- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (250 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (63 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
We Wrzeszczu będzie skwer Bohaterskiego Mariupola
Wadym Bojczenko, mer Mariupola, wystąpił na czwartkowej sesji Rady Miasta Gdańska. Zaproponował, by Gdańsk upamiętnił Mariupol, nadając ulicy nazwę tego miasta. Radni wskazali na skwer w pobliżu Konsulatu Federacji Rosyjskiej we Wrzeszczu. Miałby on nosić nazwę "skwer Bohaterskiego Mariupola ".
Aktualizacja, godz. 19:55
Jak poinformowała nas radna Beata Dunajewska, udało się znaleźć kompromis.
- PiS też podpisał wniosek. Skwer przy ul. Matki Polki i Partyzantów nazwiemy skwerem Bohaterskiego Mariupola. To miejsce symboliczne, bo blisko konsulatu Federacji Rosyjskiej - informuje radna.
Jest już gotowy wniosek radnych w tej sprawie.
- Prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski postanowił nadać status miast-bohaterów m.in. miastu Mariupol. Miasta-bohaterowie to Charków, Czernihów, Mariupol, Chersoń i Hostomel, jak wskazał prezydent Ukrainy. Zważywszy na tłumaczenie takiego statusu na język polski najtrafniejszą wydaje się być nazwa: "Skwer Bohaterskiego Mariupola". - czytamy w uzasadnieniu wniosku.
Aktualizacja, godz. 12:55
Wszystko wskazuje na to, że radni wszystkich trzech Klubów nie dojdą do porozumienia ws. wspólnego projektu. PiS ma więc już gotowy swój. Radni opozycji proponują, by rondo im. Bohaterów Mariupola powstało u zbiegu ul. Czerskiej, Niepołomickiej i Starogardzkiej lub u zbiegu ul. Myśliwska, Jasieńska, Andersa.
Wiceprezydent Piotr Borawski zaapelował do radnych, by sprawa nie była przedmiotem wyścigu między nimi. Zadeklarował, że miasto samo wskaże listę dostępnych miejsc i przedstawi ją radnym, by wspólnie wybrali jedno z nich.
Aktualizacja, godz. 11:55
Jak poinformował właśnie Klub Wszystko dla Gdańska, w reakcji na słowa mera Mariupola, radni złożą w piątek, 1 kwietnia, do władz miasta wniosek o nazwanie ulicy, skweru lub ronda w Gdańsku im. Bohaterów z Mariupola.
- Będę również rozmawiała z klubem KO i PiS, żeby wspólnie podpisać ten wniosek. Wspólnie konsultujemy lokalizację tej ulicy - mówi Beata Dunajewska, szefowa Klubu WdG.
- 16 marca w godzinach popołudniowych Rosja uderzyła w gmach teatru, który służył jako schronisko dla mieszkańców. W momencie ataku było tam 900 osób, głównie matki z dziećmi i starsze osoby. Okupant zignorował stojący tam wielki napis "dzieci". W tym tragicznym dniu zginęło ok. 300 osób. 20 marca Rosja zbombardowała szkołę sztuk pięknych, w której było 400 osób. Toczą się zaciekłe walki. Jeszcze całkiem niedawno Mariupol był kwitnącym, pokojowym miastem, ale nasz wróg zdecydował inaczej. Przeżywamy najbardziej tragiczny okres w swojej współczesnej historii - mówił do gdańskich radnych mer Bojczenko.
Obecnie większość infrastruktury Mariupola jest doszczętnie zniszczona. Bojczenko powiedział, że bardzo ważna jest dla nich pomoc humanitarna z Polski. Dziękował za przyjęcie ponad 2,5 mln uchodźców.
W Gdańsku będzie ulica upamiętniająca Mariupol?
Pod koniec swojego wystąpienia mer zwrócił się do władz Gdańska.
- Bardzo ważnym gestem wsparcia dla nas stałoby się np. nadanie jednej z ulic miasta Gdańska imienia miasta Mariupola, bohaterów miasta Mariupola, miasta, które ucierpiało najwięcej i nadal niezłomnie walczy. Takie wsparcie byłoby symbolem tego, że Mariupol jest w sercu gdańszczan - powiedział. - Jestem pewien, że po zakończeniu wojny, po naszym zwycięstwie odbudujemy Mariupol i w tym nowym odbudowanym Mariupolu też będzie ulica honorująca nasze miasto partnerskie - ulica miasta Gdańsk - zadeklarował.
Czytaj też:
Fachowcy z Gdańska chcą pomóc w odbudowie Ukrainy
Odpowiedziała mu prezydent Aleksandra Dulkiewicz.
- Już dziś chcę zadeklarować, że będziemy szukali godnego miejsca, żeby upamiętnić bohaterskie miasto Mariupol - powiedziała na sesji.
Cezary Śpiewak-Dowbór, szef Klubu KO, zaproponował, by zorganizować spotkanie robocze w tej sprawie.
- Jestem w pełni przekonany, że ulica bohaterów Mariupola powinna jak najszybciej znaleźć w Gdańsku swoje miejsce. To będzie bardzo ważny gest wsparcia. Zorganizujmy spotkanie robocze, by jak najszybciej znaleźć godne miejsce i przyjąć uchwałę w tej sprawie - mówił na sesji.
Opinie wybrane
-
2022-03-31 11:24
ul Obrocow Mariupola (135)
Najlepiej, zeby zmienic na ta nazwe ulice na ktorej znajduje sie konsulat rosyjski w Gdansku. Beda musiei zmienic wszystkie pieczatki i dokumenty. Da im cos do mylenia na troche.
- 327 127
-
2022-04-01 21:16
Proszę zostawić króla Batorego w spokoju
Jest wiele miejsc by godnie upamiętnić obrońców Mariupola, niekoniecznie kosztem naszych wybitnych postaci historycznych.
- 0 0
-
2022-04-01 15:03
Czyli azow ss brygade?
- 0 3
-
2022-03-31 22:14
To zły pomysł, będą musieli to zmienią ale odczep się od Stefana Batorego, bo nawet nie wiesz kto to był ukraiński trollu!!!
- 4 1
-
2022-03-31 21:28
Dobry pomysł. Dałoby to do myślenia putlerowskim faszystom.
- 2 4
-
2022-03-31 19:53
(1)
świetny pomysł :-)
by zmusić Rusków do używania tej nazwy
jestem za- 4 8
-
2022-04-01 00:14
Jestes za? To nie jest glosowanie pod blokiem czy sie na browara zrzucic!
- 4 2
-
2022-03-31 19:24
a na niej powinien sie znalezc pomnik Bandery, Prawego Sektora lub Pulku Azow.
zreszta po co owijac w bawelne. od razu postawic SS mana.
- 8 1
-
2022-03-31 17:04
Lepsza Obrońców Mariupola (2)
Niż jedna z tych:
Kaczyńskiego
Plazynskiego
Adamowicza- 2 11
-
2022-04-01 09:31
Nie, nie lepsza, pies tancowal z nazistowskimi obroncami Mariupola, dostali, na co zasluzyli.
- 1 2
-
2022-03-31 22:34
Kaczyńskiego i płażyńskiego - TAK, Od Adamowicza się odwal podły słoju.
- 3 6
-
2022-03-31 16:02
Najlepiej zmienić na Stepana Bandery. (3)
- 6 6
-
2022-03-31 22:33
Nie żartuj, jest coraz więcej takich, którzy by chcieli zamienić Stefana Batorego na stiepana bandery. To straszne!!!
- 4 1
-
2022-03-31 18:17
(1)
W Moskwie po jej zdobyciu - może :D A poważnie, to zajmijcie się kultem Stalina w waszej Raszce. To był zbrodniarz który mordował Polaków (Katyń, Akcja Polska 1938), Ukraińców (Hołodomor), Rosjan (masowe "czystki" czyli po prostu morderstwa polityczne). Wasz zwyrodniały przywódca Putin wprowadza jego kult na każdym kroku, razem z kultem szmaty georgijewskiej.
- 4 5
-
2022-04-01 00:12
Wez cos na nerwy. Jad az z ciebie bucha. Jeszcze ci cos peknie :)
- 3 4
-
2022-03-31 15:35
Nie sądze,zeby ten konsulat jeszcze tam dlugo byl ha ha.
- 4 4
-
2022-03-31 13:30
słusznie, (1)
ale konsulaty i ambasadę ruską i tak bym wywaliła- toć to gniazda .... jak nazwać tych zakłamanych bandziorów/szpionów...
- 8 8
-
2022-03-31 14:06
Na szczęście nie ty o tym decydujesz.
- 7 4
-
2022-03-31 13:22
tak d.....u i kilkuset, albo ponad 1000 mieszkańców ul. Batorego. Rozumiem że mieszkańcom ty zapłacisz za wymiany dokumentów? użyj mózgu czasami.
- 14 3
-
2022-03-31 13:10
Jestem za. Ulica Obrońców Mariupola w Gdańsku (14)
Nie zapomnimy bohaterów Ukrainy i nie zapomnimy zbrodni rosyjskich żołdaków: gwałtów na kobietach i nieletnich, zabijania dzieci, rozstrzeliwania ludzi. Zdegenerowana armia rosyjska zhańbiła Rosję i Rosjan!
- 14 27
-
2022-04-01 09:29
A ja mam to w d.
- 0 0
-
2022-03-31 13:53
(12)
nie rozpędzaj się aż tak - najpierw trzeba mieć dowody potem można ferować wynik. na obecną chwilę mamy papkę informacyjną w polskich i amerykańskich mediach co może nie mieć odzwierciedlenia w rzeczywistości - pokazują zdjęcie zniszczonego budynku w Donbasie a piszą o zniszczeniach w Kijowie.
- 18 11
-
2022-03-31 15:41
(1)
Są świadkowie!
- 1 2
-
2022-03-31 16:31
Tak moze byc, bo przemoc seksualna towarzyszy wojnom od zawsze niestety, ale moze tez tak nie byc - jestesmy swiadkami wojny informacyjnej. Wyspa wezy, as przestworzy, zagrozone elektrownie, otrucie Abramowicza...wszystko to okazywalo sie byc bujda.
- 8 3
-
2022-03-31 14:05
(9)
Przypominam, że Departament Obrony USA, w przeciwieństwie do różnych nawiedzonych polskich rusofobów, uważa że nie da się stwierdzić, czy cywilne zniszczenia są celowe czy też jest to efekt chybień.
- 13 10
-
2022-03-31 21:18
(2)
szczególnie że na filmach pokazywanych we wszystkich mediach widać że żołnierze ukraińscy ostrzeliwują się z cywilnych budynków
- 3 2
-
2022-03-31 22:30
A z jakich mają się ostrzeliwać, ruski trollu? Z ruskich koszar??? (1)
- 1 3
-
2022-04-01 00:10
Jak sie ostrzeliwujecie z budynkow cywilnych, to i nic dziwnego, ze Rosjanie wam z nich robia miazge. Dzieci wypusciliscie?
- 3 2
-
2022-03-31 16:18
A po co jakiekolwiek zniszczenia i tym bardziej cywilne w wyniku uchybień?
Był pokój i Putek go zniszczył- 4 6
-
2022-03-31 16:16
(4)
W sensie Ławrow tak każe uważać?
- 4 8
-
2022-03-31 18:15
(3)
RoSSja to kraj niewolników Putlera, więc co im każą, w to wierzą
- 4 2
-
2022-04-01 00:09
(2)
Uwazaj, co piszesz z taka pogarda kmiocie. Skoro Rosjanie sa niewolnikami Putina, twoi starzy byli niewolnikami Jaruzelskiego, a dziadkowie sługami Gomułki.
- 1 3
-
2022-04-01 00:13
nie jest wstyd być niewolnikiem, wstyd jest nie walczyć o wolność. Całe narody były niewolnikami i walczyły o wolność.
- 4 1
-
2022-04-01 00:12
owszem, byli - ale walczyli przeciw komunie, Dziadek był nawet "Wyklętym" z WiN-u, rodzice - opozycjonistami w 1970x i 1980x. Były rewizje, przesłuchania, aresztowania. W wieku 6 lat piosenkami mojego dzieciństwa były "Obława" i "Mury". Pod koniec podstawówki rozrzucałem ulotki i wypisywałem hasła antykomunistyczne.
Czas na Rosjan, aby sięowszem, byli - ale walczyli przeciw komunie, Dziadek był nawet "Wyklętym" z WiN-u, rodzice - opozycjonistami w 1970x i 1980x. Były rewizje, przesłuchania, aresztowania. W wieku 6 lat piosenkami mojego dzieciństwa były "Obława" i "Mury". Pod koniec podstawówki rozrzucałem ulotki i wypisywałem hasła antykomunistyczne.
Czas na Rosjan, aby się zbuntowali przeciw Putlerowi. Początki już były, trzeba zradykalizować metody i zacząć tłuc policjantów, OMON-owców itd. Może jak Rosjanie z Legionu "Wolna Rosja", którzy przeszli na stronę Ukrainy wrócą, to ich nauczą, jak się walczy.
Ja trzymam kciuki za normalnych Rosjan - nie putinowskich raszystów, tylko porządnych ludzi. Takich będę uważał za braci, putinowców - wyłącznie za wrogów.- 4 4
-
2022-03-31 13:02
Popieram. Konsulat RoSSji jest na Batorego, ale można zmienić fragment tej ulicy na Obrońców Mariupola, Bohaterów Ukrainy, Niebiańskiej Sotni Euromajdanu czy Ukraińskich Ofiar Rosyjskich Zbrodni. Niech roSSyjskiej swo.łoczy idzie w pięty, gdy będą musieli adresować przesyłki używając nowego adresu. Jak posłużą się starym - przesyłka nie dojdzie, zaginie w drodze i tyle (a tak naprawdę przejmie ją ABW, przeczyta i podzieli się informacjami z wywiadem Ukrainy)
- 8 11
-
2022-03-31 12:53
Ofiarom Wołynia (10)
nazwać ulicę przy ambasadzie ukrainy - też dobry pomysł ! Da im coś do myślenia
- 36 10
-
2022-03-31 16:59
(1)
heh a może sobie przypomnijmy historię żołędzi wyklętych xd połowa z nich miała coś na sumieniu nisettgy. Zamiast wypominać historię warto się zjednoczyć i wykopać Rosjan do domu ;)
- 1 5
-
2022-04-01 00:05
W moim domu Rosjan nie ma.
- 2 1
-
2022-03-31 14:00
najpierw sprawdź czy obecni mieszkańcy Ukrainy są potomkami morderców (1)
- 7 25
-
2022-03-31 16:24
Oczywiscie, ze sa. Czcza Bandere non stop. W tym roku we Lwowie jest rok Bandery. Rok wczesniej w calej Ukrainie.
- 16 4
-
2022-03-31 14:03
ulica Batorego to całkiem dobra nazwa. Są nowe osiedla i nowe ulice do nazwania (5)
nazywanie jakiegoś maleńkiego ronda nazwą związaną z Mariupolem to porażka
- 1 7
-
2022-03-31 15:27
(4)
Grunwaldzką najlepiej. Taką mam koncepcję.
- 7 3
-
2022-03-31 16:26
(3)
Popieram. Na terenie Sopotu niech przechodzi w Podoliaka, konczac sie w Gdyni Al. Zwyciestwa Glupoty Polskiej.
- 4 4
-
2022-03-31 17:10
(2)
Raczej głupoty russkiej, Dymitrze.
- 3 4
-
2022-03-31 18:10
(1)
ruSSkie trolle założyły tu swoją farmę przy pełnej akceptacji zarządu portalu.
- 2 5
-
2022-03-31 18:38
:D:D:D
Co to zarzad portalu u was na Ukrainie?:))))
- 4 1
-
2022-03-31 12:19
a może ulica Orląt Lwowskich? albo Polskich Obrońców Lwowa? (11)
- 35 4
-
2022-03-31 22:25
Chyba nie ulica, a skwer. Od ul. Batorego odwal się.
- 1 1
-
2022-03-31 17:02
(2)
heh a może sobie przypomnijmy historię żołędzi wyklętych xd połowa z nich miała coś na sumieniu niestety. Zamiast wypominać historię warto się zjednoczyć i wykopać Rosjan do domu. Ukraińcy od bardzo dawna widzą w Polakach przyjaciół. Bardzo mało z nich chwali banderę. Mam kilku przyjaciół z Ukrainy i żaden z nich nie popiera Bandery ani zbrodni w Wołyniu. Polacy też mają dużo na sumieniu a jak zawsze uważają się za najszlachetniejszy naród na świecie -.-
- 3 15
-
2022-03-31 21:15
naprawdę pewnie szczególnie w 2022 roku kiedy to obecny prezydent ukrainy wraz z całym parlamentem uhonorowali 3 twórców rzezi Polaków a także kiedy stwierdzili że w 43r nie doszło do ludobójstwa
- 7 2
-
2022-03-31 18:36
W łeb sie walnij!
Rok Bandery na calej Ukrainie w 21, obecnie we Lwowie!
- 9 3
-
2022-03-31 13:03
Generała Świerczewskiego (6)
+ pomniki generała - ich liczba powinna odpowiadać liczbie pomników bandery
- 9 7
-
2022-03-31 13:04
(5)
a ile pomników ofiar bandyckiej RoSSji? Polskich Powstańców ze wszystkich powstań przeciw temu bandyckiemu państwo? Banderyzm to kilkuletni okrutny epizod, roSSyjskie zbrodnie to 123 lata niewoli + Ribbentrop Mołotow + zależy od zsrr prl
- 13 14
-
2022-03-31 13:31
Tylko osoba niezrównoważona emocjonalnie tak zapisuje słowo Rosja.
- 4 8
-
2022-03-31 13:08
Pomniki powstańców (3)
Czyli pomniki głupoty? Także, to zaborcy, w tym Rosja, znieśli u nas pańszczyznę, ku niezadowoleniu polskich panów
- 8 12
-
2022-03-31 17:08
(1)
Napisał nasz ulubiony misiowy rozumek:)
- 2 3
-
2022-03-31 18:35
Towarzyszu Stepan, w Polsce mowimy o sobie w liczbie poj.
- 3 2
-
2022-03-31 13:32
3 osoby nie znają historii własnego kraju. Smuteczek.
- 7 0
-
2022-03-31 12:12
Batory jest OK
Obecność Rosjan w budynku za który nie płacą już nie. Zamiast zmieniać nazwę ulicy eksmitować okupantów. To chyba nie matki z dziećmi, a dobrze prosperujący ludzie, jakoś se poradzą. :)
- 19 6
-
2022-03-31 11:51
mieszkancy tez...czyli bedziemy dzialali przeciwko wlasnym obywatelom, tylko dlatego ze rozkazy z USA musza byc wypelniane? (13)
- 26 19
-
2022-03-31 19:16
no przecież działają - pytanie na dziś - czy i nas w razie ofensywy, Dulkiewicz zamknie w mieście? (6)
zrobi zakładnikami i wystawi między ludzi ONR z bronią, byśmy się bronili do ostatniego gdańszczanina i do ostatniej cegły na Mariackim? Tak robiło w Danzigu i Breslau SS.
- 6 4
-
2022-03-31 19:52
(1)
a co, wasz faszystowski śmieć Putin kombinuje napaść na Polskę? Nie licz na to, Iwan, bo to będzie wojna RoSSji z NATO, więc i twoja Moskwa, Petersburg czy Kozied00py Górne też ucierpią. Wasz tchórzliwy zbrodniarz Putin wie o tym i się nie odważy, bo wtedy będzie pełny kontratak NATO na RoSSję.
- 3 7
-
2022-03-31 22:32
Putin nie ma tu zadnego interesu. Wezmie co swoje na Ukrainie i tyle.
- 4 2
-
2022-03-31 19:37
(3)
SS to teraz w roSSji Putler chciał utworzyć, ale na to jesteście za ciency. RuSScy to ciency zawodnicy, dobrzy tylko do gwałcenia, grabieży i mordowania cywilów. Do walki się wasza hołota nie nadaje, jak orkowie z Mordoru. Uciekają, gdy się nadarzy okazja.
- 4 6
-
2022-03-31 22:31
Ukraincy w SS pacyfikowali Warszawe. Masz syndrom sztokholmski.
- 5 3
-
2022-03-31 21:11
(1)
w ss to ukraińcy służyli tworząc najbardziej oddane oddziały
- 9 1
-
2022-03-31 22:23
I litwini
- 4 1
-
2022-03-31 17:07
(1)
Tak toczna, tow. starszyna. Wszak waszych rozkazów już nie wykonujemy:)
- 3 6
-
2022-03-31 18:33
Mykola!
Posz po polsku, nie jestes u siebie!!!
- 5 3
-
2022-03-31 12:49
(3)
przelew 100 rubli
- 17 15
-
2022-03-31 22:30
(2)
Ile to hrywien?
- 4 1
-
2022-04-01 11:16
Ile to hrywien?
7
- 0 0
-
2022-04-01 09:26
Ze trzy taczki.
- 4 0
-
2022-03-31 11:35
Obrońcy Kijowa to na pewno nie Azovcy. I na pewno nie Kijów (62)
zrobienie z miasta Festung Mariupol, wzięcie do niewoli 400 tysięcy mieszkańców to gruba zbrodnia przeciw ludzkości. Ale wiadomo że neonaziści z batalionu i rząd z Kijowa nie liczą się z ludźmi w żaden sposób. Jeszcze niedawno Kijów uśmiercał żołnierzy z Wyspy Węży. Niestety dla Kijowa, przeżyli, ale kłamliwa narracja o "bohaterstwie" (tak, czasem bohaterstwem jest nie dać się zabić na chwałę rządzących) poszła w świat.
- 37 97
-
2022-04-01 12:07
Płacą wam w cukru czy jeszcze w rublach? (1)
- 0 0
-
2022-04-01 15:12
Wam w snopkach siana
- 0 0
-
2022-03-31 23:55
(1)
halo czy na tym portalu jest jeszcze moderacja? Czy mogłaby jednak usuwać takie oczywiste ruskie onucowe wypociny?
- 4 7
-
2022-04-01 10:38
Kwilisz jak Bąkiewicz otoczony kobietami :)
- 0 0
-
2022-03-31 19:37
kacapskie trolle nawet tutaj? (7)
ohoho, nawet tutaj się zleciały kacapskie śmierdzące trolle :) Pozdrówcie putina, wy rosyjskie łajzy :)
MMM, ile rubli dostajesz za te wpisy?- 9 8
-
2022-03-31 19:43
(6)
no jest tu tego ścyerwa co niemiara, trzeba zrobić z nimi porządek. Witam kolegę :)
Slava Ukraini! Geroyam Slava!- 4 9
-
2022-04-01 15:10
Won chocholy na ukrainskie pola
- 0 3
-
2022-04-01 09:25
Jak myslisz?
Nazisci z b. Azov w Mariupolu wznosza ten okrzyk przed smiercia czy moze jednak tylko sr*ja w gacie zanim zdaza upasc na ziemie?
- 2 1
-
2022-03-31 22:29
(2)
Nazistowski gnój...
- 2 1
-
2022-03-31 23:52
(1)
Putin? Owszem, zgadzam się - śmieć i naZistowski gnój
- 2 3
-
2022-04-01 07:15
Nie. Ty. Z tymi swoimi banderowski zawolaniami przy ktorych mordowano Polakow.
- 3 3
-
2022-03-31 21:10
skoro sława to sp...j na tą swoją ukrainę
- 8 3
-
2022-03-31 17:00
Wania, piszesz o russkich nazistach atakujących to miasto?
- 4 5
-
2022-03-31 13:31
trollujesz
czy cię strolowali?
- 2 2
-
2022-03-31 13:07
stos (1)
miliony kobiet spalonych na stosie przez chrześcijan
- 4 16
-
2022-03-31 17:06
Od kiedy?
To russkije sołdaty palą na stosie Ukrainki?
- 5 4
-
2022-03-31 12:32
(14)
Himalaje obłudy. Napaść na kogoś i mieć do niego, że się broni. Toż to jakbym słuchał Ławrowa czy tego Pieksa czy Pieskowa
- 43 17
-
2022-03-31 14:58
(8)
Bo to Ławrow pisze te teksy do wklejania wiec nic dziwnego
- 13 4
-
2022-03-31 16:21
(5)
Szkoda, ze wladasz wylacznie polszczyzna. Polecam poniedzialkowy tekst Teda Galena Carpentera w The Guardian.
- 3 5
-
2022-04-01 10:55
Nastały takie czasy, że gdy chcemy się czegoś dowiedzieć zbliżonego do prawdy, to musimy czytać obce media. Nasze to jedynie pseudoinformacyja papka robiona na zlecenie tej czy innej zachodniej agancji PRowskiej.
- 1 2
-
2022-03-31 17:05
(3)
Na jaki temat? Podaj link, europejczyku w każdym calu.
- 7 2
-
2022-03-31 22:27
(1)
Na temat zrodel konfliktu, durniu. Tekst jest swietny, napisany przez Amerykanskiego naukowca, brutalnie trzezwy, o d**ilizmie amerykanskiej polityki pchania NATO Rosji pod nos.
- 4 3
-
2022-04-01 10:45
W jednym zdaniu napisac ten sam przymiotnik raz wielka litera, a raz mala litera. Ktoras forma musi byc poprawna! :)
- 0 0
-
2022-03-31 18:32
Inwalida umyslowy?
Podalam date, autora i tytul :D
- 2 5
-
2022-03-31 15:31
(1)
Wam pisze Podoliak, to zawodowiec.
- 5 5
-
2022-03-31 16:14
Lol czyli się przyznają ze im pisze ktoś i myślą ze my też nie umiemy myśleć i wklejamy.
A tu zonk my myślimy- 2 1
-
2022-03-31 12:56
(4)
Na niewinnych czyżby napadnięto? A może by tak uczciwie prześledzić 2 ostatnie dekady na tych terenach?
- 16 40
-
2022-03-31 17:04
(2)
Tow. Wassyl, nie nada tak bredzić na polskim portalu. Nie uchodzi.
- 6 7
-
2022-03-31 18:31
Pisz Mykola po polsku, to jeszcze ciagle jest Polska nie Banderlandia.
- 6 2
-
2022-03-31 17:09
No to juz jest przesada. A niby gdzie indziej bredzic, jesli nei na polskojezycznym portalu?
Nigdzie indziej na swiecie takiego stezenia oblakancow nie ma.
- 8 0
-
2022-03-31 13:30
nie chce mi się, wystarczy, że oglądam tvn - tam jest cała prawda, całą dobę
- 14 7
-
2022-03-31 11:50
(30)
Naucz się najpierw poprawnie pisać po polsku. Jak tam smakuje sucha trawa?
- 57 31
-
2022-04-01 15:13
Azow ss brygade
- 0 3
-
2022-03-31 12:22
(25)
zaraz zamilkniesz jak dowiesz się prawdy o Mariupolu albo inaczej, popytaj Ukraińców którzy trafili do nas to ci powiedzą co tam się dzieje - kto z czyich rąk ginie! no a przy okazji, sam za chwileczkę będziesz zajadał się trawą
- 23 40
-
2022-03-31 16:47
Juz cywile tam nie gina, pomioty bronia sie jeszcze na terenie Azovstali, ale ich koniec jest juz dawno przesadzony. (1)
- 7 3
-
2022-04-02 19:41
Dawno, bo już
miesiąc temu mieli ulec wielkiej armii rosyjskiej czy innym kadyrowcom
- 0 0
-
2022-03-31 13:16
Wania nie strasz nie strasz bo sie... (22)
Nie fikaj Wania bo wejdziemy do was a po drodze zahaczymy o Bialorus...Ciezko sie walczy na trzy fronty..
- 26 17
-
2022-03-31 16:07
Wania nie strasz nie strasz (3)
Wania się zeźlił bo nie zdążył nic zaiwanić?
- 9 5
-
2022-03-31 18:15
(2)
dokładnie - zaIwanić. Od Iwana.
- 2 5
-
2022-03-31 18:29
(1)
Pulk Azow jest w silach zbrojnych Rosji?
- 1 1
-
2022-04-02 19:40
Azowcy to nie cała Ukraina
Nie byłoby tych azowców gdyby nie Krym i nie separatyści rosyjscy. Azowcy to tylko reakcja na rosyjska agresje
- 0 0
-
2022-03-31 13:40
no i super (7)
cała Białiruś i Czeczenia też powinne się teraz (!) zbuntować. A my powinniśmy zaopiekować się tymi biednymi kobietami otoczonymi gromadkami małych dzieci (widziałam w ostatnią niedzielę w Gdańsku i w skm do Gdyni). I pogonić te trolle i takie różne pasożytnicze bezczelne putlerówki, które nadal włóczą się po wernisażach (np.25.03 w Klubie Marynarki Wojennej "Riwiera" w Gdyni) i nadal robią swoją gadzią robotę
- 16 6
-
2022-03-31 23:33
Opiekuj sie kim chcesz, tylko nas do swoich ukrainskich wojen nie mieszaj!
- 5 3
-
2022-03-31 19:11
jest odwotnie - Osetia Południowa przyłącza się właśnie do Rosji (4)
Czeczeńcy (głownie) walczą z SS Azowcami na Ukrainie. Bataliony ochotnicze z Białorusi rozbijane i tam nie będzie jeńców, walczą poza konwencjami. Poczytajcie sobie o oddziałach ochotników z Reddita. Byłby ubaw, bo sami się załatwili, ale to nie jest śmieszne, bo nie żyją, a po drugie, dlatego nie żyją że uwierzyli w ogłupiającą propagandę że Rosja przegrywa, słaba itd, a wycieczka z bronią na Ukrainę to właściwie formalność. No nie. RIP.
- 8 9
-
2022-03-31 19:34
(3)
akurat "bohaterowie" z tzw. Osetii Południowej uciekli właśnie z Ukrainy, zostawiając broń, amunicję i sprzęt w rękach Ukraińców. Cała reszta twoich ruSSkich bredni w ogóle nie nadaje się do komentowania. Wszyscy wiedzieli, że będą ostre walki i walczą, bo mają honor. roSSyjscy żołdacy nie mają honoru, to po prostu orkowie. Jak żyli, tak i zdechli haniebną śmiercią agresorów wojennych i następni też zdechną.
- 8 12
-
2022-04-01 09:21
Pruje sie ta wasza lze narracja szybciej niz stare gacie. (1)
Nie ma dnia, zeby glowny sciek nie dementowal jakichs swoich lgarstw. Dzisiaj przykladowo padly juz wszystkie proby sugerowania, ze Rosjanie sa przeciwko wojnie i przeciwko Putinowi, a zamach na rogatego cara jest kwestia juz nawet nie dni, a godzin. No nie jest tak, a dzisiaj trzeba juz bylo to przyznac - Rosjanie popieraja Putina, a paniczne
Nie ma dnia, zeby glowny sciek nie dementowal jakichs swoich lgarstw. Dzisiaj przykladowo padly juz wszystkie proby sugerowania, ze Rosjanie sa przeciwko wojnie i przeciwko Putinowi, a zamach na rogatego cara jest kwestia juz nawet nie dni, a godzin. No nie jest tak, a dzisiaj trzeba juz bylo to przyznac - Rosjanie popieraja Putina, a paniczne reakcje tzw. zachodu tylko to poparcie umocnily. Tak samo wielkie zwyciestwo w postaci przegnania Rosjan spod Kijowa i Chersonia. No dzisiaj jednak nie jest to juz zwyciestwo, a jedynie sprytny wybieg Rosji, ktora na jednym ogniu upiekla dwie pieczenie - zdobyla przychylnosc dajac oddech mieszkancom tych miast, jednoczesnie uzyskujac lepsza pozycje do ostatecznego rozprawienia sie z wojskami Ukrainy okopanymi na pograniczu Donbasu. W Mariupolu niedlugo nie ostatnie sie zaden banderowiec, wiec od rana sciek cuchnie jakims tam rzeznikiem - generalem, ktory ostrzeliwal rzekomo cywilow. Ostatnia szansa, zeby cos jeszcze tam odwinac, inaczej za tych kilka dni, tydzien, trzeba bedzie odszczekiwac kolejne lgarstwa, tym razem o jakims tam bohaterskim bronieniu sie, ktore w rzeczywistosci polegalo na chowaniu sie za cywilami wlasnie. Wojska cofajace sie sod Kijowa domkna ostatecznie kociol w Donbasie, ktorego dlugo sciek nawet nie pokazywal, ale od jakiegos czasu i na sciekowych mapach widac cos na ksztalt prawdy, bo zwyczajnie dluzej nie da sie jej ukrywac. Domkniete wojska ukrainskie predzej czy pozniej zgina, bo fanatycy nie pozwola reszcie skapitulowac, a wtedy skonczy sie ta cala wojna, Zelenskie i Kliczki beda brac, co Rosjanie dadza.
- 3 2
-
2022-04-02 19:38
Przecież ta wojna miała trwać 3 dni
Cis chyba jednak z ta super inteligentna armią rosyjska nie tak?
- 1 0
-
2022-04-01 00:00
Zwykle, kiedy ktoś bredzi o honorze, wiadomo, że wywód będzie cienki intelektualnie, a zza firanki tu i ówdzie łypnie z trudem tłumiona agresja.
- 4 2
-
2022-03-31 14:14
az sie chyba zasapalas. Wracaj na Ukraine, tam twoje miejsce
- 17 7
-
2022-03-31 13:29
(2)
Kto to jest "my"? W czyim imieniu smarkaczu niedouczony przemawiasz?!
- 6 11
-
2022-03-31 17:03
(1)
Nie turbujcie się tak, towarzyszu bolszewiku. Nie nada:)
- 6 6
-
2022-03-31 18:28
Pisz Stepan po polsku, to jeszcze ciagle jest kraj Polakow.
- 10 2
-
2022-03-31 13:25
(6)
tak swoją drogą, to Białorusini sformowali już drugi oddział walczący przeciw RoSSji po stronie Ukrainy - Pułk Pahonia (Pogoń - chodzi o herb niepodległej Białorusi, wyglądający podobnie jak herb Litwy). Pierwszym jest Batalion imienia Kastusia (Konstantego) Kalinowskiego. Oba działają już w Ukrainie, tłukąc roSSyjskich najeźdźców i przejmując ich
tak swoją drogą, to Białorusini sformowali już drugi oddział walczący przeciw RoSSji po stronie Ukrainy - Pułk Pahonia (Pogoń - chodzi o herb niepodległej Białorusi, wyglądający podobnie jak herb Litwy). Pierwszym jest Batalion imienia Kastusia (Konstantego) Kalinowskiego. Oba działają już w Ukrainie, tłukąc roSSyjskich najeźdźców i przejmując ich sprzęt. Oprócz tego, powstał Legion Wolna Rosja, złożony z rosyjskich jeńców i dezerterów, którzy są przeciwko Putinowi i dołączyli do Ukraińców.
Zarówno Putler, jak i Łukaszenka mają coraz bardziej przerąbane...- 33 9
-
2022-03-31 16:49
Wszyscy juz tluka rosyjskie wojska, ostateczny upadek Rosji jest wiec bliski, prawda?
Jak bardzo blagali o litosc w trakcie negocjacji w Turcji? Napisz nam, prosze, bo to miod na nasze pelne nienawisci serca.
- 11 4
-
2022-03-31 13:30
(4)
Zachodni komentatorzy wojskowi sa innego zdania. O mniej więcej 180 stopni.
- 10 13
-
2022-03-31 14:35
(3)
Dobrze, że nie o 360
- 10 8
-
2022-03-31 15:30
(2)
Nie każdy jest prawackim durniem, zeby nie wiedzieć, ile stopni ma pełen obrot, a ile pół.
- 9 6
-
2022-04-02 21:56
dla mnie lewak ,to z definicji i**ota
- 0 1
-
2022-03-31 17:02
Fakt. Są jeszcze lewackie durnie. Co widać po twoim wpisie.
- 10 7
-
2022-03-31 11:55
to juz ukraincy pouczaja polakow w ich wlasnym kraju, jak maja sie po polsku wyslawiac? hah, to daleko juz zaszlismy (2)
- 53 49
-
2022-03-31 17:00
(1)
Z ciebie taki Polak, jak z russkiego Europejczyk:)
- 16 19
-
2022-03-31 22:20
Z ciebie zas taki Polak jak z Ukrainy Zachod.
- 11 8
-
2022-03-31 11:04
Oby ta wojna już się zakończyła. (37)
Niczego tak bardzo nie pragnę, jak spokojnego życia
- 306 13
-
2022-04-02 22:41
każda wojna do niczego dobrego nie prowadzi, deformuje charaktery ,doprowadza do skrajności ,pleni się mord ,gwałt i bieda ,
- 0 0
-
2022-04-01 08:55
5 tyg temu Ukraińcy nie mieli dobrej opinii w Polsce. Czytałam i słyszałam, że się panoszą, w miejscach, gdzie mieszka dużo osób tej narodowości jest niebezpiecznie. Teraz czytam - nasi bracia i siostry. Czy możemy po prostu pomagać tym ludziom w potrzebie, bez tego całego cyrku z nazwami ulic, placów czy rond? Ukraińcy maja w pupie, czy w mieście w którym mieszkają jest Skwer obrońców Ukrainy lub ul. Prezydenta Zełeńskiego.
- 5 1
-
2022-03-31 15:37
(1)
Ha ha! Spokojne juz bylo. Troche poucz sie historii i bądz realistką.
- 0 0
-
2022-03-31 17:31
Dla niektórych, historia jest niepotrzebna przecież :(
- 1 0
-
2022-03-31 15:16
A za inwazji na Irak tez tak pisalas?
Tylko i wyłacznie. Moze zapomnieliscie.
Przypominam, ze na radzie miasta moga byc jedynie wnioski urodzonych w Gdansku- 1 3
-
2022-03-31 12:00
Ameryka i POPIS będą grzali w tym kotle (12)
Ameryka będzie dzielnie walczyła z Rosją do ostatniego Ukraińca. Za to jak ładnie wystrzeliły akcje koncernów zbrojeniowych!
- 11 3
-
2022-03-31 12:45
Ameryka zabrania wycofać wojska z Ukrainy? (11)
Coraz ciekawsze rzeczy widzę...
- 5 5
-
2022-03-31 12:51
(10)
Teraz to Ameryka kieruje wojna? Wcześniej zelenski dyktował co inni maja robić ;))
- 4 6
-
2022-03-31 17:00
Rozumiem, ze kpisz, ale niektorym to trzeba wprost pisac. (1)
Zelenski to aktor - komediant, ktory odgrywa role prezydenta, ale nie decyduje o niczym.
- 8 1
-
2022-03-31 17:19
Tak. Kpię ;)
- 0 0
-
2022-03-31 12:58
(7)
Ameryka dolewa oliwy do ognia. Od przemówienia Bidena Zachód się odciął.
- 6 5
-
2022-03-31 13:24
(6)
Typowe. Narobił bałaganu i chowa głowę w piasek. Zawsze tak jest.
- 2 5
-
2022-03-31 16:34
(5)
To jest wojna USA, nie nasza.
- 6 3
-
2022-03-31 18:58
Smutne to ! (4)
Nasze już nic nie jest ! Przemysl, gospodarka, kultura nawet wojna nie jest nasza :(
- 2 0
-
2022-03-31 19:18
nasi są uchodźcy i nasze są pieniądze (3)
na uchodźców, amerykańskie zbrojenia i amerykański drogi gaz.
- 4 2
-
2022-03-31 19:21
(2)
lepszy amerykański gaz, niż ruSSki, nawet 100 razy tańszy. Sorry, ale z raszystowskimi bandytami się nie handluje.
- 2 5
-
2022-03-31 22:41
No to nie mozesz handlowac z USA. 700 tys. ofiar w Iraku.
- 3 2
-
2022-03-31 20:19
Jak już Ci bieda zajrzy w d**e, to sobie przypomnij swoje słowa.
- 4 1
-
2022-03-31 11:28
Sekta POPIS z dziennikarzami robi wszystko by trwała jak najdłużej (2)
niczego bardziej ta sekta nie pragnie. Cenzura, jednomyślność, rusofobia, plwanie, popisówki w TV i robienie gały Ameryce na wyścigi - czy można sobie wymyślić coś lepszego? A Ameryka też będzie walczyła z Rosją do ostatniego Ukraińca.
- 12 7
-
2022-03-31 18:10
(1)
Zdradzisz ile płacą w rublach?
- 1 4
-
2022-03-31 22:39
Nie kazdy sie puszcza za kase jak ty.
- 2 0
-
2022-03-31 11:23
(6)
Obserwuję proces negocjacji pokojowych na tyle blisko, na ile pozwala na to czytanie wielu zachodnich źródeł. I mam poważne wątpliwości co do żądań Ukrainy, więc nie wiem, czy to się szybko skończy. Sorry, ale oczekiwanie, że państwa NATO zobowiążą się do ochrony Ukrainy na poziomie ochrony państwa-członka (art. 5)... no comments...
- 33 2
-
2022-03-31 12:22
(3)
Oczywiście, ze nie! To by oznaczało 3 WŚ. W ogóle nie rozumiem, dlaczego inne kraje się w to mieszają. Zajmowanie mienia oligarchów, to kradzież w białych rękawiczkach. A co z oligarchami zachodu? Nikt nie widział i nie słyszał, bo ich nie ma?! Bzdura! Dajecie się manipulować jak dzieci :(
- 15 7
-
2022-04-01 01:28
No właśnie jak hitler że Stalinem napadli na Polskę (2)
To też inne kraje nie powinny się mieszać to by nie było II WŚ, prawda?
- 5 2
-
2022-04-01 10:53
Wmieszały sie, bo bylismy powiązani traktatami. Ukraina nie jest z nikim związana, a tylko podskakuje i potem "dej, dej, dej".
- 0 0
-
2022-04-01 08:54
Nie wiem co tu napisałeś/as! Sam tytuł jest śmiechu warty!
Poczytaj historie ze zrozumieniem, to moze coś sensownego napiszesz.
- 2 0
-
2022-03-31 11:49
A żeby było ciekawiej (1)
To Polska ma być niby jednym z tych gwarantów. Obawiam się, że nasz bardzo mądry rząd może na to pójść, więc gdy kolejny władca Rosji znów kiedyś zapragnie terenów Ukrainy, to naszych żołnierzy tam wyślą, żeby ginęli walcząc za obcy kraj. A wówczas tylko głowy zadzierać i cykać fotki nadlatującym Iskanderom.
- 25 8
-
2022-03-31 12:12
A nawet Izrael. De facto gwarancje maja być silniejsze, bo z wymogiem konsultacji miedzy wszystkimi stronami i reakcji w 72 godziny od ataku. Zelenski powinien pogonic tych swoich doradcow z PR, bo zaczynaja robic wrazenie, jakby im Rosja placila.
- 10 1
-
2022-03-31 11:07
aktor będzie grał do końca... życiem ukraińców i kasą z zachodu! (8)
- 42 27
-
2022-03-31 17:15
głupszego i bardziej chamskiego komentarza nie można było napisać
- 3 2
-
2022-03-31 17:12
człowieku, pakuj się i jedź na tę wojnę a nie wypisuj skandalicznych bredni
- 5 2
-
2022-03-31 11:57
interesy USA sa najwazniejsze, dlatego komik moze poswiecic swoich obywateli aby USA moglo gospodarczo cos ugrac (1)
- 24 7
-
2022-03-31 15:16
dokladnie / genau
- 4 4
-
2022-03-31 11:24
(2)
I znowu Wania Waciak wypłynął. Jak tam idzie sadzenie ziemniaków na trawniku ?
- 15 23
-
2022-03-31 16:56
Wiem, ze musi Cie bardzo bolec rozpad wlasnego kraju, jaki by on tam nie byl, ale tez g. mnie to obchodzi.
- 5 2
-
2022-03-31 11:58
SLAW, wracaj na Ukraine walczyc
- 19 8
-
2022-03-31 11:15
Jak to łatwo jest manipulować de****mi!!! O to chodziło zachodowi
- 29 21
-
2022-03-31 11:19
Gdyby w odbudowywanym Mariupolu upamiętnili polską pomoc w nazwie ulicy (84)
to bym rozumiał, ale żeby Gdańsk miał zmieniać swoje ulice na prośbę jakiegoś mera tego nie rozumiem. Mamy swoich bohaterów.
- 531 112
-
2022-04-01 17:42
Najlepiej od razu zmieńmy nazwę z Polska na Ukrainę ,będzie wtedy git......
- 1 1
-
2022-04-01 07:28
Niech ulice zmienią i jeszcze w ich języku...
Co tu się dzieje
- 6 0
-
2022-04-01 04:34
Bo to nie ...
Ani polska jest polska ,ani gdańsk polski. Pzdr
- 1 0
-
2022-03-31 19:50
A kto broni tego Mirarpola? (1)
Ukraińskie godła, barwy narodowe na blokach. Reklamy na przystankach, flagi na komunikacji a co zrobili Ukraińcy dla Polski? Dosłownie nic nawet ostatnio zakomunikowali, że nie będzie ekshumacji ofiar Rzezi Wołyńskiej. Jak tak dalej pójdzie to nasi politycy i samorządowcy będą wieszać podobizny Bandery i flagi UPA. Na złość ruskim. Należy pomagać ale robić to z głową i szanować własny naród i Kraj.
- 23 3
-
2022-04-01 09:49
Przeciez to jest nic innego, jak praktyczna weryfikacja tej rzekomej "naszosci".
- 1 0
-
2022-03-31 18:56
Ciekawe, czy będziemy obchodzić święto S. Bandery? ;D (1)
- 14 2
-
2022-03-31 20:32
Na pewno tylko musi zostać jeszcze świętym:)
- 8 1
-
2022-03-31 14:39
A co (7)
ty rozumiesz ? Siedzisz przed tv lub kompem i gmerasz łapskiem w gaciach. A tam ludzie giną. Ciekawe co będziesz robił,jak to przeniesie się na nasze tereny?
- 4 23
-
2022-04-01 11:03
Madry czlowiek wyciagnalby teraz wnioski, zeby nie byc za chwile w sytuacji Ukraincow.
Polska dla odmiany uparcie dazy do tego, zeby w tej sytuacji sie znalezc.
- 1 0
-
2022-04-01 09:00
bo bohaterscy żołnierze ukraińscy robią sobie z cywili taką tarczę zwaną żywą. Potem puszczany jest filmik jak to cywilny budynek został ostrzelany a że obok niego był sprzęt wojskowy albo z pięter strzelali bojownicy to już się nie mówi
- 4 2
-
2022-04-01 07:33
A w Iraku nie ginęli? Obsesja trwa w najlepsze (1)
- 5 1
-
2022-04-01 08:37
Już wolę ulicę Obrońców Karbali:)
- 4 0
-
2022-03-31 16:37
(2)
Nie przeniesie sie, ignorancie lub ukrainski propagandysto.
- 13 5
-
2022-03-31 18:13
(1)
Wujaszek putler ci tak powiedział?
- 2 12
-
2022-04-01 11:13
Nie, zachodni analitycu od regionu. Zapewne w twojej oblakanej wyobrazni takze trolle :D
- 0 1
-
2022-03-31 13:37
Uwaga w punkt!
Mer Mariupola powinien się zajmować upamiętnianiem zagranicznej pomocy u siebie, ponieważ jest ona niemała, udzielać jej nie musimy, więc chyba warto za nią podziękować? Zamiast podejmowac próby nazywania cudzych ulic...
- 28 10
-
2022-03-31 12:37
W Gdańsku mamy swoich bohaterów i wielu polskich bohaterów nie jest bohaterami Gdańska, więc i w tej kwestii można poczynić zmiany
- 13 5
-
2022-03-31 12:22
(13)
"Zadeklarował też, że w odbudowanym Mariupolu będzie ulica honorująca Gdańsk."
- 9 11
-
2022-03-31 13:07
(11)
O tym zadecyduja Rosjanie, co będzie w Mariupolu honorowane.
- 27 12
-
2022-03-31 21:23
(7)
nikt nie będzie RoSSjan słuchał. Gdyby nawet zdobyli miasto - wykończy ich walka partyzancka, bo Zachód będzie dostarczał broń. Będziecie mieli, rasZyści, drugi Afganistan, tyle że bardziej krwawy, bo w czasie 10 lat wojny w Afganie zginęlo ok 10 tysięcy Rosjan, a teraz przez miesiąc już ponad 17000. Przez następne 10 lat zginą miliony waszych
nikt nie będzie RoSSjan słuchał. Gdyby nawet zdobyli miasto - wykończy ich walka partyzancka, bo Zachód będzie dostarczał broń. Będziecie mieli, rasZyści, drugi Afganistan, tyle że bardziej krwawy, bo w czasie 10 lat wojny w Afganie zginęlo ok 10 tysięcy Rosjan, a teraz przez miesiąc już ponad 17000. Przez następne 10 lat zginą miliony waszych żołdaków, jeśli będziecie ich wysyłać. IRA w Belfaście to będzie przy tym pikuś.
Nie myślcie, że Zachód zrezygnuje, bo wojna zastępcza ze znienawidzonym przez Zachód Putinem i RoSSją to idealny sposób na wykrwawienie RoSSji i jej armii. Już teraz Ukraińcy zadają ogromne straty lotnictwu, wojskom rakietowym, pancernym itd, nie licząc już jednostek siły żywej (żołnierzy), o których wspomniałem wyżej. Dla Zachodu to będzie dobry biznes, dla Rosji - stracone i pokaleczone pokolenia. W imię czego? W imię fantazji Putina?- 3 7
-
2022-03-31 22:51
(3)
Jakie straty lotnictwu skoro Rosjanie samolotow praktycznie nie wlaczyli? :D
- 6 2
-
2022-03-31 23:48
(2)
ponad 130 samolotów i ponad 130 helikopterów, Wania. Są nagrania na gruz_200_rus. Zerknij sobie i przestań smucić
- 2 8
-
2022-04-01 11:00
ROTFL
Zachód potwierdza stratę ok 20 rosyjskich jednostek, w tym helikoptery i drony. Tyle samo po stronie ukraińskiej.
- 0 3
-
2022-04-01 09:35
Hahahaha kazde lgarstwo w koncu odszczekacie.
- 0 1
-
2022-03-31 22:48
(2)
Ktoredy do Mariupola Zachod bron dostarczy? :D Nikt tych ukrrewelacji co do liczby ofiar nie potwierdza mlotku...
- 6 2
-
2022-04-01 00:28
(1)
już Zachód sobie poradzi, Wania. Nie mówi się publicznie tajemnic wojskowych.
- 3 8
-
2022-04-01 10:56
Pisz po polsku, ok? Tajemnice się ujawnia, a nie mówi. Tak sobie poradzi, jak i z atakiem na rubla.
- 1 3
-
2022-03-31 19:54
Raczej tak będzie. (2)
Ukraińcy nie mają tyle sił (ciężkiego sprzętu) aby przebić się z odsieczą do miasta. Z drugiej strony dopóki walczą wszystko jest możliwe. Nie zapominajmy jednak, że w mieście zostało 160 tysięcy cywili.
- 3 6
-
2022-03-31 22:48
(1)
Przeciez trwa ewakuacja cywili, czytaj po angielsku, bo z polskich pseudomediow sie nie dowiesz, ze Rosjanie wypuszczaja, a czerwony krzyz wpuszczaja.
- 5 1
-
2022-04-01 11:00
Z polskich sie nie dowiesz, bo one wlasnie nie sa polskie :)
A dla polskich mas przygotowany jest inny przekaz, taki bardziej zagrzewajacy do wojenki. Slusznie wychodzi sie tez z zalozenia, ze nie trzeba nawet dbac o jednolity przekaz w roznych jezykach, bo polskie masy nawet po polsku kiepsko rozumieja, a glosy tych, ktorzy akurat te obce jezyki rozumieja, polskie masy uznaja za glosy ruskich pierogow.
- 0 2
-
2022-03-31 12:23
?
- 6 2
-
2022-03-31 12:24
po odbudowie Mariupola powinni jedną z ulic nazwać 'Ofiar Wołynia' (44)
- 58 10
-
2022-04-01 07:30
Tak, oni tej zbrodni nie uznają.Wypierają się.
- 2 0
-
2022-03-31 12:37
Mariupol już jest częścią Republiki Donieckiej (42)
ale powiem ci, że biedni ludzi z Mariupola z Wołyniem nie mają nic wspólnego! To ideologia tych, którzy uwięzili ich w mieście za zakładników, czyli Batalionu Azov i Zachodniej Ukrainy, głównie Lwowa do którego z wizytą pojechała Dulkiewicz. Wschodnia Ukraina nigdy nie była banderowska.
Być może Bojczenko również jest probanderowski, albo może po prostu jest tchórzem, który ratuje własną skórę, kosztem życia mieszkańców.- 20 20
-
2022-03-31 21:20
(2)
Nie ma czegoś takiego, jak "Republika Doniecka", tak samo jak nie ma "Freistadt Danzig". Różnica jest taka, że Freistadt Danzig istniało, a "Republika Doniecka" nigdy nie istniała i nie istnieje. To wymysł zdrajców Ukrainy, którymi są separatyści. Ukraińcy wielu z nich wybili (zwłaszcza liderów - brawa dla SBU!), a większość normalnych mieszkańców
Nie ma czegoś takiego, jak "Republika Doniecka", tak samo jak nie ma "Freistadt Danzig". Różnica jest taka, że Freistadt Danzig istniało, a "Republika Doniecka" nigdy nie istniała i nie istnieje. To wymysł zdrajców Ukrainy, którymi są separatyści. Ukraińcy wielu z nich wybili (zwłaszcza liderów - brawa dla SBU!), a większość normalnych mieszkańców obwodów Donieckiego i Ługańskiego popiera Ukrainę (także rosyjskojęzyczni zaciągają się do wojsk ukraińskich). Te pseudo-republiki są skończone, zdrajcy Ukrainy zostaną rozliczeni albo wybici. Koniec zabawy w "noworosję", czy raczej "NowotworoSSję"
- 2 10
-
2022-04-01 09:48
Czy gdy ciebie nie uznam, to przestaniesz istniec? A skonczony to jest twoj zalosny, nazistowski kraik.
Trzymam za to kciuki za Ukraine nie zalosna i nie nazistowska, ale to mrzonki, caly ten element zostanie przeciez spedzony do zachodniej Ukrainy, tego tzw. mini Banderastanu, i dopiero sie zaczna cyrki.
- 2 2
-
2022-03-31 23:28
O tak, podobnie jak Krym Ukraine popiera...
- 6 1
-
2022-03-31 18:12
No powiedz, ile ci płacą?
- 2 4
-
2022-03-31 17:05
A jak maja miec? Przeciez to kilkadziesiat kilometrow od rosyjskiej granicy, tej jeszcze do niedawna, bo dzisiaj to wiadomo. (37)
Wiec o ile banderowcy nie zrobili tam czegos na ksztalt Akcji Wisla, to mieszkancy beda bardzo, ale to bardzo prorosyjscy, inaczej byc nie moze. A banderowcy tego nie zrobili, bo dopiero od dekady sie panosza na Ukrainie. Obsadzili za to miasto najbardziej zatwardzialymi naziolami, ktorzy jeszcze do niedawna trzymali je jako zakladnika.
- 13 6
-
2022-03-31 17:56
(36)
Nie łzyj, Wania. Większość rosyjskojęzycznych mieszkańców Ukrainy też chce do Ukrainy, a nie do waszej putlerowskiej Raszki. Wielu z nich walczy po stronie Ukrainy, także w ramach Pułku Azow. Poszedł na ch..., podonok Putlera
- 8 18
-
2022-04-01 10:54
Czas sobie plynie i tylko wasze pseudo sensacje okazuja sie lgarstwami.
A pulk Azow jest wlasnie dobijany w Azovstali, co niezmiernie mnie raduje.
- 1 3
-
2022-03-31 19:27
wygrywacie (34)
za miesiąc referendum (wygrane) w kwestii utworzenia Republiki Chersońskiej, której tylko jedna elektrownia atomowa, za to największa w Europie, dostarcza 25% energii w kraju. Wygrywacie, jak uj. Do tego czasu Donbas będzie cały zajęty, prawdopodobnie bez walki Rosjanie przejmą Mikołajów i Zaporoże.
- 5 5
-
2022-03-31 20:01
Jak będzie pokaże czas (7)
Tak Ukraińcy ciężko pracowali na tę wojnę. Zamiast się dogadać z Ruskimi teraz przystaną na ich warunki ale kosztem zniszczonego kraju. Trochę jednak ich rozumiem i szanuję za chęć walki. Bandera na Ukrainie cóż Ruscy niewiele są lepsi. Narodowcy Putina mają wytatuowane swastyki nie wspomnę już o szefostwie Wagnerowcow. Cóż to kacap i to kacap.
Tak Ukraińcy ciężko pracowali na tę wojnę. Zamiast się dogadać z Ruskimi teraz przystaną na ich warunki ale kosztem zniszczonego kraju. Trochę jednak ich rozumiem i szanuję za chęć walki. Bandera na Ukrainie cóż Ruscy niewiele są lepsi. Narodowcy Putina mają wytatuowane swastyki nie wspomnę już o szefostwie Wagnerowcow. Cóż to kacap i to kacap. Obie strony są siebie warte. Nie zmienia to faktu, że Rosja jest agresorem a na wojnie cierpię zazwyczaj normami ludzie. Ludzie którzy nie mają swastyk i portretów Bandery.
- 9 7
-
2022-03-31 23:27
(6)
Rosja jest agresorem w kategoriach walki wrecz rozpatrujac luty 22. W kategoriach walki cudzymi rekoma i na cudzy koszt w kontekscie, powiedzmy, kilkunastu lat -agresorem jest USA. Definitywnie.
- 2 6
-
2022-04-01 11:07
Jeśli masz takie poglądy w USA - twój rzekomy amerykański ojciec może reprezentowac tylko doly spoleczne. Lub biznes zbrojeniowy.
- 0 3
-
2022-03-31 23:46
(4)
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, Wania. Dla Was faktycznie agresorem jest USA, bo się go boicie, bo wiecie, że ma swoje interesy sprzeczne z Waszymi. Dla mnie, jako dla polskiego Amerykanina (ojciec Amerykanin, matka - Polka), USA to jedna z ojczyzn i zawsze będę za nią.
God Bless America,
My Home, sweet Home!- 3 6
-
2022-04-01 00:40
ja też mam w rodzinie - najbliższej - Amerykanów (3)
już 25 lat temu pokazali mi że Ameryka to żandarm, ale i morderca świata. Mówili to na amerykańskiej ziemi, biali, wykształceni Amerykanie. Nie na wypisdowie, w Kalifornii.
- 4 3
-
2022-04-01 00:46
(2)
ooo, to twoja rodzina, Wania, dotarła nawet do USA? I takie poglądy? Proszę proszę, mam nadzieję że FBI i CIA ma ich na oku
- 3 5
-
2022-04-01 11:05
Takie poglądy w USA są powszechne w kręgach inteligenckich czy akademickich, wśród najlepiej wykształconych Amerykanów.
- 0 1
-
2022-04-01 02:57
jeden z rodziny musiał zwiewać do Kanady, bo nie chciał mordować ludzi w Wietnamie
tak, mam tam rodzinę i znajomych. Światłych znajomych, daleko poza amerykańską średnią, którzy wiedzą, na własnym karku przekonali się jakie są USA. I dla świata i dla swoich.
- 4 2
-
2022-03-31 19:30
(12)
a pod Mikołajowem roSSyjscy bandyci dostają też niezłe bęcki, ostatnio Azow i inni (w tym Legion Międzynarodowy) unicestwili całe kolumny
Slava Ukraini, Geroyam Slava!!!- 4 12
-
2022-04-01 09:40
Ostatnio dwoch ukrainskich obdartusow zatopilo okret, ktory ich dwa tygodnie wczesniej zabil.
Cuda sa mozliwe, jak widac.
- 0 2
-
2022-03-31 20:12
wykrzykująć te banderowskie pozdrowienia, które przyniosły śmierć mojej rodzinie pod Tarnopolem (10)
równasz się z odpływem kanalizacji. Co do Mikołajewa - ten legion międzynarodowy to ci z reddita? Przestań się ośmieszać, podajesz informacje które nic nie znaczą, których nie ma. Tych bzdur nawet w agencje PR Zełeńskiego nie mogły wymyślić.
- 14 4
-
2022-03-31 20:17
(9)
to jest hasło i odzew współczesnych Sił Zbrojnych Ukrainy. Niezależnie, jaką mają historię - są obecnie używane i posługują się nimi także polscy politycy sprzyjający Ukrainie - obaj bracia Kaczyńscy, Donald Tusk, Tomasz Grodzki i wielu innych, z różnych partii. Przykro mi z powodu historii Twojej rodziny, ale nie żyjemy w 1945, 1946 czy 1947,
to jest hasło i odzew współczesnych Sił Zbrojnych Ukrainy. Niezależnie, jaką mają historię - są obecnie używane i posługują się nimi także polscy politycy sprzyjający Ukrainie - obaj bracia Kaczyńscy, Donald Tusk, Tomasz Grodzki i wielu innych, z różnych partii. Przykro mi z powodu historii Twojej rodziny, ale nie żyjemy w 1945, 1946 czy 1947, tylko 2022 i kto inny używa tych pozdrowień. Czy u nas nie chwali się Polski podczas wojskowych uroczystości i polskich bohaterów? Chwali się. Dlaczego więc Ukraińcy nie mieliby chwalić swojej ojczyzny i swoich bohaterów? Mają ich dużo w czasie tej wojny, i żywych, i poległych.
- 3 12
-
2022-04-01 09:42
To jest haslo i odzew, ktorym banderowskie odpadki uniemozliwiaja sobie zdobycie mojej sympatii.
Wrecz cieszy mnie, ze ci najbardziej fanatyczni nie maja co nawet liczyc na rosyjska niewole.
- 1 1
-
2022-03-31 23:23
(2)
Ty chyba zartujesz... co to za argument, ze to bylo x lat temu, skoro swiadkowie nadal zyja, a Ukraina wypiera sie zdrodni i czci zbrodniarzy dzis??? Tym gorzej dla Ukrainy, skoro adoptuje nieslawne zawolania, tak jak zreszta symbole nazizmu staly sie symbolami niektorych formacji obrony tego kraju. Ja nie mam zwiazkow rodzinnych z tym terenem,
Ty chyba zartujesz... co to za argument, ze to bylo x lat temu, skoro swiadkowie nadal zyja, a Ukraina wypiera sie zdrodni i czci zbrodniarzy dzis??? Tym gorzej dla Ukrainy, skoro adoptuje nieslawne zawolania, tak jak zreszta symbole nazizmu staly sie symbolami niektorych formacji obrony tego kraju. Ja nie mam zwiazkow rodzinnych z tym terenem, niemniej uwazam to za haniebne, zeby ktos bedacy Polakiem, lub za takiego sie podajacy, uzywal zawolan, ktore kilka dekad temu slyszaly polskie kobiety i dzieci nabijane na widly!
- 11 3
-
2022-04-01 00:04
(1)
taki argument, Wania, że od tego czasu Ukraina i Polska są w normalnych relacjach, a RoSsja napadła na Ukrainę, a przeciw Polsce stroi kolejne prowokacje - tylko dlatego, że chcemy być w NATO, do czego mamy pełne prawo jako suwerenne państwo w sojuszu z Zachodem.
- 1 7
-
2022-04-01 09:44
Nie sa! Od kiedy niby jestesmy w dobrych relacjach? Od wpuszczenia tu ukrainskich roboli?
- 1 1
-
2022-03-31 20:37
jeżeli zawołaniem Niemiec będzie Heil Hitler to też je Kaczyński z Tuskiem będą krzyczeć, a ty za nimi? (1)
Albo "Gott mit uns"?
- 10 4
-
2022-03-31 20:42
Nie będzie. Poza tym porównanie absurdalne - hasłem nie jest "Chwała Banderze" tylko "Chwała Ukrainie", odzewem "Bohaterom Chwała". Neutralne i uniwersalne hasła, które mogłyby być w dowolnej armii, bo pasują tak naprawdę do każdego kraju i jego bohaterów.
"Gott mit uns" - akurat odwołań do Boga nie brakuje we współczesnej Polsce, co mnie,Nie będzie. Poza tym porównanie absurdalne - hasłem nie jest "Chwała Banderze" tylko "Chwała Ukrainie", odzewem "Bohaterom Chwała". Neutralne i uniwersalne hasła, które mogłyby być w dowolnej armii, bo pasują tak naprawdę do każdego kraju i jego bohaterów.
"Gott mit uns" - akurat odwołań do Boga nie brakuje we współczesnej Polsce, co mnie, jako niewierzącego i traktującego religię jako czyjeś hobby, po prostu śmieszy. Jakoś miłośnicy kolejki TT nie wołają "Kolejka TT, Honor, Ojczyzna" a miłośnicy Star Treka nie mówią "Spock, Honor, Ojczyzna". Powinno być "Honor i Ojczyzna" jak przez wieki, także wtedy gdy dominował katolicyzm. Nie wiedzieć po co, dowództwo AK zmieniło to w 1943 na "Bóg, Honor, Ojczyzna", a kościółkowe oszołomy w 1993 - wprowadziły znowu. Już lepiej by było "Ziemia, Honor, Ojczyzna" albo "Słońce, Honor, Ojczyzna", bo Ziemia i Słońce istnieją realnie, a Bóg - w wyobraźni wierzących.- 3 13
-
2022-03-31 20:36
polscy politycy to śmiecie co do jednego (2)
te neobanderowskie hasła wykrzykiwali już dawno, zapominając że te hasło niosło śmierć. Niosło śmierć Polakom, Żydom i Ukraińcom.
- 10 5
-
2022-03-31 23:25
sam jesteś śmieciem
- 2 7
-
2022-03-31 20:38
A co powiedzieć o tych, którzy chwalą Putina i RoSSję, nie pamiętając o 123 latach niewoli, mordowanych Powstańcach, wywiezionych na Sybir całych rodzinach, Rzezi Pragi, napaści roSSyjskich bolszewików w 1919/1920, Pakcie Ribbentrop-Moolotov, Katyniu, współpracy NKWD z Gestapo, okupacji sowieckiej po wojnie, napaści na Czechosłowację i Węgry? Mimo wszystko przy tym ogromie zła ze stron RoSSji, ZSRR i Kremla, Wołyń to tylko okrutny epizod, dodatkowo inspirowany przez sowieckie NKWD.
- 4 7
-
2022-03-31 19:29
(12)
Nikt wyniku tego "referendum" nie uzna, poza tym jest szansa, że Ukraina odbije to miasto.
Organizatorzy "referendum" i rosyjskie "władze" będą ukarane jako zdrajcy Ukrainy - albo przez sąd, albo przez egzekutorów z SBU.
Chwała Ukrainie, Bohaterom Chwała!!!- 5 12
-
2022-04-01 09:36
To sie zdziwisz, czas pokaze. A teraz zostalo ci tylko miotanie sie, akuratne zadanie dla pomiota.
- 0 0
-
2022-03-31 20:13
nie ma żadnych szans na nic (10)
Ukraińcy nie mogą się poruszać, bo nie kontrolują dróg we własnym państwie, powietrza, skończyła się benzyna. Proszę, czytajcie dane. A ty przestać wrzeszczeć te banderowskie hasełka chorych ludzi.
- 9 5
-
2022-03-31 20:20
(9)
to nie dane, tylko ruSSkie brednie. Ukraińcom jest ciężko, ale dają radę, ostatnio dostali starstreaki z Wielkiej Brytanii i efekty widać - więcej zbitych orkowych samolotów i helikopterów. Skoro cały Zachód wspiera Ukrainę, to da radę, choć wojna może potrwać dłużej. Dla RoSSji tym gorzej, gdyby miała trwać latami jako wojna partyzancka, bo wtedy zginie nie 17000 czy 30000 Rosjan, a ze 3 miliony.
- 4 10
-
2022-03-31 20:30
(2)
jak na razie w Rosji dominuje najgorsza forma nacjonalizmu, właściwie faszyzm - poczucie krzywdy w połączeniu z żądaniem "wyrównania", "naprawy krzywd" itd. Ten sam rodzaj nacjonalizmu, co u niektórych naszych narodowców (nie wszystkich). Dopóki tak będzie, nikt nie będzie traktował Rosji i Rosjan jako normalnego kraju i ludzi. Muszą nad tym
jak na razie w Rosji dominuje najgorsza forma nacjonalizmu, właściwie faszyzm - poczucie krzywdy w połączeniu z żądaniem "wyrównania", "naprawy krzywd" itd. Ten sam rodzaj nacjonalizmu, co u niektórych naszych narodowców (nie wszystkich). Dopóki tak będzie, nikt nie będzie traktował Rosji i Rosjan jako normalnego kraju i ludzi. Muszą nad tym popracować - obalić dyktatora, wymienić służby, zmienić doktrynę państwa na pokojową, pozbyć się większości wojsk i głowic jądrowych (zostawić jakąś minimalną rezerwę najwyżej), rozpisać referenda wśród podbitych narodów (Czeczeni, Ingusze, Dagestańczycy, Tuwińcy, Tatarzy z Tatarstanu, Baszkirowie, Chakasi, Ałtajczycy, itd) i uznać ich wynik, nawet jeśli będzie nim odłączenie się czy stworzenie jakiegoś innego organizmu np. Niezawisłego Tataro-Baszkirostanu, Niepodległej Republiki Czeczenii, Inguszetii i Dagestanu itd. Wtedy będzie o czym rozmawiać, na razie - nie ma.
Wszelkie nasze zaszłości Polaków z Ukraińcami schodzą, jak widzisz, na dalszy plan. Ukraińcy nie żywią nienawiści do Polaków, ci co chwalą Banderę robią to dlatego, że walczył (on i jego OUN/UPA) z sowietami). Pewne sprawy trzeba naprawić (cmentarz we Lwowie itd), ale to są naprawdę sprawy na spokojniejsze czasy. Ani Ukraina nie napada na Polskę, ani Polska na Ukrainę, a konflikty były ok. 80 lat temu.- 3 9
-
2022-03-31 21:45
Banderowcy walczyli z sami Ukraińcami (1)
nie żadnymi Sowietami, tylko mordowali Ukraińców. Nie można wejść do Europy z nazizmem w klapie.
- 12 4
-
2022-04-01 09:39
Do dzisiejszej? Nie mow hop, nazizm teraz w modzie, a Rosjanie robia przeciez za untermensch.
- 0 3
-
2022-03-31 20:25
(5)
kto będzie pracował, jak oni zginą? Same kobiety? Żal mi normalnych Rosjan, bo wiem że nie wszyscy są źli. Nie żal mi tylko zdeklarowanych putlerowców. Część z tych co poszli na wojnę, to byli normalni ludzie zmuszeni lub ogłupieni przez reżim. Wielu z nich się poddaje lub nawet przechodzi na stronę Ukraińców, żałują tego, co zrobili. Szansę dla
kto będzie pracował, jak oni zginą? Same kobiety? Żal mi normalnych Rosjan, bo wiem że nie wszyscy są źli. Nie żal mi tylko zdeklarowanych putlerowców. Część z tych co poszli na wojnę, to byli normalni ludzie zmuszeni lub ogłupieni przez reżim. Wielu z nich się poddaje lub nawet przechodzi na stronę Ukraińców, żałują tego, co zrobili. Szansę dla Rosji widzę w obaleniu Putina i zmianie mentalności. Niemcy, Anglicy, Amerykanie, Holendrzy, Belgowie, Hiszpanie, Portugalczycy, Francuzi - wszyscy żałują swoich win (kolonializm, niewolnictwo, zagłada Indian, nazizm w przypadku Niemców), kajają się. Szczerze czy nie - nieważne, gest jest. Rosjanie niczego nie żałują, uważają się za pokrzywdzonych i niezrozumianych. Będą musieli to zmienić, inaczej cały świat będzie ich nienawidził do końca, a oni nadal nie będą rozumieć, dlaczego.
- 4 5
-
2022-04-01 01:33
ja szans dla Ukrainy nie widzę żadnych (4)
to będzie kompletnie marionetkowy, stricte neonazistowski kraj bez zaplecza - Donbasu i Morza Czarnego.
Dla Polski, z naszym mentalem, z naszą cenzurą i z naszymi politykami (wszystkimi) szans nie ma zbyt wielu.- 4 5
-
2022-04-01 10:56
Czarnoziemy im zostana, banderowskie ubermensch beda plugi ciagac po polach, dadza sobie rade.
- 0 3
-
2022-04-01 01:40
(2)
módlcie się, Rosjanie i raszyści, aby Ukraina odzyskała Krym, bo inaczej zajmie go Turcja. Coraz mocniej się przymierza. Z Ukraińcami jeszcze się jakoś dogadacie, dla Turków zawsze będziecie "Rus köle" - wiesz co to znaczy? W dosłownym tłumaczeniu "russkij rab". Turcy odzyskają Aqmescit (Symferpol), Aqyar (Sewastopol) i pozostałe miasta. To sprytny
módlcie się, Rosjanie i raszyści, aby Ukraina odzyskała Krym, bo inaczej zajmie go Turcja. Coraz mocniej się przymierza. Z Ukraińcami jeszcze się jakoś dogadacie, dla Turków zawsze będziecie "Rus köle" - wiesz co to znaczy? W dosłownym tłumaczeniu "russkij rab". Turcy odzyskają Aqmescit (Symferpol), Aqyar (Sewastopol) i pozostałe miasta. To sprytny naród, nie wejdą wprost, wyślą "zielone ludziki" jak wy wcześniej. Ich bayraktary TB-2 pięknie sieką wasze wojska, a uwierz mi, Turcja ma znacznie więcej broni różnego rodzaju i jest drugą armią NATO (po USA). W sprawie promowania tureckości dogadał się nawet Recep Erdogan (AKP) i Devlet Bahceli (MHP - nacjonaliści). Wyszukaj sobie "turkish world map" i piękną scenę, jak obaj konkurenci polityczni stoją z mapą ludów tureckich, obejmującą nie tylko Krym i Cypr, ale też spory kawał południowej Rosji. Tak więc, jakby ci to powiedzieć - szanuj Ukraińca, brata swego, bo u Turka będziesz miał prze**bane jak w ruSSkim czołgu
- 5 3
-
2022-04-01 09:38
Turcja zajmie Krym?! Czy u was juz nikogo chocby cwiercinteligentnego nie staje?
- 1 2
-
2022-04-01 02:56
TB-2 już nie ma
strącono dziś ostatni, 36.
Przestań żyć w bajlandii. W neonazistowskiej bańce.- 3 4
-
2022-03-31 11:46
Mariupol jest miastem partnerskim Gdańska (5)
a to czyni mera nie "jakimś tam merem" pierwszym lepszym z ulicy.
- 25 66
-
2022-03-31 12:00
Otóż nie jest (1)
- 31 4
-
2022-03-31 12:03
za chwilę "odnajdą" dokumenty, że jest
wszędzie fejki, takie czasy
- 28 4
-
2022-03-31 11:53
(2)
Na stronie miasta napisane jest, że Odessa jest miastem partnerskim. Nie ma nic o Mariupolu.
- 53 4
-
2022-03-31 14:04
Mariupol jest miastem partnerskim Gdańska od dawna (1)
- 11 28
-
2022-03-31 16:36
Tak, juz od wielu godzin.
- 35 4
-
2022-03-31 11:27
Np. Kaczyńskiego
To jest prawdziwy bohater XD
- 34 20
-
2022-03-31 11:25
ulica
nie musi zmieniać , powstają nowe ulice
- 15 26
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.