• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy już nie jeżdżą kontrapasem w centrum w Gdyni

Patryk Szczerba
17 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Ruch na skrzyżowaniu przy dworcu w Gdyni po przebudowie


Wraz z przywróceniem wszystkich relacji przejazdu po remoncie skrzyżowania przy gdyńskim dworcu większość linii autobusowych i trolejbusowych wróciła na swoje trasy. Zniknął tymczasowy kontrapas na Władysława IV zobacz na mapie Gdyni. - Nie chcieli go pasażerowie - przekonuje ZKM Gdynia.



Linie wróciły na swoje trasy w środę. W nocy ze środy na czwartek "po staremu" po raz pierwszy od rozpoczęcia remontu pojechały także linie nocne.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia po remoncie ul. Podjazd



Tak jak w trakcie remontu pojadą "na stałe" linie 105, 109 i 125 w kursach od strony Śródmieścia w kierunku Mechelinek, Babich Dołów i Pogórza Dolnego. Autobusy tych linii będą nadal kursować ulicami: Władysława IV, 10 Lutego, Podjazd i Morską.

Czytaj więcej: Skrzyżowanie przy dworcu w Gdyni (prawie) przebudowane

Trasy te będą obowiązywać na stałe. Jak opowiadają przedstawiciele ZKM Gdynia - za pozostawieniem na stałe "remontowych" tras tych linii opowiedziała się większość pasażerów z nich korzystających - zainteresowanych szybszym przejazdem z Redłowa, Węzła Franciszki Cegielskiej i Śródmieścia do ul. Morskiej oraz na Obłuże, Pogórze Dolne, Babie Doły i do gminy Kosakowo.

Kontrapas na Władysława IV w Gdyni: większość nie chciała



O argumencie "zdania większości" pracownicy ZKM Gdynia mówią też przy okazji likwidacji tymczasowego kontrapasa na ul. Władysława IV, który pomógł pasażerom w trakcie remontu, choć bywało, że irytował kierowców.

Nie brakowało stłuczek i kolizji. Mimo to pojawiły się głosy, że jeżeli Gdynia chce wyraźnie stawiać na komunikację miejską, mógłby pozostać na stałe.

Wnioskowali o to m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego, proponując, by powstały także dodatkowe przystanki na ul. Władysława IV i 3 Maja.

- Wniosek wywołał wiele dyskusji. Było zarówno wielu zwolenników tego rozwiązania, jak i przeciwników. Postanowiliśmy zbadać, jakie zdanie mają nasi pasażerowie. Podeszliśmy do tego kompleksowo i pytaliśmy pasażerów komunikacji miejskiej poszczególnych linii trolejbusowych i autobusowych, jak widzą przebieg poszczególnych linii po remoncie. Okazało się, że mieszkańcy są przyzwyczajeni do dawnego rozwiązania i chcieliby, aby autobusy wróciły na ul. Dworcową - komentuje Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Badania marketingowe były prowadzone w październiku 2017 roku.

Społeczników w innej sprawie posłuchał za to Zarząd Dróg i Zieleni. Zlikwidowano na stałe trzeci pas ruchu za 10 Lutego w kierunku ul. Starowiejskiej przed przejściem dla pieszych.

Na Władysława IV nie ma kontrapasa, ale zyskali za to piesi. Na Władysława IV nie ma kontrapasa, ale zyskali za to piesi.
- Problem był ewidentny: kierowcy tuż przed przejściem, jadąc w dół, dostawali szerszą o 1/3 jezdnię, co pod względem bezpieczeństwa pieszych sensowne nie było - mówi Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.

W środę jeszcze nie wszyscy kierowcy autobusów wiedzieli o nowej organizacji ruchu.

Miejsca

Opinie (126) 1 zablokowana

  • Zlikwidować bus pas na Moeskiej

    Bus pas na Morskiej przy Zakręt do Oksywia tylko utrudnia ruch i uniemożliwia wyjazd z Zakręt do Oksywia. I tak kierowcy autobusów z niego nie korzystają bo by utrudniały ruch w prawo w Kwiatkowskiego !!!

    • 16 2

  • Zjazd z Kwiatkowskiego !!!!

    Trzeba zrobic zjazd z Esrakady Kwiatkowskiego w Morską z dwóch pasów z Estakady !!!! Prawoskręt z Estakady na Morską blokuje inne dwa pasy to podstawa!!!

    • 13 1

  • Hutnicza-Pucka !!!

    Zenada !!!! Tam jest koszmar!!!! Ale szczurek" tam nie jeździ. Kiedy powiemy dość!!!!! Ile mozna znosić!!!!

    • 14 2

  • robią - niedobrze (2)

    nie robią - też niedobrze, zostawiają - niedobrze, likwidują - też niedobrze...")

    • 9 11

    • Jak nie robia to niedobrze, jak robia niedobrze - to tez niedobrze. Tylko jak robia dobrze to dobrze. (1)

      • 3 1

      • I tak nie zrozumie.

        • 0 0

  • Miasto sie rozrasta i mimo to ze jest szeroka jezdnia to zabieraja lewoskret na starowiejska ?

    • 9 1

  • Brak zdrowego rozsądku

    Lepiej było zlikwidować zupełnie jeden pas na Władysława IV niż pozostawić jeden pas dla autobusów plus jeden przystanek koło straży. Komuś się przyśniło ze jak będziemy zwężać ulice to zmniejsza się korki i to nie tylko w mieście ale i na obwodnicy. Mamy jeździć na rowerach ale nie ma ścieżek rowerowych bo namalowanie farbą czerwonego pasa to nie jest ścieżka rowerowa i w dodatku stwarza niebezpieczeństwo, Przebudowa ul Podjazd nic nic nie zmieniła oprócz postawienia świateł a t z koleji spodobało korki Po cobwydawano pieniądze skoro to należało zrobić prościej u efektywnej. Mamy jeździć autobusami / proszę przejechać się rano np autobusem 103 o 07.10 z Sokółki ludzie jadą jak śledzie a z niektórych przystanków nie można w ogóle wsiąść . Wybudowano nowe dzielnice ale ilość autobusów nie wzrosła, dróg tez zapomniano zbudować bo przejazdu z płyt położonych pprowizirycxnie nie da się nazwać drogą a może się da nazwać drogą i bezsensowna inwestycją

    • 8 1

  • ale to chyba jeszcze nie skończone co najmniej jeden pas ruchu jak widzę (prawoskręt z 10 lutego) jest wyłączony z ruchu

    • 4 0

  • NARESZCIE ! Żadnych jazd pod prąd.

    • 2 0

  • Już w 11 sekundzie filmu widać jak tam się będzie jeździć. W prawo mimo słupków i na lewy pas bezpośrednio.

    • 0 1

  • Skrzyżowanie 10 Lutego - 3 Maja.

    Często jeden pas ruchu na tym skrzyżowaniu jest zablokowany przez (zwykle jeden pojazd)chcących skręcić w lewo. Dla jadących 10 Lutego od strony Władysława IV powinien być zakaz skrętu w lewo (w 3 Maja). Kto chce wjechać na 3 Maja (odcinek koło klubu Atlantic) powinien zrobić objazd- Mściwoja i Zgody. Na odcinek od Batorego do Obr. Wybrzeża można dojechać właśnie Batorego i Armii Krajowej. Zwiększyła by się przepustowość w kierunku dworca i Podjazd.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane