• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa ul. Nowej Bulońskiej zmienia oblicze południa Gdańska

Maciej Naskręt
8 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Od trzech miesięcy trwa budowa ul. Nowej Bulońskiej, zobacz na mapie Gdańska która ma połączyć Morenę z Ujeściskiem. Postanowiliśmy sprawdzić postęp prac przy realizacji miejskiej inwestycji, która ma być gotowa w połowie 2019 r.



Z jakiej infrastruktury na ul. Nowej Bulońskiej cieszysz się najbardziej?

W połowie kwietnia tego roku miasto Gdańsk podpisało umowę na budowę ul. Nowej Bulońskiej. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm NDI i Balzoa, które roboty wykona za ok. 191 mln zł. Inwestorem jest miasto Gdańsk, które działa poprzez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska.

W pierwszych tygodniach od podpisania umowy inwestycja nieco ślimaczyła się zdaniem okolicznych mieszkańców, a to za sprawą przygotowań do budowy - organizacji jej zaplecza czy znalezienia firm podwykonawczych. Jednak w ostatnich miesiącach ruch na budowie znacząco przyspieszył, co widać w terenie - powoli wyłania się ślad nowej drogi.

Czytaj też: Rozwiązania rowerowe Nowej Bulońskiej

Zaawansowane prace ziemne



Obecnie na odcinku ul. Nowej Bulońskiej trwają prace ziemne. Ich kluczowym elementem jest realizacja sieci, czyli wodociągów i kanalizacji deszczowej. Cały przebieg drogi został odhumusowany i nie ma już żadnego śladu po dawnych ogródkach działkowych. Na teren wjechał sprzęt ciężki - koparko-ładowarki, a także duże wozidła. Teren pod nową drogę jest niwelowany, by zapewnić łagodny spadek przyszłej trasy z Moreny do ul. Kartuskiej.

Natomiast przy istniejącej ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska trwają prace brukarskie i układanie podbudowy pod ścieżkę chodnika oraz rozbiórka starych ciągów w kierunku ul. Rakoczego. Prace trwają też przy ul. Jabłoniowej, gdzie prowadzona jest rozbiórka starych nawierzchni betonowych. Za chwilę pełną parą ruszą tam prace przy wykonywaniu kanalizacji deszczowej.

Czytaj też: Te drogi mają szansę powstać na południu Gdańska

Przebieg budowanej ul. Nowej Bulońskiej Przebieg budowanej ul. Nowej Bulońskiej

2,8 km nowej miejskiej trasy



Przypomnijmy, że nowa droga ma mieć 2,8 km długości. Rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska, skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska, przecinając wcześniej ul. Stolema zobacz na mapie Gdańska. Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska. Wzdłuż drogi powstanie też dwutorowa trasa tramwajowa.

W projekcie pojawiła się mała zmiana. Skrzyżowanie ulic Warszawskiej i Jabłoniowej nie będzie miało wyspy centralnej, a będzie skrzyżowaniem bezpośrednim.

Od istniejącej ul. Bulońskiej do skrzyżowania z przyszłą ul. Nową Politechniczną kierowcy będą poruszać się dwiema nitkami jezdni, z których każda będzie miała po dwa pasy ruchu. Wzdłuż obu jezdni powstaną chodniki i drogi rowerowe. Dodatkowo zostanie zbudowana droga rowerowa w ciągu istniejącej ul. Bulońskiej.

W połowie odcinka - w kierunku ul. Kartuskiej - ul. Nowa Bulońska będzie zwężać się do jednej jezdni. W połowie tego odcinka przewidziano obiekt mostowy nad Potokiem Siedleckim. Jakiś czas temu zlikwidowano część ogródków działkowych pod budowę ul. Nowej Bulońskiej.

Budowa przedłużenia ul. Bulońskiej ma potrwać do II połowy 2019 r.

Na koniec dodajmy, że miasto Gdańsk zleciło spółce NDI budowę drogi służącej skomunikowaniu budowanego centrum edukacyjnego (położonego na południe od skrzyżowania z ul. Jabłoniową) z osiedlem Lawendowe Wzgórze. Koszt inwestycji, która ma być gotowa w grudniu opiewa na kwotę ok. 11 mln zł.

Opinie (419) 4 zablokowane

  • (3)

    Jeszcze tylko połączyć morenę (myśliwską) z os. Wiszące Ogrody przez poligon i będzie idealnie:)

    • 31 26

    • Na pewno zmniejszy to korki na Myśliwskiej (2)

      • 17 1

      • tylko w krótkim okresie (1)

        w długim okresie i tak Nowa Bulońska i Myśliwska będą zakorkowane, o ile miasto nie zmieni preferencji inwestycyjnych, polityki przestrzennej, parkingowej i komunikacyjnej.

        • 1 3

        • minusujący należą do sekty próbującej zaklinać rzeczywistość

          to się leczy lub mija

          • 0 1

  • (7)

    Dojazd tramwajem z centrum na migowo trwa całą wieczność. Nie wyobrażam sobie, żeby ludzie z Jasienia czy Jabłoniowej chcieli dojeżdżać do centrum w taki sposób. No i kolejna 4 pasmowa autostrada w mieście... Urbanistyka z PRL

    • 58 31

    • A co wolisz w tym miejscu uliczkę 1x1? (1)

      A potem płacz że korki. Z Ujeściska do centrum to mozna dojechać autobusami, na siłę to przejść się trochę, w zależności gdzie się na tym ujeścisku mieszka, i też masz tramwaje do centrum, przez chełm.

      • 8 6

      • lepsze korki na uliczce 1x1 niż na trasie pseudoszybkiego ruchu 2x2 bez buspasa

        lub poprawy jakości funkcjonowania PKM

        • 5 8

    • Tam bedzie jezdnia po jednym pasie w każdą stronę. kawałek tylko będą dwie jezdnie po dwa pasy (100m?)

      • 6 2

    • z jabłoniowej raczej pojadą tramwajem z warszawskiej. ale z jasienia faktycznie co najwyżej na zakupy na morenę albo do Wrzeszcza jeśli tramwaj w ogóle powstanie. póki co 168 i tak najszybsze.

      • 8 1

    • proponuję zakup helikoptera

      będzie szybciej

      • 11 0

    • jaką wieczność?

      tramwajem z Migowa około 30 minut.

      Niedługo samochodem Jaśkową Doliną do Wrzeszcza rano niewiele krócej a może i dłużej

      • 2 1

    • Pkm

      Ja się cieszę, mam nadzieję, że będzie dojazd tramwajowy bezpośredni do Pkm Bretowo, bo do pkm Jasien i Kielpinek jest tragiczny. Dobrze też, że Nowa Warszawska będzie tylko w formie tramwaju. Już teraz nie można z Ujeściska wyjechać ani wjechać takie korki, bo skrót sobie robią kierowcy z 5 Wzgórz i pozostałych osiedli. Akurat ulica przelotowa jest przy samej szkole podstawowej i aż strach tamtędy chodzić.

      • 0 0

  • Jak cos to juz NDI i Balzola a nie jakies Balzoa

    • 3 1

  • Nareszcie napisali "z lotu drona ", a nie "z lotu ptaka". (1)

    "z lotu ptaka" brzmi obleśnie

    • 12 26

    • Sam jesteś odpowiedzialny za swoje skojarzenia.

      Obleśny umysł = obleśne skojarzenia

      • 12 1

  • Muschi

    Brawo dla budynia. Miasto szło i idzie w Bardo dobrą stronę :)
    Kasper, jarek to plotki, nie ukleje hehe.
    Pozdro

    • 23 35

  • Budyń przetnie wstęgę? (1)

    Czy POciągnie samolot OTL?

    • 20 37

    • Jarek tak ciągnął że aż sobie kolano rozwalil

      • 9 1

  • Brawo Szczurek

    Super się rozwija ta nasza Gdynia. Panie Szczurek dziękujemy !!!!

    • 25 7

  • U nas w Gdyni dróg się nie buduje (1)

    Forsa idzie na Openera, samolociki, imprezki i inne dyrdymały.

    • 38 3

    • Opener to jest jedna i jedyna rzecz

      jaką może "pochwalić" się gdynia. I to w dodatku jest inicjatywa prywatna (niezależna od gdyni). To miasto jest szare, brudne, zaniedbane i widać jak na dłoni, że brak jest nie tylko pieniędzy ale i pomysłu na to miasteczko. Nie dziwi więc mnie, że włodarze desperacko dofinansują to wydarzenie. gdynia to po prostu przedmieścia Gdańska czy się to komuś podoba czy nie, takie są fakty.

      • 6 5

  • (5)

    Po co niszczyc tyle zieleni i budowac 20 metrow szerokosci drogi jak mozna zrobic 2m wybudowac sciezke rowerowa bedzie taniej , zdrowej i ciszej niech mieszkancy sie w koncu naucza zeby zostawic swojego blachosmroda w garazu taki powinniem byc plan rozwoju miasta pro cyklo-ekologiczny

    • 15 65

    • Uwaga troll podszywa się pod rowerzystę! (3)

      • 15 5

      • Jak zwykle

        • 7 2

      • A może to rowerzysta podszywa się pod trolla?

        • 6 1

      • troll Lepszego Gdańska

        • 6 1

    • po co niszczyć linie kolejową i budować na niej jakąś ścieżkę rowerową - po remoncie szlaku kolejowego byłby lepszy dojazd dla mieszkańców a rowerzyści się nauczą że dzięki utrzymaniu transportu kolejowego jest mniej aut w miastach

      • 9 3

  • kedy nowa Muśliwska

    • 6 12

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane