• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie jednak nowa sygnalizacja na Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
8 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Sygnalizacja ma pomóc pieszym, ale także kierowcom, chcącym włączyć się do ruchu w zatłoczoną praktycznie o każdej porze dnia ul. Chwarznieńską. Sygnalizacja ma pomóc pieszym, ale także kierowcom, chcącym włączyć się do ruchu w zatłoczoną praktycznie o każdej porze dnia ul. Chwarznieńską.

Urzędnicy uznali, że jednak potrzebna jest dodatkowa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Chwarznieńskiej i Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, choć kilka miesięcy temu nad tą pierwszą ulicą zbudowali kładkę, by zlikwidować przejście przy Domu za Falochronem. Teraz przekonują, że ruch będzie odbywał się płynnie, ponieważ zielone światło dla przechodzących będzie włączane "na żądanie".



Czy dodatkowe światła na Chwarznieńskiej są potrzebne?

Dziś na Chwarznieńskiej najważniejsze są samochody, bo nawet po przebudowie leśnego odcinka tej ulicy, nadal pozostaje ona jedną z najbardziej zakorkowanych ulic w mieście. Z tego powodu kilka miesięcy temu zlikwidowano przejście dla pieszych przy Domu za Falochronem, a dla pieszych zbudowano kładkę.

Choć przejście działało wyłącznie na żądanie (zielone zapalało się po naciśnięciu guzika), urzędnicy uznali, że i tak ogranicza ono płynność ruchu na Chwarznieńskiej. Efekt: protesty mieszkańców, którym nie spodobało się to, że zamiast wygodnie przechodzić przez jezdnię, muszą wspinać się na kładkę.

Czytaj także: Blokują Chwarznieńską, ponieważ chcą przejścia dla pieszych

Po kilku miesiącach urzędnicy uznali jednak, że na Chwarznieńskiej musi powstać nowe przejście, tyle że w innym miejscu. Do końca roku sygnalizacja ma powstać na skrzyżowaniu z ul. Hodowlaną zobacz na mapie Gdyni, a więc ok. pół kilometra dalej.

- Prowadziliśmy dość długo analizy w tym względzie. Jednym z wariantów było stworzenie tzw. azylu dla pieszych, jednak okazało się, że takie rozwiązanie będzie zbyt kosztowne. Sprawę komplikuje fakt, że znajdują się tu urządzenia podziemne. Zdecydowaliśmy, że najlepszym wyborem będzie budowa sygnalizacji - wyjaśnia Jacek Oskarbski z działu inżynierii transportu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Światła mają działać podobnie jak te wcześniej zlikwidowane, czyli na przycisk. Jak zapewniają urzędnicy, oczekiwanie nie będzie długie, ale natychmiastowej reakcji sygnalizatora nie należy się spodziewać. Wiele będzie zależało od natężenia ruchu.

Przy okazji skorzystają kierowcy wyjeżdżający z ul. Hodowlanej. Dzięki pętlom indukcyjnym, również w tym przypadku kierowcy jadący przelotówką przez Witomino, będą musieli się zatrzymać, tylko gdy ktoś będzie chciał się włączyć do ruchu.

- Nie będziemy zmieniali w żaden sposób geometrii jezdni. To sygnalizacja tymczasowa, a będzie w pełni funkcjonalna, gdy zakończy się przebudowa trzeciego etapu ul. Chwarznieńskiej. Wtedy też jadący ulicą w górę, otrzymają dodatkowy pas i światło do skrętu w lewo - dodaje Oskarbski.

Przypomnijmy, że według zamierzeń, w najbliższych miesiącach w Gdyni pojawią się trzy kolejne urządzenia z sygnalizacją świetlną. Zaplanowano je na al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni, Chwaszczyńskiej zobacz na mapie Gdyni, Płk. Dąbka zobacz na mapie GdyniWładysława IV zobacz na mapie Gdyni.

Czytaj też: Gdynia szuka projektanta trzeciego etapu Chwarznieńskiej

Mieszkańcy, nie mogąc pogodzić się z likwidacją przejścia dla pieszych przy Domu za Falochronem, organizowali protesty.

Opinie (170) ponad 10 zablokowanych

  • Gdynia - skończyło się oszczędzanie ;) (6)

    Czas na budowanie nowej sygnalizacji.
    Drogowcy tak naprawdę nie wiedzą czego chcą - tam likwidują przejście a tu budują - totalny chaos inżynierski.

    • 118 10

    • Zenadal (3)

      A pieniadze na kładkę wyrzucone w błoto.....

      • 13 4

      • (1)

        Przeczytał jeden z drugim debilem gdzie będzie nowa sygnalizacja? Czy tylko tytuł i z tego wasze popieprzone wnioski??

        • 6 9

        • OkO głuptaku...

          Nie tylko przeczytał gdzie, ale na dodatek przeczytał ze zrozumieniem i wyciągnął właściwe wnioski...

          • 0 0

      • Nie w bloto ino do czyjejs kieszeni

        • 11 2

    • Dobrze wiedza, domysl sie

      • 2 2

    • Przyjdzie czas, że to kierowca będzie musiał wciskać przycisk, by przejechać.

      • 18 4

  • Mohery

    Nie mają co robić dziadki do roboty ruszyc grube tyłki i na spacer na kladke ,fajna bezpieczna z windą.Niby co za daleko do kładki?? Ale do Lidla biegną pierwsi i stoja od 7 w kolejce.Masakra.

    • 0 1

  • Korupcja !!! to jedyne wyjaśnienie !!!

    Pilnie prześwietlić zleceniodawcę czyli U.M Gdynia i wykonawcę prac drogowych w Gdyni ,bo coś tu nie gra ,chyba nawet ślepy to widzi!!!

    • 0 0

  • Urzędnicy to debile !!!!

    W tym kraju Bareja może kręcić filmy o absurdach urzędników bez końca !!! jeden absurd goni następny!!! tylko nie wiadomo czy śmiać się czy płakać ? ale na pewno w ciągu następnego roku korki na Chwarznięńskiej zwiększą się o kolejne 0,5 kilometra ,bo na Wiczlinie będą oddawane do zamieszkania kolejne bloki, a przepustowość drogi spadnie po zamontowaniu świateł, dodatkowo projekt który urzędnicy przedstawili odnośnie przebudowy tej drogi już 10 lat temu miał by za małą przepustowość!!! ale wybudują zapłacą publicznymi pieniędzmi i będą się drapać po głowach ,czemu dalej są korki ??? Banda debili !!!!

    • 0 0

  • a kiedy nowe schrony ?

    W piwnicach mamy się przed bombami chować ?

    • 0 0

  • Szczurek i Stępa ... (1)

    zachowują się jak gangsterzy ! - robią co chcą marnotrawią i trwonią nasze pieniądze bez opamiętania !!! - z tą kładką to nie pierwszy przypadek , pamiętam wybrukowany w Chyloni pas kocimi łbami na skrzyżowaniu Północna -Chylońska który na wniosek a wręcz żądanie mieszkańców zmieniono na asfalt ! za czyją kasę , kto za to zapłacił i kto poniósł konsekwencje? . Takich bubli i takiej samowolki uprawianej m. innymi przez tow.Stępe i innych urzędasów można by przytaczać bez liku ! Co do jasnej cholery robi gdyńska opozycja? , po zatem -czy nie ma w Gdyni organów kontrolujących i nadzorujących poczynania i samowolki władz? , co robi gdyńska prokuratura ???

    • 8 1

    • Nie zapominajmy przy tej okazji o gigawtopie szczurasow tzn.szczurodromie w Kosakowie, zdublowanej estakadzie niby dla rowerów jakiej żaden rowerzysta nie chciał...

      • 2 0

  • No i ok, ale niech w Gdyni nie powielają błędu wielu innych miejsc. (8)

    Zamontujcie przycisk dla pieszych + fotokomórkę z dwóch stron ulicy, która wykryje pieszego. Pieszy podchodzi, dotyka przycisk i czeka na zielone... W międzyczasie jest mniej aut, pieszy postanawia przebiec przez jezdnie na czerwonym... robi to :D a po chwili czerwone maja kierowcy... Paczą... ch@lera czemu to się zapaliło... przecież nikogo nie ma.

    Algorytm prosty, przycisk - od tego momentu fotokomórka sprawdza jezdnię czy na czerwonym przeszedł pieszy, jeśli tak = anuluje cykl i auta mają zielone.

    • 56 14

    • wystarczy, żeby zielone zapalało się od razu (1)

      a nie po 2 minutach - wtedy nikt nie będzie przebiegał

      • 17 2

      • do tego warto uspokoić ruch

        żeby kierowcy nie tłumaczyli się, że im się czerwone światło zapaliło znienacka.

        • 0 0

    • inwestor (2)

      Do tego funkcja wykrywania twarzy, przy przejsciu na czerwonym robi zdjecie, wysyla na pobliski komisariat i pieszy dostaje mandat - inwestycja zwroci sie bardzo szybko :)

      • 8 1

      • nie martw się jak tristar zadziała to dostaniesz pozdrowienia z facjatą i numerami rejestracyjnymi (1)

        • 1 6

        • O tym wlasnie mowie, tylko w wersji dla pieszych :)
          w koncu niby wszyscy jestesmy rowni :)

          • 4 0

    • czeka na przejście 10 osób. Jeden przebiegnie na czerwonym a reszta czeka dalej bo zielone zostało anulowane. Może od razu nakazać pieszym aby przechodzili na światłach przy witawie.

      • 4 1

    • Zawsze można zrobić przyciski dla kierowców.

      • 20 4

    • gorzej jak nie przejdzie i pójdzie dalej tą samą stroną

      wtedy fotokomórka będzie na niego czekała aż wróci :P

      • 12 1

  • Dobre rozwiązanie. (8)

    No i dobrze, rano nie ma jak włączyć się do ruchu, ponieważ nikt nie chce wpuścić i trzeba na siłę się wciskać, pomimo, że kierowcy jadący zza obwodnicy stoją i tak kilka metrów dalej. Gdyby kultura była wyższa i chęć zaoszczędzenia teoretycznie kilku sekund niższa to by nie trzeba było żadnych świateł.

    • 64 12

    • Polscy (2)

      kierowcy pod względem kultury jazdy są daleko za murzynami i długo jeszcze będą tak to nacja !!!!!

      • 5 2

      • problemem nie są polscy kierowcy

        problemem są "eksperci" bezpieczeństwa ruchu drogowego i inżynierii drogowej nie uwzględniający interesów niezmotoryzowanych w mieście.

        • 1 0

      • dokąłdnie tak, podobnie jeżdżą pakistańczycy i inne turbany

        bo oni tez nie mają kultury ani zasad w swoich niedorozwiniętych, zacofanych państewkach

        • 1 0

    • (1)

      Nauczanie kultury trwa wiele lat. A ludzie zyja tu i teraz i nie ma co ich skazywac na niewygode.

      • 9 4

      • sami się skazują na niewygodę korzystając z samochodu nadmiernie

        • 0 0

    • (1)

      Ja zawsze wpuszczam. To wtedy ciecie z tylu trabia jak najeci ze przeciez do swiatel dojedziemy o te pare sekund pozniej (dodam - do najczesciej i tak czerwonego). Nigdy nigdzie nie wpuszczam zas cwaniakow objezdzajacych wysepkami, parkingami sklepowymi itp by sie wbic pod samym sygnalizatorem udajac "wlaczajacych sie do ruchu".

      • 14 0

      • hym

        tez bardzo często wpuszczam inne samochody, i jeszcze nigdy nikt na mnie nie zatrąbił. Coś mi się wydaję, że fantazję masz za dużą ;)

        • 0 4

    • To nie tak

      Włączysz się do ruchu na światłach jak pieszy naciśnie przycisk...

      A co do krzyżówki i włączania się do ruchu to się absolutnie zgadzam, unikam jej jak mogę.

      • 5 2

  • To jest miasto. (3)

    Tu chodzą piesi i przejścia muszą być, a kierowcy sami tworzą korek.

    • 47 56

    • kierowcy sami tworzą korki

      zwłaszcza jeśli decydują się na dojazd na odległość mniejszą niż 5 kilometrów - takich przejazdów na krótkie odległości w mieście jest prawie 50% - stąd sens promowania alternatywnych sposobów poruszania się po mieście. Śmieszą mnie minusujący te proste prawdy.

      • 0 1

    • To jest wiocha a nie miasto !!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 1 5

    • dokładnie, w mieście muszą być zachowane równe prawa, kierowca w aucie przecież nie jedzie kładką !!

      racja, jeszcze nie widziałem korku z samych pieszych, no chyba przed otwarciem dyskontu z rana ;)

      • 13 4

  • Budujmy ronda zamiast skrzyżowań

    To rozwiązałoby większość problemów komunikacyjnych w naszym mieście.

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane