składowego Port Północny Sp. z o.o., przekazali odpowiednie zawiadomienie do Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku, celem podjęcia interwencji.
Niezależnie od powyższego władze ZMPG SA oferują w zaistniałej sytuacji pełne wsparcie dla zarządzającego obiektem portowym. Z tego też względu, od godziny 6 na miejscu zdarzenia obecny jest Prezes Zarządu ZMPG SA. Pan Łukasz Greinke, który pozostaje również w stałym kontakcie ze służbami podejmującymi interwencje w kluczowym dla Portu Gdańsk elemencie infrastruktury krytycznej, jakim jest Terminal Przeładunkowy Towarów Masowych Sypkich.
Jednocześnie ZMPG SA informuje, że pozostałe terminale na terenie Portu Gdańsk funkcjonują bez zakłóceń i chronione są w zwiększonych obsadach osobowych i sprzętowych.
Miejsca
Opinie (1006) ponad 200 zablokowanych
-
2019-09-11 09:09
Opinia wyróżniona
żenada (33)
Jeśli myślą, że takimi działaniami przysporzą sobie zwolenników, to się grubo mylą. Dziwi tylko bierność służb. Jeśli ci kretyni wpadną któregoś dnia na pomysł, żeby zablokować pracę lotniska, bo samoloty emitują za dużo spalin, i zaczną biegać po płycie lotniska, to służby będą dalej takie zachowawcze?
- 489 90
-
2019-09-12 07:56
kiedy zablokują siedzibę grinpis?
- 0 0
-
2019-09-12 07:56
nie zablokują bo nimi latają
- 0 0
-
2019-09-11 23:52
Kupe musieli zrobic. Zreszta pomylili statki
Ten co zblokowali miał wegielokXD
- 0 0
-
2019-09-12 07:06
TAK dla protestów klimatycznych!!!
To co proponujesz? Zacofana Polska obudzi się jak będzie już za późno. TAK - dla protestów klimatycznych!!!!!
- 0 2
-
2019-09-11 19:21
Trudno zrozumieć "wyróznienie opinii" w której padają słowa "kretyni". To jest standard etyczny trojmiasta.pl ? Żałosne (1)
- 6 3
-
2019-09-11 19:58
Owszem, ktos sie wyglupil, ale w dalszej czesci watku przytaczane sa konkretne dane.
Zaczyna robic sie niewygodnie, co?
- 5 1
-
2019-09-11 19:16
Naiwność
Tym faszystom nie chodzi o przyrodę, sprawiedliwość czy prawdę, im chodzi wyłącznie o władzę. Narzucać innym swoje standardy moralne jednocześnie samemu się do nich nie stosując.
- 10 2
-
2019-09-11 17:32
Służby chętnie by ich spacyfikowały bo mają dosyć bawić się z tymi durniami ale zaraz podniósł by się lament społeczeństwa na brutalność służb......a Unia Europejska tam dopiero by się zaczęło
- 7 2
-
2019-09-11 16:33
(21)
Lotnictwo samo się zwinie po tym jak w końcu opodatkowane zostanie paliwo lotnicze do czego się na szczeblu europejskim zaczęto przymierzać.
Podróż samolotem w przeliczeniu na pasażerokilometr pozostawia ślad węglowy 3-4 razy większy niż podróż samochodem i 50-100 razy większy niż podróż pociągiem.
Dla mnie używanie tego środka transportu jest wręcz nieetyczne i już wiele lat temu z tego powodu całkowicie z niego zrezygnowałem.- 10 27
-
2019-09-12 07:35
to policz sobie, ile terenu trzeba zająć i drzew wyciąć by pobudować tory do przewiezienia takiej ilości pasażerów, jaką przewożą samoloty.. Samoloty potrzebują tylko lotnisk.
- 1 1
-
2019-09-12 07:25
taaa
- 0 0
-
2019-09-11 21:11
ale ten ślad węgla to izotopem c12 czy c14 (1)
tak se szacujesz ;))
- 0 1
-
2019-09-11 22:00
Na pewno doskonale wiesz, że w kopalinach - a za tym i we wszystkich paliwach z kopalin występuje wyłącznie izotop C12.
To był zresztą w latach pięćdziesiątych jeden z pierwszych dowodów na kopalne pochodzenie wzrostu stężenia CO2 w atmosferze (Suess effect) o czym pewnie również doskonale wiedziałeś ;)- 1 0
-
2019-09-11 19:49
Głupoty opowiadasz. Jest odwrotnie.
Ślad
- 0 0
-
2019-09-11 17:09
masz poprzestawiane w glowie, pelno ideologii. Takich juz szkoda zalowac, zabaweczki biegajace dla idea za darmo dla Pana, ktory liczy gruba kapuste za biurka...
- 3 2
-
2019-09-11 16:45
Jak jedziesz np. do Stanow? Przez Rosje i Alaskę - promem? (12)
Podróż trwala by okolo 3 tygodni.
Zaraz powiesz, ze nie trzeba tam bywać, ale ja np muszę, taka mam pracę. I co, mam z niej zrezygnować?
Tymczasem prom ploszy delfiny i utrudnia im echolokacje, pociągi i ich tory są zagroda nie do przebycia dla kopytnych i rowniez dla drapieżnych ssaków, auta generuja spaliny, halas i rozjezdzajaPodróż trwala by okolo 3 tygodni.
Zaraz powiesz, ze nie trzeba tam bywać, ale ja np muszę, taka mam pracę. I co, mam z niej zrezygnować?
Tymczasem prom ploszy delfiny i utrudnia im echolokacje, pociągi i ich tory są zagroda nie do przebycia dla kopytnych i rowniez dla drapieżnych ssaków, auta generuja spaliny, halas i rozjezdzaja żaby.
Jak żyć, no jak?
To właśnie dzięki rozwojowi świat stać na realizacje wysrubowanych celow klimatycznych. Państwa ubogie mają je w nosie, bardziej dbają o strawę dla obywateli. Gdybys np. zabronil latania, nastapi spowolnienie badz nawet recesja i o Twoich skądinąd słusznych postulatach nie bedzie pamietal NIKT- 17 4
-
2019-09-11 18:17
i co ze by trwala - podroz statkiem to cos wspanialego.
- 1 7
-
2019-09-11 17:54
Nie mówię co masz zrobić tylko co ja bym zrobił i dlaczego. (10)
Nie wybrałbym takiej pracy bo nie byłbym w stanie zgasić sumienia. Świadomość destrukcyjnych skutków nie daje mi się wyprzeć....
- 5 13
-
2019-09-11 18:15
Moze i Ty nie, ale znajda sie podobnie myslacy do Ciebie (9)
którzy z pewnością będą chcieli zabronić, vide Greenpeace.
Po wtóre, latajac do Stanow, np rozwijam sektor IT, który ma obecnie decydujące znaczenie dla działań proklimatycznych.
Po trzecie, szkodzisz naturze na każdym kroju, czy tego chcesz, czy nie.- 5 1
-
2019-09-11 19:17
BTW (7)
To trochę jak ze ściekami. Nikt się już dziś nie oburza, że trzeba mieć kanalizację lub szambo a nie wylewać fekalia do rzeki a patrząc po oburzeniu związanym z zrzutem ścieków w Warszawie nawet najbardziej twardogłowi podnoszą, że to niedopuszczalne, mimo że przecież koszty obsługi ścieków są kilkukrotnie wyższe niż dostarczenia wody.
To trochę jak ze ściekami. Nikt się już dziś nie oburza, że trzeba mieć kanalizację lub szambo a nie wylewać fekalia do rzeki a patrząc po oburzeniu związanym z zrzutem ścieków w Warszawie nawet najbardziej twardogłowi podnoszą, że to niedopuszczalne, mimo że przecież koszty obsługi ścieków są kilkukrotnie wyższe niż dostarczenia wody.
Dokładnie tak samo jest z CO2 będącym ściekiem po spaleniu paliwa, trafiajacym nie do rzeki a do atmosfery. Różnica jest tylko taka, że CO2 jest bezbarwny i bezwonny a skutki emisji są oddalone w czasie i dużo mniej bezpośrednie ale za to bez porównania bardziej destrukcyjne...
Nic nie stoi na przeszkodzie aby dwutlenek węgla postrzegać tak samo jak ściek bo tym de facto jest.- 4 2
-
2019-09-11 23:10
xxx
Czym oddychają rosliny? Twoim ściekiem , im wiecej CO2 tym wiecej roslin, wystarczy mysleć
- 2 2
-
2019-09-11 19:47
Jasne, ale nie traktujmy panstw wybiorczo (5)
GP protestuje w PL, pomimo faktu, że to Niemcy są największym emitentem CO2 w Europie.
GP cichutko, słabym glosikiem wspomina o rujnujacych środowisko niemieckich odkrywkowych kopalniach węgla brunatnego, pod które wycina się m.in. niemiecką Białowieżę (Las Hambach). Wydobywają węgiel na potrzeby największych w Europie elektrowni palących naGP protestuje w PL, pomimo faktu, że to Niemcy są największym emitentem CO2 w Europie.
GP cichutko, słabym glosikiem wspomina o rujnujacych środowisko niemieckich odkrywkowych kopalniach węgla brunatnego, pod które wycina się m.in. niemiecką Białowieżę (Las Hambach). Wydobywają węgiel na potrzeby największych w Europie elektrowni palących na potęgę właśnie węgiel brunatny (6 elektrowni posrod 10 największych emitentow CO2 w Europie lezy w Niemczech!).
Podobnie słabiutko neguje energetykę gazowa, i to w oparciu o rabunkowe wydobycie w Rosji na Jamale (NS1 i NS2).
No cóż, gaz to backup do turbin wiatrowych produkowanych przez Niemcy :)
GP hejtował atom, ale tu słabo mu idzie i pewnie przestanie, bo Niemcy od atomu nie odejdą (Bild, "Kommt Atomstrom zurück, um das Klima zu retten?", 05.06.2019). Nie przeszkodzi to GP atakowac planow takiej silowni w PL.
Reasumując, GP działa na bardzo polityczne zamówienie i przu użyciu skandalicznych metod.
Przykro mi, ale nie cackał bym się z nimi.- 17 1
-
2019-09-11 20:02
Wszystko co napisałeś jest prawdą. (4)
Natomiast ja bym te argumenty wykorzystywał w odwrotnym celu.
Czyli chwaliłbym ich za działania u nas a krytykował za zbyt słabe naciski w Niemczech a nie odwrotnie.
Choć należy też uczciwe zauważyć, że Niemcy w tej chwili są liderem redukcji emisji, jest u nich zgoda polityczna i społeczna w tej kwestii i stawiają sobie coraz ambitniejsze cele i je realizują.
Czyli dokładnie przeciwnie niż w Polsce.
Tymczasem emisje per capita niedługo się zrównają...- 1 4
-
2019-09-11 20:33
Nie moge sie zgodzic, bo za ta dysproporcja w skali dzialan podejmowanych przez GP (3)
w PL i Niemczech idze konkretne zamówienie polityczno gospodarcze. I dlatego GP jawi się jako bardzo upolityczniony i po prostu stal sie niewiarygodny.
Po wtóre wg mnie GP używa nieakceptowalnych metod, szafujac życiem swoich aktywistów i postronnych ludzi. W przypadku ostrej reakcji biadoli i uskarza się na prześladowania. Rozumiem, trzebaw PL i Niemczech idze konkretne zamówienie polityczno gospodarcze. I dlatego GP jawi się jako bardzo upolityczniony i po prostu stal sie niewiarygodny.
Po wtóre wg mnie GP używa nieakceptowalnych metod, szafujac życiem swoich aktywistów i postronnych ludzi. W przypadku ostrej reakcji biadoli i uskarza się na prześladowania. Rozumiem, trzeba dac się zauważyć w potoku informacji, ale to dowodzi traktowania odbiorcy jak palanta, na którego musi zadziałać krew, rany i inne atrybuty niskobudzetowego horroru. Do mnie to nie przemawia.
Po trzecie, GP zajmuje się w większości problemami pierwszego świata. Postuluje np. rozwój elktromobilnosci (slusznie), ale nie oglada się na powstające przy okazji problemy "maluczkich" tego swiata: ludzi zyjacych w bardzo ubogich państwach w zasięgu odzialywania kopalń minerałów ziem rzadkich, fabryk ogniw i miejsc ich tzw recycklingu (składowanie na pryzmach wśród lepianek biedakow). Oczywiscie nie mozna dzialac na wszystkich frontach, ale nie powinno zajmować się spełnieniem celów klimatycznych depczac przy okazji ludzkie istnienia, a powoli to zaczyna tak wyglądać.
Oby się to zmieniło, ale jakoś nie daje wiary, przynajmniej w ramach tej organizacji.- 6 1
-
2019-09-11 20:48
Zauważ, że nie skupiam się na GP tylko na sprawie. (2)
A sprawa jest poważna i wg mnie wobec upływającego czasu coraz mocniejsze akcje będą coraz bardziej usprawiedliwione jeżeli nic nie zmienimy.
- 1 1
-
2019-09-11 21:11
Moim zdaniem - nie beda ani usprawiedliwione ani skuteczne (1)
Pozwole sobie porownac obecna sytuacje do polozenia Polski w XIX wieku pod zaborami. Co przynioslo wieksza korzyść: romantyczne powstania czy pozytywistyczna praca u podstaw?
Moim zdaniem to drugie. Wiem, ze to niewdzieczne zadanie, ciężkie w realuzacji, malo medialne, pozbawione polotu, obliczone na długi horyzont, ale... to zadziałało :)
rozwiń...Pozwole sobie porownac obecna sytuacje do polozenia Polski w XIX wieku pod zaborami. Co przynioslo wieksza korzyść: romantyczne powstania czy pozytywistyczna praca u podstaw?
Moim zdaniem to drugie. Wiem, ze to niewdzieczne zadanie, ciężkie w realuzacji, malo medialne, pozbawione polotu, obliczone na długi horyzont, ale... to zadziałało :)
Dosc prosto mozna znalezc analogie: dzialanie poprzez edukacje ekologiczna, odpowiednia legislacje i zachęty finansowe. Tymczasem żadne z XIX wiecznych powstań nie przyniosło efektu, odsuwalo kwestie niepodległości i rozwoju spoleczno-gospodarczego o dziesięciolecia. Podobnie znajduje działania radykalne w kwestii klimatu - chwila szumu i ostatecznie zwiekszenie i tak sporego juz oporu materii.
Ale zobaczymy...- 0 0
-
2019-09-11 21:33
To prawda ale trudno chociażby rozpocząć pracę u podstaw skoro w podstawie programowej szkół średnich nie ma ani jednej wzmianki o skutkach zmian klimatu.
Jedynie profil geograficzny ma dosłownie jedną lekcję na ten temat...
W obliczu dezinformacji od lat finansowanej przez lobby naftowe (która dziś już żyje swoim życiem) jest to byćTo prawda ale trudno chociażby rozpocząć pracę u podstaw skoro w podstawie programowej szkół średnich nie ma ani jednej wzmianki o skutkach zmian klimatu.
Jedynie profil geograficzny ma dosłownie jedną lekcję na ten temat...
W obliczu dezinformacji od lat finansowanej przez lobby naftowe (która dziś już żyje swoim życiem) jest to być może skazane na porażkę bez jakiegoś wstrząsu czy radykalizmu. Po prostu nie ma już czasu na czekanie na wymianę pokoleń...
A taka akcja daje przynajmniej na chwilę 'czas antenowy'.- 0 0
-
2019-09-11 18:51
Być może w Twojej sytuacji powody się bronią.
Natomiast większość ruchu to jednak turystyka, czyli de facto luksus, bez którego można się obejść....
- 3 7
-
2019-09-11 16:42
(1)
"Dla mnie używanie tego środka transportu jest wręcz nieetyczne i już wiele lat temu z tego powodu całkowicie z niego zrezygnowałem." Rozumiem ,że lotnicze pogotowie ratunkowe też się mieści w tej kategorii ??Wygrałeś internety wzorze cnót wszelakich.
- 21 4
-
2019-09-11 17:56
Doprowadziłeś dyskusję do absurdu .
Brawo Ty.
- 4 10
-
2019-09-11 15:34
Ciekawe czy któryś z tych uzdrowicieli posiada uprawnienia wspinaczkowe (przepisy są jednoznaczne i obowiązują wszystkich!)...
- 29 4
-
2019-09-11 14:50
Hehe
Zaraz zejdą, tam nie ma papu i toytoya
- 29 5
-
2019-09-11 14:48
Nie!
Dzień wcześniej ze statku powineli ich bardzo szybko, na lotnisku mało, że zostaliby spacyfikowani to jeszcze zapłaciliby ogromną sumę odszkodowania.
- 27 3
-
2019-09-11 08:30
Opinia wyróżniona
Ekologia (8)
Jak chłop pójdzie za stodołe, siekiera rozłupie polano i to polano spali w kotle (kopciuchu): to jest to nieekologoczne i naganne.
Jak założy się monokulturowa plantację wierzby, użyje specjalnego sprzętu do jej wycinki/zbioru, zapłaci za koszt paliwa do tego sprzętu, rozdrobni to drewno, zapłaci za prad do rozdrabniarki, schłodziJak chłop pójdzie za stodołe, siekiera rozłupie polano i to polano spali w kotle (kopciuchu): to jest to nieekologoczne i naganne.
Jak założy się monokulturowa plantację wierzby, użyje specjalnego sprzętu do jej wycinki/zbioru, zapłaci za koszt paliwa do tego sprzętu, rozdrobni to drewno, zapłaci za prad do rozdrabniarki, schłodzi wytworzone pelety w specjalnej komorze (prąd), zapakuje je w worki foliowe, przetransportuje je 200 km do odbiorcy (chłopa) i ten spali te pelety i wyrzuci worek foliowy: to to jest ekologiczne i poprawne.- 362 28
-
2019-09-12 08:45
Odkąd to palenie polanami jest naganne. Pierwsze słyszę.
- 0 0
-
2019-09-12 00:43
orej pole na triaktore, uuułoooo ułooo rolnicze d issko impreza w remizie!
- 0 2
-
2019-09-11 19:47
Tylko niech tym suchym drewnem w kopciuchu pali od góry to nie będzie dramatu.
- 4 0
-
2019-09-11 17:52
(1)
Cała Unia. Utopia i hipokryzja, fasada i pozory.
- 21 3
-
2019-09-12 08:29
Miej na uwadze ze jak nie unia europejska to euroazjatycka...
- 3 0
-
2019-09-11 15:33
Wszytko fajnie ale piece typu kopciuch drewno to tylko widują w płytach wiórowych...
- 6 7
-
2019-09-11 11:27
Coś takiego być może twierdzą marketingowcy ale raczej nikt inny. (1)
- 6 7
-
2019-09-12 08:26
Brednie zrębki, pellet czy brykiet robiony jest z odpadów tartacznych i leśnych. Nikt chłopu nie broni palić drewnem w nieekonomicznym śmieciuchy bo kto "bogatemu zabroni". Nowoczesne piecie zużywają dużo mniej opału...
- 1 1
Wszystkie opinie
-
2019-09-14 10:06
Nasza Polska
Jestem pełen podziwu dla takich ludzi. Młodzi, Odważni i walczą o naszą przyszłość, to jest ważne w tak zacofanym kraju jak nasza Polska. Dziękuję.
- 0 4
-
2019-09-11 09:55
(1)
I
- 0 0
-
2019-09-13 21:33
Zablokować !
Zablokować możliwość zejścia. Niech tam siedzą. Po trzech dniach negocjować z nimi zejście.
- 0 0
-
2019-09-13 12:10
obciążyć w pełni
zielonych za przestój statku przestoje rozładunkowe - niech płacą albo komornik - odechce im się błaznowania.Rosjanie konkretnie ich oduczyli zabawy - tylko my sie z nimi cackamy
- 3 0
-
2019-09-11 08:42
Ecoterroryści (3)
Lewacka piąta kolumna za niemieckie srebrniki. Niemcy jako największy spalacz węgla w europie są OK??? Nie blokują statków w Hamburgu???
Nord stream 2 i potężne wycieki oleju z maszyn pracujących przy rurociągu im nie przeszkadzają??? Dwa ogromne wycieki, skażenie Bałtyku i cisza. Guano trzaskowskiego a wcześniej adamowicza też im pachnie ecologią??? Wycinka przez niemców lasów pod kopalnie odkrywkowe też są spoko a u nas się do tuii przypinają żeby ogrodnik nie przycinał. O niemieckiej firmie Port Service w Gdańsku spalającej skażone odpady z ukrainy trując Gdańszczan nie wspomnę bo też są eco, bo niemiecki kapitał jest dobry. Co polskie to be i nie eco. Żenada powinni ich zdelegalizować jako organizację polityczno terrorystyczną.- 82 8
-
2019-09-11 10:14
(2)
Ale to nie polski węgiel i nie polski armator! Coś Ci się pokićkało
- 1 4
-
2019-09-11 16:21
Ale Polski port!!! (1)
Nie będą niemieckie pomity mówili nam co możemy a czego nie robić dla bezpieczeństwa energetyczniego.
Jak ktoś ma wątpliwości o co chodzi tym greenpase to nie zobaczą nazwiska ich zarządu w Polsce. To najemni ecoterroryści na usługach niemieckiego biznesu.- 4 1
-
2019-09-13 07:45
Greenpis Polska ale zarząd niemiecki!!!
Nie dajcie się oszukać. To niemieccy najemnicy atakujący przemysł konkurencyjny dla niemieckich interesów.
W zarządzie sami niemcy więc skąd nazwa greenszajse Polska??? Im nie chodzi o ekologię!!! To biznes a oni są bojówkami zwalczającymi konkurencję dla niemców pod flagami eco dla bezkarności.- 0 0
-
2019-09-13 07:34
a dlaczego nie protestują przy spalarni śmieci Portservice ... bo to im się nie opłaca , zadzierać z mafią z PO. Tymczasem lobby niemieckie zapłaciło za akcję w Polskim porcie i to jest eko-biznes
- 5 0
-
2019-09-13 06:57
Woda
Pojda wykapac sie w wisle.
- 0 0
-
2019-09-13 06:01
Temat zastępczy
Lepiej niech powiedzą jak Bałtyk jest zasr*ny ściekami zWarszawy a medja kłamią że niema zagrożenia to niech przyjadą na stogi na plażę to zobacza
- 2 0
-
2019-09-11 08:03
Polski rząd woli węgiel i nie dba o nasze dzieci bo (57)
nie potrafią rozwiązać problemu z aktywizacją zawodową górników po likwidacji kopalń . Ostatnio im rozdawali kasę ale oni zamiast inwestować w siebie i biznes kupili samochodu i pojechali na wakacje . Taki mamy elektorat
- 323 466
-
2019-09-11 09:12
Był taki film Ala Gore'a: 2017 (6)
Powstał w 2007 roku i wył, że za 10 lat - czyli w 2017, nie będzie ropy.
Idź z tym filmem do nafciarza, to cię śmiechem zabije.
Zobaczycie w 2030 roku nadal będą spalać węgiel, a klimatu to nie zmieni. W Skadnynawii w jednym z muzeów wisi XVII wieczny obraz przedstawiający żniwa zimą w tamtym kraju. Polskie kroniki też odnotwały ciepły okres kiedy zimy nie było przez kilka lat. Zmiany klimatyczne to nie CO2 a aktywność Słońca.
Za 11 lat trzeba bedzie poszukać Pawła Szypulskiego z Greenpeacu i zapytac gdzie ta ekokatastrofa. Tak jak pytają Ala Gore'a nafciarze...- 13 13
-
2019-09-11 09:31
(2)
Owszem. Tylko że aktywność Słońca od lat spada, a globalne temperatury rosną. Pszypadeg?
- 8 13
-
2019-09-12 22:33
To jest efidętny pszypadeg!
Ha ha!
- 0 0
-
2019-09-11 11:01
Aktywność słońca rośnie, nie spada, uległeś zbiorowej manipulacji.
- 7 5
-
2019-09-11 09:39
za 11 lat jesli bedziesz zyl, to geby nie otworzysz poniewaz cenzura i sluzby wyleje cie z roboty (2)
z wilczym biletem, wspomnisz moje słowa
- 16 6
-
2019-09-11 15:31
Może tak być jak Platforma będzie rządzić za 11 lat
- 3 3
-
2019-09-11 12:05
mylisz się - chyba że do władzy doszli by poko z lewakami - wtedy cenzura (wszechobecna na zachodzie), poprawność polityczna zamiast demokracji, ograniczenie swobód obywatelskich jest gwarantowane!
- 7 3
-
2019-09-11 08:53
w latach 2007-2015 na górnictwo wydano 60 miliardów złotych (8)
kopacz w expose mówiła, że zamknie kopalnie a po dwóch tygodniach musiała wszystko odszczekać. polecam tabletki na pamięć.
- 18 5
-
2019-09-11 09:00
Stoczniowcy też myśleli, że są ważni i nie do ruszenia (7)
i się solidarusskom dotowanka miliardowe rok w rok należą...
- 16 3
-
2019-09-11 09:06
Pitolisz 3 po 3 (6)
Stocznie w Norwegii, Anglii, Niemczech są i działają, a u nas dopiero PiS zaczął te zakłady przywracać do życia. PO je zlikwidowało - a wraz z stoczniami które tylko montują wyposażenie jak i sam kadłub, zlikwidowano wiele miejsc pracy w całej Polsce.
- 20 23
-
2019-09-11 12:26
Po zamknelo stocznie gdynska (2)
dzisiaj mozna sobie wejsc i ogladac budynki po stoczniowe
- 3 3
-
2019-09-11 20:00
gdzie ty byłeś jak Kaczor sprzedał stocznię ukraińcom ?? (1)
nie oglądaj TVPiS bo kłamią jak bura suka, już ci pamięć zatarli.
a przez płot skakał Kaczor...- 4 1
-
2019-09-12 10:01
Sam Wałęsa nie wiedział w jakim miejscu przeskoczył przez płot. Skok przez stoczniowy płot to mit
- 2 0
-
2019-09-11 12:02
za popsl - "latać można liniami niemieckimi, kupować towary z francji, niemiec..".-wyprzedawali to co jeszcze zostało z rabunkowej "prywatyzacji" balcerowicza i lewandowskiemu podobnym!
- 5 2
-
2019-09-11 09:37
ty chyba żyles i zyjesz w innym kraju (1)
po pierwsze co w normalnym wolnym kraju jakakolwiek partia ma do decydowania o poszczególnych przedsiębiorstwach? po drugie jeśli w ogóle to pis sprzedał stocznię kapitałowi ukraińskiemu obsadzając w zarządzie swojego towarzysza pisowskiego Jaworskiego. Nigdy nie będzie dobrze w kraju w którym jest taki stopien upolitycznienia wszystkiego, a ludzie jak barany dają sobie wmawiać że tak jest ok i ze partyjne kacyki zrobią coś dla nich, czy za nich. Walnąć się trzeba w ten pusty łeb. Komuny wystarczy.
- 21 11
-
2019-09-11 10:10
a stepka pinokia ile to lat juz rdzewieje?
- 11 4
-
2019-09-11 10:54
(5)
Polski węgiel nadaje się tylko do palenia, dlatego ściągany jest ze Stanów, Rosji i m.in Mozambiku. Po pierwsze bo jest dużo lepszej jakości, mniej zanieczyszczony i jest używany do produkcji stali a nie jako opał. Po drugie jest tańszy nawet z transportem bo jest wydobywany odkrywkowo a nie kopany coraz głębiej, co wiąże się z potężnymi inwestycjami w technologię wydobycia. Górnictwo w naszych warunkach jest po prostu nieopłacalne a subwencje państwa na tę część przemysłu są ogromne. Mamy świetne warunki na przejścia na odnawialne źródła energii ale jak już ktoś tu napisał, rząd (którykolwiek) boi się protestów górników i każdy ma w pupie organizację ich ewentualnego przekwalifikowania.
- 8 0
-
2019-09-11 14:43
Węgiel z kopalni odkrywkowych w Mozambiku, Australii czy USA jest zasiarczony (1)
Węgiel z kopalni głębinowych jest daleko mniej zasiarczony.
- 0 2
-
2019-09-11 23:26
Ale jest drogi. Szczegolnie ten polski, bo jest coraz glebiej.
- 0 0
-
2019-09-11 14:41
Do produkcji stali to nie węgiel. Tylko koks. (1)
Koks jest produkowany z specjalnego gatunku węgla - zwanego koksowniczym.
Polska jest jedynym w Europie wydobywcą tego surowca.- 3 2
-
2019-09-11 23:26
Do produkcji stali to antracyt, ktorego sie w Polsce od 20 lat nie wydobywa. To co przyplynelo z Mozambiku to wlasnie to do produkcji stali.
- 0 0
-
2019-09-11 11:18
akurat ruski węgiel jest zasiarczony i zanieczyszczony
ale za to jest zarobiście tani
- 8 2
-
2019-09-11 10:34
PO nic nie robiło z węglem, ich zaniedbania są znacznie większe niż obecnego rządu. Pomyśl o tym co zrobili przez 8 lat swoich (3)
- 9 5
-
2019-09-11 11:17
zdarta płyta (1)
przez osiem ostatnich lat polcy i wolacy byli oszukiwani..... tryyyt
przez osiem ostatnich lat polcy i wolacy byli oszukiwani.... tryyyt
przez osiem ostatnich lat polcy i wolacy byli oszukiwani... tryyyt
przez osiem ostatnich lat polcy i wolacy byli oszukiwani..- 6 5
-
2019-09-11 22:53
Przez 8 ostatnich lat (2007-2015)
Polcy i Polacy byli rolowani przez ekipę Rolaków
- 1 0
-
2019-09-11 22:23
co na to jedraszeski?
- 0 1
-
2019-09-11 11:04
I jeszcze likwidacja stoczni (1)
- 0 2
-
2019-09-11 20:05
to premier Kaczor sprzedał stocznę ukraińcom
- 3 0
-
2019-09-11 19:48
Statek przywiozl antracyt
Surowiec potrzebny do produkcji elektrod spawalniczych.
Zadne elektrownia w Polsce nie jest przystosowana do spalania antracytu.
Kiedys wydobywano w Polsce antracyt w okolicach Walbrzycha.
Kopalnie Walbrzych zamknieto 21 lat temu.- 3 0
-
2019-09-11 10:02
Niemiecki rząd też woli węgiel (8)
rylko ze brunatny.
I pali go 3x więcej niż my
Ale .. wg Uni EU ti nie jest węgiel
Mozna ? Mozna
Dlaczego cały zarzad fundacji Greenpease Polska jest niemiecko austryjacki ?- 14 6
-
2019-09-11 10:35
(1)
czyli zatruwajmy środowisko, bo sąsiedzi też zatruwają - super podejście
- 9 9
-
2019-09-11 18:12
jak bedziemy na takim poziomie jak sasiad to tez zaczniemy ograniczac sie.
- 2 2
-
2019-09-11 11:00
A tymczasem w Polsce... (5)
"W ubiegłym roku Polska wyprzedziła Francję w ilości emitowanego do atmosfery dwutlenku węgla, awansując w niechlubnym globalnym rankingu. W ciągu kilku lat staniemy się trzecim największym w Europie emitentem CO2. Ubiegłoroczny przyrost na głowę mieszkańca był w Polsce wyższy nawet od Chin i Indii.
Ubiegłoroczne emisje CO2 naszego kraju były o 7,1 mln ton wyższe niż w 2017 roku. To największy przyrost w Unii Europejskiej i szesnasty największy na świecie. Dla porównania o niemal tyle samo wzrosły w ubiegłym roku emisje liczącego prawie 200 mln mieszkańców i szybko rozwijającego się Pakistanu.
Niemcy były jednocześnie globalnym liderem redukcji emisji CO2. W ubiegłym roku zmniejszyli je o niemal 37 mln ton (5 proc.), co stanowiło ponad połowę redukcji całej Europy."- 5 4
-
2019-09-11 12:07
(3)
już kolejny raz wklejasz niby cytat - pochwal się skąd czerpiesz tę "wiedzę" bo już na pierwszy rzut oka wydaje się zmyślona
- 3 2
-
2019-09-11 12:23
Raport statystyczny BP streszczony na portalu wysokienapiecie (2)
- 2 0
-
2019-09-11 14:22
(1)
to odstaw te "streszczenia" bo są tam delikatnie mówiąc "błędy" - sięgnij do źródła lub dodatkowo do Vital Climate Graphics, Carbon Dioxide Emission from the Global Cement Industry....
- 3 3
-
2019-09-11 15:20
co się nie zgadza?
nie trzymaj mnie w niepewności, proszę
- 1 0
-
2019-09-11 14:39
Człowiek - podaj ile CO2 emitują Niemcy, a ile Polska...
Emisja Niemiec wzrośnie jak zamkną swoje elektrownie nuklearne.
- 4 2
-
2019-09-11 09:28
Proszę sobie zatem wybrać PO-lski rząd (4)
Zachód Europy miał 90 lat na uporanie się z węglem, a jak wiadomo do dziś, Niemcy i tak robią wszystkich w balona...tymczasem Polska pod władzą komunistyczną miała prikaz z ZSRR opierać się w 99,99% na węglu i Polska ma 40 lat w plecy w tym względzie, tymczasem Unia narzuca nam uporanie się z problemem węgla w przeciągu kilku lat nie dając żadnych rekompensat (mimo naszego zacofania o 40 lat patrz wyżej) a rząd PO nie zrobił nic w tym względzie poza "lizaniem" Uni po nogach a teraz nagle Greenpeas'owi przypomniał się węgiel podczas gdy ścieki płynęły Wisłą szerokim strumieniem chwilę temu...tyle w temacie.
- 10 13
-
2019-09-11 11:15
jak narazie to obecny rząd poPiSowo te UEdotacje traci traci traci (1)
nawet po regulacji BRexit też Węgry dostały więcej ... a Polsce odebrano
- 3 5
-
2019-09-11 18:11
wiesz, ze uedotacje to rowniez kredyty. i to na rzeczy, ktorych chce unia.
Nie mozesz sobie zbudowac lotniska w Gdyni.
- 1 1
-
2019-09-11 10:12
czyli narodowy burdel?
- 1 3
-
2019-09-11 09:57
dlatego teraz wracamy do komuny? brawo
- 11 5
-
2019-09-11 12:20
Trochę upraszczasz. (1)
My nie mamy zbyt dużej alternatywy dla węgla. Elektrownie wiatrowe, to nie jest aż tak dobre rozwiązanie, jak to zwykli mówić różni znawcy. Nie możesz Energetyki kraju opierać na "wiatrakach" jako głównym źródle prądu. Bo wiatr nie zawsze wieje.
Elektrownie wodne są lepszym rozwiązaniem, ale żeby mieć ich dużo trzeba mieć odpowiednie uwarunkowania środowiskowe. A węgiel mamy u siebie, więc nie musimy płacić za import Energi, jeżeli owy węgiel wykorzystujemy, to logiczne. Trzeba tylko zadbać o odpowiednio nowoczesne i bezpieczne dla środowiska rozwiązania wykorzystania węgla w energetyce.- 6 1
-
2019-09-11 15:27
Nie istnieje coś takiego jak bezpieczne wykorzystanie węgla .
Każde spalanie paliw węglowych prowadzi do emisji dwutlenku węgla a to jest clue problemu.
- 0 1
-
2019-09-11 10:49
(4)
Ile w telewizji publicznej poświęca się czasu na tłumaczenie kryzysu klimatycznego?
0 godzin.
Ile w programie nauczania szkół średnich jest przewidziane na tłumaczenie kryzysu klimatycznego?
0 godzin.
Ile jest stołków do obsadzenia swoimi w państwowych spółkach energetycznych i paliwowych?
Setki.
Kto zapłaci rachunek za klimatyczne klęski w rolnictwie, obronę granic przed imigracją, obronę wybrzeża przed zalaniem, ochronę przeciwpowodziową i szkody po ekstremalnych zjawiskach, płonące lasy itd. itd.??
Ja i Ty
I jeżeli zdecydujesz się sprowadzać na ten padół łez kolejnych ludzi zapłacą oni jeszcze wyższy rachunek.- 5 8
-
2019-09-11 12:15
(3)
takie teorie lasują normalnym ludziom berety - skrajnością są sterylizacje na zachodzie młodych ludzi - przeważnie w skandynawii - na własne życzenie - bo w czasie życia człowiek zużywa wodę, tlen, produkuje odpady.
do ekologii też należy podchodzić rozsądnie - lasy płonęły i to na niebotycznie większą skalę już miliony lat temu, rzeki były nieregulowane więc wylewały z morderczymi skutkami, susze i ulewy bywały również w przeszłości...
jedna erupcja wulkanu i 100-letnie "oszczędności" "ekologów" idą w...- 7 3
-
2019-09-11 12:24
(2)
miliony lat temu nie było ludzI
- 3 3
-
2019-09-11 14:28
(1)
ale było życie na ziemi i chyba o to chodzi aby nadal było pomimo cyklicznych zmian klimatycznych, składu atmosfery, temperatur...
- 0 1
-
2019-09-11 15:24
Dla biosfery tempo i skala obecnych zmian są mniej więcej takie jakim dla nas byłaby wojna nuklearna.
To jest nieporównywalne do naturalnych zmian z historii geologicznej Ziemi.- 1 1
-
2019-09-11 08:50
Zgadzam się w 100 procentach (2)
- 5 4
-
2019-09-11 11:32
Kwach (1)
A ja się zgadzam w 40%
- 1 3
-
2019-09-11 11:51
to razem zgadzacie się w 140/100 %
- 4 0
-
2019-09-11 08:39
Siła górników (2)
Górnicy to bardzo duża grupa wyborców. Dlatego żaden rząd nie ma odwagi powiedzieć wprost, że zamkną kopalnie. Związki zawodowe, palenie opon, strajki- to są ich argumenty i niestety nikt nie jest wstanie zrobić z tym porządku. Rządzący z tej czy innej partii boją się stracić elektorat i teoretyczne wpływy do budżetu. Więcej wydajemy niż zarabiamy na węglu ale w tabelkach można pokazać, że wszystko jest na zielono. Kopalnie mogę być rentowne. Jak Czesi przejęli kopalnie Silesia to z miejsca zlikwidowali wszystkie dodatki, 13,14 deputat węglowy itp. Górnicy grozili im strajkiem, zwolnieniem z pracy itp. Oni się jednak nie dali zastraszyć i teraz jest to jedna z nielicznych rentownych kopalni. Pani minister Zalewska jak zajmowała się energetyką to teraz połowa wiatraków nie wytwarza energii bo taniej jest, żeby wiatrak nie pracował niż mają sprzedawać prąd do elektrowni, za tak śmieszne ceny.
Trzeba przeprowadzić modernizację kopalni. Margaret Thatcher udało się wygrać z górnikami, chociaż nie była to łatwa walka.
Ciekawe czy któryś Polski rząd pokaże, że ma na tyle siłę, żeby wygrać z górnikami. Jak słyszę ich hasła, że ,,nam się należy" to krew się we mnie gotuje.- 38 5
-
2019-09-11 10:07
szkodnicy z kk ich wspieraja
- 3 4
-
2019-09-11 08:56
a Anglii było tak samo ...
aż przyszła Margareth i pozamiatała
- 23 4
-
2019-09-11 08:27
heehhe chyba jakieś powtórki programu z lat 90 o gornikachoglądałeś na tvp historia
- 19 16
-
2019-09-12 18:22
Uwazam ze to niemiecka prowokacja.
Teraz wiemy ze sprawami zanieczyszczenia srodowiska zajmowac bedzie sie Timmermans. Juz nie od "praworzadnosci" a jego nowa funkcja wlasnie bedzie Ochrona Srodowiska. I znowu bedziecie mieli z tym parobem klotnie. Umyslnie wysunieto go na to stanowisko. Ursula zatwierdzila go. Wiec teraz wiecie co jest grane.
- 8 0
-
2019-09-12 17:57
1000
Tysięczna opinia B-)
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.