• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa ul. Nowej Bulońskiej zmienia oblicze południa Gdańska

Maciej Naskręt
8 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Od trzech miesięcy trwa budowa ul. Nowej Bulońskiej, zobacz na mapie Gdańska która ma połączyć Morenę z Ujeściskiem. Postanowiliśmy sprawdzić postęp prac przy realizacji miejskiej inwestycji, która ma być gotowa w połowie 2019 r.



Z jakiej infrastruktury na ul. Nowej Bulońskiej cieszysz się najbardziej?

W połowie kwietnia tego roku miasto Gdańsk podpisało umowę na budowę ul. Nowej Bulońskiej. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm NDI i Balzoa, które roboty wykona za ok. 191 mln zł. Inwestorem jest miasto Gdańsk, które działa poprzez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska.

W pierwszych tygodniach od podpisania umowy inwestycja nieco ślimaczyła się zdaniem okolicznych mieszkańców, a to za sprawą przygotowań do budowy - organizacji jej zaplecza czy znalezienia firm podwykonawczych. Jednak w ostatnich miesiącach ruch na budowie znacząco przyspieszył, co widać w terenie - powoli wyłania się ślad nowej drogi.

Czytaj też: Rozwiązania rowerowe Nowej Bulońskiej

Zaawansowane prace ziemne



Obecnie na odcinku ul. Nowej Bulońskiej trwają prace ziemne. Ich kluczowym elementem jest realizacja sieci, czyli wodociągów i kanalizacji deszczowej. Cały przebieg drogi został odhumusowany i nie ma już żadnego śladu po dawnych ogródkach działkowych. Na teren wjechał sprzęt ciężki - koparko-ładowarki, a także duże wozidła. Teren pod nową drogę jest niwelowany, by zapewnić łagodny spadek przyszłej trasy z Moreny do ul. Kartuskiej.

Natomiast przy istniejącej ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska trwają prace brukarskie i układanie podbudowy pod ścieżkę chodnika oraz rozbiórka starych ciągów w kierunku ul. Rakoczego. Prace trwają też przy ul. Jabłoniowej, gdzie prowadzona jest rozbiórka starych nawierzchni betonowych. Za chwilę pełną parą ruszą tam prace przy wykonywaniu kanalizacji deszczowej.

Czytaj też: Te drogi mają szansę powstać na południu Gdańska

Przebieg budowanej ul. Nowej Bulońskiej Przebieg budowanej ul. Nowej Bulońskiej

2,8 km nowej miejskiej trasy



Przypomnijmy, że nowa droga ma mieć 2,8 km długości. Rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska, skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska, przecinając wcześniej ul. Stolema zobacz na mapie Gdańska. Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska. Wzdłuż drogi powstanie też dwutorowa trasa tramwajowa.

W projekcie pojawiła się mała zmiana. Skrzyżowanie ulic Warszawskiej i Jabłoniowej nie będzie miało wyspy centralnej, a będzie skrzyżowaniem bezpośrednim.

Od istniejącej ul. Bulońskiej do skrzyżowania z przyszłą ul. Nową Politechniczną kierowcy będą poruszać się dwiema nitkami jezdni, z których każda będzie miała po dwa pasy ruchu. Wzdłuż obu jezdni powstaną chodniki i drogi rowerowe. Dodatkowo zostanie zbudowana droga rowerowa w ciągu istniejącej ul. Bulońskiej.

W połowie odcinka - w kierunku ul. Kartuskiej - ul. Nowa Bulońska będzie zwężać się do jednej jezdni. W połowie tego odcinka przewidziano obiekt mostowy nad Potokiem Siedleckim. Jakiś czas temu zlikwidowano część ogródków działkowych pod budowę ul. Nowej Bulońskiej.

Budowa przedłużenia ul. Bulońskiej ma potrwać do II połowy 2019 r.

Na koniec dodajmy, że miasto Gdańsk zleciło spółce NDI budowę drogi służącej skomunikowaniu budowanego centrum edukacyjnego (położonego na południe od skrzyżowania z ul. Jabłoniową) z osiedlem Lawendowe Wzgórze. Koszt inwestycji, która ma być gotowa w grudniu opiewa na kwotę ok. 11 mln zł.

Opinie (419) 4 zablokowane

  • hahhaha poza kilkoma ciezarowkami nie widac tam zadnych pracownikow? Na takim odcinku powinno ich byc 500. (2)

    • 6 12

    • poznaj prawo malejącej produktywności krańcowej

      dla takich jak ty: gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść.

      • 3 1

    • Przyjedź , zobacz

      • 7 2

  • Jescze tylko zbudować tramwaj przez Wileńską i Bohaterów do Grunwaldzkiej i będzie prawdziwe metro z południa do Wrzeszcza (1)

    • 7 7

    • lepiej myśleć o tramwaju dwusystemowym wjeżdżającym w Brętowie na tory PKM

      • 1 1

  • Super!

    Inwestycja robi wrażenie :)

    • 5 3

  • Moje marzenie

    Marzy mi się droga i tramwaj z pętli świętokrzyskiej w górę na nasze osiedle, bo komunikacyjnie beznadzieja.

    • 3 2

  • do Gdańszczan !

    I pamiętajcie tylko, żeby nie oddać naszego kwitnącego miasta w łapy piSSlamistów czy nawet młodego Wałęsiaka (a cóż on takiego zrobił dla Gdańska ???!!!)
    Gospodarz od lat jest najlepszy !!!!!

    • 7 8

  • ale mi raport... filmik propagandowy adamowicza, a w ankiecie jak zwykle pytanie sugerujace ze kazdy oddany glos to glos zadowolenia. panie naskret. przestan pan manipulowac.

    • 2 5

  • pęga

    Pokaż pęgę gotówki a plan zagospodarowania przestrzennego zmienimy w ciągu 1 sekundy.

    • 2 5

  • Ludzie (1)

    co Wy mieliście z geografii??????? Skoro kierunki liczy się od Śródmieścia do jest dokładnie zachód Gdańska bo południe to Orunia Maćkowy Św. Wojciech lipce i okolioce

    • 9 1

    • Głąbie rozdziela się tylko na północ i południe

      • 2 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Budowa Nowej Bulońskiej z lotu ptaka - lipiec 2018

    Muzyka (1)

    Brawo za muzykę, aż ciarki przechodzą ;)

    • 5 0

  • (5)

    Po co niszczyc tyle zieleni i budowac 20 metrow szerokosci drogi jak mozna zrobic 2m wybudowac sciezke rowerowa bedzie taniej , zdrowej i ciszej niech mieszkancy sie w koncu naucza zeby zostawic swojego blachosmroda w garazu taki powinniem byc plan rozwoju miasta pro cyklo-ekologiczny

    • 15 65

    • Uwaga troll podszywa się pod rowerzystę! (3)

      • 15 5

      • troll Lepszego Gdańska

        • 6 1

      • A może to rowerzysta podszywa się pod trolla?

        • 6 1

      • Jak zwykle

        • 7 2

    • po co niszczyć linie kolejową i budować na niej jakąś ścieżkę rowerową - po remoncie szlaku kolejowego byłby lepszy dojazd dla mieszkańców a rowerzyści się nauczą że dzięki utrzymaniu transportu kolejowego jest mniej aut w miastach

      • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane