Będą zmiany w segregacji odpadów
Znamy projekt nowego rozporządzenia w sprawie selektywnego zbierania odpadów. Wiele się nie zmieni, ale gminy będą mogły podzielić śmieci na jeszcze więcej frakcji i narzucić mieszkańcom segregowanie szkła - na kolorowe i bezbarwne - oraz zmienić kolory pojemników i worków.
Co się zmieni? Na szczęście niewiele. Ostatnia nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach weszła w życie z 19 lipca 2019 r. i wprowadziła do niej konkretne frakcje odpadów, które gminy muszą segregować.
Teraz zmiany mają charakter głównie edytorski, ale znalazły się też nowości, których nie ma w Trójmieście. Jedną z nich jest uściślenie segregowania odpadów ze szkła. Gminy mogą bowiem osobno zbierać szkło bezbarwne oraz kolorowe.
Worki i pojemniki nie muszą być pstrokate
Zmienić mogą się również worki oraz pojemniki na śmieci. Dotyczy to przede wszystkim reprezentacyjnych części miast, gdzie leżący pół dnia żółty worek przed zabytkową kamienicą z czerwonej cegły z pewnością nie dodaje temu miejscu uroku.
W rozporządzeniu czytamy m.in.: "gdy pojemniki lub worki na odpady z papieru, szkła, metali, tworzywa sztucznego lub bioodpady obniżą walory estetyczne przestrzeni publicznej, w której się znajdują, w szczególności w miejscach o znaczeniu historycznym lub przyrodniczym, dopuszcza się, aby pojemniki lub worki były pokryte odpowiednim kolorem tylko w części, jednak nie mniejszej niż 30 proc. zewnętrznej, całkowitej powierzchni pojemnika lub worka, w sposób widoczny dla korzystających z pojemników lub worków".
Gdy projekt rozporządzenia zostanie opublikowany, władze Gdańska, Gdyni i Sopotu będą miały rok na odniesienie się do niego i wprowadzenie ewentualnych zmian. Na razie nie są one planowane, bo włodarze czekają na ostateczną wersję i ogłoszenie nowego prawa.
Opinie (439) ponad 10 zablokowanych
-
2020-12-02 07:58
Opinia wyróżniona
Nie segreguje bo to nie ma sensu. (65)
brak w tym logiki pozatym i tak mają potem to spalać. Płacę - wymagam. Tu potrzeba kompleksowej reformy. Zacząć trzeba od firm produkujących opakowania i kończąc na nowoczesnych technologiach odzysku odpadów.
- 512 165
-
2020-12-02 08:54
Było przedwczoraj w telewizji ogólnopolskiej (7)
jak w jednym mieście śmieciarka zabiera posegregowane odpady wszystko razem do jednego pojemnika. Tłumaczenie przedstawiciela samorządu było żałosne bo podobno nie wszyscy segregują ? To chyba jest oczywiste co że część ludzi nie ma pojęcia co gdzie wrzucać ? Ale gdy urzędnik tłumaczy, że w nocy na pustych ulicach działają sygnalizatory żeby
jak w jednym mieście śmieciarka zabiera posegregowane odpady wszystko razem do jednego pojemnika. Tłumaczenie przedstawiciela samorządu było żałosne bo podobno nie wszyscy segregują ? To chyba jest oczywiste co że część ludzi nie ma pojęcia co gdzie wrzucać ? Ale gdy urzędnik tłumaczy, że w nocy na pustych ulicach działają sygnalizatory żeby spowolnić ruch dla bezpieczeństwa kierujących to ja pytań nie mam. Bo za chwilę usłyszę, że chodnik jest dziurawy dla mojego bezpieczeństwa żebym był czujny i się za bardzo nie rozpędzał.
- 67 12
-
2020-12-02 12:55
Urzędnik to stan umysłu. Nierób za nasze pieniądze ma o sobie wysokie mniema nie
- 26 2
-
2020-12-02 15:47
Wszystko w tym temacie stoi na głowie. (4)
Śmieci obecnie to głównie opakowania, bez pamięci produkowane przez przemysł. Opakowanie stało się dodatkowo nośnikiem reklamy i jako takie służy zwiększeniu sprzedaży. Należy ograniczyć ilość, masę i różnorodność opakowań. Tymczasem odpowiedzialność przerzuca się na Kowalskiego, który ma wykonać brudną robotę i jeszcze za to zapłacić. Brawo logika.
- 28 1
-
2020-12-02 15:59
Odp. Wszystko w tym temacie stoi na głowie. (3)
Logika jest taka, że to świetny interes wziąć pieniądze, a Kowalski najpierw kupi, potem posegreguje, a na koniec zapłaci za wywóz. Producent ma to w nosie, odbiorca śmieci także, a prowadzi to tylko do coraz większej ilości śmieci.
- 15 0
-
2020-12-02 16:15
Święta racja. (2)
Wnikając głębiej w temat, okazuje się, że np segregacja plastiku mija się z celem ze wzg. na różnorodność użytego tworzywa. Tworzywa pe, pp, pa, ps nie mogą być wspólnie przetwarzane ponieważ się ze sobą ,,gryzą". Problemem nie jest brak segregacji śmieci, ale źródło ich pochodzenia.
- 10 1
-
2020-12-03 06:51
pe, pp, pa, ps (1)
jedzie do gleby albo do pieca. Segregacja jest dla kasy. W tym kraju to może makulaturę ktoś przerabia.
- 2 0
-
2020-12-03 07:25
już nie.
Głównym odbiorcą makulatury były Chiny, ale od jakiegoś czasu przestali przyjmować. Przedtem za makulaturę płacili jakieś grosze, teraz to Ty płacisz jak chcesz oddać. Papier też idzie do pieca...
- 1 0
-
2020-12-02 18:00
dobre
- 1 0
-
2020-12-02 08:55
Brak logiki w twojej wypowiedzi... (21)
Idąc tym tropem: nie ma sensu jeść bo potem z tego i tak kał.
Spalane mają być tylko śmieci nie sortowane i nie nadające się do recyklingu.
Plastik, papier, szkło i metal trafiają do ponownego obiegu i są wykorzystywane do produkcji. Mokre mają trafiać na kompostownie w celu rozkładu, a w wielu miejscach odzyskiwany jest wIdąc tym tropem: nie ma sensu jeść bo potem z tego i tak kał.
Spalane mają być tylko śmieci nie sortowane i nie nadające się do recyklingu.
Plastik, papier, szkło i metal trafiają do ponownego obiegu i są wykorzystywane do produkcji. Mokre mają trafiać na kompostownie w celu rozkładu, a w wielu miejscach odzyskiwany jest w efekcie metan i inne gazy wykorzystywane np w ciepłowniach. Tylko to co jest nieuzywalne trafia w piec. I nie jest to piec jak w domkach, że pół.miqsta czuje opony...- 43 30
-
2020-12-02 09:05
Logika ? (8)
Logika podpowiada, że zostaliśmy oszukani a władza wprowadziła kolejny podatek pod przykrywką dbania o środowisko. Gdy pracowano nad ustawą miało być taniej bo wszyscy będą płacić a jak wyszło. Brak konkurencji bo po podpisaniu umowy z miastem firma ma klienta gdzieś. Tego nie zabiorą tamtego nie zabiorą paniska jak nie wiem co. Tylko po co się starać jak i tak będą jelenie podatek płacić. Gdyby na takiej zasadzie działały sklepy spożywcze to by było jak za komuny ocet na półkach.
- 53 6
-
2020-12-02 09:23
No jeszcze nie zdażyło mi się, żeby czegoś nie zabrali... (6)
Ale może dlatego że potrafię przeczytać jedną stronę ulotki przed wyrzuceniem śmieci...
- 19 26
-
2020-12-02 09:59
porównaj odbiór śmieci w Gdańsku i Tucson (2)
tylko cena jest podobna - reszta usługi to jak ziemia a kosmos... a w zasadzie Polskie Dno i rów mariański
- 18 4
-
2020-12-02 13:21
Średni przykład podałeś (1)
Skoro w USA można nie płacić pracownikom, to i ceny niskie...
- 2 12
-
2020-12-02 13:34
bredzisz - jak w USA raz choćbyś nie zapłacił pracownikowi - jesteś skończony moralnie
pójdziesz do Banku wziąć normalnie prywatny kredyt - to ci go nie udzielą "Pan nie płaci pracownikom to Pan jest dla nas niewiarygodny" - dosłownie tak ci powiedzą
w USA wypłatę pensji traktują jak Świętość - to nie Polska gdzie Businessman publicznie chwali się i jest dumny, że od trzech miesięcy nie płaci frajerom - sam biorąc w tym czasie od zarządu Nagrody! - jak np. Prezes LOT.- 16 3
-
2020-12-02 11:25
zdarzało się że nie zabierali śmieci na całej ulicy mędrku i to kilka razy (2)
a umiejętnością czytania to się w przedszkolu można chwalić
- 14 1
-
2020-12-02 13:21
Zdarzało się, owszem. (1)
Ale zawsze przyjeżdżali dzień później i zabierali.
- 2 4
-
2020-12-02 22:54
u nas 3 dni później, a 2 razy pominęli w ogóle termin
a opłaty x2 względem poprzedniego roku
- 2 0
-
2020-12-02 09:32
Logika nie ma nic wspólnego z ludźmi i ich działaniami
- 7 0
-
2020-12-02 10:45
(5)
Wytłumacz zatem dlaczego po wprowadzeniu segregacji, gdzie wykonuje prace za sortownie odpadów płace więcej??? Masz jakieś konkretne argumenty?
- 38 2
-
2020-12-02 13:22
Nie płacisz więcej po wprowadzeniu segregacji. (4)
Płacisz więcej po podwyżce cen wywozu, a gdyby nie segregacja, płaciłbyś jeszcze więcej.
Korelacja nie oznacza przyczyny.- 4 22
-
2020-12-02 16:06
Płacisz więcej po podwyżce cen wywozu, a gdyby nie segregacja, płaciłbyś (2)
A czy przypadkiem nie jest tak, że podwyższono cenę wywozu przy okazji wprowadzenia segregacji? Jakie to nagle zrobiły się koszty wywozu? Co tak zdrożało?
- 13 0
-
2020-12-02 20:41
(1)
Zdrożał dojazd. Kiedyś przyjeżdżali raz w tygodniu i brali wszystko. Teraz jeżdżą codziennie, czasem po pusty worek z jednym słoikiem. I pomyśleli, że ktoś mógłby za to zapłacić. Nie długo będą jeździć kilka razy dziennie. Rano po szkło przezroczyste, w południe po zielone, a wieczorem po brązowe, przecież nie zabiorą razem, bo by się mogło pomieszać.
- 6 6
-
2020-12-03 13:13
Trafiłeś w sedno
a myślicie że dlaczego są przypadki kiedy zabierają wszystko do jednej śmieciarki.
- 0 0
-
2020-12-03 13:08
Płacisz więcej
bo nie ma konkurencji.
- 2 0
-
2020-12-02 10:49
To teoria.
Praktyka niestety jest zupełnie inna- 9 0
-
2020-12-02 14:07
z tego co wiem
to niesortowane śmieci będą szły na sortownię a nie do spalarni. druga część jest ok - pozostałości z sortowania, które nie nadają się do odzysku a mają dobre właściwości palne pójdą do spalarni ... ale to co nie nadaje się do spalenia niestety trafi na składowisko.
- 0 0
-
2020-12-02 15:04
puknij sie (2)
skoro smierciarka bierze wszystkie 4 koszy u nas na osiedlu i wrzuca je w jedno auto to po co jest segregacja skoro wszystko tam sie miesza , na smieciowisku to samo wyrzuca wszystko juz zmieszane w jedno miecje wiesz po co by baranki uwierzyly i placily wiecej za smieci dla ich wlascicieli
- 7 3
-
2020-12-02 19:06
(1)
Śmieciarki mają różne sekcje, dlatego mogą zabierać różne ich rodzaje jednocześnie. Na każdej takiej jest napisane co zabiera.
- 0 1
-
2020-12-02 20:46
Śmieciarki wielokomorowe mają tzw. odwłoki i mogą jednocześnie, nawet w tym samym momencie odebrać kilka frakcji, czasem nawet po dwa kubły z każdej frakcji.
- 1 0
-
2020-12-02 16:01
Odp. Spalane mają być tylko śmieci nie sortowane i nie nadające się do recyklingu.
To co piszesz to teoria, a życie pokazuje inne scenariusze.
- 1 0
-
2020-12-02 09:11
Oczywiście segregować należy (5)
i to robię. Czy mamy lepszy pomysł, by choć trochę zahamować zniszczenie naszej planety? Najlepiej by było, gdyby producenci nie zarzucali nas plastikiem, to jasne. Ale to, że to robią nie zwalnia nas z myślenia, a zatem segregowania.
- 31 11
-
2020-12-02 09:14
Należy segregować (4)
Należy zacząć od edukacji dzieci
- 19 11
-
2020-12-02 09:24
Należy zacząć od edukacji pokolenia 50+ (2)
To nie dzieci wywożą śmieci do lasu i palą plastikami w piecach.
- 41 8
-
2020-12-02 10:00
kaczyński - bierzmy przykład z kaczyńskiego (1)
On nie ma dzieci
- 17 4
-
2020-12-02 20:51
Należy wymusić od producentów, by nie owijali wszystkiego w bawełnę, tylko w jeden rodzaj folii. I na każdym opakowaniu powinna być informacja gdzie je zutylizować, bo np. moja rodzina ma baaardzo wielki z tym problem: worek po kapuście kiszonej - do Bio, no przecież od kapusty! Karton po mleku? A jakże - do Bio. I tatuś przed wyjściem siedzi jak ten świstak i przewija z kosza do kosza.
- 1 0
-
2020-12-02 10:27
dzieci są bardziej wyedukowane od nas. Najwiekszy problem maja ludzie starzy
nie radzą sobie kompletnie...
- 15 13
-
2020-12-02 09:26
(11)
Ja segreguje, ale to jest absurd, ze musze tracic czas na segregacje i na dodatek place koszmarne pieniadze za wywoz.
- 45 5
-
2020-12-02 09:52
Ile czasu tracisz?
- 7 26
-
2020-12-02 09:56
Ile czasu na to tracisz? (9)
Jak wyrzucasz śmieć, nie ma różnicy czy wrzucisz go do jedynego kosza, czy do jednego z 5.
- 11 27
-
2020-12-02 12:22
a no traciłbym (8)
Gdybym miał segregować zgodnie z zasadami i skrupulatnie, to czasu bym tracił bardzo dużo. Ja tylko segreguję szkło - duże butelki i słoiki (małe wyrzucam do ogólnego), oraz plastiki (butelki po wodzie, duże opakowania po żywności) oraz metale (puszki po napojach) i siatki plastikowe. Makulaturę segreguję dużą - korespondencja po niszczarce i
Gdybym miał segregować zgodnie z zasadami i skrupulatnie, to czasu bym tracił bardzo dużo. Ja tylko segreguję szkło - duże butelki i słoiki (małe wyrzucam do ogólnego), oraz plastiki (butelki po wodzie, duże opakowania po żywności) oraz metale (puszki po napojach) i siatki plastikowe. Makulaturę segreguję dużą - korespondencja po niszczarce i ewentualnie duże opakowania. Reszta idzie do zmieszanych. To wymaga jedynie trzech siatek w domu, które idą raz na parę dni do worków - i to nie stanowi problemu ani wysiłku, i jest o tyle lepiej, że ogólne śmieci się rzadziej wynosi. Natomiast kategorycznie odmawiam segregacji BIO oraz drobnicy - nie mam na to czasu ani ochoty.
Osobną kwestią są koszty - ilość frakcji do sortowania rośnie, a wraz z nimi opłaty za wywóz śmieci. Jest to o tyle kuriozalne, że w wyniku tego zapotrzebowanie na pracowników, którzy to sortują w zakładach utylizacji maleje ;). Jak nie było w ogóle sortowania przy taśmie pracowało przykładowo dwudziestu pracowników, a jak ludzie zaczęli sortować, wystarczy czterech. Logiczne jest, że cena za wywóz powinna spaść, ale w tym kraju logiki można ze świeczką szukać.- 16 3
-
2020-12-02 13:24
I widzisz, za każdym razem masz "cwaniaka" który nie jest w stanie posortować śmieci. (7)
Tylko kombinuje jak usprawiedliwić swoje lenistwo.
Żeby to jeszcze coś ciężkiego było, a nie trafienie śmieciem do odpowiedniego kosza jak masz go w ręku.
No chyba że składujesz śmieci na stertach po całym domu i segregujesz jak goście idą ;p- 2 12
-
2020-12-02 13:39
nie - bo ludzie widzą, że Państwo robi ich poPiSowo w konia
dobry przykład - tu rząd ogłosił że będzie karał za brak maseczki ... w TVPiS pokazują Policjantów łapiących rowerzystów bez maseczki pod lasem
a tymczasem chwilę później wszyscy widza - jak cały Rząd z Kaczyńskim popyla bez maseczek i odstępów pod pomnikami i po grobach...
i kpiąc odpowiadają, że nie ukarze nikt ich mandatem - bo Oni byli tam w Pracy!- 11 1
-
2020-12-02 13:40
(4)
Mam śmietnik na ogólne, siatki plastikowe na szkło i metale/plastiki, które opróżniam raz na 2-3 dni i koniec. To jest jedyny wysiłek na który mam ochotę sobie pozwolić. I koniec - może jestem leniwy - mam do tego pełne prawo, a może zamiast babrać się w śmieciach wolę w tym czasie zrobić zupełnie coś innego - też mam do tego prawo.
- 9 1
-
2020-12-02 14:19
oczywiście (1)
że masz takie prawo. ale to powoduję że ty i my wszyscy musimy potem płacić góry monet za posegregowanie tego w sortowni tak jak ty to powinieneś zrobić w domu. do tego trzeba dodać że niektórych śmieci nie da się rozsortować jak już raz się je zmiesza. to dotyczy szczególnie papierów i odpadów bio, które radośnie wrzucasz razem do jednego kosza. a
że masz takie prawo. ale to powoduję że ty i my wszyscy musimy potem płacić góry monet za posegregowanie tego w sortowni tak jak ty to powinieneś zrobić w domu. do tego trzeba dodać że niektórych śmieci nie da się rozsortować jak już raz się je zmiesza. to dotyczy szczególnie papierów i odpadów bio, które radośnie wrzucasz razem do jednego kosza. a potem płacz że śmierdzi. a jak ma nie śmierdzieć skoro takiego papieru nikt nie weźmie do recyklingu a do kompostowania to się nie nadaje (jeśli nie wiesz to uświadomię że przetworzona celuloza kiepsko się kompostuje). wiec twoja "leniwa" mieszanka nie nadaje się do niczego oprócz wrzucenia na tą wielką górę śmieci zaraz przy obwodnicy. a potem powoli sobie zaczyna bączki puszczać. i kto tu jest winny skoro ty masz prawo?
- 1 10
-
2020-12-02 21:02
A gdzie jest powiedziane, że to ja mam sortować. Jak ci każą chodzić tyłem, też będziesz chodził.
- 4 0
-
2020-12-02 17:17
Podobnie, tylko mam jedna siatke na papier, szkło i plastik i segreguje przy pojemnikach. Ostatnio oddzielam bio, bo obieram owoce, to co 2 dni uzbiera sie mała reklamowka i wyrzucam po drodze
- 0 1
-
2020-12-02 20:59
Nie po to człowiek przychodził na świat, by spędzać czas przed koszem odklejając okienka od kopert. To na producentach powinni wymóc, by ludziom, którzy już przyszli na ten świat żyło się łatwiej. Ale nie. Z tego nie ma biznesu. Lepiej postawić dziesięć koszy i jeździć po nie dwa razy dziennie. Kowalski zapłaci i to z naddatkiem. Paliwo się spali, atmosferę podgrzeje, powiększy dziurę ozonową i będzie eko.
- 3 0
-
2020-12-02 16:13
Odp. I widzisz, za każdym razem masz "cwaniaka" który nie jest w stanie posortować śmieci.
Niedługo będziemy mieli w domach po 20 różnych pojemników na odpady i 10 krotnie wyższe opłaty za wywóz, ale wciąż jedynym zainteresowanym segregacją będzie przeciętny Kowalski. Niestety to nie Kowalski produkuje śmieci, za to jest jedynym który musi za to zapłacić.
- 6 0
-
2020-12-02 10:02
(8)
Ja przestałem segregować tak jak zaczęła się pseudo pandemia. Wszyscy dookoła nabijają kabzę na naiwności ciemnego luda. Mało tego, ja mam segregować, a do Polski zwala się dziesiątki ton śmieci z innych krajów. Nie bądźcie śmieszni, że przyczyniacie się do ekologii, bo tylko frajer uwierzy w te puste hasełka.
- 33 10
-
2020-12-02 11:47
"Pseudo pandemia"? (5)
Pseudo człowieku:(
- 6 15
-
2020-12-02 11:55
(4)
Jestem homo sapiens, Ty jesteś homo nie wiadomo :-)
- 5 9
-
2020-12-02 13:16
Bo się do wszystkich sapiesz? (3)
Jak nie to psuedosapiens, lub homo foliarum...
Recykling? Ściema. Pandemia? Ściema. Niech zgadnę, Big Pharma, Gates nas szpieguje a za wszystkim stoją żydzi?- 2 8
-
2020-12-02 16:32
(2)
Żyj w swoim ciasnym umyśle, pewnie przebierasz już nóżkami oczekując na szczepionkę :)
- 2 0
-
2020-12-02 23:22
Dokładnie. Stop nwo i masońskim planom
- 1 0
-
2020-12-03 01:07
Za to u Ciebie w głowie to zdaje się raczej przestronnie...
- 0 0
-
2020-12-02 14:29
kolejny (1)
marny przykład usprawiedliwiania swojego lenistwa. jest pandemia to nie muszę, płacę to wymagam, nie mam czasu bo rodzina/praca/dzieci. to segregowanie naprawdę nie jest ani trudne ani czasochłonne. dodam jeszcze że wyrzucanie śmieci z domu raz na tydzień lub rzadziej powoduje niezły swąd i stanowi potencjalne źródło stada chorób dla całej
marny przykład usprawiedliwiania swojego lenistwa. jest pandemia to nie muszę, płacę to wymagam, nie mam czasu bo rodzina/praca/dzieci. to segregowanie naprawdę nie jest ani trudne ani czasochłonne. dodam jeszcze że wyrzucanie śmieci z domu raz na tydzień lub rzadziej powoduje niezły swąd i stanowi potencjalne źródło stada chorób dla całej rodzinki. co do pustych haseł to ja wierzę że swoją cegiełkę dorzucam. ale wygląda na to że ty te cegiełki tylko zabierasz po to żeby je sprzedać albo dom sobie postawić
- 1 8
-
2020-12-02 21:10
A jak ci każą odwozić śmieci na Szadółki, to będziesz odwoził? Wystarczy, że miasto wyda taką uchwałę. I co? Będziesz dymał na kraj miasta ze swoimi odpadami? Przecież to będzie twój obywatelski obowiązek. Czy przypadkiem to nie ty jesteś winny wytwarzania tak wielkiej ilości opakowań? Po prostu jesteśmy frajerami, a ty uwierzyłeś w misję i powołanie do segregowania. Lubisz, to się zatrudnij u Wielkiego Segregatora.
- 2 0
-
2020-12-02 10:21
(2)
Dawniej były pojemniki 4. Mówiło się na nie dzwony, w jednym było szkło białe w drugim kolorowe, papier i chyba metale oraz pojemnik na plastik. I ludzie segregowali bo po każdy pojemnik zabierany był w innich dniach. Puźniej jakieś inteligęci wpadli na pomysł by w karzdym wsypie na piętrze zrobić uchwyt na 2 worki i co tydzień Gospodarz dźwigał te worki ze szkłem i plastikiem by zabrał je jeden samochód. Puźniej dodali jeszcze 1 i na dole dodali pojemnik na bio.
- 7 2
-
2020-12-02 11:36
Wszystko się zgadza
Ala gramatyka, to chyba nie była, twoją mocną stroną w szkole podstawowej?
- 5 4
-
2020-12-02 12:59
oczy mi pękły
- 5 1
-
2020-12-02 14:03
a poczytało się o spalarni? (1)
to może warto się zapoznać z dostępnymi materiałami. spalarnia nie jest na śmieci niesegregowane tylko na pozostałości z sortowania. czyli te niesegregowane śmieci wrzucone do śmietnika, kilkadziesiąt(-set) osób zatrudnionych na szadółkach, będzie musiało rozsortować. a za darmo pracować napewno nie będą. jak się lubi wyrzucać pieniądze w błoto to
to może warto się zapoznać z dostępnymi materiałami. spalarnia nie jest na śmieci niesegregowane tylko na pozostałości z sortowania. czyli te niesegregowane śmieci wrzucone do śmietnika, kilkadziesiąt(-set) osób zatrudnionych na szadółkach, będzie musiało rozsortować. a za darmo pracować napewno nie będą. jak się lubi wyrzucać pieniądze w błoto to może lepiej wrzucić je do worka na śmieci. Sporo tego będzie potrzebne żeby zapłacić tym wszystkim ludziom na sortowni. Z takim podejściem do segregacji i wiedzą na temat spalarni to my daleko nie zajdziemy jako miasto.
- 0 3
-
2020-12-02 21:12
Płacimy już tyle, że i ta setka przy nas się wyżywi.
- 2 0
-
2020-12-02 14:59
kolejna (1)
wymówka - płacę to wymagam. segregacja w domu to żaden problem. jeśli się regularnie wynosi śmieci z domu to nie zajmuje to też dużo miejsca ani czasu. spalarnia nie będzie spalać niesegregowanych śmieci tylko resztki po sortowaniu, które nie nadają się do odzysku. zmiana opakowań spowoduje podwyżki w sklepach co znowu spowoduje lawinę hejtu. Mówi
wymówka - płacę to wymagam. segregacja w domu to żaden problem. jeśli się regularnie wynosi śmieci z domu to nie zajmuje to też dużo miejsca ani czasu. spalarnia nie będzie spalać niesegregowanych śmieci tylko resztki po sortowaniu, które nie nadają się do odzysku. zmiana opakowań spowoduje podwyżki w sklepach co znowu spowoduje lawinę hejtu. Mówi Pan o kompleksowej reformie a nie podaje absolutnie żadnego rozwiązania problemu. Wręcz przeciwnie, przyznaje się Pan że psuje system, który już istnieje i ma szanse zadziałać.
- 0 5
-
2020-12-02 21:17
Płacę, to wymagam, nie jest wymówką. Wywóz przestał być usługą, a stał się ordynarnym podatkiem. I jak to z podatkami jest po prostu egzekwowany.
- 2 0
-
2020-12-03 01:02
Daruj sobie te wyjaśnienia i powiedz szczerze: "nie segreguję, bo mi się nie chce."
- 0 1
Wszystkie opinie
-
2020-12-02 07:00
kolejne zmiany. praktycznie wszystko już robimy za firmę która utylizuje śmieci i na tym zarabia (55)
czy ceny spadną?
- 754 22
-
2020-12-02 07:07
zyskujesz (47)
lepsze środowisko. Tak tak, wiem. Wy macie to gdzieś i zaraz dostanę pierdyliard minusów. Ja segreguję bardzo skrupulatnie i mam gdzieś czy ktoś na tym zarabia czy nie. A jak zarabia to i dobrze.
- 29 129
-
2020-12-02 07:14
Bo jesteś frajer i widocznie lubisz syzyfową pracę... (33)
To na firmach utylizacyjnych powinien spoczywać obowiązek segregacji. Podbili ceny za wywóz, który jest teraz setki razy droższy niż kiedy każdy miał segregację gdzieś i teraz jeszcze bardziej dokręcają śrubę. A efekt taki, że w lasach 100 razy więcej śmieci niż 20 lat temu, kiedy był 1 pojemnik do wszystkiego. Ja tu ani trochę ekologii nie widzę!
- 120 14
-
2020-12-02 07:18
Wszystko drożeje. (28)
Gdyby tylko ktoś przewidział że rozdanie ludziom pieniędzy na "bombelki" napędzi inflację...
A co do śmieci w lasach, jakim trzeba być Januszem, żeby wywozić do lasu, kiedy za śmieci płacisz stałą opłatę niezależnie od tego ile ich wygenerujesz?- 40 21
-
2020-12-02 07:30
Ludzie wywalają do lasu bo tak im łatwiej. (15)
Absurdalne przepisy to powodują. Już taka ludzka natura, że idzie się po najprostszej linii oporu i jak coś jest skomplikowane, to jest omijane. Tego nie zmienisz! Przepisy powinny ułatwiać nam życie, a nie je komplikować, bo wtedy efekty zawsze będą odwrotne od zamierzonych.
- 32 8
-
2020-12-02 07:36
Jak ktoś nie potrafi posegregować śmieci do 5 worków (11)
To może powinien być w jakimś ośrodku opieki?
Zostaje tylko karać i patrzeć czy równo puchnie.- 11 68
-
2020-12-02 07:40
Proponuję 3 lata pudła. (4)
Za złą segregację!
- 13 8
-
2020-12-02 07:42
Proponuję łomot od sąsiadów jak złapią geniusza przez którego wszyscy płacą więcej. (3)
A za wywiezienie śmieci do lasu, albo spalenie w piecu, jak najbardziej należy się 3 lata.
Najlepiej przymusowej pracy na wysypisku.- 12 28
-
2020-12-02 07:47
Taki jesteś praworządny obywatel? (2)
A wiesz że za nawoływanie do pobicia czy jak to nazywasz łomotu, też można iść do więzienia? Wiesz że nieznajomość prawa nie zwalnia żadnego imbecyla od odpowiedzialności karnej?
- 31 7
-
2020-12-02 07:58
Możesz jak najbardziej dokonać obywatelskiego zatrzymania osoby łamiącej prawo.
A że się przy tym posiniaczy?
Nie ma problemu, przecież jak pokazało TVP, możesz nawet spanikować i losowo pałować ludzi w tłumie...- 6 21
-
2020-12-02 08:00
xxx
Zapewne chodzi w koszulce"konstytucja"
- 10 11
-
2020-12-02 08:40
"powinien być w jakimś ośrodku opieki? " (1)
A ty myślisz że jakieś instytucje publiczne same segregują odpady ? Chciałbym zobaczyć segregacje w wykonaniu pracowników UM.
- 22 1
-
2020-12-02 09:25
A czemu by miały nie segregować?
W biurze masz 90% plastiku i 10% papieru, więc nawet problemu nie ma...
- 2 8
-
2020-12-02 09:04
Kolejny krok to rozdział papieru na tekturę i biały ?
W końcówce 12 pojemników ...
- 24 0
-
2020-12-02 09:05
Tak się zastanawiam (1)
Gdzie trzymać 5 pojemników w mieszkaniu? Może od razu na śmietniku zamieszkam.
- 36 0
-
2020-12-02 09:56
Pod zlewem, jak prawdziwy Polak.
Z czym masz problem?
- 2 26
-
2020-12-02 14:23
Jak będziesz miał na głowie 3, 4 mieszkania to wróć z komentarzem jak to dobrze się płaci...
Bo wtedy zabulisz zamiast 50zł, 200zł...
Do tego 4 remonty...
A niestety musisz mieć 4 punkty - nie mozesz zapłacić 1 raz...- 0 5
-
2020-12-02 07:40
nie ma czegoś takiego (2)
nie ma czegoś takiego, jak: "najprostszej linii oporu"
jest: "linia najmniejszego oporu"- 15 4
-
2020-12-02 07:48
Najpomroczniejszego oporu może?
- 5 4
-
2020-12-02 08:37
W sumie jest takie coś.
Linia nie musi być prosta.
Masz linie na jezdni - jedne są proste, inne są zakrzywione.
Najprostsza linia to taka linia której najbliżej jest do bycia "prostą".
Widzisz - jesteś dzięki mnie odrobinę mądrzejszy :)
Pomijam tutaj oczywisty fakt, że "najprostsza linia" (oporu) została tutaj użyta w błędnym kontekście ale to już ustaliłeś sam :)- 8 1
-
2020-12-02 08:47
"Wszystko drożeje." (6)
CO gdzie drożeje ??? Ludzie o co wam chodzi to był najtańszy rok w moim 50 letnim życiu. Przykład z dzisiaj to ćwiartka z kurczaka 1,99ZŁ/kg, kiełbasa podwawelska 95% mięsa! 9.90zł/kg w Biedronce. Warzywa i owoce są w tym roku tańsze. Ziemniaki kupuje po 50-60 groszy marchewka, buraki 1zł /kg. Benzyna 95 po 4.18 zł za litr. Trzeba korzystać z okazji a nie biegać do sklepu Janusza z osiedla.
- 7 28
-
2020-12-02 09:08
Szybciutko daj mi tu namiar na te ziemniaki (1)
Ja frajerka w bierze dałam 3 zeta za kilogram. Podaj no adres twojej biedry to zaraz z Januszem pobiegnę po kartofle.
- 25 3
-
2020-12-02 16:25
Odp. Ja frajerka w bierze dałam 3 zeta za kilogram
To już sama napisałaś kim jesteś, więc nie będę cię dobijał ;)
- 1 5
-
2020-12-02 09:29
W zeszłym roku za wywóz śmieci płaciliśmy 135 zł kwartalnie. Obecnie 299 zł kwartalnie. Dla mnie to spora podwyżka.
- 27 0
-
2020-12-02 13:03
zobaczymy ceny w nowym roku
jak nagle okaże się, że rolnicy nie siali tego i owego albo nie hodowali kuraków na mięsko, bo po co skoro tyle hoteli i restauracji nie zamawia? czkawką nam się odbije niestety. Tylko czekać na podwyżki.
- 7 0
-
2020-12-02 17:58
(1)
Na jakiej stacji 4,18 bo ja widzę na Lotosie 4,50 zł?
- 0 0
-
2020-12-02 23:17
przy marketach
Auchan, L:eclerc
- 0 0
-
2020-12-02 11:29
wywożą do lasu bo ludzie rozwiązują umowę z ZDIZetem (3)
moja opłata za wywóz skoczyła dwukrotnie bo teraz liczą po metrażu domu zamiast po ilości mieszkańców. Ja wiem że jakby ich liczyli to by sie nie doliczyli bo ludzie zaczeli by oszukiwać. Ale można wprowadzić inny pomiar, np. na podstawie zużycia wody
- 4 0
-
2020-12-02 13:28
To dopiero się zaczyna marudzenie że jak to tak. (2)
Bo do tej pory 5 osobowa rodzina płaciła za jedną osobę, a teraz ich poprawnie rozliczą...
- 2 0
-
2020-12-02 22:57
nie, ja płaciłem za 5 osobową, nigdy nic nie ukrywałem (1)
ale teraz mnie policzyli za metraż, a to nie ma wpływu na ilość odpadów
- 2 0
-
2020-12-02 23:19
ale jest najprostsze do policzenia
- 0 0
-
2020-12-02 14:22
Bo jak masz 3 punkty, typu mieszkanie, mieszkanie do wynajęcia, i daczę...
To wszedzie musisz płacić...
To płacisz w jednym miejscu, a w reszcie miejsc wywalasz do lasu.
System jest chory więc ludzie kombinują. BO system nie służy ludziom, tylko interesom.
Bo politycy to idioci i nie służą ludziom, tylko sobie i ziomkom...
Jak post wyżej - dawniej było taniej bez segregacji. Teraz obywatel segreguje, a jest drożej... To co tutaj drożeje? Mają mniej roboty, co skąd aż takie podwyżki?
Ano stąd, że zakupili po kilka śmieciarek - każda do czego innego.
Kilka taśm - każda do czego innego.
i to, że ludzie sortują nie ma znaczenia, bo koszty podskoczyły niebotycznie.
Jak zyskało środdowisko? NIJAK
Wysypiska sa tam gdzie były. Śmieci jest iwęcej w lasach bo nei opłaca się utylizować legalnie.
Jest gorzej a nie lepiej.- 5 0
-
2020-12-02 07:52
to nie firmy podbiły ceny
tylko rząd zwraca mniej kasy samorządom.
- 9 15
-
2020-12-02 08:14
typowe myślenie polakówa
jasne, nie segreguj. To takie polskie.
- 4 8
-
2020-12-02 14:19
ano
Ważne, ze szwagier jakiegoś tam radnego, posła zarobi na tym.
Bo śmietnisko nie moze przynosić zysków, ale nie ma problemu by dyrektor/prezes zarabiał kokosy na tym, zę najpierw obywatele segregują, a potem Ukraińcy tylko lekko poprawiają...- 3 0
-
2020-12-03 20:52
Automaty na butelki PET, 20 groszy za oddaną butelkę...
Nie będzie problemu z walającymi się butelkami. No ale to zależy od gmin. Gdańsk ma w d.pie ekologię. Władze wolą wydawać setki tysięcy złotych na reklamę. Puste nic nie znaczące słowa. "Gdańsk bez plastiku". Ba na tak dobrze posegregowanych butelkach PET miasto mogłoby zarobić większą kasę niż za zwykłym plastiku. PET to bardzo poszukiwany towar ale musi być czysty a to gwarantują automaty.
- 0 0
-
2020-12-02 08:05
I pan zdanża!...
- 6 1
-
2020-12-02 08:25
Naiwniaku środowisku nic do tego ,tu chodzi tylko o kasę (7)
Segregować powinni pracownicy firmy.
- 37 0
-
2020-12-02 08:39
Dobrze, pójdźmy w stronę twojej teorii... (5)
Weźmy taki Gdańsk: 580 000 mieszkańców.
Statystycznie produkujemy ok 850g śmieci dziennie. To daje 500 ton śmieci. Dziennie... Tylko z Gdańska... Jak myślisz, ile by potrzeba było osób by posegregować taka ilość śmieci? I jak myślisz, na kogo by te koszty były przerzucone jak nie na mieszkańców?
Tak więc segreguj śmieci, bo może być dużo drożej. 56 złotych za 60m2 to nie jest jakaś olbrzymia kwota, 1-2 butelki dobrego wina, lub 3 paczki papierosów.
A co do teorii, że nie wpływa na środowisko segregowanie... To tu się grubo mylisz. Surowce z odzysku mają bardzo istotny wpływ na emisję gazów w przemyśle. Jest to temat nie jednej pracy naukowej i fakt wykorzystywany w przemyśle od lat.- 5 12
-
2020-12-02 11:32
nie chodzi o to czy to dużo czy mało (2)
tylko dlaczego opłaty skoczyły dwukrotnie. Inflacją tego się nie da wytłumaczyć
- 10 0
-
2020-12-02 13:31
Da się to wytłumaczyć bardzo prosto, przedstawiam winnego: (1)
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw
- 3 3
-
2020-12-02 22:59
wzrost tak, ale czemu aż tak duży
przecież nie pytam o treść ustawy tylko dlaczego akurat tak jest napisana
- 1 0
-
2020-12-02 12:14
(1)
Bredzisz chłopie po całości "Surowce z odzysku mają bardzo istotny wpływ na emisję gazów w przemyśle" nasza segregacja nic nie zmieni, kto jest największym emitentem gazów? Chiny Indie USA które mają to w du... a my mamy się zarzynać w imię czego?
Na wstępie manipulujesz już faktami, ponieważ liczba ludności Gdańska stan 30.06.2020 to niewiele ponad 471 tyś. przez lata od segregacji przybyło kilkanaście/dziesiąt tysięcy, wystarczy zwiększyć ilość zatrudnionych z tamtego okresy i tyle.
No ale lepiej jak to u nas, zrzucić segregację na nas i jeszcze dowalić podwyżkę, takie to polskie.
A z drugiej strony ludzie przez te kilka lat nauczyli się jaki kolor jest od czego a teraz jakiś deb... będzie zmieniał kolory bo co? nie może? dramat... doprowadzą do tego, że ludzie będą mieli w końcu to w du... i nie będą w ogóle segregować.- 9 2
-
2020-12-02 13:25
Żal czytać takie wypowiedzi...
Wg twojej filozofii, skoro najbardziej szkodzi Rosja środowisku naturalnemu, przy czym nie mówię o emisji CO2, to znaczy że cały świat ma szkodzić?
Sprawdź sobie statystyki emisji CO2 dla Europy, czyli tu gdzie żyjemy. Nawet Polska obcięła emisję znaczenie. Zarzynać w imię tego, że tu żyjemy, nasze środowisko a tworzenie wyśrubowanych wymogów przekłada się na wymogi wobec partnerów handlowych. Jak mamy oczekiwać że inni poprawia działanie gdy sami tego nie robimy?
I nie, nie manipuluje faktami a podałem wartość wg europejskiego urzędu statystycznego. Wiki dla Gdańska podaje inna wartość, fakt. Nie zmienia to i tak ogromu odpadów generowanych przez sam Gdańsk, a co dopiero cały rejon aglomeracji trójmiejskiej.
Zatrudnienie większej ilości osób do sortowania odpadów powoduje dodatkowe koszty, które były by przerzucone na mnie czy Ciebie. I nie było by to 10 złotych miesięcznie na głowę mieszkańca. Nie wspominając o kosztach postawienia całej linii do segregacji ręcznej... Oddzielna kwestią było by znalezienie chętnych do pracy...
Kwestie kolorystki pozostawiam bez komentarza- to najmniejszy problem jaki można wymyślić. Wkuwanie na pamięć jaki kolor jest od czego? Nie lepiej przeczytać etykietę na pojemniku. Jak się jest nastawionym na nie, to wszystko stanowić będzie przeszkodę nie do obejścia.- 1 5
-
2020-12-02 08:45
Nawet, przez wiele lat i za grubą kasę powstała mechaniczna sortownia...
- 8 2
-
2020-12-02 08:37
Naiwny jesteś
- 0 1
-
2020-12-02 12:35
Ja tez segreguję i co z tego? Wystarczy, że jeden lokator tego nie robi i otrzymuję note obciążeniową z dopłatą 55 zł za każdy miesiąc. To jest uczciwe?
- 3 3
-
2020-12-02 14:18
Powiedz mi drogi jak to poprawia środowisko?
Że zamiast pracownika sortowni - zrobi to obywatel, i to przy zwiększonej opłacie, bo przecież śmietnisko tez musi się dopasować do podziału...
No to jak to, że ja pod domem postawię kolejny smietnik, zmieni środowisko?
Czy jakby śmietniska się tym zajmowały, to środowisko ucierpi?
Myślenie nie boli. chyba. Mnie nie boli.- 5 1
-
2020-12-02 16:20
Odp. zyskujesz lepsze środowisko
Bajki to się dzieciom opowiada. Lepsze środowisko to będzie wtedy, gdy producenci maksymalnie ograniczą użycie plastyku. Zajrzyj do kosza i zobacz co z tego nadaje się do ponownego użycia.
- 4 1
-
2020-12-02 07:53
Proponuję jeszcze pojemnik na stare kapcie i dziurawe skarpetki.
- 28 1
-
2020-12-02 08:24
Raczej jeszcze wzrosną
- 6 0
-
2020-12-02 10:11
Matouszek powiedział, że po wprowadzeniu opłaty za jednorazówki ceny skoczą góra o kikanaście gr.
ale ON ciągle kłamie...
- 14 6
-
2020-12-02 10:23
Najpierw jestem zmuszony taszczyć do domu wszystko w jednorazowych opakowaniach, potem to segregować i jeszcze za to płacić. Pół (bardzo małego) mieszkania mam kubłami zawalone. Zamiast nakazu segregacji potrzebny jest zakaz stosowania jednorazówek przez producentów gdzie tylko jest to możliwe, a możliwe jest prawie wszędzie
- 11 0
-
2020-12-02 11:42
Nie spadają...
...bo Chińczycy przestali kilka lat temu przyjmować nasze śmieci. Lepiej się przyzwyczajaj, bo taniej to już było. Teraz dopiero zaczynamy ponosić prawdziwe koszty tych odpadów. Wcześniej to wszystko "magicznie" znikało w biednych krajach. Alternatywą jest brak odzyskiwania i odkładanie wszystkiego na kupkę tak długo, aż ta kupka urośnie i się na nas przewróci.
- 1 8
-
2020-12-02 14:16
Oczywiscie, że nie spadną...
Wręcz przeciwnie, bo będą musieli się dostosować do nowych warunków i podniosą ceny...
To jest chore i tyle...
Jeszcze jedna zmiana i przestaję sortowac.- 3 0
-
2020-12-03 20:46
Nie, będzie drożej ale was na to stać...
- 0 0
-
2020-12-02 07:01
(8)
Moim zdaniem widząc po śmietnikach podniesienie cen do poziomu dantejskich przez miasta spowodowało zupełnie odwrotny skutek...coraz mniej ludzi segreguje,pełen miks w koszach.Do tego bagrowanie przez bezdomnych....nie tędy droga,czekamy zatem na obniżki drodzy włodarze.
- 431 8
-
2020-12-02 08:32
w ramach resocjalizacji
przypiąć złodziejaszki i chuliganów do taśmy w sortowni śmieci i jak nie wybierze np.5000 pampersów w ciągu zmiany - nie dać wiktu i opierunku; efekt resocjalizacyjny - murowany!
- 16 3
-
2020-12-02 08:33
Popieram przedmówcę
Ja segreguje, zdejmując obowiązek segregacji przez punkty składowania, a odkad to robię to jest tylko drożej i drożej. Dodatkowo, modernizacja wiaty, ledwo udało się te kubły pomieścić, a znów kolejna zmiana. Jaka jest gwarancją że za 3 lata nie będzie wprowadzonych kolejnych zmian....? Po co projektować i budować nowe wiaty jak co chwila się coś zmienia. To jest nienormalne
- 35 0
-
2020-12-02 08:38
Dantejskie to są sceny
A nie ceny, drogi piwniczaku.
- 7 7
-
2020-12-02 10:26
Svenus jesteś chory,ja mieszkam w Sopocie i od początku segreguję bo lubię ordung
- 2 15
-
2020-12-02 14:37
Podniesienie cen przez miasto zostało wymuszone ustawą. Kłamiesz.
- 1 3
-
2020-12-02 20:36
Samorządy nic nie mogą zrobić. To jest rozporządzenie następnego głąba z Ministerstwa Środowiska
- 2 0
-
2020-12-02 20:49
Bzdura goni bzdurę !
Ludzie ! Tu chodzi po prostu o dodatkowe i proste wyciągania dodatkowej kasy ! Nasze społeczeństwo to stadko baranków do golenia ! Oni tak ustawiają przepisy, prawo i zarządzenia aby strumień naszych pieniędzy zasilał koryta urzędasów ! Proste ? Proste !
- 0 0
-
2020-12-02 20:51
Šmieci
Za taki haracz to powinni segregację wykonywać pracownicy gminy.
- 0 1
-
2020-12-02 07:02
Czy wy na prawdę czerpiecie przyjemność z tego? (19)
Tak bardzo lubicie komplikować ludziom życie na każdym kroku? Za mało jest problemów i trzeba ciągle tworzyć dodatkowe? Nawet w tak błahych sprawach jak śmieci? Musi być drożej trudniej i bardziej skomplikowanie? To chyba ja płacę za wywóz, więc też mam prawo czegoś wymagać?
- 491 21
-
2020-12-02 07:13
Jak zwykle podziękuj Januszom wyznającym Twoją filozofię. (5)
Dzięki geniuszom którzy nie zgłaszali całej rodziny trzeba było zmienić zasady.
Teraz muszę płacić prawie stówę za 2 osoby...- 10 28
-
2020-12-02 07:18
Chwalisz się czy żalisz? (4)
Bo nie rozumie o co masz do mnie pretensje? To ja ci zafundowałem tą podwyżkę, czy nieżyciowe przepisy, napisane przez oderwanych od rzeczywistości urzędników?
- 29 4
-
2020-12-02 07:24
Nieżyciowe przepisy powstały żeby walczyć z nadużyciami. (3)
To tak jak z płaczem że wszędzie są progi.
Gdyby ludzie przestrzegali prawa, nie byłoby ani podwyżki śmieci, ani łamaczy zawieszenia.- 8 19
-
2020-12-02 13:21
PiS robi przepisy aby ubogacać Swój Budżet (2)
potem 2mld na szczujnie TVPiS,... 70mln na wybory których nie było ... 100mln na respiratory wirtualne i maseczki bez atestu itd.. itd... itd..
Rozpasanie iście na Bogato... nawet zaPiSali sobie ustawowo Bezkarność Gwarantowana - bo covid mamy!- 2 4
-
2020-12-02 14:13
A czy to nie sprawa PIS, (1)
że mamy pochmurną pogodę, niskie temperatury itd ? Gdybyś nie był taki zaślepiony to wiedziałbyś, że taką segregację narzuca Unia.
- 2 0
-
2020-12-02 15:23
bredzisz wręcz iście poPiSowo
UNiA daje wytyczne - sposób realizacji należy do państw
np. UE zaleca by bezrobotnym wypłacać minimum socjalne w wysokości min.600Euro - czy rząd PiS wypłaca bezrobotnym to co "wymusza" na nim UE?
- a czemu nie? - przecież UE to od 5lat to narzuca !!!- 0 2
-
2020-12-02 07:13
Oj tam (5)
Są kraje, gdzie dodatkowo trzeba wyrzucać opakowania bez zawartości i suche. Tak, tak myją i suszą przed wyrzuceniem!
- 2 22
-
2020-12-02 07:20
No i gdzie tu ekologia? (2)
Pomyśl ile wody się marnuje, żeby umyć śmieci! Nie uważasz że to absurdalne?
- 42 1
-
2020-12-02 09:16
Trochę
Zależy jaką mają jakość wody w kranie, raczej nie wszędzie leci pitna. Natomiast większa szansa jest na to, że ludziom zależy też na oszczędzaniu wody i zwykłym unikaniu mycia śmieci, więc rezygnują z jednorazowych opakowań. Umycie raz w tygodniu paru butelek po napojach raczej planety do grubi nie wprowadzi.
- 2 15
-
2020-12-02 11:11
Mam prać śmieci?!
- 7 0
-
2020-12-02 09:05
a w Japonii w niektórych prefekturach segregują na 34 frakcje (1)
I co z tego?
- 3 5
-
2020-12-03 07:41
Jak będziemy mieć takie zagęszczenie ludności na km2 jak u nich, to też możemy sortować na tyle frakcji.
- 0 0
-
2020-12-02 12:06
Śmieci.. (2)
za śmieci od nas zarabiają chamy miliony, to jest czysty biznes, niech nam d*py nie trują
- 7 0
-
2020-12-02 22:14
(1)
bzdura
- 0 1
-
2020-12-03 07:43
Bzdura?
Śmieci to słabo dochodowy biznes i "czysty". Dlatego mafie się nim nie parają, vide Neapol.
A nie, czekaj...- 0 0
-
2020-12-02 19:45
(1)
To jest największą głupota co oni wymagają mi placimyy takie kwoty za śmieci że w żadnym kraju na świecie nie jest.drogo jak w Polsce a gminy na tym i tak zarabia papier. szkło plastyki its
- 1 0
-
2020-12-02 21:23
Hipotetycznie produkuję 5kg śmieci tygodniowo. Kiedyś przyjeżdżała jedna śmieciarka w tygodniu i to zabierała. Po segregacji teraz ta sama śmieciarka przyjeżdża codziennie zabierając po 1kg posegregowanych. I tak do każdego punktu w mieście. Robią pięciokrotną drogę i ktoś musi za to zapłacić. A jakie to ekologiczne.
- 2 0
-
2020-12-02 22:13
Twoja sprawa (1)
możesz sam wywozić swoje odpady lub je magazynować w domu - powodzenia
- 0 2
-
2020-12-03 07:45
Nie może, bo i tak musi mieć umowę na wywóz z gminną firmą.
Więc po co ma składować u siebie, sam wywozić i jeszcze za to płacić?!
- 0 0
-
2020-12-02 07:03
(19)
Kolejny absurd. Śmieci produkują producenci dóbr a nie ich konsumenci. Zmuście np Coca Colę, żeby nie produkowali w plastiku a nie pretensje do konsumenta i obarczanie go problemem odpadów.
Taka pseudo ekologia na pokaz jak auta hybrydowe czy elektryki.- 527 15
-
2020-12-02 07:14
Zapłacisz tak czy siak. (13)
Jak nie opłatę za wywóz, to w cenie produktu.
Więc co za różnica?- 9 16
-
2020-12-02 07:24
(9)
Taka różnica że przy segregacji nie piwinienem w ogóle płacić bo nie dosyć że wykonuję pracę to jeszcze oddaję komuś za darmo surowiec wtórny. Totalny absurd.
Za segregację gmina powinna płacić temu kto zdaje posegregowany surowiec a nie pobierać wysokie opłaty a w zamian połowie miasta dawać gratis fetor z wysypiska.- 41 6
-
2020-12-02 07:30
Gdyby to co piszesz miało jakikolwiek ekonomiczny sens (3)
To żule zbieraliby plastiki zamiast puszek po piwie.
Dzięki temu że segregujesz, nie płacisz jeszcze więcej.- 8 22
-
2020-12-02 10:27
bredzisz (2)
to dokładnie to samo co opłata klimatyczna - jakbyś nie oddychał, to zapłacił byś więcej !!!?
- 5 4
-
2020-12-02 13:33
A jaki ma związek sztuczny podatek z usługą, która kosztuje? (1)
Sprawa jest banalna.
Jeżeli Ty nie posortujesz śmieci, to kogoś do tego trzeba zatrudnić.
Wysypisko to nie Caritas, więc koszt zostanie przekazany na Ciebie.- 4 2
-
2020-12-02 14:01
gócio prawda - ludzie segregują... a i tak w większości gmin prawie wszystko trafia na jedną hałdę
po za tym mi pensja przez 5 lat nie podskoczyła o 60% - to jakim cudem koszty przewozu i utylizacji posegregowanych śmieci aż tak podskoczyły?
i dlaczego rząd zabrał mi prawo wyboru tańszej lub lepszej firmy - ale podwyższył ceny?- 3 3
-
2020-12-02 08:18
(4)
Tu się zgodzę. Na śmieciach które nadają się do przerobienia firmy utylizacyjne zarabiają. Poza tym nigdzie w Europie nie widziałem, żeby myć plastik przed wrzuceniem do kosza np kubki po jogurtach. I rzeczywiście na producentach powinna spoczywać odpowiedzialność za wytworzone śmieci. Idź do sklepu i zobacz ile plastiku ze sobą przyniesiesz. A przoduje w tym nasza ukochana sieć Biedronka, brokuł który tam możesz kupić jest opakowany taką ilością foli plastikowej jak by był napromieniowany.
- 17 1
-
2020-12-02 08:43
A kto ci każe myć kubki po jogurcie? (3)
Nawet był Apel by tego nie robić, bo i tak frakcje sortowane są myte w zakładzie... Niby po co? Odtłuszczanie, zanieczyszczenia fizyczne itp. czemu w takim razie w domu nie robić? Bo zakłady robią to wydajniej i skuteczniej oraz w obiegach zamkniętych.
- 9 0
-
2020-12-02 10:29
po to myjesz żeby potem z wiaty przed domem czy blokiem tak NiE ŚMiERDZiAŁO (2)
pomyśl czasem trochę... a nie siejesz tu wiochę
- 3 7
-
2020-12-02 10:41
Serio? (1)
Nie rób z logiki ladacznicy...
Rozumiem, że przed sortowaniem każdy kawałek śmiecia myłes, perfumowales a odpady zielone zamykales w szczelne pojemniki żeby nie śmierdziało?
Śmiem twierdzić że nie, wywalales wszystko jak leci do jednego kubła i jakoś zapach nie przeszkadzał.
A teraz, jaśnie pany, plaatiki im śmierdzą...- 9 0
-
2020-12-02 14:03
skad cię słoiku przywiało - z buszu?
- 0 0
-
2020-12-02 08:33
Po Coca Colę do sklepu z kanką!!! (2)
Taką mam koncepcję.
- 19 0
-
2020-12-02 09:50
(1)
no to jest słuszna koncepcja...
- 7 0
-
2020-12-02 11:17
Albo jak piwo na wymiane
- 1 1
-
2020-12-02 07:42
W takiej Norwegii kokokola i inne są w butelkach wymiennych.
Tylko w PL jak zawsze improwizacja. Dodatkowo większa opłata, za to, że posegregowałeś za firmę....
- 29 3
-
2020-12-02 12:02
Bzdura, to Ty kupując coca colę produkujesz śmieci. (2)
Ja nie kupuję napojów więc plastików mam mniej w koszu.
- 5 1
-
2020-12-02 14:05
a co za problem by na terenie całej Polski rząd PiS wprowadził tylko szklane opakowania zwrotne?
skoro np. ustawę o urzędniczej bezkarności w jedną noc se przegłosowali
- 3 0
-
2020-12-02 21:23
Można produkować mniej śmieci...
...nie kupuję napojów, nie kupuję paczkowanych wędlin i serów tylko na wagę pakowane w arkusik papieru, nie kupuję paczkowanych wyrobów cukierniczych tylko w cukierni lub piekarni na wagę pakowane w papierową torebkę, nie kupuję mleka bo nie piję mleka, segreguję śmieci i wyrzucam raz w tygodniu małą reklamówkę śmieci plastikowych, można - można tylko trzeba chcieć !!!
- 3 0
-
2020-12-02 14:04
Odwagi pani Dulkiewicz!!! Niech pani zmusi do czegokolwiek Coca Colę. Zmuszanie gdańszczan to pójście na łatwiznę :))
- 4 0
-
2020-12-02 07:04
To jok? Po wisience będę musiał wrzucać butelkę do ino do innego wora niż słoiki mojej starej? (3)
- 144 6
-
2020-12-02 11:26
Czekam jeszcze na kolejne zmiany (2)
Szkło bezbarwne z domieszką papieru
Szkło bezbarwne bez papieru (etykiety)
Kolorowe z etykietą
Kolorowe bez etykiety
Papier biały
Papier szary
karton
Papier kredowy
Papier toaletowy czysty
Papier toaletowy brudny
itd....
Totalny odlot !
A ceny idą w górę, zamiast w dół. Gdzie sens, gdzie logika?
Za chwilkę kupując mieszkanie, będziemy szukać takiego z dodatkowym pokojem, gdzie zrobimy sobie altanę śmietnikowa, gdzie postawimy 20 kubłów na wszelakie odpady. A i tak za ich wywóz, będziemy płacić najwięcej w Europie. Za prąd już płacimy.
A zarobki idą w dół, bo przecież mamy Covid, nie można normalnie płacić, trzeba oszczędzać!
Szlag jasny człowieka trafia ...- 21 1