- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (74 opinie)
- 2 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (83 opinie)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (67 opinii)
- 5 Masz interes? Zostaw kartkę (143 opinie)
- 6 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (217 opinii)
Blisko 42 mln pasażerów SKM w ubiegłym roku
W całym zeszłym roku Szybka Kolej Miejska przewiozła 41,8 mln osób, z czego ponad 2,7 mln na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. To o 2,5 mln pasażerów więcej niż w 2015 roku. SKM pozostaje trzecim największym przewoźnikiem kolejowym w kraju.
W zeszłym roku trójmiejscy kolejarze zabrali na pokład swoich pociągów 41 mln. 855 tys. 512 osób. W tej liczbie zawiera się także 2 mln. 772 tys. 574 pasażerów podróżujących po linii PKM. Warto pamiętać, że był to pierwszy pełny rok jej funkcjonowania, nie licząc 1,5-miesięcznej przerwy spowodowanej naprawą po lipcowej ulewie.
- Bardzo nas cieszą dobre wyniki przewozowe naszej spółki. Szczególnie w obsłudze odcinka PKM oraz tras do Kościerzyny i Kartuz - przyznaje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście. - We wrześniu 2016 roku przewieźliśmy tam o prawie 100 tys. pasażerów więcej niż w analogicznym miesiącu roku 2015. Jeszcze lepiej było w październiku, listopadzie i grudniu. Liczba pasażerów w tych miesiącach wzrosła w stosunku do tych trzech miesięcy roku 2015 o 306 tys.
Dla porównania, rok 2015 SKM zakończyła z liczbą 39 mln. 340 tys. 317 przewiezionych pasażerów.
Dane Urzędu Transportu Kolejowego pokazują, że ten wynik plasuje SKM-kę na trzecim miejscu wśród przewoźników w całej Polsce.
W zeszłym roku po naszym kraju pociągami podróżowało 292 mln 441 tys. osób. Najwięcej, bo 27,17 proc. skorzystało z usług Przewozów Regionalnych. Za nimi uplasowały się Koleje Mazowieckie (20,82 proc. udziału w rynku) i właśnie Szybka Kolej Miejska w Trójmieście (14,31 proc.). To więcej niż PKP InterCity (13,18 proc.) i SKM Warszawa (8,14 proc.).
Miejsca
Opinie (179) 8 zablokowanych
-
2017-01-30 10:52
Wszystko tylko nie SKM
Dlaczego?
1)z roku na rok jest coraz drożej
2)10lat temu pomiędzy godziną 6-18 co 7-8 minut była skm-ka i to najczęściej ta długa dwuskladowa! A teraz???
3)brak nocnych skm (to za co ja place tak drogi bilet miesieczny/metropolitarny?)
4)awarie opóźnienia kiedyś to był epizod teraz standard....
Jadąc ostatnio pamiętam tylko potworny ścisk i smród - w takich warunkach można przewozić bydło nie ludzi...- 19 0
-
2017-01-30 11:04
A kiedyś przewozili 80, 100 milionow rocznie i się dalo nawet punktualnie....
dziś tez by było więcej, gdyby zamiast smrodu i nędzy oferowali niskie ceny, niezawodność i punktualność....
- 18 0
-
2017-01-30 11:04
Zlikwidować MZKZG! WPK wróć! (2)
Zrobić bilet trójmiejski za 120 zł na wszystko w obrębie trójmiasta!!!
- 18 0
-
2017-01-30 11:09
niedasie (1)
- 4 0
-
2017-01-30 11:13
To taki sam beton jak w PZPN-ie...
- 3 0
-
2017-01-30 11:34
CZY KTOŚ W KOŃCU ZMIENI BARWY SKM-KI? (2)
kolory pociągów SKM-ki wywołują u mnie wymioty, są obleśne i podobają się tylko Ukraińcom, bo to ich barwy narodowe. Tak poważnie pociągi na Mazowszu wyglądają nowocześnie i wpasowują się w otaczającą przestrzeń, a u nas kolory SKM-ki, które pewnie miały się odnosić do niebieskiej wody i żółtego piasku na plaży nie pasują do brudnych, szarych i uświnionych ulic Trójmiasta.
- 9 5
-
2017-01-30 11:42
a więc tak, pędźdolino jest bialo niebieskie - kolory nieba i niewidzialne przez to (1)
plus ciche i szybkie = wiele śmierci od czasu wprowadzenia na PKP
- 2 0
-
2017-01-31 06:43
re
klątwa bo to pociąg wałek z Włoch
- 0 0
-
2017-01-30 11:37
o jednego mniej
Od kiedy nie jeździ z Pruszcza przez Orunię - przesiadłem się na regio. Fakt, drożej, ale z Orunii w Oliwie jestem w 14 minut. Powrót również błyskawicznie.
Pracującym blisko głównych stacji - polecam.- 12 0
-
2017-01-30 12:01
Jeśli SKM myśli o rozwijaniu się, to priorytetem powinna być aglomeracja Pruszcz - Wejherowo. Gdzie największy przyrost pasażerów, był właśnie w małym trójmieście (liczba mieszkańców to już ok. 120 tysięcy osób). A co tym czasem robi skm? Obcina połączenia do Wejherowa...
- 11 1
-
2017-01-30 12:03
ztm
Pisaliście że tramwaje będą jeździły na Orunię na Świętokrzyską co 2,5 minuty. Do Prima aprilis jeszcze trochę czasu zostało.... Orunię zrobiono w bambuko pod kątem komunikacji. To jest temat rzeka i jak zwykle pominięty przez media. Ktoś za swoje decyzje powinien zostać pociągnięty do odpowiedzialności w UM.....
- 7 0
-
2017-01-30 13:29
A czym ludzie mają niby jeździć między miastami, jak ta nasza "metropolia" przez politycznych cinkciarzy nie ma nawet wspólnego transportu!
Z przymorza busem przez sopot do gdyni.. nieee nawet sopot to przesada puścimy jakiś jeden cichociemny autobus po piastowskiej bo przecież cała dzielnica mieszka przy piastowskiej... grrrr....- 3 0
-
2017-01-30 15:25
Jestem optymistą
Zaczełem kożystać od zeszłego roku z skm w miare szybko i sprawnie i do tego w coraz lepszym stanie kolejki jeżdżą co za tym idzie ceny miesięcznych biletów nie są kosmicznie drogie , na plus lepiej niż zkm który winduje ceny do góry zasadniczo wole kożystać z usług skm niż zkm .
- 1 7
-
2017-01-30 15:56
Szkoda
Szkoda, że w rozkładzie jazdy zabrakło składu, który odjeżdżał z Sopotu do w kierunku Gdańska o godz.20:44. Był wśród pasażerów dość popularny. Następnym jest za późno na przesiadkę i dojazd do pracy.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.