• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Blisko 42 mln pasażerów SKM w ubiegłym roku

Michał Brancewicz
30 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Szybka Kolej Miejska wozi pasażerów zarówno na swojej linii, jak i na widocznej na zdjęciu trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Obsługa większej liczby połączeń sprawiła, że spółka przewiozła w zeszłym roku 41,8 mln osób. Szybka Kolej Miejska wozi pasażerów zarówno na swojej linii, jak i na widocznej na zdjęciu trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Obsługa większej liczby połączeń sprawiła, że spółka przewiozła w zeszłym roku 41,8 mln osób.

W całym zeszłym roku Szybka Kolej Miejska przewiozła 41,8 mln osób, z czego ponad 2,7 mln na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. To o 2,5 mln pasażerów więcej niż w 2015 roku. SKM pozostaje trzecim największym przewoźnikiem kolejowym w kraju.



Jak często jeździsz SKM-ką?

Trójmiejska SKM-ka jest największym przewoźnikiem kolejowym na Pomorzu i trzecim największym w Polsce. Jej pociągi nie dość, że kursują po całym Trójmieście, to jeszcze wypuszczają się do Tczewa i Słupska. Od niespełna dwóch lat SKM wozi także pasażerów na nowo wybudowanej trasie PKM oraz dalej, po torach PKP PLK, do Kościerzyny i Kartuz.

W zeszłym roku trójmiejscy kolejarze zabrali na pokład swoich pociągów 41 mln. 855 tys. 512 osób. W tej liczbie zawiera się także 2 mln. 772 tys. 574 pasażerów podróżujących po linii PKM. Warto pamiętać, że był to pierwszy pełny rok jej funkcjonowania, nie licząc 1,5-miesięcznej przerwy spowodowanej naprawą po lipcowej ulewie.

- Bardzo nas cieszą dobre wyniki przewozowe naszej spółki. Szczególnie w obsłudze odcinka PKM oraz tras do Kościerzyny i Kartuz - przyznaje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście. - We wrześniu 2016 roku przewieźliśmy tam o prawie 100 tys. pasażerów więcej niż w analogicznym miesiącu roku 2015. Jeszcze lepiej było w październiku, listopadzie i grudniu. Liczba pasażerów w tych miesiącach wzrosła w stosunku do tych trzech miesięcy roku 2015 o 306 tys.
Dla porównania, rok 2015 SKM zakończyła z liczbą 39 mln. 340 tys. 317 przewiezionych pasażerów.

Dane Urzędu Transportu Kolejowego pokazują, że ten wynik plasuje SKM-kę na trzecim miejscu wśród przewoźników w całej Polsce.

W zeszłym roku po naszym kraju pociągami podróżowało 292 mln 441 tys. osób. Najwięcej, bo 27,17 proc. skorzystało z usług Przewozów Regionalnych. Za nimi uplasowały się Koleje Mazowieckie (20,82 proc. udziału w rynku) i właśnie Szybka Kolej Miejska w Trójmieście (14,31 proc.). To więcej niż PKP InterCity (13,18 proc.) i SKM Warszawa (8,14 proc.).

Miejsca

Opinie (179) 8 zablokowanych

  • Wszystko tylko nie SKM

    Dlaczego?
    1)z roku na rok jest coraz drożej
    2)10lat temu pomiędzy godziną 6-18 co 7-8 minut była skm-ka i to najczęściej ta długa dwuskladowa! A teraz???
    3)brak nocnych skm (to za co ja place tak drogi bilet miesieczny/metropolitarny?)
    4)awarie opóźnienia kiedyś to był epizod teraz standard....

    Jadąc ostatnio pamiętam tylko potworny ścisk i smród - w takich warunkach można przewozić bydło nie ludzi...

    • 19 0

  • A kiedyś przewozili 80, 100 milionow rocznie i się dalo nawet punktualnie....

    dziś tez by było więcej, gdyby zamiast smrodu i nędzy oferowali niskie ceny, niezawodność i punktualność....

    • 18 0

  • Zlikwidować MZKZG! WPK wróć! (2)

    Zrobić bilet trójmiejski za 120 zł na wszystko w obrębie trójmiasta!!!

    • 18 0

    • niedasie (1)

      • 4 0

      • To taki sam beton jak w PZPN-ie...

        • 3 0

  • CZY KTOŚ W KOŃCU ZMIENI BARWY SKM-KI? (2)

    kolory pociągów SKM-ki wywołują u mnie wymioty, są obleśne i podobają się tylko Ukraińcom, bo to ich barwy narodowe. Tak poważnie pociągi na Mazowszu wyglądają nowocześnie i wpasowują się w otaczającą przestrzeń, a u nas kolory SKM-ki, które pewnie miały się odnosić do niebieskiej wody i żółtego piasku na plaży nie pasują do brudnych, szarych i uświnionych ulic Trójmiasta.

    • 9 5

    • a więc tak, pędźdolino jest bialo niebieskie - kolory nieba i niewidzialne przez to (1)

      plus ciche i szybkie = wiele śmierci od czasu wprowadzenia na PKP

      • 2 0

      • re

        klątwa bo to pociąg wałek z Włoch

        • 0 0

  • o jednego mniej

    Od kiedy nie jeździ z Pruszcza przez Orunię - przesiadłem się na regio. Fakt, drożej, ale z Orunii w Oliwie jestem w 14 minut. Powrót również błyskawicznie.

    Pracującym blisko głównych stacji - polecam.

    • 12 0

  • Jeśli SKM myśli o rozwijaniu się, to priorytetem powinna być aglomeracja Pruszcz - Wejherowo. Gdzie największy przyrost pasażerów, był właśnie w małym trójmieście (liczba mieszkańców to już ok. 120 tysięcy osób). A co tym czasem robi skm? Obcina połączenia do Wejherowa...

    • 11 1

  • ztm

    Pisaliście że tramwaje będą jeździły na Orunię na Świętokrzyską co 2,5 minuty. Do Prima aprilis jeszcze trochę czasu zostało.... Orunię zrobiono w bambuko pod kątem komunikacji. To jest temat rzeka i jak zwykle pominięty przez media. Ktoś za swoje decyzje powinien zostać pociągnięty do odpowiedzialności w UM.....

    • 7 0

  • A czym ludzie mają niby jeździć między miastami, jak ta nasza "metropolia" przez politycznych cinkciarzy nie ma nawet wspólnego transportu!
    Z przymorza busem przez sopot do gdyni.. nieee nawet sopot to przesada puścimy jakiś jeden cichociemny autobus po piastowskiej bo przecież cała dzielnica mieszka przy piastowskiej... grrrr....

    • 3 0

  • Jestem optymistą

    Zaczełem kożystać od zeszłego roku z skm w miare szybko i sprawnie i do tego w coraz lepszym stanie kolejki jeżdżą co za tym idzie ceny miesięcznych biletów nie są kosmicznie drogie , na plus lepiej niż zkm który winduje ceny do góry zasadniczo wole kożystać z usług skm niż zkm .

    • 1 7

  • Szkoda

    Szkoda, że w rozkładzie jazdy zabrakło składu, który odjeżdżał z Sopotu do w kierunku Gdańska o godz.20:44. Był wśród pasażerów dość popularny. Następnym jest za późno na przesiadkę i dojazd do pracy.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane