- 1 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (21 opinii)
- 2 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (51 opinii)
- 3 Z dworca na Jasień 80 zł (507 opinii)
- 4 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (516 opinii)
- 5 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (19 opinii)
- 6 Auto wjechało w pieszych i w budynek (295 opinii)
Budowa PKM: stare wiadukty wyburzone
18 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat)
W weekend wyburzono 13. i ostatni stary wiadukt na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. W ich miejsce powstaną 24 nowe. Budowa nowej linii kolejowej wkracza w kolejną fazę.
Tak będziemy podróżować Pomorską Koleją Metropolitalną.
- Wykonawca musiał zabezpieczyć potok przepływający pod obiektem - zlokalizowanym za ul. Wołkowyską w Gdańsku - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik PKM. - Rozbiórka zakończyła się kilka dni przed planowanym terminem - dodaje.
Nowe wiadukty będą gotowe w 2014 roku. W sumie powstanie aż 16 kolejowych oraz osiem drogowych. Do tego doliczyć należy pięć przejść nad torami oraz kładki dla pieszych. Prace już trwają, w niektórych miejscach są już dość zaawansowane. W trakcie budowy są m.in. podpory pod estakadę, na której będzie przystanek PKM Port Lotniczy. Efekty prac (głównie betonowania fundamentów), można też oglądać na Strzyży. Trwa też palowanie, które wzmacnia grunt przed stawianiem kolejnych wiaduktów.
Lada tydzień robotnicy pojawią się przy ul. Budowlanych, gdzie dziś jest wielka dziura, a za dwa lata ma być przystanek Matarnia.
- Bez utrudnień się nie obędzie. Jesienią trzeba będzie przekopać się pod ulicą, więc będziemy musieli ją zamknąć, ale wcześniej powstanie tymczasowy objazd - zapewnia Tomasz Konopacki.
Pomorska Kolej Metropolitalna jest największą inwestycją infrastrukturalną realizowaną przez Samorząd Województwa Pomorskiego. Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej połączy się z istniejącą linią kolejową Gdynia - Kościerzyna. Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w Rębiechowie w niecałe 25 minut.
Koszt realizacji wynosi 720,5 mln zł netto i w 70 proc. dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej. Całkowita wartość projektu - po uwzględnieniu 186,5 mln zł wartości gruntów przekazanych pod inwestycję - to 907 mln zł netto. Termin realizacji: kwiecień 2015 r.
Koszt realizacji wynosi 720,5 mln zł netto i w 70 proc. dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej. Całkowita wartość projektu - po uwzględnieniu 186,5 mln zł wartości gruntów przekazanych pod inwestycję - to 907 mln zł netto. Termin realizacji: kwiecień 2015 r.
rb
Miejsca
Opinie (109) 4 zablokowane
-
2013-08-18 19:27
tam powinna dawno powstac
ale sciezka rowerowo piesza z dala od smrodu z uwzglednieniem starych konstrukcji tylko dobudowac kladki no ale coz za pare lat bedzie tylko straszyc - szczegolnie ten kolchoski dizajn peronuf
- 6 11
-
2013-08-18 16:06
Budować! Im szybciej tym lepiej.
- 103 16
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.