- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (319 opinii)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (254 opinie)
- 3 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (53 opinie)
- 4 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (186 opinii)
- 5 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (102 opinie)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (245 opinii)
Optymalizacja projektu przebudowy ul. Chwarznieńskiej
- Czy Gdynia zrezygnowała z przebudowy witomińskiego odcinka Chwarznieńskiej ? - pytają nasi czytelnicy. Władze miasta odpowiadają, że pomysłu nie zarzucono, a obecnie trwają prace nad optymalizacją projektu, po tym, jak z powodu wysokiej ceny, nie udało się rozstrzygnąć pierwszego przetargu. Zapowiadają też przebudowę wjazdu na obwodnicę w stronę Gdańska dla jadących z kierunku Chwarzna, gdzie pojawi się dodatkowy prawoskręt.
Gdynia chciała przeznaczyć na realizację inwestycji 69 490 862,83 zł brutto, a więc 10 mln zł mniej od tańszej oferty.
W styczniu Marek Łucyk, nowy wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za jej rozwój ogłosił, że przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokiej ceny i nie będzie powtórzony.
Chwarznieńska w Gdyni: zmiana koncepcji, bo oferty zbyt drogie
- Koncepcja prezentowana jesienią nie zawierała błędów projektowych i była możliwa do realizacji, jednakże kwoty oferentów w przetargu okazały się wyższe niż środki zarezerwowane na to zadanie - mówi wiceprezydent, przyznając jednocześnie, że gdyby oferta była tańsza, doszłoby do realizacji.
Stało się inaczej, więc zdecydowano, że zmieniona zostanie koncepcja premiująca w początkowym wariancie pojazdy komunikacji miejskiej i rowerzystów.
Pojawiły się informacje, że najbardziej prawdopodobną opcją jest stworzenie wahadłowego pasa ruchu, z którego korzystaliby kierowcy autobusów i kierowcy w zależności od pory dnia. Nigdy nie zostały oficjalne potwierdzone przez władze miasta.
Obecnie urzędnicy wyjaśniają, że trwają analizy i prace nad optymalizacją projektu. Nie zapadły też decyzje dotyczące budowy zbiornika retencyjnego na działkach na Witominie (mimo to działkowcy otrzymują nakazy opuszczenia terenu) i remontu ul. Hodowlanej, gdzie wyboje codziennie niszczą zawieszenie wielu aut. Obydwa zadania miały być realizowane razem z przebudową Chwarznieńskiej jako jedna inwestycja.
Obwodnicy przez las nie będzie
Wiadomo za to, jakie wydatki poniesiono do tej pory w związku z planowaną inwestycją. Było to blisko 1,4 mln zł.
- W tej kwocie zawiera się m.in. wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, badań geotechnicznych, prac geodezyjnych oraz aktualizacja kosztorysu - wyjaśnia Łucyk.
Dodaje, że nie ma szansy powrotu do koncepcji obwodnicy Witomina poprowadzonej przez las, która była rozważana w 2014 roku.
Będzie dodatkowy pas do wjazdu na obwodnicę
W ostatnich dniach urzędnicy zaproponowali nowy pomysł na rozładowanie korków dla jadących z zachodnich dzielnic Gdyni w kierunku obwodnicy. Pomóc ma w tym dodatkowy prawoskręt dla jadących w kierunku Gdańska. Jest potrzebny, bo codziennie tworzy się tam kolejka aut oczekujących na wjazd.
- Pierwszym etapem jest stworzenie koncepcji, która będzie wyznaczała zakres projektowy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący klubu radnych Samorządności Wojciecha Szczurka.
Rozstrzygnięcie przetargu na jej wykonanie zaplanowano na 6 maja. Jeśli przetarg zostanie rozstrzygnięty w terminie, w trakcie wakacji powinna być gotowa. Później rozpocznie się etap projektowy.
Według rozważanych wariantów jest zmiana organizacji ruchu polegająca na dobudowaniu dodatkowego pasa dla skręcających w prawo w kierunku obwodnicy w Gdańsku. Dotychczasowy pas miałby zostać pasem do jazdy na wprost i później służyć do skrętu w prawo w kierunku obwodnicy na Chyloni.
Władze Gdyni przewidują, że prace budowlane rozpoczną się w 2022 roku.
Miejsca
Opinie (192) 9 zablokowanych
-
2019-04-25 13:51
jaki pan taki kram
Wybraliście sobie znowy tego "wspaniałego" prezydenta, to będziecie mieli ... dwa białe, a trzecie jak śnieg.
- 27 10
-
2019-04-25 13:38
drogi
smutna realizacja programu drogowego naszego kochanego Prezdenta amoże zapomniał co obiecał
- 27 11
-
2019-04-25 13:10
przed wyborami 3h live na facebooku z planowanymi inwestycjami
A teraz 3h live na fejsie z niezrealizowanymi inwestycjami?? Czekam! Ostani raz zagłosowałem na Szczurka. Koniec ściem i mydlenia oczu!!
- 30 8
-
2019-04-25 11:27
a może wpierw ukarać i**otów którzy zatwierdzili i zbudowali tego potwora zwanego ;- Węzeł Chwarznieńska ? (1)
Ile nazej Kasy zostało wywalonej w błoto ? .tak to jest jak tak ważne dla funkcjonowania i życia Miasta sprawy załatwiają ludzie niekompetentni , nie mający zielonego pojęcia o nowoczesnych rozwiązaniach komunikacyjnych siedzący latami w ciepłych biurach gdzie ich kontakt z rzeczywistością polega na tym ,że rano przemkną się przez Miasto do swoich biur gdzie siedzą i spędzają cały dzień nie wytykając z nich swych nosów i nie wiedząc co się w mieście dzieje ! Jak się dobrze przyjżeć temu Węzłowi to w chwili jego projektowania i rozpoczęcia budowy 45lat temu zakładano zjazd z Chwarznieńskiej w prawo na Obwodnice w kierunku Chyloni ,to samo - zjazd z Obwodnicy na Chwarznieńską w kierunku Wiczlina w prawo przed wiaduktem ! - tam gdzie d**ile w ubiegłym roku postawili ekran dzwiękochłonny !! . jedziesz się przyjrzyj !!! rynce opadają ! się zastanawiam !- czy w tym wszystkim chodzi tylko o wypompowywanie i trwonienie kasy czy o co ? . Powiem tak ;- To jest Sabotaż !!! Gdzie są za to odpowiedzialni ?
- 34 11
-
2019-04-25 13:02
odpowiedzialni? wciąż na niego głosujesz.
- 19 0
-
2019-04-25 12:25
Nakupowali tanich mieszkań na Wiczlino-Ogród (2)
A teraz krzyczą by wyciąć pół lasu bo za długo jedzie się do pracy. Kto kazał Wam tam mieszkać????
- 20 27
-
2019-04-25 13:02
nie takie tanie
Hossa się lubi cenić
- 17 3
-
2019-04-25 12:50
milcz elblągu!
- 6 8
-
2019-04-25 11:38
Większość gdynian to ludzie wątpliwej inteligencji, vide ostatnie wybory (2)
Głosując na Szczurka głosowaliście na brak inwestycji
- 32 15
-
2019-04-25 12:06
a była jakaś alternatywa? (1)
nie głosowałem. alternatywy brak. nikt sensowny nie startował.
- 0 18
-
2019-04-25 13:02
Jeśli pod uwagę wziąłeś tylko kosmitę z "Razem", to zgoda, nie było alternatywy.
- 17 0
-
2019-04-25 12:40
deweloperzy są winni tego .że ... (1)
nie informują a wręcz zakłamują nabywców mieszkań ,że brak jest jakiejkolwiek infrastruktury komunikacyjnej !!! owszem na samych nowych ociedlach buduje się grogi dojazdowe ,parkingi i pseudo ulice które kończą się i zaczynają na danym osiedlu ! Ale nikt nie buduje , nie rozbudowuje i o zgrozo ! nie remontuje głównych dróg i ciągów komunikacyjnych i nowych Osiedli ,Dzielnic do Centrum Miasta czy to do innych dzielnic ! np. z Wiczlina do Pogórza .Oksywia . Orłowa itd . Deweloper powinien informować nabywce ,że np. z Nowego Osiedla na Wiczlinie na dojazd do pracy w Centrum bądż w jakiej ww dzielnicy Klient będzie potrzebował min. O,5 h. a to odległość rzędu 5-8 km.
- 32 0
-
2019-04-25 13:01
szczurek wydaje zgodę na budowę blokowiska. taki wielki wizjoner nie wie, że drogi nie wytrzymają???
- 21 0
-
2019-04-25 12:51
Wahadłowy pas ruchu (znaczy się naprzemienny) + polskie Janusze...
... w paseratti.
Wieszczę spektakularny wypadek drogowy.- 26 10
-
2019-04-25 12:33
Łucyk do dymisji !
Skoro twierdzi że nie ma szansy powrotu do koncepcji obwodnicy Witomina poprowadzonej przez las, która była rozważana w 2014 roku to może warto oddać ster komuś kto da radę
- 42 1
-
2019-04-25 12:31
dobudujcie jeszcze wjazd dla rowerów na obwodnicę, a na odcinku gdyńskim obwodowej domalujcie buspas..
po co? nie wiem po co, ale doskonale wpisze się to w sposób działania władz gdyni...
- 34 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.