• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Ale się pali". Auta często płoną na drogach. Dlaczego?

szym
14 marca 2024, godz. 20:00  Raport
Opinie (125)

Tak wyglądał poranny pożar na Trakcie św. Wojciecha.

- Ale się pali! - napisała do nas czytelniczka, przesyłając zdjęcia i materiały z dużego pożaru auta na Trakcie św. WojciechaMapka, do którego doszło w czwartek, 14.03.2024 r. rano. Usuwanie skutków samozapłonu trwało ponad trzy godziny. To kolejny przypadek, kiedy jadące auto stanęło w płomieniach. O podobnych incydentach informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport




Zdarzyło ci się gasić pożar?

Czwartek, godz. 7:59, strażacy z Gdańska odbierają zgłoszenie o palącym się aucie na Trakcie św. Wojciecha. Gaszenie pożaru trwa ponad trzy godziny - jeszcze przed godz. 11 są utrudnienia w ruchu, na miejscu pracują policjanci i strażacy.

To niejedyny podobny incydent, do którego doszło w ostatnim czasie na trójmiejskich drogach. Ba, praktycznie nie ma miesiąca, żebyśmy w Raporcie z Trójmiasta nie otrzymali sygnału o płonącym aucie, które zajęło się ogniem podczas jazdy.

Do takiego incydentu doszło np. pod koniec lutego tego roku na wysokości Karczemek. Zapalił się wówczas jeep, a korki były gigantyczne.

07:59 26 LUTEGO (aktualizacjaakt. 08:07)

PILNE! Pożar auta na obwodnicy (23 opinie)

Pożar auta Jeep na obwodnicy kierunek Gdynia na wysokości Karczemek
Pożar auta Jeep na obwodnicy kierunek Gdynia na wysokości Karczemek


Ledwie miesiąc wcześniej zapalił się samochód na al. Armii Krajowej. I w tym przypadku o wszystkim poinformowano nas w Raporcie z Trójmiasta.

Dziękujemy za przesłane sygnały.



Dlaczego dochodzi do "samozapłonów" samochodów na drogach?



Eksperci tłumaczą, że auto może się "samo" zapalić wówczas gdy:

  • pojawi się nieszczelność w układzie paliwowym,
  • wycieknie olej silnikowy,
  • dojdzie do zwarcia instalacji elektrycznej,
  • dojdzie do przeciążenie instalacji grzewczej.


Pożar auta elektrycznego to zmora strażaków



Sami strażacy przyznają, że z perspektywy ich pracy, pół biedy jeżeli dojdzie do pożaru "zwykłego" auta. Gorzej jest w przypadku samochodów elektrycznych.

- Zgodnie z procedurą straży pożarnej, niewielkie pożary samochodów elektrycznych możemy gasić przy użyciu gaśnic proszkowych lub pianowych, zachowując bezpieczną odległość wskazaną na etykiecie gaśnicy. Rozwinięty pożar samochodu elektrycznego gasimy z wykorzystaniem wody, piany sprężonej tzw. CAFS (Compressed Air Foam System) oraz proszkiem gaśniczym z wykorzystaniem samochodów straży pożarnej wyposażonych w zbiornik na proszek gaśniczy. Gaszenie pożarów z wykorzystaniem powyższych środków gaśniczych można prowadzić nawet bez odłączenia instalacji wysokiego napięcia w samochodzie. Minimalna odległość między źródłem pożaru a wylotem strumienia środka gaśniczego to 1 m dla rozproszonych prądów wody oraz 5 m dla zwartego strumienia wody. Pożarów samochodów elektrycznych nie gasimy za pomocą strumieni piany ciężkiej oraz średniej. Liczba spienienia to od około 5 do 200 - wyjaśniał bryg. Karol Kierzkowski, rzecznik prasowy komendanta głównego PSP.


Ile czasu trwa gaszenie pożaru w "elektryku"?



Jedną z metod gaszenia "elektryków" jest umieszczenie ich w kontenerze wypełnionym wodą. Nie we wszystkich przypadkach jest to jedna metoda możliwa do zastosowania. Drugim problemem jest ich dostępność. Na cały kraj jest ich raptem kilka. Pomorska straż planuje zakup takiego kontenera.

Warto bowiem przypomnieć, że gaszenie pożaru, który wybuchnie w aucie elektrycznym, może potrwać nawet kilka godzin.

Jak gasić pożar auta? Krok po kroku

szym

Opinie (125) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Niestety elektryki się zapalają od awarii akumulatorów

    • 0 0

  • jeśli chodzi o samozapłony na dąbrowie (8)

    to dochodzi do nich zapewne dlatego, że robi to bezkarny i tępy jak wór kartofli kibol

    • 10 5

    • (1)

      W takim razie to podpalenia, a nie samozapłony.

      • 1 0

      • tak...

        zapewnie na dąbrowie podpala auta tępy drech i kibol... ale i jednoczesnie nasz rodak i sąsiad. Może i nawet dumny polak.

        • 0 0

    • (5)

      może, a może bezdomny, może życiowy frustrat albo wojujący z samochodami lewus

      • 3 2

      • czyli śmieć wabi sie benek (1)

        wystarczy dodać kibic i mamy przepis na ludzki odpad

        • 5 0

        • ciekawe...

          Jak płoneły auta w lecie 2020 na szafranowej to na fb pozdrawiał z mierzei wislanej a nie mieszka na codzień w gdyni.

          • 0 0

      • cytuję: (1)

        "Benek do mamy na świeta przyjechał :-)
        (6)
        Stary dobry Beniu.Flagowy świąteczny numer a kto pamięta czasy jak i 10 aut płoneło w świeta....
        Dziwny zbieg okoliczności?? w święta pił na Manhatanie.Ale nikt go nie złapie każdą kamerę zna na Dabrowie i Monitoring. W końcu to jego dzielnica:-)

        Stary Dąbrowiak "

        • 0 1

        • co za głupek w dresach minusuje cytat głupka w dresach?

          • 0 0

      • po wpisie jaki sie ukazał pod artykułem kiedy płonął warzywniak w oliwie

        nie ma wątpliwości

        • 1 0

  • Hahah

    Ekologia. Wychodzi

    • 0 0

  • Tych pożarów będzie teraz dużo więcej ,Dodatek dodawany do paliwa powoduje rozpuszczanie uszczelek i przewodówe paliwowych

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    BMW często płoną (5)

    Niebezpieczny samozapłon samochodów BMW wynika z wadliwego uszczelnienia chłodnicy zaworu recyrkulacji spalin (EGR). W momencie, kiedy dochodzi do jego rozszczelnienia, niewielkie ilości płynu chłodniczego trafiają do kolektora dolotowego. Tam natomiast mieszają się z sadzą i tworzą łatwolotną maź

    • 90 5

    • Co za d-ekl-e (3)

      minusują. Chyba dla zasady.

      • 22 0

      • Wiadomo. Dumni właściciele tych silników ;-) (1)

        Którzy próbują je właśnie sprzedać, zachwalając w opisie jaki to rodzynek i jak bezawaryjny ;-)

        • 9 0

        • Bmw i bezawaryjność gryzie się ze sobą

          • 1 0

      • to są ci radykalni fani marki, na bmw złego słowa nie wolno powiedzieć bo im siano w butach pleśnieje.

        • 9 1

    • to nie są samozapłony, one płona ze wstydu

      widzą kompletny brak umiejętności kierowcy, który je prowadzi i postanawiają zakończyć swój beznadziejny żywot

      • 5 2

  • Jak widać ulubiony szrot młodzieży wiejskiej ma się świetnie

    Często z dymem lecą te auta

    • 0 0

  • Czy któryś z tych wymienionych samochodów to elektryk? (7)

    No bo jak zapali się elektryk to afera cały FB płonie.

    • 31 11

    • (3)

      Zauważyłeś, że relacja ilości elektryków do ogółu samochodów jest trochę inna niż w przypadku spalinówek? A możę biedny Danzigerze nie zauważyłeś i trzeba tobie takie rzeczy tłumaczyć? Wpadłeś przy okazji na to, że elektryki są średnio o jakieś 10-15 lat młodsze od statystycznego spaliniaka? No nie, tego to nawet bym się nie spodziewał po tobie skoro taki komentarz spłodziłeś. Gratulacje.

      • 9 16

      • Każdy racjonalnie myślący człowiek

        To zrozumie natomiast dla fanbojów elektryków nic nie dociera i żyją we własnym zmyślonym świecie. prawda jest taka że gdyby aut elektrycznych było tyle ile spalinowych to straż pożarna nic innego by nie robiła tylko je gasiła ale żeby to pojąć to trzeba mieć choć 2 szare komórki w głowie a nie tylko jedną w kieszeni.

        • 0 0

      • to spalone bmw jest w wieku elektryków właśnie

        • 0 0

      • Biorąc pod uwagę to wszystko co napisałeś, przeliczając ile czego jeździ, nadal mając nowy spalinowy obok nowego elektryka, jest 10 razy większa szansa, że spłonie spalinowiec. Sam pomyśl, do którego wlewa cię co tydzień łatwopalną substancję? He?

        • 14 9

    • (1)

      Wczoraj spłonął elektryk na sortowni poczty polskiej. Na portalu info o tym nie ma więc nie siej teorii spiskowych

      • 4 15

      • To nie prawda. Chyba że masz na myśli melexa z lat 70?

        • 8 3

    • Niczym konar u emeryta)

      • 7 1

  • Kolejny powód do tego by nie popularyzować samochodów elektrycznych. (9)

    Kosztowna fanaberia, wysoki koszt dla środowiska podczas produkcji i utylizacji.

    • 46 14

    • (8)

      Dodajmy ze kadm jest wydobywany przez dzieci w kopalniach w Afryce...ale oczywiście Greta o tym cicho sza)

      • 15 10

      • Kadmu się nie używa do produkcji baterii do elektryków bo mają spory efekt pamięci. Kiedyś się go używało do baterii do elektronarzędzi ale też już się odeszło od tego i powoli coraz trudniej kupić takie baterie. Ciekawe jak długo będzie wsparcie.

        • 0 0

      • (3)

        Tak samo jak do twojego smartfona

        • 9 8

        • (2)

          I co z tego? Jeżeli ktoś robi jedną rzecz źle, to przy drugiej już nie ma problemu? Twoja uwaga jest równie głupia co bezsensowna. Skoro problem jest ze Smarfonami to dlaczego pogłębia się go w oparciu o samochody elektryczne? Dziwne, że trzeba ci to tłumaczyć. No i słuszne pytanie, gdzie jest wojowniczka Greta?

          • 11 9

          • Twoja odpowiedź też jest głupia bo nie zrozumiałeś. Skoro nie możesz nie robić tej jednej rzeczy źle czyli nie używać telefonu to nie masz prawa moralizować innym żeby tego nie robili.

            • 0 0

          • Jaka znowu Greta? Lit jest wszędzie, nawet w wodzie. Gigantyczne złoża odkryto w stanach. Nie będzie to już pierwiastek ziem rzadkich.

            • 8 3

      • Od tego są małe afrykaniątka właśnie.

        • 2 0

      • Idź im pomóż

        • 1 0

      • tympe glamury nie wiedzą co to 4suw

        a co dopiero co to bateria

        • 6 2

  • Opinia wyróżniona

    Na filmiku jest BMW seria 5 (F11) (8)

    Te modele mają bardzo często problem z wyciekiem płynu z chłodnicy EGR, co doprowadza do zapłonu.

    • 118 2

    • Dzięki za wyjaśnienie (3)

      ale drążąc temat, to nie mam pojęcia skąd się tam bierze płomień... wszak EGR przekazuje niewielką część spalin do kolektora ssącego (obniżając tlenki azotu i temp. spalania) i jako taki nie płonie, a płyn chłodzący tym bardziej palny nie jest... dodam, że EGR nie działa ciągle - zależnie od realizacji otwiera się podciśnieniowo albo przez elektrozawór; przyczyna zatem z pewnością jest inna a to tylko wyjaśnienie dla mas, które mnie nie satysfakcjonuje

      • 5 1

      • Niewielką część ?

        50 % w diesel to jest niewiele ?

        • 2 1

      • (1)

        Płyn chłodzący jest na bazie glikolu. A ten jako żywo jest łatwopalny. Chyba wszystko co ma obniżoną temperaturę zamarzania jest na bazie alkoholu. Zatem gorące spaliny z tlenem trafiają na łatwopalny glikol i bum a że w rurociągu masz pełno sadzy, to pali się jak stara chałupa na kresach, gdzie komin nie widział kominiarza.

        • 11 0

        • Nie wszystko..

          ..np. woda z solą :P

          • 2 0

    • W punkt (2)

      To wada fabryczna występująca w silnikach diesla.

      "Problem może dotyczyć przede wszystkim aut wyprodukowanych w latach 2010-2017, wyposażonych w silniki diesla o pojemności 2.0 i 3.0 (oznaczenia kodowe N47, B47,N57, B57). Są to modele serii 3, 4, 5, 6, 7 oraz X1, X3, X4, X5."

      • 15 0

      • I w takim USA się nie patyczkowano, (1)

        tylko przeczołgano BMW po sądach i nakazano naprawę ponad miliona(!) wadliwych egzemplarzy. Spróbujcie w Polsce (bądź ogólnie w Europie) wyegzekwować swoje prawa, jak się wam taki szkopski parchowóz spali. Poza tym szkopowozy aktualnie to drogi i przewartościowany złom.

        • 13 0

        • Jak spali Wam się nowy, sprawa jest prosta.

          Problem w tym, że u nas palą się samochody z trzeciej ręki, mające historię drutowania.

          • 4 2

    • Aaaaaaale elektryki!!!!!

      • 9 3

  • Co to jest (1)

    Instalacja grzewcza w aucie?

    • 1 0

    • Kaloryfer

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane