• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa PKM: stare wiadukty wyburzone

rb
18 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Ostatni wiadukt wyburzono kilka dni przed terminem. Ostatni wiadukt wyburzono kilka dni przed terminem.

W weekend wyburzono 13. i ostatni stary wiadukt na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. W ich miejsce powstaną 24 nowe. Budowa nowej linii kolejowej wkracza w kolejną fazę.



Tak będziemy podróżować Pomorską Koleją Metropolitalną.

Ostatni z 13 wiaduktów i przyczółków wyburzono w sobotę.

- Wykonawca musiał zabezpieczyć potok przepływający pod obiektem - zlokalizowanym za ul. Wołkowyską zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik PKM. - Rozbiórka zakończyła się kilka dni przed planowanym terminem - dodaje.

Nowe wiadukty będą gotowe w 2014 roku. W sumie powstanie aż 16 kolejowych oraz osiem drogowych. Do tego doliczyć należy pięć przejść nad torami oraz kładki dla pieszych. Prace już trwają, w niektórych miejscach są już dość zaawansowane. W trakcie budowy są m.in. podpory pod estakadę, na której będzie przystanek PKM Port Lotniczy. Efekty prac (głównie betonowania fundamentów), można też oglądać na Strzyży. Trwa też palowanie, które wzmacnia grunt przed stawianiem kolejnych wiaduktów.

Lada tydzień robotnicy pojawią się przy ul. Budowlanych, gdzie dziś jest wielka dziura, a za dwa lata ma być przystanek Matarnia.

- Bez utrudnień się nie obędzie. Jesienią trzeba będzie przekopać się pod ulicą, więc będziemy musieli ją zamknąć, ale wcześniej powstanie tymczasowy objazd - zapewnia Tomasz Konopacki.

18-kilometrowy odcinek Kolei Metropolitalnej. 18-kilometrowy odcinek Kolei Metropolitalnej.
Pomorska Kolej Metropolitalna jest największą inwestycją infrastrukturalną realizowaną przez Samorząd Województwa Pomorskiego. Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej połączy się z istniejącą linią kolejową Gdynia - Kościerzyna. Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w Rębiechowie w niecałe 25 minut.

Koszt realizacji wynosi 720,5 mln zł netto i w 70 proc. dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej. Całkowita wartość projektu - po uwzględnieniu 186,5 mln zł wartości gruntów przekazanych pod inwestycję - to 907 mln zł netto. Termin realizacji: kwiecień 2015 r.
rb

Miejsca

Opinie (109) 4 zablokowane

  • Czy ta kolej będzie od razu jeździć do Gdyni? (1)

    Pytam poważnie bo o tym jakoś się nie mowi. Czy PKM od pierwszego dnia będzie jeździć na trasie Gdańsk Gdynia czy tylko Gdańsk do lotniska ?

    • 4 0

    • Gdynia

      woli wybudowac lotnisko od zera niz partycypowac w PKM

      • 0 0

  • " na euro to juz dawno bedzie jezdzic "

    • 5 0

  • Cyt - miał zabezpieczyć (1)

    a nie zabezpieczył, co widać na zdjęciu - wszystko wpadło w potok!

    • 2 2

    • "musiał", a nie "miał"

      "musiał", a nie "miał"

      • 0 0

  • Ciekawe po ile będą bilety i czy kogoś przeciętnego będzie na to stać?

    • 2 0

  • (3)

    W gdansku kolej za 700 mln tunel koszt podobny w gdyni infobox

    • 44 16

    • infobox

      taka droga- "informacja turystyczna "

      • 1 2

    • Przeciez infobox kosztowal sto razy mniej. Doslownie.

      • 5 0

    • Polska trudna mowa

      Język nie szkodzi, jest dobrze

      • 10 0

  • Zastanawiam się (2)

    czy po tej estakadzie będą mogły też jeździć pociagi cięższe niż składy PKM tj. czyli w razie jakiejś awarii między Wrzeszczem a Gdynia, czy normalny pociąg będzie mógł pojechać tamtędy objazdem?

    • 8 1

    • normalny nie pokona wzniesienia (1)

      ...

      • 1 1

      • Niekoniecznie, na odcinku Osowa- Gdynia jest naprawdę spore wzniesienie i jakoś tamtędy jeżdżą, co prawda z trudem nawet najcięższe pociągi towarowe, no chyba, że na trasie PKM profil trasy będzie jeszcze trudniejszy?

        • 1 0

  • niezły przewał ta cała PKM

    niby na Euro, szybkie wywłaszczenie , projekt na łapu capu kręci się jak g... w przerębli, do tego w technologii pociągu z niskim peronem zamiast trasy proste, w standardzie SKM zintegrowane z linią średnicową , o dużym przyspieszeniu. Za tym stoi spory przewał ale i tak mam nadzieję, żę sporo osób zdecyduje się z tego korzystać.

    • 8 5

  • Fatycznie, po co tyle szumu wokół tej nieprzemyślanej inwestycji (2)

    Już dzisiaj widać ewidentne braki w tym pomyśle (gdyby nie nowoczesny sprzęt budowlany i transportowy, to miałbym wrażenie, że jest początek XX wieku). Ale kasa będzie - i o to chodzi. A grupa klakierów klaszcze, bo nie zna się na nowoczesnym planowaniu przestrzennym. Patrzę na tę dewastację środowiska i nie chce mi się wierzyć w to, co widzę. Koszmar! Naczelny sołtys gdańska dodatkowo postawił we Wrzeszczu 4 obory i ogromną stodołę, które są w dysharmonii z resztą zabudowy. Widać, że systemowe ujmowanie rozwoju miasta, ekonomia i poczucie estetyki są słabą stroną władców Gdańska i Pomorza. Smutno mi, że muszę o takich rzeczach pisać.

    • 17 18

    • a mnie smutno , że mamy takich takich jak ty "obywateli"

      biedna ta Polska

      • 1 3

    • to chłopie niech twoja noga nie postanie w pociągu, gdy będziesz chciał z swoją dziunią karnąć się pod namiocik na kaszuby

      • 3 6

  • no i Pedziolino Nowakowe będzie jeździć po tym metropolicie kolejowym

    ale ja tego już nie doczekam

    • 4 4

  • co za debil oznakował na Grunwaldzkiej prace na wewnętrznych pasach (1)

    powinno być wszystko jakieś 100 m wcześniej a nie wpadasz na zamknięte pasy

    • 7 4

    • Ty z Krakowa to nie wiesz

      ze u nas w Gdansku inna niz normalna logika...;)

      • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane