• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bez szans na wspólny bilet po starcie PKM. Co pasażerowie dostaną w zamian?

Maciej Naskręt
13 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na przełomie maja i czerwca poznamy przewoźnika bądź przewoźników, których składy będą kursować na linii PKM. Najważniejsze jednak, by nie dopuścić do sytuacji jak na linii dalekobieżnej, gdzie dwaj przewoźnicy nie honorują wzajemnie biletów. Na przełomie maja i czerwca poznamy przewoźnika bądź przewoźników, których składy będą kursować na linii PKM. Najważniejsze jednak, by nie dopuścić do sytuacji jak na linii dalekobieżnej, gdzie dwaj przewoźnicy nie honorują wzajemnie biletów.

1 września na trasę między Wrzeszczem, lotniskiem, Kartuzami i Kościerzyną wyjadą pierwsze pociągi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Wciąż jednak nie wiemy ani kto nas będzie woził, ani też z jakim biletem nimi pojedziemy.



Co najbardziej skłoniłoby cię do skorzystania z linii PKM?

Pomorscy samorządowcy i władze budującej trasę spółki PKM zapowiadają, że 1 września pierwszy pociąg z pasażerami wyjedzie na tory Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Składy będą wyjeżdżały z Wrzeszcza co 15 minut, co drugi z nich pojedzie do Gdyni, raz na godzinę pociąg pojedzie do Kartuz i do Kościerzyny. Dodatkowo z Gdyni co pół godziny wyjedzie pociąg do Kościerzyny i Kartuz.

Otwarcie nowej trasy kolejowej ma zrewolucjonizować nie tylko podróżowanie po Trójmieście i w kierunku Kaszub, ale wpłynąć też na zmiany w obecnym systemie biletowym obowiązującym na terenie całej aglomeracji.

Z tym drugim zadaniem może jednak być problem.

Urząd Marszałkowski, który odpowiada za komunikację kolejową na Pomorzu, wciąż nie ogłosił przetargu na obsługę połączeń na nowej linii kolejowej. Ogłoszenie przetargu miało nastąpić w grudniu, ale dziś mówi się, że musimy na nie poczekać do lutego.

To o tyle ważne, że to zwycięzca przetargu wskaże system biletowy, a także taryfę, jaka będzie obowiązywać na trasie PKM.

Skąd opóźnienia w ogłoszeniu przetargu?

- By ustalić specyfikację istotnych warunków zamówienia musimy najpierw otrzymać informacje od Urzędu Transportu Kolejowego i spółki PKP PLK dotyczące m.in. tras kolejowych 201 i E65. Wciąż na nie czekamy. Na szczęście cały czas mieścimy się w ramach czasowych przewidzianych do bezpiecznego uruchomienia linii - zapewnia Ryszard Świlski, zastępca marszałka województwa pomorskiego.

Jego zdaniem także dlatego wciąż "nie do końca wiadomo, na jakich dokładnie zasadach będzie odbywał się przewóz pasażerów".

Z tego powodu na razie możemy tylko pospekulować na temat rozwiązań biletowych w PKM. Specjaliści mówią o czterech wariantach systemów biletowych, z których jeden będzie można wprowadzić najwcześniej w 2017 r.

Pierwszy peron na stacji Gdańsk Wrzeszcz gotowy.


Wariant 1 - Najgorszy

Ponieważ pociągi na linii PKM będą kursować nie tylko po Trójmieście (Wrzeszcz-Gdynia), ale i na Kaszuby (Kartuzy i Kościerzyna), trzeba brać pod uwagę, że obie trasy będą obsługiwane przez różne podmioty. Pierwszy przewoźnik woziłby pasażerów między Gdańskiem i Gdynią, drugi do stolicy Kaszub.

W efekcie takiego podziału pasażerowie mieliby dwóch niezależnych przewoźników, jadących po tych samych torach, u których mogłyby obowiązywać różne taryfy biletowe. Sytuacja będzie jeszcze bardziej uciążliwa, jeśli władze województwa nie wprowadzą do przetargu warunku o honorowaniu biletów metropolitalnych MZKZG.

- To byłoby najgorsze rozwiązanie dla podróżnych. Wywołałoby niemal podobną sytuację do tej, która obecnie panuje na linii z Gdyni do Gdańska, gdzie bilety w pociągach SKM nie są honorowane w składach Przewozów Regionalnych i na odwrót. Brak integracji biletowej na jednym szlaku spowodowałby odpływ pasażerów, bo znacznie wygodniej byłoby pojechać do pracy lub szkoły np. samochodem - uważa Paweł Rydzyński, dziennikarz "Rynku Kolejowego", współpracujący z Zespołem Doradców Gospodarczych TOR.

Obszar obowiązywania biletów aglomeracyjnych MZKZG. Obszar obowiązywania biletów aglomeracyjnych MZKZG.
Wariant 2 - Też zły, ale nieco mniej

To kopia poprzedniego wariantu, z tą różnicą, że pasażerowie mogliby posługiwać się biletami emitowanymi przez Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej. Gdyby wprowadzić go w życie, podróżni mieliby do wyboru trzy systemy taryfowe.

Najwygodniej byłoby korzystać właśnie z biletów MZKZG, bo tylko dzięki temu pasażerowie nie musieliby uważać na to, do składu którego przewoźnika wsiadają. Korzystanie z biletów MZKZG umożliwiłoby im też przesiadanie się z pociągu Przewozów Regionalnych do SKM lub PKM we Wrzeszczu bez potrzeby nabywania biletów okresowych dla każdego przewoźnika.

- Z punktu widzenia pasażera to rozwiązanie jest dobre. Mieszkańcy przywykliby do niego, ale pamiętajmy, że aglomerację odwiedzają też turyści, czy studenci, którzy w Trójmieście pojawią się na chwilę i mogą mieć spory problem przy zakupie właściwego biletu - mówi Rydzyński.

Ten wariant jest najbardziej prawdopodobny. Dlatego władze MZKZG przygotowują się do niego poprzez wprowadzenie nowego biletu - jednogodzinnego.

- Ma on umożliwić jazdę dowolnymi środkami komunikacji miejskiej w obrębie całej metropolii, a szczególnie poruszanie się linią PKM. Jego cena nie powinna przekraczać 4,5 zł - mówi Hubert Kołodziejski, dyrektor MZKZG.

Minusem tego rozwiązania jest to, że bilet MZKZG nie obejmie gminy i miasta Kartuzy oraz Kościerzyny. Jadąc do tych miast, trzeba by kupić inny bilet.

Zobacz podbijarkę torową pracującą na placu budowy linii PKM


Wariant 3 - jeden przewoźnik, jedna taryfa

To sytuacja, w której obsługę wszystkich połączeń (między Gdańskiem i Gdynią przez linię PKM, a także z Trójmiasta na Kaszuby) wykonywałby jeden przewoźnik. Obowiązywałby wtedy jeden bilet na całej trasie PKM, jednak przesiadając się do ZKM Gdynia, ZTM Gdańsk i SKM Trójmiasto, trzeba by mieć odrębny bilet.

W środowisku kolejarzy to rozwiązanie jest oceniane jednak jako mało prawdopodobne. Urzędnicy nie chcą bowiem dopuścić do sytuacji, w której jeden przewoźnik będzie obsługiwał większość przewozów w aglomeracji.

Nieoficjalnie mówi się, że w przetargu na obsługę linii PKM wystartują wspólnie, jako konsorcjum, Przewozy Regionalne i SKM, a sam przetarg ma być ogłoszony na wszystkie połączenia kolejowe PKM - zarówno w Trójmieście, jak i na Kaszuby. Taka sytuacja może doprowadzić do wykluczenia innego przewoźnika, a i tak ostatecznie system biletowy będzie podobny do tego, jak w pierwszym wariancie pośrednim.

Zobacz wiadukt Weisera i kładkę przy ul. Dolne Migowo.



Wariant 4 - Jedyny sensowny. Nie szybciej niż w 2017 r.

Samorząd wojewódzki zakłada, że do 2017 r. wprowadzi w aglomeracji trójmiejskiej jeden bilet - połączony kolejowy, autobusowy i tramwajowy. Bilety miejskie w Gdańsku i Gdyni (oraz w Wejherowie) zostałyby zlikwidowane, wszyscy pasażerowie posługiwaliby się biletem o takim samym wzorze. Czy się uda? To już temat na zupełnie inny artykuł.

Opinie (184) 6 zablokowanych

  • Od początku wszystko do du*y!!! Typowy polski burdel! (2)

    - prawdopodobnie jedyna linia kolejowa na świecie niełącząca lotniska z centrum miasta!!!
    - tabor do przewozów regionalnych ( jedne drzwi na wagon ) a nie aglomeracyjnych gdzie powinny być dwoje albo troje drzwi na wagon, w dodatku spalinowe szynobusy zamiast elektrycznych zespołów trakcyjnych które lepiej się sprawdzają na liniach typowo miejskich!!!
    - częstotliwość to jakiś żart co 15 minut w szczycie gdzie powinno być jak na SKM 7-10 min! W dodatku z Wrzeszcza do lotniska zamiast z Gdańska Gł. do Gdyni Gł. przez lotnisko PARSZYWI KŁAMCY!!!
    - W Gdańsku wybudowano nowe stacje specjalnie dla PKM a w Gdyni kompletne zero, gdzie stacje: wzg. Maksymiliana, stadion, Karwiny? NAZYWANIE TEJ SPIEPRZ*NEJ (NIESTETY) INWESTYCJI KOLEJĄ METROPOLITALNĄ TO KPINA!!!
    - Dwóch przewoźników na jednej lini?! Tylko po co? Po to żeby było więcej ciepłych posadek i dwóch prezesów którzy by się pewnie nie dogadywali przez co powstał by jeszcze większy bajzel!
    - Osobne bilety na PKM?! WIĘC DO JASNEJ CH*LERY PO CH*J JEST TEN BEZUŻYTECZNY TWÓR O NAZWIE MZKZG!!! Dla stanowisk,dla posadek kolesi?

    • 10 0

    • Masz 100% racji!!! (1)

      Nigdy się nie przesiądę z samochodu na PKM jeśli bilet będzie drogi i nie będzie wspólnego (taniego) biletu na wszystko! W dodatku ta beznadziejna częstotliwość i brak możliwości bezpośredniego dojazdu z centrum na lotnisko to jakiś absurd w dodatku że tylko co drugi pociąg będzie jeździł do Gdyni!!!

      Każdy kto ma swój własny samochód ma w d*pie komunikację zbiorową między innymi ze względu na w/w rzeczy!!!

      • 5 0

      • Wypada sie bać, że ci idioci będą usiłowali przymusic do tej kolei, np. pozamykają linie autobusowe.

        Mzkzg to bylby dobry pomysl gdyby usilowano go realizowac. Ale tak jak jest, najlepiej go roz pier dolić w cztery wiatry i zalozyc cos od nowa.

        • 2 0

  • Po co nam ten sztuczny twór MZKZG? (14)

    Istnieje bo istnieje - praktycznie nie widać ich efektów do tego bilety miesięczne metropolitalne drogie i dostępne w kilkunastu punktach w całej aglomeracji trójmiejskiej.

    Powolna Kolej Metropolitalna z częstotliwością co 30 minut i pociągami regionalnymi z jedną parą drzwi nie potrzebuje widocznie wspólnego biletu.
    Prysła bańka mydlana o nowoczesnej kolei.

    • 116 16

    • Taki "twór" w aglomeracji jest potrzebny- powinien "spinać" poszczególne środki transportu (5)

      Popatrz na Londyn - TfL sami o sobie mówią "maszynka do wydawania pieniędzy",ale dzięki niej na jednym bilecie podróżujesz nawet ośmioma środkami transportu. Albo popatrz na ZTM Warszawa. To samo na mniejszą skalę jest potrzebne w Trójmieście.

      • 24 0

      • Ale tam jest JEDEN Londyn i JEDNA Warszawa. (4)

        Tu mamy twór,który de facto utworzyła Gdynia i nie dość że na swoją modłę i na swoich zasadach,to jeszcze uparła się by narzucić to Gdańskowi. Jak coś od początku stoi na głowie...

        • 4 5

        • Jaki jeden Londyn? (2)

          Za Wikipedią:
          "Transport for London (TfL) jednostka organizacyjna samorządu terytorialnego Wielkiego Londynu odpowiedzialna za kwestie transportu, w tym komunikacji publicznej." (

          "W skład Wielkiego Londynu wchodzą City of London oraz 32 gminy miejskie"
          (

          Tak samo Warszawa na podstawie umów z sąsiednimi gminami organizuje wspólny bilet, tak samo Berlin ... tylko tam jest łatwiej, bo jest jeden ośrodek centralny, a w Trójmieście tylko kłótnie kto ważniejszy :(

          • 1 0

          • (1)

            to mówi wikipedia. A teraz osoba, która kilka lat tam przeżyła: kupuję bilet na tydzień, który pozwala mi wejść do wszystkiego, co się porusza w wybranym obszarze miasta. Mogę też się doładować i płacić indywidualnie za każda podróż - przykładam kartę i po sprawie. Nie nam pojęcia jak jest zorganizowany tfl i kto za co odpowiada i komu podłega, bo wszystko działa prosto i sprawnie.

            • 1 0

            • Na berlińskim bilecie, tym samym co na tramwaj, autobus, u i s-bahn, mozna dojechac az do Frankfurtu/O.

              A tu u nas brakuje tylko zasieków i kontroli celnej na granicy Gdyni, Sopotu I Gdańska.

              • 8 0

        • nie tylko warszawa

          tam też można podróżować po ościennych gminach

          • 2 0

    • Po to (6)

      by pan Kołodziejski i jego znajomi mieli intratną posadkę,no i co nie jest bez znaczenia,siedzibą tego "tworu" jest Gdynia.A czym się oni zajmują? Nie jestem w stanie podać choć jednego przykładu.Przepraszam,wydają jakiegoś bezpłatnego szmatławca......

      • 30 5

      • Akurat formalnie siedziba jest we Wrzeszczu...

        ... ale mentalnie siedziba faktycznie w Gdyni

        • 4 0

      • Tak się składa, że (3)

        6-15% pasażerów w gminach tworzących MZKZG korzysta z biletu metropolitalnego. Żeby to wiedzieć wystarczy zajrzeć na stronę MZKZG lub przeczytać bezpłatnego szmatławca.
        Kultura wypowiedzi autora wskazuje natomiast jednoznacznie na adres z którego wysłano opinię.

        • 11 21

        • (2)

          za mało ... powinno byc jak w wawie 100%, bo powienien byc tylko 1 MZKZG a nie jakcys przewoznicy i kazdy ze swoim zarzadem. Cieple stolki sie kleja i nie da sie od nich oderwac ...co nie ?

          • 17 0

          • (1)

            Wiesz,ilu jest różnych przewoźników w Warszawie?

            • 1 4

            • Nie wiem, i właśnie o to tutaj chodzi.

              Chcę gdzieś dojechać, skasować jeden bilet, i tyle, a nie prowadzić analizy przewoźników

              • 17 0

      • Przeprowadzili się?

        "Od zawsze" siedzibą MZKZG był Gdańsk.
        "Od zawsze" też jest problem pomiędzy Gdańskiem a Gdynią (albo vice versa) - właściwie w każdym aspekcie. Jak zatem chcecie by dogadano się w kwestii biletów?
        Nie chce mi się więcej pisać. Miłego popołudnia.
        Adios.

        • 3 0

    • powtarzam to od 6-7 lat, w końcu ktoś podchwycił!

      • 0 0

  • (8)

    Panie Naskręt, stolicą kaszub jest Gdańsk więc proszę poprawić w tekście zdanie "Pierwszy przewoźnik woziłby pasażerów między Gdańskiem i Gdynią, drugi do stolicy Kaszub."

    • 31 102

    • Skoro z ciebie taki kaszubski patriota (1)

      to dlaczego nie piszesz po kaszubsku?

      • 2 1

      • Załóżmy, że Ty tak kochasz język Polski.

        Będziesz na siłę z Anglikiem po polsku gadał...?

        Gdańsk nie jest stolicą kaszub, ponieważ nigdy nie leżał na Kaszubach.
        Oliwa - tak.
        Osowa - tak.
        Lecz one zostały wchłonięte i jak dla mnie stanowią odrębny ośrodek pod gdańską "okupacją". Nawet jeśli wziąć te dwie dzielnice pod uwagę, to i tak zbyt mało, by Gdańsk mógł być stolicą regionu kaszubskiego. Gdańsk to odrębny twór, a najbliżej mu do Kociewia. Niektórzy nie rozumieją, że Gdańsk jest największym miastem na całym Pomorzu, ale nie mógłby być "stolicą" ziemi słupskiej, Pomorza Zachodniego, ziemi słowińskiej... Bo po prostu tam się nie znajduje i nie ma z nimi historycznie nic wspólnego. To samo z Kaszubami.
        Na Kaszubach największa jest Gdynia, a do stolicy najbliżej Kościerzynie, albo Kartuzom. Dziękuję.

        • 5 0

    • ale skąd te minusy (4)

      potwierdzam stolicą słowiańskich kaszub jest Gdańsk

      • 9 31

      • te minusy to kaszeby tak głosują

        • 1 2

      • Nie był, (2)

        nie jest i nie będzie.

        • 20 3

        • Przecież jest napisane na tablicach wjazdowych do Gdańska

          To musi być prawda ;)

          • 1 1

        • Gdańsk...

          to stolica województwa pomorskiego o zasięgu większym niż Kaszuby, a historycznie Prus Królewskich też o większym zasięgu (przemianowane przez niemców na prusy zachodnie)
          czy to stolica Kaszub? po zniemczeniu i wymianie ludności oraz ze względu na charakter ośrodka kierującego większym niż Kaszuby obszarem to trudno już mu tę rolę przypisywać ale opinie są podzielone :/

          • 8 0

    • Gdańsk NIE JEST stolicą KASZUB!!!

      • 14 2

  • bzdura (2)

    Zlikwidować MZKZG czy jak tam te nieroby się nazywaja. Lata przygotowań a chaos biletowy tylko się powiększa.

    • 39 4

    • Te nieroby tworzą zgormadzenie MZKZG, to (1)

      politycy z 14 gmin. Politycy, których dopiero co wybrałeś mądralo.

      • 0 7

      • Czyli

        ...nieroby.

        • 3 0

  • (3)

    Nie no super, jeszcze oddzielne bilety? Musiałbym jechać dwoma tramwajami i się przesiąść na PKM, kupić dwa miesięczne. Do tego podróż do pracy mniej więcej półtorej godziny, a autem jadę 15min.

    • 24 1

    • (2)

      90 vs 15 minut.... Czasy wyjęte ze skarpetki.

      • 0 1

      • popytaj rzuć gałami na mapy, rozkłady, umiejscowienie przystanków, możliwości przesiadek i czas oczekiwania (1)

        • 1 0

        • A co już rozkład jazdy i połączeń jest dostępny? Jesteś w PKMce zatrudniony, że walczysz jak lew? Płacą Ci? PKMka rozwiąże dojazdy garstce mieszkańców. Garstce i obawiam się, że sporadycznie.

          • 4 1

  • składy kupił Marszałek więc o co tu chodzi?

    składy kupił Marszałek niejaki Strug Mietek więc o co chodzi z tymi operującymi. Czyzby z funduszy unijnych zabezpieczono prywatna spółkę?

    • 5 0

  • pkm stoi (2)

    Kochani czy nie widzicie że są wstrzymane pracę. Od miesiąca nic się nie dzieje na budowie PKM. Czyżby problemy finansowe?. Przejazd ul. Budowlanych miał być otwarty pod koniec grudnia. Podobnie z innymi etapami. Harmonogram???

    • 18 11

    • Bzdury piszesz...

      ...najpierw sprawdź sobie ogólnodostępne informacje w necie, chociażby na profilu PKM na Facebooku lub na ich kamerach online pokazujących na żywo obraz z budowy, zanim znów napiszesz coś głupiego!

      • 1 2

    • Na przystanku "NIEDŹWIEDNIK" bez przerwy pracują. Co rusz rozkopują to co już jakieś 3 - 4 razy było "uklepane" i obsiane trawką. Przy okazji rozjeżdżają trawniki i niszczą co popadnie. Taka Polska właśnie!

      • 4 1

  • Brak wspólnego biletu to gwóźdź do trumny tego wiekopomnego "dzieła". (9)

    • 312 3

    • No to mieszkańcy Zaspy nie będą korzystali z PKM mimo że wystarczyło wybudować peron PKM Zaspa. Teraz by dotrzeć do Wrzeszcza trzeba będzie kupić 3 bilety i stracić ponad 30 minut z przesiadkami z autobusu na SKM i dopiero na PKM.

      • 3 2

    • ale z tego artykulu wynika jeszce cos gorszego. (3)

      mianowicie na Kaszuby zapyziałe piciag ma jezdzić co godiznę. To ja się nie przesiadam. Niestety. Miało być co 15 minut kłamcy ! Oszuści i cwaniacy.
      Nie przesiądę się bo nie będę czekał godizny na pociąg. Zostaję w swoim śmierdzącym i dymiącym samochodzie dlatego że ta wladza nie rozumie że jesli nie bedzie pociągu na kaszuby to nikt normalny nie bedzie czekal tyle czasu aż cos przyjedzie. I tyle zostanie z tych obietnic i famfarów. co godiznę pociąg, buaaahahaha. śmiech na sali. to nioech sobie czekają godiznę na pociąg. 99% się nie przesiądzie. a miało być tak fajnie. ale żenada.

      • 35 8

      • czytaj dokładnie..

        łączna częstotliwośc będzie co poł godziny... tyle że bezpośrednio do Gdańska poiwjedziesz co godzine, a tak bd przesiadka z pociągu "gdyńskiego" w Gdańsku Osowie. Zapewne na 1 peronie "drzwi w drzwi". Wiec też wielkiej tragedii nie będzie...

        co 15 min to bd na odcinku "gdańskim" od Osowej do Wrzeszcza (od nast rozkładu do głównego).
        A conajmniej tak to powinno wyglądać... Inna sprawa, że wnioski o dostępność do torów składa się w kwietniu, a przewoźnik bd wybrany dopiero... w Maju albo czerwcu!!! :D Kpina i żarty... Jak tak dalej pójdzie to następnym "rozczarowaniem" będzie cena biletu !! :D

        • 5 1

      • ... (1)

        Na Kaszuby miało być co 15min???
        Gdzie i kiedy. Proszę przytoczyć chociaż 1 dokument potwierdzający te brednie

        • 9 7

        • w skandalach pisali że pociagi będą jeździć co 15 minut. Pod nosami chichotali Budyń i Myszka.

          a niby co ile mają jeździć, raz na dzień ? To po co polaczenia na Kaszuby?
          a po co w ogole polaczenia co 15 min. na lotnisko z wrzszcza? az tyle ludzi bedzie jexdzic na lotnisko ? To mieszkancy chcą jeździć a nie turysci. Po to miala byc kolejka. Nie dla zwiedzania ale do zycia.

          • 8 2

    • Wspólny bilet to podstawa.

      Tak samo jak wysoka częstotliwość połączeń w godzinach dojazdów i powrotów do pracy.

      Jak zwykle w zarządzie pracują kretyni, albo święte krowy co nie mają nic wspólnego z normalnym życiem i nie wpadną na oczywiste pomysły.

      "Debil nie wie, że jest debil a mądry to wie"

      • 15 0

    • Dodalbym jeszcze bilet Tygodniowy. cos co funkcjonuje

      w duzych miastach europy tylko tutaj jest to temat Tabu. Wpadam do Trojmiasta na weekend moze dzien wiecej lub dwa I nie chce mi sie kasowac sprawdzac za ile jak dlugo prosze I drobne sr*mto tamto. Zarabiam wiecej jak Zastepca Budynia to moge chyba wymagac czegos konkretnego.

      • 15 0

    • i niech jeszcze jakiś lewacki mądrala mi powie

      ze miasta sa dla ludzi nie dla samochodów.
      I ze komunikacja miejska jest alternatywą dla posiadaczy auta.

      • 14 5

    • Też tak sądzę. Nie wyobrażam sobie sytuacji, że jadąc np. na Matarnię z Gdańska Głównego mam kasować najpierw bilet

      SKM lub ZTM do Wrzeszcza, a potem drugi na PKM. Przecież to kpina.
      Jeśli PKM nie jeździ z Gdańska Głównego to jedynym wyjściem były łączone bilety, a tak to ta inwestycja to defraudacja pieniędzy i nic poza tym.
      Jeśli w takiej sytuacji zlikwidują jeszcze autobus 210 to będzie to zwykłe złodziejstwo i wyłudzanie od osób, które muszą jeździć w tamtym kierunku podwójnych opłat.

      • 60 0

  • (1)

    Jeden idiota wymyslil ze PKM będzie rozpoczynal bieg we Wrzeszczu, a nie na glownym lub srodmiesciu, co samo w sobie jest ewenementem na skale swiatowa,a jego umysłowy bliźniak wymyslil, ze jeden pasazer będzie zmuszony do kupna kilku biletow.Mieli racje klasycy,z których jeden mowil ze to dziki kraj,a drugi ze istnieje on tylko wirtualnie.

    • 14 0

    • Jest wyjście z tej sytuacji. Zmienić nazwę z "GDAŃSK WRZESZCZ" na "GDAŃSK GŁÓWNY"! Taki sam dobry pomysł jak ten o takim przebiegu PKMki i problemie z biletami!!!!!
      A tak na marginesie to centrum chyba jest jednak we Wrzeszczu...

      • 3 1

  • Zacheta urzednikow do korzystania z komunikacji zbiorowej !!!

    Zalosne za co ta "banda" bierze kase, wydany niemal miliard zlotych a z taborem to i ponad a jak to zawsze diabel tkwi w szczegolach a te szczegoly decyduja o powodzeniu calego przedsiewziecia, mnie to absolutnie nie przekonuje aby przesiasc sie do komunikacji, przyklad SKM - niewykorzystany potencjal, teraz bedzie kolejny za grube setki milionow !!! przeciez urzedasy chcialy dobrze a wyszlo jak zawsze, przeciez to nie Ich wina ?!

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane