• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Aleja Grunwaldzka w Oliwie do remontu

Maciej Korolczuk
23 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Aleja Grunwaldzka w Oliwie przejdzie remont. Do modernizacji przewidziano odcinek między Derdowskiego a granicą miasta w kierunku Sopotu. Aleja Grunwaldzka w Oliwie przejdzie remont. Do modernizacji przewidziano odcinek między Derdowskiego a granicą miasta w kierunku Sopotu.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska chce wyremontować kolejny odcinek al. GrunwaldzkiejMapka. Po ubiegłorocznej modernizacji krótkiego odcinka na Strzyży teraz drogowcy chcą wymienić nawierzchnię w Oliwie - od ul. Derdowskiego aż do granicy miasta z Sopotem. Właśnie ogłoszono przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej.



Stan nawierzchni głównych arterii w Gdańsku jest:

Remont prawie dwukilometrowego odcinka w Oliwie będzie ostatnią modernizacją głównej arterii Gdańska w kierunku Sopotu. Przypomnijmy, że w poprzednich latach drogowcy modernizowali aleję kawałek po kawałku.

Począwszy od 2014 r. i remontu pierwszego odcinka od Miszewskiego do galerii Manhattan, przez remont dwóch odcinków od Klonowej do Lendziona i przy Garnizonie, aż po przebudowę odcinka na Strzyży.

Na remont czeka jeszcze odcinek w Oliwie i to właśnie on jest przedmiotem przetargu ogłoszonego przez DRMG. Zanim do pracy przystąpi ekipa budowlana, trzeba jednak przygotować dokumentację przetargową.

Zadanie podzielono na dwa odcinki o łącznej długości niemal 2 km. Zadanie podzielono na dwa odcinki o łącznej długości niemal 2 km.
Zadanie podzielono na dwa odcinki:

  • odcinek I - od ul. Derdowskiego do ul. Pomorskiej (do torowiska tramwajowego na długości ok. 890 mb),
  • odcinek II - od ul. Pomorskiej do granic miasta (od torowiska do granic miasta - bez ronda, na długości ok. 990 mb).

Aleja Grunwaldzka na wskazanych odcinkach zyska nową nawierzchnię (na dotychczasowej podbudowie). Standardowo - tak jak przy okazji poprzednich remontów - oprócz samej nawierzchni wymienione zostaną krawężniki (na kamienne), wykonawca zrealizuje też nową, betonową nawierzchnię w zatoce autobusowej.

  • Dokumentacja projektowa ma być gotowa najpóźniej w lipcu 2022 r.
  • Jeśli tego terminu uda się dotrzymać, wówczas same prace budowlane mogłyby ruszyć jeszcze przed końcem przyszłego roku.

Ma być mniej trawników



Przed rozpoczęciem prac należy też wykonać inwentaryzację zieleni. Urzędnicy zalecają ograniczenie w projekcie do minimum ingerencji w istniejący drzewostan oraz ograniczenie nawierzchni trawnikowej. W ich miejsce mają pojawić się rośliny okrywowe liściaste, kwitnące, niewymagające częstych zabiegów ogrodniczych.

- W przypadku miejscowego, uzasadnionego projektowania trawników dopuszcza się jedynie trawniki z mieszanki nasion gatunków odpornych na suszę - zastrzega DRMG w dokumentacji przetargowej.
Oferty i szacunkowy koszt dokumentacji mamy poznać na początku września. Na jej sporządzenie wykonawca będzie miał 10 miesięcy od dnia podpisania umowy, co oznacza, że projekt ma być gotowy najpóźniej w lipcu 2022 r.

Wówczas będzie można ogłosić przetarg na realizację prac budowlanych, co mogłoby nastąpić jeszcze przed końcem przyszłego roku.

Miejsca

Opinie (201) 7 zablokowanych

  • po co remont? (20)

    ja bym nie remontował tylko zamienił na parking i ścieżki rowerowe. będzie taniej. trawy też bym nie siał. chwasty, zwane potocznie łąkami kwietnymi mają zdolność samokoszenia i samodbania.
    to miasto, jeśli idzie o infrastrukturę nie rozwija się tylko zwija. taki mamy trend a odwiedzając inne miasta utwierdzam się w tym przekonaniu.

    • 128 89

    • na szczęście nie Ty o tym decydujesz (6)

      śmiesznie by było np. wozić starszą, słabą osobę lub noworodka rowerem, gdyby dróg nie było.
      Karetki na hulajnogi?

      • 19 10

      • rowery cargo rozwiązują więcej problemów, również tych, których sobie nie potrafisz wyobrazić (1)

        dojazd karetek jest najczęściej utrudniany nadmiarem samochodów. Przemyśl to, może dojdziesz do wniosku, że trzeba zmienić kierunek przesuwania granicy kompromisu istniejącej między różnymi rodzajami transportu.

        • 0 3

        • Juz ci sie komuszku marzy zwezanie? D**e se zwez!!!!

          • 1 0

      • (1)

        W zasadzie niedługo, dzięki działaniom tego wspaniałego rządu, nie będzie komu jeździć tymi karetkami. I nie mówię o pacjentach, bo tych nikt nie będzie przyjmować do zlikwidowanych placówek zdrowia. Zastawiam się jednak, jak temu panu Jackowi dowiozą ziemniaki do Biedronki hulajnogą.

        • 6 6

        • typowe przeginanie - to się staje nudne

          rower cargo wspomagany elektrycznie sprawnie przewiezie ładunek do 800 kilogramów.

          • 0 5

      • Jo (1)

        Do pracy komunikacją to i rzadziej remonty dróg oddechowych.... potrzebne będą..

        • 7 5

        • Oj nie nie nie

          Autobus generuje większy nacisk na jedna oś niż auto osobowe

          • 6 3

    • (7)

      no co Ty jak tak możesz hejtować, sam widzisz jak Cię oceniają, przecież to największa metropolia w kraju, kraju najbardziej rozwiniętym na świecie, kto się nie zgodzi ? no kto ?

      • 11 11

      • Jeżeli pod pojęciem "infrastruktura" masz tylko drogi i parkingi - nic dziwnego. (6)

        Więcej torów, więcej buspasów, więcej ścieżek rowerowych.
        Czemu mamy zmuszać społeczeństwo do jazdy samochodem?

        • 15 11

        • (5)

          wszystko spoko, niech powstają, tylko proszę - nie kosztem istniejących już dróg.

          • 17 3

          • (3)

            więc kosztem czego? budynków?

            • 2 3

            • Jak chcecie nowe, to sobie wykupcie. (2)

              Trzeba było nie kupować rowerka, wiedząc że nie ma odpowiedniej infrastruktury.

              • 5 3

              • Znasz przepisy?

                Oczywiście, że infrastruktura jest. Nazywa się po prostu jezdnia. Według przepisów rowery powinny poruszać się właśnie jezdnią, jeśli nie ma przeznaczonej do tego drogi rowerowej. Oczywiście kierowcy uważają, że przecież wszystko jest dla nich, cała droga, jezdnia, chodnik, zieleń a niedługo dachy.

                • 0 3

              • na rowery infrastruktura w Gdańsku już jest

                cykliści mogą się poruszać po jezdniach ulic w ruchu ogólnym: 47% przejazdów rowerem w Holandii odbywa się właśnie w ten sposób.

                • 3 2

          • Właśnie tylko kosztem istneijących dróg. Inaczej w ogóle nie mają sensu.

            • 2 8

    • I najlepiej skończyć 50m przed nowym asfaltem

      Koło biurowców w oliwie. Tak żeby było co wpisać na listę spraw do załatwienia w nowej kadencji.

      • 2 0

    • mistrz XD

      • 1 0

    • Bełkoczesz

      Kazałbym Ci materiały budowlane wozić w siatce z Ikei, na twoim wegańskim rowerku.

      • 3 2

    • Wstęgi do przecięcia nie będzie?

      Bardzo trafna opinia, cieszę się że jest w mieście choć jedna osoba która widzi tak samo jak ja!
      Myślałem że zwariowałem a jednak są ludzie podobni do mnie
      Jaca

      • 2 1

    • hahaha

      idealnie nie jest, ale najdalej to chyba byłeś w Sopocie :) Jacuś wystarczy że pojedziesz do Gdyni i zobaczysz różnice. Ale zgodzę się z tobą że za mało robią od ostatnich transz z UE

      • 3 3

  • Pytanie do znawców

    Dlaczego obwodnicę na wysokości Kowal, na odcinku 1-2km, można było zrobić w jedną noc, a remont takiej ulicy trwa tygodnie?

    • 2 0

  • Mamy złe drogi (21)

    Jedne z gorszych w Polsce - patrząc na inne duże miasta. Młodsze dzielnice mają często nowe, ale dzielnice z dolnego tarasu to porażka. Grunwaldzka, czy chociażby przy parku (Rybińskiego).
    Często jadę w Gdańsku 30-40 km/h jak widzę te dziury i "fale Dunaju".

    • 136 34

    • (1)

      Chyba nie byłeś we Wrocławiu albo Szczecinie. Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma co?

      • 10 5

      • Co jak co, ale w Szczecinie są nienajgorsze drogi. Chciałbym, żeby takie przynajmniej u nas były. Co do Wrocławia pełna zgoda - jeszcze większa patologia niż u nas jeśli chodzi o jakość nawierzchni.

        • 0 0

    • nie uważam, żeby w Gdańsku było lepiej ani gorzej niż gdzie indziej (7)

      ale bajanie o jeżdżeniu 30-40km/h plusowane przez 90% czytelników - piękny poniedziałkowy żarcik. Ja jeżdżę po mieście licznikowe 55km/h (tam, gdzie ograniczenie jest 50km/h) i przez 99% czasu ktoś wisi mi na zderzaku, bo uważa, ze jeżdżę za wolno.

      • 28 7

      • (3)

        Licznikowe 55. Jesteś Pan wspaniały człowiek

        • 7 2

        • Przejedź się kiedyś 50, to zrozumiesz że się nie da. (2)

          Mam tylko nadzieję że po wprowadzeniu tych kosmicznych mandatów się uspokoi i nie będą się przed Ciebie wciskać "mistrzowie kierownicy", którzy muszą zapiep**ać i stać na każdym czerwonym...

          • 16 7

          • (1)

            No, najlepsi ci kozacy, którzy grzeją na łep na szyje, jak baba z Radomia po 3 cytryny, a potem stoją na światłach z czerwonym ryjjjem;)

            • 12 2

            • Łep?

              • 1 0

      • Polecam ulice Malczewskiego, potem na Pohulankę i po Biskupiec Górce. Jest tam nawet taki fotoradar co dziękuje za jazdę poniżej 50 km/h ale jechać powyżej 20 już się nie da...

        • 0 0

      • i co najlepsze. w strefie zamieszkania te prędkości wcale nie są mniejsze.

        • 1 2

      • bo pewnie tak jest

        • 0 0

    • (1)

      Patrząc na to co jak są remontowane drogi i miejsca parkingowe . Można powiedzieć że miasto jest wrogiem samochodów ( szczególnie pani prezydent ) a sprzyja jedynie rowerztstom

      • 3 2

      • kierowcy najbardziej utrudniają życie innym kierowcom

        miasto jak mówi, że sprzyja rowerzystom, to mówi. Rowerzyści mają na temat dbania o ich interesy często inne zdanie. Sprawdź jakość nawierzchni na ulicach historycznej części miasta - może cośkolwiek zrozumiesz i przestaniesz nieświadomie cierpieć na samochodozę.

        • 0 2

    • no to dobra prędkość w mieście

      • 1 0

    • W Gdyni jest gorzej

      W Gdańsku coś remontują. W Gdyni rządzą miernoty od stawiania pomniczków. Tu nic się nie dzieje poza przechwałkami.

      • 1 2

    • (5)

      Bo "tubylcze" dzielnice były olewane na rzecz słoików i nowobogackich z dolnego tarasu. Miasto nagle przypomniał sobie o Oliwie, Wrzeszczu, czy osławionej Hallera dzieją się dzięki dogadzaniu rejonom pato-bookingowym.

      • 20 14

      • Ma cztery pasy, tramwaj, darmowy parking pod domem i jeszcze źle, bo droga nierówna (4)

        I nie idze zapiep**ać 90 w mieście...

        • 18 20

        • (3)

          A to wszystko, żeby pokonać trasę: kosmetyczka-sponsor(numerek)-galeria- apartament;)

          • 12 11

          • Co Ciebie dzisiaj gryzie? powiedz. Może coś tu wspólnie poradzimy. (1)

            • 6 4

            • Brak numerka, to dosc ewidentne.

              • 7 2

          • Równie dobrze, żeby pokonać trasę:

            Szkoła na drugim końcu miasta - monopolowy - praca pod domem...

            • 4 6

    • Mlode dzielnice maja dobre drogi????

      Co ty bredzisz typie. Tam w ogóle nie ma dróg, albo płyty położą

      • 15 4

  • Pewnie będzie zwężona do jednego pasa jak własnie Hallera !!! Dobre posunięcie w kierunku zwijania miasta

    Kiedy włodarze odpowiedzą karnie za jawną walkę z poruszaniem się po mieście mieszkańców - zwężanie jezdni, nowe przejścia naziemne. To tak jak duszącemu się w Covidzie zacisnąć gardło. A.Dudkiewicz podcina gałąź, na której siedzi. Komunikacja leży, samochody będą stały w coraz większych korkach, co będzie powodować stopniowe wyludnienie Gdańska i likwidację biurowców oraz szczątkowego przemysłu. Da to zmniejszanie do budżetu i upadek wszystkiego.

    • 2 0

  • Wymiana nawierzchni to za mało (16)

    Samą nawierzchnią nie rozwiążemy głównego problemu w tej okolicy - wiecznie zatkanego skrzyżowania Grunwaldzka - Rybińskiego - Piastowska. Tzn. będzie się milej stało w tym samym korku, ale to chyba nie o to chodzi w ulepszaniu miasta.

    • 100 29

    • a co zatyka te skrzyzowanie? Borsuki, ludzie, rowery, czy może autka? (11)

      odpowiadajac na to pytanie, odpowiesz sobie, co jest problemem i co nalezy ograniczyc

      • 29 25

      • (7)

        chcesz na ulicy przeznaczonej dla samochodów ograniczyć samochody??? wow co to za uczelnia na której studiowałeś.

        • 20 5

        • Widzę, że Ty raczej socjologię, co? (6)

          Jak router nie wyrabia - spowalnia się sieć.
          Jak rura jest za wąska - zmniejsza ciśnienie.
          Jak samolot nie może wystartować - trzeba zmniejszyć ładunek.

          Tak samo jak zatkanie drogi można zmniejszyć tylko i wyłącznie zmniejszając liczbę samochodów...

          • 5 19

          • Wodogłowia u rowerzysty

            Też mama nie wyleczy szyjąc większą czapkę.

            • 1 0

          • (4)

            jak router nie wyrabia - kupuje się inny, spełniający założenia sieci.
            jak rura jest za wąska - zakłada się większy przekrój.
            jak samolot nie może wystartować - zmienia się samolot.

            • 20 4

            • analogia nie jest dowodem (2)

              poszerzając ulice nie zwiększa się przepustowości systemu transportowego jeśli myśli się wyłącznie lub głównie o "przepustowości pojazdów". Trzeba zmienić paradygmat (trudne słowo) planowania transportu: zacząć poważnie myśleć o poprawie warunków poruszania się ludzi, nie tylko pojazdów. Zwiększanie przepustowości skrzyżowań dla pojazdów tak poprawia system komunikacyjny, jak popuszczanie pasa na otyłość i inne choroby cywilizacyjne. Nie ma sensu zamiana miasta w węzeł dróg pseudoszybkiego ruchu a placów miejskich na komisy samochodów używanych.

              • 1 2

              • Bo poszerzyć trzeba nie drogi a skrzyżowanie (a właściwie poprawnie je zaplanować). I tyle z twojego paradygmatu.

                • 0 0

              • Pojazdami jeżdżą borsuki.

                • 1 0

            • no wlasnie, zwiększasz znacznie koszty, ktorych mozesz nie potrzebowac

              plus dodajac sobie np stale wieksze rachunki

              • 2 1

      • Zatykają nasze władze, Tristar, źle rozwiązane skrzyżowanie, brak alternatywy dla Spacerowej. Co zatem należy ograniczyć twoim zdaniem? Władze, czy brak drogi?

        • 1 0

      • Zatyka brak prawoskrętu w Piastowską.

        Zawsze auta musza przepuścić pieszych i rowerzystów, na Piastowskiej przez co prawy pas się korkuje. Przejście/ścieżka rowerowa są przy na tyle blisko krawędzi jezdni, że już dwa auta skręcające w prawo blokują cały pas - często od poprzedzających świateł..

        • 7 2

      • zabrać ograniczyć zakazać

        Szybkie rozwiązania wszystkich problemów. Zdefiniowanie co jest problemem i znalezienie konstruktywnego rozwiązania już jest trochę trudniejsze.

        Rozwiązaniem dla zatkanego skrzyżowania mogłyby być: zmiana geometrii skrzyżowania, remont skrzyżowania z tramwajem, żeby nie musiał zwalniać do 5 km/h, priorytet dla tramwaju.

        • 17 5

    • Rybińskiego powinna być wyłączona z ruchu kołowego (3)

      Od wejścia do parku do Grunwaldzkiej. Do czasu zbudowania tunelu jest Czyżewskiego i Opacka

      • 5 11

      • Jakiego tunelu? Przecież maszynę która miała to robić oddali na złom.

        • 0 0

      • Ciebie to już zdrowo pogrzało koleś

        • 4 2

      • Czyżewskiego i Opacka

        Czyżewskiego wymaga sama remontu, jadąc rowerem można na niej zęby (lub koło) zgubić.
        Pomysł Opackiej jako przelotówki kłóci się z położeniem - pomiędzy parkiem a cmentarzem. Tam już bywa niebezpiecznie na przejściach (kiepska widoczność zza szpaleru drzew), a przy zwiększonym obciążeniu będzie jeszcze gorzej.

        • 15 1

  • Tylko nie zwężajcie jezdni (13)

    • 53 15

    • Bardzo dobrze ze chociaż zwężyli od Kaprow do Derdola

      Jak sobie przypomnę te trzy pasy i prędkość aut na tym skrajnym pasie przy chodniku....chore! Teraz przynajmniej piesi bezpiecznie moga iść chodnikiem, miejsce jest też dla rowerzystów a i jest gdzie auto zaparkować. Same plusy tego zwężenia. Wcale się nic nie korkuje, przepustowość jest i tak ogromna. Do pełni szczęścia tylko brakuje posadzonych drzew na pasie środkowym.

      • 0 0

    • Estakadę postawia tymczasową albo bedziecie chodnikiem jeździć? (6)

      Jak to sobie wyobrażasz?

      • 5 0

      • (5)

        Tymczasowo może być, chodzi o to, żeby nie zwężać docelowo jezdni na jakieś pasy rowerowe czy chodniki, jak to jest ostatnio modne przy każdym remoncie.

        • 15 3

        • No tak, biedni kierowcy zajmują tylko 90% pasa drogowego, nie można im tego zmniejszyć! (4)

          • 5 14

          • (1)

            No tak biedni rowerzyści. Chcą pasy rowerowe a czy tak ładują się bezczelnie z rowerem do autobusu. Hipokryci.

            • 7 3

            • nie uogólniaj

              liczba osób korzystających z autobusu ze swoim rowerem jest pomijalnie mała. Realokacja przestrzeni miejskiej w celu poprawy komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów to dobra polityka. Jak na razie liczba kierowców zajmujących legalnie i nielegalnie chodniki w naszym mieście jest kilkatysięcy razy wyższa od liczby osób wsiadających do autobusów z rowerami.

              • 1 0

          • Pokaż mi takie miejsce w Gdańsku (1)

            Gdzie masz 1 chodnik dla pieszych o szerokości jednego pasa, i 9 pasów dla samochodów, bez żadnych buspasów, linii tramwajowych, dróg rowerowych czy pasów zieleni? Ciekawy jestem gdzie w centrum miasta znajdziesz taką drogę.

            • 7 1

            • Mogę Ci pokazać bez problemu miejsce gdzie masz 2 pasy i 50cm chodnik, a o DDR to można pomarzyć...

              Chodników szerokości pasa zwyczajnie nie ma. W najlepszym wypadku masz 1.5m + 2m parking...

              Tak przy okazji - od kiedy Przymorze jest w centrum?

              • 3 6

    • Proponuję

      Zwężyc drogę do jednego pasa. Wszyscy będziemy jeździć tramwajami i autobusami. Ja dzisiaj przemieszczałem się Sopot, Gdynia, Gdańsk oliva. Rębiechowo i Przeróbka. Myślę że tramwajem bym to obskoczył szybciej albo ?? bym był Jeszcze w połowie drogi a to już północ hmm

      • 1 2

    • (2)

      Przecież już dawno jest ścieżka rowerowa wzdłuż Grunwaldzkiej, więc nic nie będą zmniejszać. Polecam czasem wysiąść z samochodu i przejść się lub przejechać rowerem po Gdańsku to wtedy nie będzie zbędnej paniki, że zwężą drogę.

      • 2 2

      • no Hallera jednak zwężyli

        parking dla tirów jest ważniejszy

        • 3 0

      • Przy Bramie Wyżynnej od dawna przejście podziemne, a i tak robią przejście naziemne. Znając pomysły FRAG i DRMG każdy remont jest powodem do paniki.

        • 7 4

    • Pewnie zweża

      Bo dziki nie mają gdzie biegać hehe

      • 6 3

  • wiecej drzew

    Posadzcie! Nie ma wcale zieleni !

    • 1 0

  • A co z Ulica Osowa - Chwaszczyno

    Tam to asfalt już bokami wychodzi....dziura za dziura..koszmar od lat nic nie robione

    • 2 0

  • Zwężenie do dwóch pasów

    Autor chyba zapomniał dodać, że nowa pani prezydent zauważyła (w czasie pandemii), że ruch samochodowy stałe maleje i nie potrzeba 3 pasów ruchu i będą po dwa na stronę... Reszta pewnie to będzie płatny parking. Skoro nie będzie gdzie jeździć to chociaż będzie gdzie trzymać auta...

    • 1 0

  • Absolutnie popieram tylko dlaczego akurat wtedy kiedy będzie to utrudniało życie studentom?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane