• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Auta na wynajem blokowały parking park&ride

Maciej Korolczuk
8 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Kierowcy twierdzą, że auta flotowe blokują miejsca postojowe przeznaczone dla pasażerów PKM.
  • Parkingi park&ride co do zasady mają służyć kierowcom przesiadającym się na i z kolejki PKM.
  • W sumie nasz dziennikarz natknął się na miejscu na 5 aut. Niewykluczone, że w innych dniach samochodów było więcej.

Kierowcy korzystający z parkingu park&ride przy PKM Kiełpinek zobacz na mapie Gdańska irytują się, że osoby prowadzące działalność gospodarczą wykorzystują do tego ogólnodostępne miejsca postojowe, parkując tam samochody flotowe. Po naszej interwencji auta zniknęły, ale miasto - zdając sobie sprawę z problemu - myśli o systemowych rozwiązaniach. Niewykluczone, że od 2020 r. z parkingów przy PKM będą mogli korzystać tylko jej pasażerowie.



Jak często korzystasz z parkingów park&ride w Trójmieście?

Na niemal identyczne samochody przy PKM Kiełpinek uwagę zwrócił pan Paweł, nasz czytelnik. Jak twierdzi, od jakiegoś czasu trudno tam o wolne miejsce postojowe, bo część z nich zajmują flotowe auta - prawdopodobnie jednej z wypożyczalni samochodowych. To trzy pojazdy bmw serii 3 i dwie toyoty auris. Wszystkie białe, wszystkie z warszawskimi i bardzo podobnymi tablicami rejestracyjnymi.

- Stacja w Kiełpinku zyskuje na popularności, bo na parkingu codziennie brakuje miejsc dla samochodów. Niestety sytuacji nie poprawia któraś z wypożyczalni samochodów, która parkuje na Kiełpinku swoje auta. Tylko jednego poranka naliczyłem ich co najmniej sześć. Miały podobne numery tablic rejestracyjnych i stały na parkingu przez kilka dni. Przez to brakuje miejsc dla kierowców przesiadających się do kolejki PKM. A to przecież z myślą o tych osobach powstały te parkingi. Codziennie widzę tam auta parkujące na chodniku czy trawnikach - opisuje pan Paweł.
Podobny problem opisaliśmy pod koniec lutego, gdy auta flotowe zablokowały mieszkańcom osiedlowy parking na Morenie.

Parkingi przy linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - z wyjątkiem miejsc postojowych przy PKM Matarnia - są miejskie i ogólnodostępne. Zarządza nimi Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, a za parkowanie nie pobiera od kierowców żadnych opłat. Są też jednak pewne ograniczenia. Jednym z nich jest przede wszystkim zakaz prowadzenia tam działalności gospodarczej, a tak jest traktowane przez GZDiZ parkowanie aut przeznaczonych do wynajmu.

Skontaktowaliśmy się więc z firmą Alphabet, do której należą parkujące tam auta. Firma wypożyczyła je jednemu ze swoich klientów, ale ze względu na rozporządzenie RODO nie mogła nam zdradzić, do kogo one należą. Poprosiliśmy więc, aby za pośrednictwem dostawcy samochodów ich obecny zarządca skontaktował się z nami.

- Są to nowe auta, wydane w pierwszej połowie października. Zachęciliśmy klienta, żeby się z państwem skontaktował i interweniował w temacie parkingu - odpowiedziała Małgorzata Kenig, rzecznik prasowy firmy Alphabet.
Na naszą prośbę nikt nie odpowiedział, ale po interwencji auta zniknęły z parkingu.

Wkrótce problem może zostać rozwiązany systemowo. Trwają bowiem prace przy budowie ostatniego i największego, mogącego pomieścić prawie 400 aut parkingu typu park&ride przy PKM w Rębiechowie. Po wprowadzeniu w 2020 r. biletu metropolitalnego miasto Gdańsk chce wykorzystać jego funkcjonalność i na parkingach poza pasem drogowym, a takimi są parkingi przy PKM, wprowadzić system opłat oraz montaż na wjeździe i wyjeździe szlabanów, parkomatów i kamer z detektorem tablic rejestracyjnych. Dzięki takiemu rozwiązaniu za darmo mogliby tam wówczas parkować wyłącznie pasażerowie korzystający z PKM.

  • Po naszych pytaniach we wtorek auta zniknęły z parkingu.

Opinie (208) 1 zablokowana

  • Park and ride to ściema - forma wspierania procesu wyprowadzania się mieszkańców na przedmieścia

    Wokół stacji PKM powinny powstawać cele podróży: miejsca pracy i handlu.

    Dla pasażerów PKM powinny powstawać wygodne, zadaszone, darmowe, strzeżone parkingi dla rowerów i rowerów publicznych sieci MEVO.

    Zajmują dużo mniej miejsca i promują nieuciążliwe dla środowiska naturalnego i społecznego sposoby poruszania się po mieście i jego okolicach.

    W mieście powinna zostać opracowana odpowiednia polityka parkingowa: zakładająca obciążanie kierowców kosztami budowy i utrzymania parkingów.

    • 3 4

  • Warszafka powinna parkowac w Warszafie

    • 3 0

  • Jest parking to parkuje . . .

    O co ten szum?? Czy ten Pan co ma pretensje jest ponad prawem?? Czemu "przepędza" parkującego zgodnie z prawem?? To prywatny parking czy jak?? Ma auta to parkuje gdzie jest wolne miejsce i dozwolone prawem. Stanąłby na zakazie - też lament, na trawniku - też lament. Olaboga stoi na parkingu zgodnie z prawem i lament. . .

    • 7 6

  • Na parkingu pod moim blokiem znalazł sobie darmowe parkowanie właścicel wypożyczający dostawczaki. Spółdzielnia nic zrobić nie może - tak twierdzi. Pyskówka ze sprytnym przedsiębiorcą zaczęła się, kiedy postawił nam pod nosem ciągnik siodłowy (bez naczepy na szczęście), bo parking pod osobówki to trochę nie ta wytrzymałość jak na takiego kolosa. TIR zniknął, ale dostawczaki zjeżdżają się co wieczór.

    • 5 0

  • mają tablice - mają. (2)

    Podatki zapłacone i do ruchu dopuszczone? Parking prywatny? Ogarnijcie się

    • 11 3

    • nie "jarek", tylko "janusz". Biznesu.

      • 0 0

    • Daj adres, postawię ci cztery opłacone szroty pod hawirą, hipokryto...

      • 4 0

  • (2)

    Wystarczy powiększyć parkingi, wybudować piętrowe

    • 3 13

    • (1)

      Jasne, dla Januszów biznesu miasto ma sponsorować darmowe parkingi?

      • 9 0

      • Dla zatrudnionych w budzetowce tez niczego nie robic.

        Żeby wjechać na taki parking trzeba wykazac się faktem prowadzenia dzialanosci, która dodatkowo w pieciu ostatnich latach przyniosła zysk. Dla takich, co maja dzialalnosc ze strata tez miasto nieczego nie będzie budowac. Naturalnie dla bezrobotnych i niezameldowanych tez niczego nie dajemy, niech pasożyty placa roczny haracz za możliwość zdeptywania gdańskich chodnikow. Kto tam jeszcze....no tak, nieroby w sutannach i myckach tez niech placa, ci to w ogole powinni placic podatki i haracze od wszystkiego, bo za lekko maja, cale zycie ciagna z naszego cyca.

        • 0 1

  • (6)

    Floty lizingi wielkie byznesy... a w butach dalej słoma jak u dziada pradziada

    • 304 18

    • Człowiecze, przez nimi też jeżdzą ludzie na PKM

      Czy to ważne czy auto jest na Kowalskiego czy na PKO Leasing? Finalnie ktoś przyjechał i przesiadł się na PKM..

      • 0 5

    • W twojej paszczu knaga jak u twojego inkubatora

      • 1 4

    • nie sycz żmijo

      • 2 1

    • Zawsze lepiej 15-letnim paskiem albo corollką...

      • 9 1

    • Lepiej u Janusza na etacie za 1600 zł

      Wtedy grzecznie tramwajem i rowerem i nie ma problemu

      • 11 2

    • Już lepsze to niż ten złom zostawiający plamy od oleju.

      • 8 17

  • Bzdura (6)

    Dobrze, że nie powołali się na klauzulę sumienia albo tajemnicę lekarską... rodo dotyczy tylko osób fizycznych. Dane firm nie są chronione i wystarczyło podać nazwę firmy, ale przecież nie będą "pluć" na swojego klienta. I to takiego co bierze beemki. Chyba, że to jakiś prywaciarz...

    • 26 0

    • Dane osób fizycznych prowadzących działalność również podlegają pod RODO (3)

      • 0 3

      • (2)

        Nazwa firmy nie podlega pod RODO, nawet jeżeli są tam imiona i nazwiska. W innym przypadku część firm byłaby chroniona, a część nie.

        • 3 0

        • (1)

          Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Zawsze. Art 43 kodeksu cywilnego.

          • 0 0

          • 43 z indeksem 4, nie wiem dlaczego wyrzucilo nawias kwadratowy przy wysyłaniu.

            • 0 0

    • Co znaczy "prywaciarz" komuszku? (1)

      • 2 5

      • W tym znaczeniu "osoba prywatna" mądrusiu ;)

        • 5 1

  • To wina miasta (2)

    Użytkownik auta flotowego czy wypożyczonego jest takim samym użytkownikiem przestrzeni jak każdy inny. Po prostu zaprojektowano zbyt małe parkingi! Trzeba je powiększyć.

    • 8 6

    • puknij się w łeb, miasto (czyli jego mieszkańcy) zapłacili za budowę nieodpłatnego parkingu, a ty się jakiejś "winy" doszukujesz, że niby za mało

      • 2 0

    • Użytkownik - tak. Właściciel wynajmujący to auto użytkownikowi - a właściwie dopiero czekający, aż ktoś od niego wynajmie - nie. Miasto jest dla ludzi, a nie dla janószy biznesu. Ja się nie zgadzam na eksternalizację przez firmę kosztu działalności w ten sposób.

      • 1 0

  • PRC (1)

    Jest to ordynarne szczucie jednych mieszkańców na drugich. Tymczasem przyczyną jest fatalna polityka parkingowa magistratu. Notorycznie zaniża się powierzchnie parkingowe przy nowych osiedlach, ulice dojazdowe są węższe niż Mariacka. Wyłącza się duże miejskie parkingi na bezsensowne imprezy bez alternatywy dla kierowców. Chińczycy wyrzucają swoje rowery i przechodzą na 4 kółka - u nas promuje się piramidę postawioną na głowie.

    • 7 9

    • Akurat Chińczycy mają tyle rowerów, że przejść nie można. Poszukaj sobie na hasło "chengdu bicycles parking". Zdjęcia, które pewnie widziałeś na demotach, to nie"rowery wyrzucone przez Chińczyków", tylko rowery złomowane przez chińskich dostawców rowerów miejskich na wynajem, bo zwyczajnie przeinwestowali - tyle, że w Chinach, więc na ogromną skalę. Lepiej jedź do Amsterdamu albo Kopenhagi i tam poobserwuj...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane