Bolesny powrót z wakacji w Egipcie

Marzena Klimowicz
12 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat)
Dla 14 osób, które wykupiły wycieczkę w biurze podróży Triada, powrót z Egiptu będzie najmniej miłym wspomnieniem z wakacji. Dla 14 osób, które wykupiły wycieczkę w biurze podróży Triada, powrót z Egiptu będzie najmniej miłym wspomnieniem z wakacji.

Wakacje w Egipcie miały być odpoczynkiem od polskich temperatur i lutowej pogody. Jednak już na miejscu klienci trójmiejskich oddziałów Triady dowiedzieli się, że zamiast do Trójmiasta, samolot powrotny dowiezie ich jedynie do Krakowa.

Wyjeżdżając na wycieczkę z biura podróży zdarzały ci się niemiłe niespodzianki?

30 stycznia trzydzieścioro mieszkańców Trójmiasta i okolic wyleciało z Rębiechowa do Hurghady na dwutygodniowe wakacje. Zgodnie z planem, grupa miała wrócić do Trójmiasta 13 lutego. Jednak dwa dni temu uczestnicy dostali pismo od biura podróży, że z braku miejsc w samolocie czternaścioro z nich doleci jedynie do... Krakowa.

- Powiedziano im, że jeśli sami nie wytypują osób, które polecą do Krakowa, wylosuje je system - opowiada Jarosław Rycewicz, którego teściowie spędzają właśnie urlop w Egipcie. Nie kryje oburzenia takim obrotem sprawy: - Wielu pasażerów zostało przywiezionych na lotnisko przez rodziny lub przyjaciół. Tak samo mieli wrócić z lotniska. Nie mają ciepłych ubrań, aby jechać przez całą Polską pociągiem.

Pan Jarosław próbował zamówić busa, który przywiózłby 14 osób z Krakowa do Trójmiasta. Koszt takiej podróży wyniósłby ok. 2,5 tys zł. - Zwróciłem się do Triady z pytaniem o zwrot kosztów za taki przejazd. Usłyszałem, że firma może zwrócić jedynie równowartość za bilet drugą klasą PKP.

Uczestnicy wycieczki poczuli, że są zdani na siebie. - Moi teściowe wraz z innymi osobami podnieśli larum, zaraz potem pilotka wycieczki ulotniła się. Dzwoniliśmy do biura w Gdyni, tam skierowano nas do centrali w Warszawie, gdzie w bardzo nieprzyjemny sposób zostaliśmy zbyci - żali się pan Jarosław.

O losy wycieczki zapytaliśmy Magdalenę Lizurej z biura prasowego Triady. - Bardzo ubolewamy nad całą sytuacją. Opisana grupa zostanie przewieziona wynajętym busem z lotniska w Krakowie na dworzec PKP, gdzie podróżni otrzymają od naszego przedstawiciela bilety kolejowe w pierwszej klasie, skąd dostaną się do Trójmiasta - zapewnia Magdalena Lizurej.

Jej zdaniem osoby, które dotrą do Trójmiasta przez Kraków, są już wyznaczone. - Wszyscy ci podróżni otrzymają poza biletem rekompensatę pieniężną pozwalającą na miłe spędzenie czasu podróży.

Wysokość rekompensaty nie jest jeszcze znana, wiadomo tylko, że ma starczyć na napoje i jedzenie w Warsie.

Uczestnicy wycieczki, którzy polecą do Krakowa wylądują w Balicach w piątek o godz. 8.30. "Szczęśliwcy", którzy wrócą zgodnie z planem, będą w Rębiechowie ok. godz. 19.40.

Po publikacji tekstu i kilka dni po powrocie z Egiptu jeden z uczestników wycieczki nadesłał do redakcji list:

"W imieniu wszystkich uczestników "niezwykłej" wycieczki do Egiptu,
chciałabym podziękować za nagłośnienie tejże sytuacji. Być może, gdyby nie ten artykuł to zapewne biuro podróży "Triada" postawiło by na swoim i nasze roszczenia odeszły by po prostu w niepamięć.

Ostatecznie, rozgoryczeni i pełni złości, dotarliśmy do domu cali
i zdrowi. Zgodnie z ustaleniami, w Krakowie na lotnisku czekał na nas
bus, który przewiózł nas na dworzec główny PKP. Otrzymaliśmy bilety na pociąg Inter City pierwszą klasą do Gdańska.

Jeżeli chodzi o rekompensatę finansową, sprawa jest w toku i w ciągu 14 dni złożymy stosowne pismo do biura podróży.

Dziękujemy!"

• REKLAMA PRZED SEZONEM (1)

NO TO TRIADA ZAFUNDOWAŁA SOBIE SUPER AUTOREKLAMĘ PRZED SEZONEM TYLE TYLKO, ŻE SKUTKI BĘDĄ ODWROTNE. GDYBY ZWRÓCILI KOSZTY WYNAJĘCIA BUSA Z KRAKOWA DO TRÓJMIASTA I PRZEPROSILI WÓWCZAS NIC BY SIĘ TAKEGO NIE STAŁO, A TAK SKĄPIĄC 2,5 TYS ZŁOTYCH STRACILI POTENCJALNYCH KLIENTÓW CZEGO KONSEKWENCJĄ BĘDĄ STRATY Z PEWNOŚCIĄ WYŻSZE NIŻ WSPOMNIANA KWOTA. BRAWA DLA ZARZĄDZAJĄCYCH FIRMĄ !!!

• No i teraz juz jestem pewna że dobrze robie nie majac w swojej ofercie TRIADY. Ludzie sie dziwią-a ja swoje od dawna wiem. Przychodza i chcą np wycieczkę do Grecji z All do 4* ,w lipcu ,na 2 tyg za 1200 zł-Triada takie ma a ja wiem ze to syf. I ze będzie potem płacz i awantury. Owszem i innym touroperatorom trafaja sie wpadki- mniejsze wieksze - ale żadne z nich nie ma tak w d. swoich klentów jak TRIADA. Ludzie jada na wakcje a nie na obóz przetrwania.
      pozdr
      Kalina
      www.latoNONstop.pl

• bo to Triada

wybierając ofertę Triady czy innych TANICH ! operatorów należy się dobrze zastanowić dlaczego : taki sam hotel , taki sam samolot , taki sam termin , ten sam kraj kosztuje o 50 % taniej . Odpowedż : bo dostaje się najgorsze miejsca , najgorsze pokoje , "0" opieki i mnóstwo niespodzianek . Wystarczy popytać aby wiedzieć że Tanio za granicą oznacz BEZNADZIEJNIE lub beznadziejna organizacja . Triada z tego słynie .

• A JA POLECAM

Jestem stałym klientem Triady i każdego roku z nimi wyjężdżam. Nie mogę narzekać bo dokonując wyboru wiem co w zamian otrzymam. Jeżeli ktoś wybiera ***czy****gwiazdkowy hotel za 2 tys. to powinien wiedzieć co zastanie na miejscu. Ja nie mam przykrych doświadczeń ale i wybór hoteli jest przemyślany. Polecam wycieczki 7+7-super piloci.

• Bez przesady

Wyjeżdżam z różnych biur i uważam, ze mit niemieckich organizatorów trzeba obalić. Jeżeli ktoś raz wyjechał i było OK, to wcale nie znaczy, że właśnie to biuro jest godne polecenia. Ja byłem z TUI, lot miałem wieczorny i na lotnisku nie było przedsatawiciela, bujałem się ponad godzinę na lotnisku az doczekałem się rezydenta. Nie robię z tego afery, przeproszono mnie i tyle.
    Z Triadą byłem trzy razy. Raz na objazdówce i dwa na typowym wypoczynku w Egipcie i Turcji. Mają bardzo dobrych pilotów. Pani w biurze zaproponowała mi 5 gwiazdkowy hotel, wyżywienie super i miła obsługa. Osobiście polecam, warto wybierać obiekty o wysokim standardzie i będziecie zadowoleni. Pozdrawiam

• triada=debile

jednej rzeczy nie rozumiem! taka duża firma nie może sobie pozwolić na wydanie 2,5 koła by nie robić sobie wstydu na całą Polskę?
    "...Wszyscy ci podróżni otrzymają poza biletem rekompensatę pieniężną pozwalającą na miłe spędzenie czasu podróży."- chyba na herbatę ta kasa.

• Triada to cyniczni oszuści !!!

Byliśmy z nimi w Egipcie. Współpracują z arabusami, by łatwiej tamci wyciągali kasę od turystów. Rezydenci kłamią w żywe oczy, a przewodnicy pozbawieni są wiedzy. OLAĆ TRIADĘ!!!

• triada - żenada

My też zamiast do Warszawy polecieliśmy ze znajomymi do Poznania.
    Powiedzieli, że zabrakło miejsca dla 15 osób. W Poznaniu czekał na nas autokar i bus do którego wsiadło innych 60 oszukanych osób. 5-6 godzin jechaliśmy do Warszawy.
    Pierwszą reklamację złożyliśmy już w drodze na lotnisko. Jako potwierdzenie jej przyjęcia dostaliśmy od rezydentki druczek. Teraz zamierzamy złożyć reklamację szczegółową.

Na lotnisku w Poznaniu spotkaliśmy innych wycieczkowiczów, którzy powiedzieli nam, że Triada, zamiast do Egiptu wywiozła ich do Turcji.
    Inni ludzie mówili, że wykupili 7 dniową wycieczkę z czego 2 dni spędzili na lotnisku w Katowicach czekając na "miejce w samolocie"