• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa ul. Nowej Bulońskiej zmienia oblicze południa Gdańska

Maciej Naskręt
8 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Od trzech miesięcy trwa budowa ul. Nowej Bulońskiej, zobacz na mapie Gdańska która ma połączyć Morenę z Ujeściskiem. Postanowiliśmy sprawdzić postęp prac przy realizacji miejskiej inwestycji, która ma być gotowa w połowie 2019 r.



Z jakiej infrastruktury na ul. Nowej Bulońskiej cieszysz się najbardziej?

W połowie kwietnia tego roku miasto Gdańsk podpisało umowę na budowę ul. Nowej Bulońskiej. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm NDI i Balzoa, które roboty wykona za ok. 191 mln zł. Inwestorem jest miasto Gdańsk, które działa poprzez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska.

W pierwszych tygodniach od podpisania umowy inwestycja nieco ślimaczyła się zdaniem okolicznych mieszkańców, a to za sprawą przygotowań do budowy - organizacji jej zaplecza czy znalezienia firm podwykonawczych. Jednak w ostatnich miesiącach ruch na budowie znacząco przyspieszył, co widać w terenie - powoli wyłania się ślad nowej drogi.

Czytaj też: Rozwiązania rowerowe Nowej Bulońskiej

Zaawansowane prace ziemne



Obecnie na odcinku ul. Nowej Bulońskiej trwają prace ziemne. Ich kluczowym elementem jest realizacja sieci, czyli wodociągów i kanalizacji deszczowej. Cały przebieg drogi został odhumusowany i nie ma już żadnego śladu po dawnych ogródkach działkowych. Na teren wjechał sprzęt ciężki - koparko-ładowarki, a także duże wozidła. Teren pod nową drogę jest niwelowany, by zapewnić łagodny spadek przyszłej trasy z Moreny do ul. Kartuskiej.

Natomiast przy istniejącej ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska trwają prace brukarskie i układanie podbudowy pod ścieżkę chodnika oraz rozbiórka starych ciągów w kierunku ul. Rakoczego. Prace trwają też przy ul. Jabłoniowej, gdzie prowadzona jest rozbiórka starych nawierzchni betonowych. Za chwilę pełną parą ruszą tam prace przy wykonywaniu kanalizacji deszczowej.

Czytaj też: Te drogi mają szansę powstać na południu Gdańska

Przebieg budowanej ul. Nowej Bulońskiej Przebieg budowanej ul. Nowej Bulońskiej

2,8 km nowej miejskiej trasy



Przypomnijmy, że nowa droga ma mieć 2,8 km długości. Rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska, skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska, przecinając wcześniej ul. Stolema zobacz na mapie Gdańska. Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska. Wzdłuż drogi powstanie też dwutorowa trasa tramwajowa.

W projekcie pojawiła się mała zmiana. Skrzyżowanie ulic Warszawskiej i Jabłoniowej nie będzie miało wyspy centralnej, a będzie skrzyżowaniem bezpośrednim.

Od istniejącej ul. Bulońskiej do skrzyżowania z przyszłą ul. Nową Politechniczną kierowcy będą poruszać się dwiema nitkami jezdni, z których każda będzie miała po dwa pasy ruchu. Wzdłuż obu jezdni powstaną chodniki i drogi rowerowe. Dodatkowo zostanie zbudowana droga rowerowa w ciągu istniejącej ul. Bulońskiej.

W połowie odcinka - w kierunku ul. Kartuskiej - ul. Nowa Bulońska będzie zwężać się do jednej jezdni. W połowie tego odcinka przewidziano obiekt mostowy nad Potokiem Siedleckim. Jakiś czas temu zlikwidowano część ogródków działkowych pod budowę ul. Nowej Bulońskiej.

Budowa przedłużenia ul. Bulońskiej ma potrwać do II połowy 2019 r.

Na koniec dodajmy, że miasto Gdańsk zleciło spółce NDI budowę drogi służącej skomunikowaniu budowanego centrum edukacyjnego (położonego na południe od skrzyżowania z ul. Jabłoniową) z osiedlem Lawendowe Wzgórze. Koszt inwestycji, która ma być gotowa w grudniu opiewa na kwotę ok. 11 mln zł.

Opinie (419) 4 zablokowane

  • Jeszcze troche i kaszubi (12)

    Bedą połaczeni z 3miastem WSTYD

    • 40 122

    • I co z tego (5)

      Zastanawiam się kto pisze te komentarze dzielące ludzi.
      Żyję tu od 40 lat od urodzenia i nie pamiętam, aby wśród ludzi były takie podziały i fobie.
      Miasto Gdańsk i jego mieszkańcy zawsze charakteryzowali się otwartością i tolerancją w stosunku do innych regionów kraju.
      Teraz jakiś zaścianek i zacofaniem.
      Co mnie obchodzi czy mój sąsiad to kaszub czy kumpel z falowca.

      • 28 1

      • (2)

        Komentarze w necie, a rzeczywistość to zupełnie inna bajka. Gdybym wierzył w to co tu piszą, to bym chyba na Kacpra głosował. Na szczęście rzeczywistość pokazuje coś lepszego.

        • 13 2

        • Nie jest tak kolorowo jak ci się wydaje. Te komentarze nie biorą się z niczego. Ktoś tak myśli. Na razie w internecie, bo boi się wyrażać opinii w realu. Ale popieranie takich wypowiedzi sprawi w pewnym momencie pojawią się takie opinie i w realu. To tak jak onr, który siedział do tej pory cicho, ale kiedy dostał nieme przyzwolenie to robi brunatne marsze w centrum miasta. Kiedyś było inaczej, bo większość ludzi była przyjezdna, albo ma w pamięci, że przyjechali do Gdańska ich rodzice. Nowe pokolenie ma niestety spaczone poczucie jakiegoś lokalnego patriotyzmu ukierunkowanego w złość lub nienawiść do obcych. Smutne to.

          • 0 0

        • Nie tłumacz mi oczywistych rzeczy

          Przecież piszę o forum

          • 3 0

      • I co z tego - .... (1)

        Niestety, dobrze w Gdańsku to już było.
        Przyjeżdżałem tutaj lata temu i nawet mi się podobało.
        Zamieszkałem 3 lata temu w i ......
        MARZĘ o wyprowadzeniu się.
        Odliczam dni.....
        A Kaszubi? Od kiedy to Gdańsk to teren kaszub?

        • 0 5

        • To się wyprowadź.

          Nie znam się, nic nie wiem
          ale się wypowiem

          • 0 0

    • Zazdrość

      Co zżera cię zazdrość że ty nadal w falowcu...ha ha ha

      • 3 1

    • A Warmia i podlasi lepsze ? (1)

      Kasebi chociaż się myją w porwowniau .

      • 2 7

      • Warmiacy przynajmniej potrafią pisać jako tako po polsku :)

        • 2 4

    • Co za debil.

      • 2 0

    • Odezwał się potomek powojennych przesiedleńców za buga Kaszubi przynajmniej żyją w tych rejonach od wieków

      • 17 4

    • Co to było?

      • 11 3

  • Cieszy i smuci. (1)

    Cieszy bo nowe drogi o lepsza komunikacja, smuci bo co mi z tego,że jest coraz więcej mieszkańców z innych rejonów Polski, tylko niedogodności, tłok na jezdni,chodnikach w środkach komunikacji miejskiej, w dostępie do placówek usług typu służba zdrowia, administracja, itd.
    Zauważcie,że zanieczyszczenie powietrza jest też problemem jak np centrum Wrzeszcza.
    Tak duży przyrost mieszkańców rodzi coraz więcej problemów i z tego chyba nikt nie cieszy się poza napływowymi.

    • 6 5

    • ale ciemnodrodzkie myślenie- gdyby nie ci napływowi to byście nie mieli takiego tempa rozwoju gospodarki i miasta, a co za tym idzie zero dotacji, i byście dalej brodzili w tym błocie i polach co 40lat temu jeszcze spowijały obecny Gdańsk. Wstyd. Człowiek przyjeżdża niby do wielkiego Gdańska a tam same rdzenne buractwo, wyższe klasy to własnie napływowi tworzą, co ciebie cebulaku już się nawet wyedukować nie da. Prosty przykład: studenci z Gdańska versus studenci zamieszkali poza granicami Gdańska. Ci pierwsi potrafią do 30stki na garnuszku u mamusi siedzieć, nawet się nie chce pracy poszukać, po przecież za mniej jak za 5K netto nie pójdą do pracy. Żal.pl. i potem mamy takie społeczeństwo własnie

      • 0 1

  • Świetny filmik ;)!

    • 0 0

  • (32)

    Lepiej by zrobili wiadukty na skrzyżowaniu armii krajowej - Havla- łostowice! Aby samochody omijały skrzyżowanie! Korki na tych ulicach będą coraz większe a nikt nie pomyśli o takim rozwiązaniu!

    • 203 35

    • Tam sa od dawna najazdy na planowany wiadukt. (1)

      Nie rozumiem zupelnie czemu urzednicy zarzucili dobry pomysl i zrobili wielkie skrzyzowanie jednopoziomowe, gdzie spotyka sie ze soba 8 pasow ruchu. Faktycznie puszczenie bezkolizyjnie AK by rozwiazalo tam problem korkow.

      • 10 2

      • przesunęło by korki bliżej śródmieścia

        kiedy ci mądrale zrozumieją, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście?

        • 0 2

    • rozwiązanie, które proponujesz, jedynie przesunęłoby korki bliżej śródmieścia (20)

      budowa dróg jedynie przesuwa korki ale ich nie likwiduje.

      Korki likwiduje restrykcyjna polityka parkingowa oraz poprawa jakości funkcjonowania szybkiej kolei miejskiej i systemów jej zasilania przy pomocy komunikacji rowerowej i pieszej.

      • 32 25

      • (1)

        W Gliwicach zbudowali średnicówkę która przecina miasto i odprowadza auta na A4. Tu można byłoby zrobić podobnie. Taka średnicówka łącząca AK z Elblądzką. Niestety musieliby przebudować skrzyżowanie przy Forum

        • 3 3

        • spytaj się mieszkańców budynków w pobliżu średnicówki, jak im się poprawiła jakość życia

          • 1 0

      • I komunikacja konna (9)

        rozumiem, że proponujesz dorosłym mieszkańcom, tak gdzie nie ma smk, pkm, tramwaju i bus pasów komunikację pieszą i rowerową?

        • 16 3

        • dokładnie tak, na małe odległości lepiej chodzić pieszo (7)

          na dłuższe trasy nawet inwalida może dotrzeć rowerem napędzanym ręcznie wspomaganym elektrycznie.

          Współczuję ci nieświadomego uzależnienia od samochodu. To mija przy odpowiedniej terapii.

          • 7 17

          • Wspólczuję Twojej rodzinie jak ją będziesz miał (1)

            • 8 3

            • Rodzinę mam od 45 lat (oryginalnie 5 osób (plus kolejne wnuki)

              nie jestem przyspawany do siodełka roweru.

              zdarza mi się jeździć samochodem ale nie jestem od niego uzależniony.

              • 0 1

          • A inwalida umysłowy (1)

            To nawet i wspomagania elektrycznego nie potrzebuje.

            • 7 1

            • Bo ma spalinową pierdziawkę, swój szczyt osiągnięć.

              Szkoda, że tak nisko mierzyłeś :)

              • 2 4

          • Wysyłać ludzi, którzy jeżdzą samochodami na terapię z powodu tego, że jeżdzą

            Psychoterapeutów nie ma tyle na świecie.
            Choroba psychiczna u ciebie już zaawansoeana.

            • 4 2

          • Na terapię to ty się zapisz.

            • 5 1

          • No tak dyskusja z singlem

            • 11 4

        • Nie ma buspasów, to trzeba zrobić

          Tylko powiedz przyspawanym do foteli, że zabierzesz im jeden pas korka...

          • 5 6

      • (3)

        Puknij sie w głowę.
        Cześć samochodów faktycznie stanęłoby koło forum, ale nie byłoby korku na Havle i Łostowickiej. Mało tego, mówisz o szczycie porannym a co z popołudniowym ? To rozwiązałoby problem korku który jest na AK, od Łostowickiej do wiaduktów na Chełmie.

        • 24 12

        • Wielki krzyk, (2)

          a raptem w 5 minut się go pokonuje.

          • 4 6

          • (1)

            Pracuję naprzemiennie w Gdańsku i w Warszawie. W stolicy sa korki, u nas małe koreczki i to chyba niestety normalne w dużych miastach.

            • 2 0

            • liczba dwujezdniowych ulic (2x2 pasy ) w Warszawie jest powalająco duża

              Warszawa dopiero od niedawna zaczyna rozumieć, że tkwiła w ślepej uliczce niezrównoważonego rozwoju i zaczyna tworzyć drogi dla rowerów i przejścia dla pieszych przy głównych skrzyżowaniach obok dawniej tworzonych bez pamięci tuneli dla pieszych.

              • 0 1

      • Korki likwiduje 6 pasów w każdą stronę i brak przejść, światel i innych bzdur..przejscia nad, pod ulica i sprawniej jedziemy.

        • 5 0

      • Wiekszej bzdury dawno nie czytalem.

        W kierunku srodmiescia zmierza - wezmy jakas abstrakcyjna wartosc - 1000 samochodow. Co za roznica czy dojada od razu do srodmiesia utykajac tam w korku czy najpierw utkna w jednym korku na jakims skrzyzowaniu wczesniej a dopiero potem w drugim kolo srodmiescia? Dla kierowcow i mieszkancow na pewno jeden korek jest lepszy niz dwa (krotszy czas dojazdu, mniej spalin).

        Idac Twoim tokiem rozumowania robienie korkow na kazdym skrzyzowaniu jest rozwiazaniem problemu korkow?

        Wow.

        • 5 3

      • Jesteś oszołem, który tu trolluje

        • 1 1

      • Podaj przykład z innych miast

        • 3 0

    • jak to nikt: ty pomyślałeś (6)

      warto zawiązać komitet wsparcia twoich wspaniałych pomysłów.

      Mam nadzieję, że nie odmówisz dopuszczenia do głosu osób uważających, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście i budowa szybkiej kolei miejskiej lepiej rozwiązałaby problemy komunikacyjne mieszkańców Gdańska Południe niż kolejna trasa pseudoszybkiego ruchu wpuszczająca coraz więcej pojazdów na ulice i tak od dawna korkującego się Wrzeszcza i Śródmieścia Gdańska.

      • 17 26

      • Jedna kolej juz zbudowali (4)

        I nawet rower nia ciezko przewiezc. Brednie.

        • 19 5

        • Zbudowano kolej pasażerską (3)

          PKM ma przewozić pasażerów, nie rowery.
          Pasażer bez roweru jest mniej awanturujący się.

          • 19 9

          • Zrobią Mevo to i nie będzie po co rowerów wozić :) (2)

            Za to na trasie do Kościerzyny powinna być opcja z rowerem, skoro jest zapotrzebowanie, czemu przewoźnik nie chce się dostosować?

            • 5 3

            • (1)

              Bo ped**arzy i gaciarzy nikt nie lubi...

              • 6 2

              • przeciwnicy jazdy rowerem szczują na samych siebie

                w ramach tzw. wku*wu drogowego.

                Miasto przyjazne rowerzystom miastem przyjaznym dla ludzi.

                Miasto stawiające jedynie na ruch samochodów miastem ludzi warczących na siebie.

                • 0 1

      • Siostro

        Pacjent majaczy

        • 1 10

    • Zrobili tunel ale nie poszerzyli Zielonej Drogi i teraz korki straszne bo wszyscy chcą jechać tunelem -duży skrót !

      • 4 5

    • wystarczy przedłużyć lewy pas AK do samego skrzyżowania z Łostowicką by samochody mogły bez przeszkód skręcić w lewo a nie wbijają się w środkowy pas tworząc korek by potem dopiero wjechać na pas do lewoskrętu, cóż brakuje inicjatywy lub chęci rozwiązania tego problemu, najwyraźniej nikt z decydentów tam nie spędza czasu stojąc w korku.

      • 21 2

  • 191mln za 2.8km? (14)

    To jest 68mln za km. To bedzie tunel z dwupasmowką?

    • 101 79

    • (4)

      No to teraz już widzisz, ile kasy miasto dopłaca do jeżdżenia samochodami.

      • 51 17

      • Zapomniałeś o podatkach i funduszach unijnych (3)

        • 17 6

        • unia daje tylko na tramwaj i ddr, nie na jezdnie. Reszte finansują PITy wszystkich mieszkańców. (2)

          • 23 8

          • To niech nie pisze, że miasto dopłaca (1)

            • 10 12

            • miasto dopłaca do jazdy samochodem na bardzo wiele różnych sposobów

              bez względu na dopłaty pozyskiwane z Unii na rozwój transportu zbiorowego

              • 1 1

    • Nie , to nie będzie tunel z dwupasmówką . Ale to jest napisane wystarczy przeczytac ze zrozumieniem.

      • 1 3

    • (1)

      Tak jeszcze doprowadza wode morska

      • 11 0

      • Proponuje zrobic przy Bulońskiej wielkie jezioro z dużą plażą

        Dla terenów Poludnia, coby nie pchali się nad morze

        • 2 3

    • (5)

      Za chwilkę będzie dużo drożej jak zaczną stosować podzieloną płatność vat

      • 18 1

      • bo? i tak nie zwracaja vatu w terminie, (4)

        a podzielony bedzie szybciej zwalniany

        • 2 6

        • Bo będzie 25 dni, a nie 60 tak jak teraz - w dodatku z ontrolą

          • 1 0

        • Nie będzie (2)

          Bo wtedy nie da się naginać raportów budżetowych.
          Ta cała nadwyżka która tak chwali się rząd to właśnie efekt zwlekania ze zwrotami do ostatniej chwili.

          • 17 2

          • nie lubię pisu, ale nam zwracają zawsze na czas (1)

            więc tu się nie przyłączę

            • 9 12

            • Można też nie robić zwrotu a przerachowanie

              I też jest dobrze. Bez względu na to kto rządzi

              • 5 0

  • A co z Nową Warszawska? Też jest bardzo potrzebna (23)

    • 86 33

    • to tylko droga dla developerów (3)

      pomyślcie , nowa droga wokół której jest sporo miejsca pod nowe bloki i jak myślicie co tam wybudują ? między innymi bloki , i co tym samym nastąpi ? jeszcze większe korki
      W tym mieście władza kompletnie nie umie zaplanować sprawnej sieci drug!!!
      I Koniec tematu lemingi

      • 14 12

      • a co konkretnie proponujesz?

        ja proponuję: po pierwsze nie smucić, po drugie proponować alternatywy

        • 0 1

      • A ludzie gdzie mają mieszkać?

        • 10 1

      • deweloperzy nie zarobią o ile nie zaproponują czegoś sensownego mieszkańcom

        • 1 4

    • nowe rozwiązania w postaci dróg pseudoszybkiego ruchu są w mieście potrzebne jak świni siodło (11)

      Decydując się na samochód decydujesz się na stanie w korkach, w długim okresie narażasz siebie na dotkliwe skutki siedzącego trybu życia.

      Lepiej szukać mieszkania w zasięgu pieszego dojścia do SKM i domagać się zwiększenia częstotliwości jej pociągów do 12 składów na godzinę (takt nie dłuższy niż 5 minutowy).

      • 18 29

      • Taaa (9)

        a dlaczego mam szukać mieszkania, jak już mam swoje od ponad 20 lat?

        • 17 5

        • nie szukaj, nie szukaj, ale nie dziw się, że mimo wydawania milionów złotych (8)

          z twoich podatków nadal masz coraz gorsze warunki dojazdu do pracy swoim samochodem.

          Naprawdę warto szukać innych rozwiązań.

          Życzę dobrego sampoczucia po codziennym wysiedzeniu godziny w korkach.

          • 8 13

          • Podaj te rozwiązania (3)

            • 6 1

            • te rozwiązania podaję ja i inni przytomni w kolejnych anonimowych postach na tym forum (2)

              możesz sobie znaleźć.

              Tutaj w skrócie powtarzam: poprawa jakości taboru SKM i wprowadzenie taktu 5 minutowego w godzinach szczytu.
              restrykcyjna polityka parkingowa
              wprowadzenie łatwo dostępnych strzeżonych parkingów rowerowych na blokowiskach
              elektryfikacja PKM
              ułatwienia w przesiadaniu się z różnych środków lokomocji na SKM i PKM
              szczegóły dla kumatych w wielu dokumentach miejskich (np. sump)

              • 1 3

              • Przecież te wszystkie komentarze są twoje (1)

                • 2 1

              • nie, tylko niektóre

                spróbuj odróżniać sens komentarzy moich od komentarzy innych internautów.

                To nie jest trudne

                • 0 1

          • Nie siedzę w korkach imbecylu forumowy (2)

            Ty za to musisz się pocić na rowerku i pracujesz u najemnika. I jeszcze 500 zł musisz oszczędzać.
            Ja pracuję w domu, na DG, mnie korki w godzinach szczytu nie dotyczą.

            • 2 1

            • jak jadę rowerem z góry mijam takich jak ty spoconych z emocji przy zmienianiu biegu z jedynki na dwójkę (1)

              oddychających spalinami w swoich pseudoklimatyzowanych landarach.

              Tylko współczuć.

              • 1 2

              • W góry Azerskie latam samolotem

                • 2 1

          • Zastanów się co piszesz. Poziom dyskusji żenujący.

            Mieszkam w tym mieście od urodzenia. I co mam się co 5 lat przeprowadzać? Np. z tego powodu, że mi dobudowują kilka osiedli wokoło.
            A po drugie gdzie?
            Bo według Twojej logiki poza Gdańsk.

            • 13 6

      • Sam jesteś pseudo

        • 3 3

    • Tyle że Adamowicz wymyślił, że Nowa Warszawska na razie w formie tramwaju + chodnika (5)

      • 14 5

      • I wystarczy! (4)

        Jezdnia na Nowej Warszawskiej nie ma sensu, bo i tak wszystko utknie na Havla.
        Havla nie da już się poszerzyć.
        Lepszy efekt dałoby poszerzenie Armii Krajowej do 3 pasa od Łostowickiej do Nowej Bulońskiej (Jabłoniowej). Tu miejsce na poszerzenie jest.

        • 10 9

        • Raczej wiadukt (3)

          na Armii Krajowej nad Havla. Wtedy Havla dostaloby dluzsze zielone i by sie rozladowalo na wiekszym obszarze.
          Tym bardziej ze miejsce na wiadukt jest, bo kiedyś go planowano.

          • 5 2

          • Ale wtedy mielibyśmy korek w centrum (2)

            Problem w tym, że centrum Gdańska nie jest w stanie odebrać pełnego ruchu AK, który leciałby tym wiaduktem. Efekt byłby taki, że wszystko by stało aż po Sikorskiego.
            Możliwości centrum Gdańska się poprawiły trochę po przebudowie całego skrzyżowania przy 3 Maja. Jednak zmiany na samej 3 maja są zbyt małe, ale większe wymuszałyby dogadanie z PKP i Konserwatorem i zakrycie części peronów dworcowych.
            Aby uprzedzić lawinę EKO to powiem, że dzięki temu możnaby przenieść cały ruch na 3 Maja i zmniejszyć ilość pasów przy dworcu i Locie.

            • 2 3

            • jak na razie to są lawiny przeciwników eko (1)

              każde nowe rozwiązanie drogowe zwiększa ruch na ulicach dojazdowych.

              Pomyśl o tym pisząc swoje przemyślenia oparte przypuszczalnie o milczące założenie że samochód jest jedynym lub głównym sposobem poruszania się za kilka lat w naszym pięknym mieście.

              • 1 4

              • Dla twj wiedzy do pracy jeźdźę na zmianę autem i rowerem

                Jakoś nie mam z tym problemu i jeźdź kilkoma środkami do pracy w zależności terminu. Na rower zdecydowanie wsiadam, gdy są korki, a pogoda taka sobie czyli wiosna i jesień.

                Co do mej propozycji to przykrycie części dworca miałoby sens, bo właśnie można by zwęzić o 1 pas przy locie i dworcu.

                Zmiany na 3 Maja akurat rowerom nic nie zmienią, bo w tej części już trasa rowerowa jest.

                • 0 4

    • Nie wszystko naraz. Jest w planie.

      • 15 2

  • Nowa Swietokrzyska (39)

    Co z tą inwestycją??

    • 163 54

    • Nowa Świętokrzyska i Nowa Małomiejska pilnie (35)

      Szkoda, że zrezygnowano z drogi od Tesco na Chełmie poprzez Ptasią do Małomiejskiej

      • 50 17

      • poszerzanie dróg tylko przesuwa korki ale dobija jakość życia w mieście (34)

        nie tędy droga do poprawy systemu transportowego miasta.

        Najważniejsze by pamiętać, że samochód nie jest jedynym, a nie powinien być głównym sposobem poruszania się po dobrze zarządzanym mieście.

        Wybory wkrótce. Albo nadal będzie pseudozrównoważony rozwój, albo rzetelne dążenie do poprawy jakości życia w mieście a nie tylko przepustowości korytarzy ruchu drogowego.

        Nie dla piętrowych parkingów w pobliżu centrum miasta za pieniądze podatników.

        • 17 53

        • Jaką partię lobbujesz? (4)

          wymiotować się chce od tych wpisów, gdzie ciągle piszą o wyborach.
          Ja piszę jako mieszkaniec.
          Idźcie na inne fora.

          • 12 3

          • nie lobbuję na razie żadnej partii

            próbuję stworzyć porozumienie ponad podziałami.

            Testuję możliwość znalezienia zrozumienia wśród wyborców wszystkich partii, bez względu na zabarwienie ideologiczne.

            Na pewno nie będę głosował jedynie na partię złożoną z sympatyków grupy łamiącej konstytucję i podstawy praworządności.

            Perswazja (a nie tylko solidarność) moją bronią.

            • 0 1

          • Lepszy Gdańsk

            • 1 3

          • Dziękuję moderać forum :) to słowo jest odpowiedniejsze (1)

            • 0 1

            • moderatorowi

              • 1 0

        • Pseudospecjalisto (6)

          Jakies przyklady miast, gdzie nie powstaja nowe drogi a starych sie nie poszerza od 50 lat? Jakies przyklady miast gdzie 90% studzienek jest tak pozapadanych jak w Gdansku i kierowcy skacza miedzy dziurami a rowerem jest niebezpiecznie jechac prawa strona, bo dziury?

          • 10 9

          • Mogę podać wiele przykładów miast, w których likwiduje się trasy pseudoszybkiego ruchu (2)

            przez centrum, szerokie arterie zwęża się i przerabia się na bulwary przyjazne dla pieszych i rowerzystów, zamyka się znaczne obszary śródmieścia dla jeżdżących i parkujących samochodów. Te miasta szybko podnoszą swoje miejsce w rankingach jakości życia: najbliższy przykład to Kopenhaga.

            Proponuję także polecieć do Sztokholmu i dowiedzieć się o przebudowie kluczowego obszaru centrum miasta (tzw. Slussen) na obszar przyjazny pieszym, rowerzystom i klientom transportu publicznego.

            Wiele miast wprowadza opłaty za wjazd samochodem prywatnym do centrum i podwyższa opłaty za parkowanie zamiast wydawać publiczne pieniądze na tworzenie piętrowych parkingów (u nas wykorzystywanych w znikomym stopniu przy ogólnym narzekaniu na braku miejsc do parkowania).

            Pierwsze miasto w Europie które poszło na likwidację projektów poszerzania ulic to Graz w roku 1992.

            • 0 4

            • znowu wysyp minusujących aktywistów negujących proste, sprawdzalne fakty

              • 0 1

            • Sztokholm

              Super przyklad. No go zone jedna wielka. Zastraszeni, biedni mieszkancy, dzieki lewactwu nie czujacy sie u siebie, tylko wsrod dziczy.

              • 4 1

          • (2)

            UWAGA!! podaję odpowiedź: gdynia!!

            • 15 4

            • Nawet w Gdyni jest lepiej

              Ujowo, ale wciaz lepiej.

              • 2 2

            • Nie ma gdyni

              Jest Gdynia

              • 4 7

        • Chyba sobie Pan/Pani raczy żartować (21)

          Gdyby południe Gdańska było dobrze skomunikowane transportem publicznym, nikt by nie pisał o poszerzeniu dróg. I mam tu na myśli osiedla nie tak daleko położone od centrum. Jeśli przez ostatnie lata powstało kilkanaście osiedli i nowa największa dzielnica Gdańska a Małomiejska w takiej samej wielkości/przepustowości istniej od ponad 50 lat, to proszę nie pisać takich rzeczy. Poszerzenie Świętokrzyskiej czy Małomiejskiej dałoby możliwość utworzenia buspasów a w przyszłości pociągnięcie linii tramwajowej.
          Potem np. przesiadka na skm śródmieście.
          I co z tymi ulicami ma wspólnego parkining wielopoziomowy.

          • 49 10

          • parking ma bardzo wiele (2)

            ludzie rezygnują z samochodu jadąc do śródmieścia Gdańska wtedy, gdy wiedzą, że będą mieli kłopoty z parkowaniem.

            Budowa dodatkowych parkingów (wielopoziomowych) w pobliżu centrum powoduje, że mniej ludzi rezygnuje z samochodów a więc liczba samochodów jadących do miasta i psujących tam jakość życia spalinami i hałasem jest większa.

            Kumasz już czy wyjaśniać więcej?

            • 0 0

            • Raczej (1)

              Ludzie rezygnują wtedy z jazdy do Środmieścia

              • 0 1

              • jeśli mieszkają na za*upiu w dużej odległości od najbliższego przystanku

                jakiegokolwiek transportu publicznego.

                Naprawdę mi żal ludzi, którzy stracili zdolność wyobrażenia sobie, że można po mieście poruszać się inaczej niż samochodem.

                • 0 0

          • parking ma to do siebie, że jeśli jest dostępny, to mało który kierowca myśli o rezygnacji z samochodu (5)

            nawet jeśli na dojeździe do niego będzie tkwił w korku.

            Budowa parkingów w centrum zwiększa korki na dojazdach do niego. Pieniądze wydane na rozwiązania drogowe rozwiązują doraźnie niektóre problemy komunikacyjne, ale powiększają inne, dobijając jakość życia w mieście.

            Spytaj się o sens budowy tej drogi mieszkańców Jaśkowej Doliny, która od wielu lat rano jest formą parkingu dla zakorkowanych aut.

            • 13 5

            • (1)

              Parking na Oruni Dolnej pomógłby rozwiązać problem korków na Trakcie, Havla, Małomiejskiej. Niestety nie ma innej możliwości przesiadki na pociąg. Tramwaj nie jest żadną alternatywą, bo stoi na światłach co 100 m po 5 minut.

              Dla Jaśkowej Doliny jedyną możliwością rozwiązania części problemów jest budowa Nowej Politechnicznej.

              Nowa Świętokrzyska rozwiąże jedynie problem osób z okolic Świętokrzyskiej, które stoją w korku po południu i rano na Świętokrzyskiej. A tutaj można 1 km jechać nawet 30 minut.

              • 3 3

              • jest wiele sposobów docierania do pociągu

                Pierwszym wyzwaniem jest budowa dodatkowego toru i stworzenie możliwości jazdy pociągów SKM na oddzielnych torach między Gdańskiem Śródmieście a Tczewem.

                Do stacji SKM można dojechać samochodem własnym, autobusem, samochodem męża lub żony (stąd koncepcja Kiss and RIde), rowerem własnym, rowerem publicznym (niedługo taki będzie dostępny), hulajnogą, pieszo, w niektórych przypadkach tramwajem etc. etc.

                Bez wyobraźni można dalej tkwić w koleinach niezrównoważonego rozwoju i głosować na kandydatów obiecujących wrzucanie kolejnych milionów w błoto nowych pseudo bezkolizyjnych rozwiązań drogowych, które tylko jeszcze bardziej niż dotąd psują miasto.

                • 0 0

            • Myślę, że pisze Pan od rzeczy, na zasadzie kopiuj wklej i to już podchodzi pod trolling (1)

              Co ma to wspólnego z tym wątkiem: parkingi wielopoziomowe i Jaśkowa Dolina.
              Wątek jest o Małomiejskiej i Świętkorzyskiej a tu nie ma skm i pkm.

              • 12 4

              • straszni mieszczanie mieszkają w strasznych mieszkaniach

                i wszystko widzą oddzielnie.

                Jaśkowa Dolina i Małomiejska są ulicami zakorkowanymi codziennie w godzinach porannego szczytu. Słowackiego była taką ulicą zanim powstała dwujezdniowa arteria Żołnierzy Wyklętych, która też jest zakorkowana codziennie rano i przyczynia się do zakorkowania ulicy Kościuszki

                Budowa Nowej Bulońskiej jeszcze bardziej zakorkuje Jaśkową Dolinę i przyczyni się do większego zakorkowania wielu innych ulic w pozostałych częściach miasta.

                Dlatego liczenie na odkorkowanie Małomiejskiej i Świętokrzyskiej przez zrobienie z nich ulic dwujezdniowych jest przejawem ograniczenia wyobraźni. Warto ją poszerzyć uznając na początku prostą prawdę że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście.

                Z tej tezy wynika kolejna prawda, że warto inwestować w poprawę bezpieczeństwa i komfortu innych sposobów poruszania się po mieście, takich jak np.... (i tu można wymieniać wiele, jak np. pkm, rower, rower + SKM, hulajnoga, chodniki, buspasy...)

                • 2 0

            • A co Jaśkowa Dolina do Małomiejskiej?

              • 6 4

          • (3)

            małomiejska nie zmieniła się od czasów Napoleona

            • 29 7

            • Pewnie tak (2)

              nie pamiętam tych czasów

              • 18 1

              • Potwierdzam (1)

                • 5 0

              • Panie Tadeuszu prosze wracac.

                Juz czas kolacji.

                • 0 0

          • Jeszcze dodam, że marzy mi się w tym rejonie skm lub pkm (7)

            ale mogę sobie pomarzyć tylko

            • 19 4

            • (6)

              Powinni zrobić nową Małomiejką z buspasem i trasy autobusów od pętli dworca na Oruni. i skm pociągnąć co 10 minut do Pruszcza. Ale do tego trzeba by było nowego toru. Ewentualnie parking na PKP Orunia.

              • 13 2

              • kto z samochodu przesiądzie się na autobus, nawet jak ten będzie miał buspas? (5)

                dlatego piszę o bezowocności działań polegających na przeznaczaniu dziesiątek milionów złotych na rozbudowę systemu drogowego przy niedocenianiu szansy poprawy jakości funkcjonowania PKM.

                • 12 2

              • PKM/ SKM nie ma na odcinku Świętokrzyska/Małomiejska (2)

                Co Pan proponuje na tym odcinku i dla tej dzielnicy?
                Brak alternatywy. Tylko samochód.
                Bez korka czasami (zależy z jakiego osiedla) od 5 min. do 10 min. A w korku nieraz 1 h lub 1,5 h.
                I nikt by się nie przesiadł na autobus jeżdżący po buspasie?
                Ja tak i wielu mieszkańców.
                Myślę, że nigdy Pan nie przejeżdżał Pan przez ten rejon Gdańska.

                • 20 4

              • SKM ka na Południu (1)

                Kiedyś była w planach zagospodarowania, wzdluż Małomiejskiej...
                Potem zniknęła

                • 7 1

              • Wiem, chyba ponad 20 lat temu się o tym mówił

                plany były dalekie ale były

                • 6 0

              • PKM nie wybudują na południu Gdańska. Jest Tramwaj który do centrum jedzie w szczycie 20 minut, gdzie autem w korku jedzie się 10. Dlatego też buspas na Orunię z czasem przejazdu 5 minut + 5 minut pociągiem do centrum miałby sens.

                • 2 6

              • Ja

                • 1 0

    • Czekaj tatka latka

      Plany że tam ma być droga były już po roku 2001 a w artykule 28 kwietnia 2010 jest napisane "zaplanowano na lata 2014-2020". Podejrzewam że się nie wyrobią . Jest na liście rezerwowej aczkolwiek nie ma pieniędzy na inwestycje. To że ludzie stoją w korkach i inwestorzy budują nowe osiedla nikogo nie obchodzi .Budyń zrobił kilka spektakularnych inwestycji pod wybory i nie miał w planach pakowanie się w Nową Świętokrzyską.

      • 5 4

    • Nową Nowogrodzką lepiej dla duszka kasperka i specjalną dla motorynek jareczka

      • 13 3

    • artykuł nie jest o tym... Pytanie chyba powinno mieć innego adresata...

      • 46 24

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Budowa Nowej Bulońskiej z lotu ptaka - lipiec 2018

    co to za pitolenie codziennie wysiadam i wsiadam na wolkowyjskiej ale takiego czegos nie widze

    • 0 1

  • W 4 na 5 samochodów kierowcami były kobiety.

    • 0 1

  • (11)

    Super. Brawo Adamowicz, wbrew hejterom zmienił Pan oblicze Gdańska. Kocham to miasto!

    • 201 208

    • ja nie pracuje w urzedzie ale powiem ze- DNO !.... brak basenow ! brud wszedzie ! nikt nie sprzata sciezek rowerowych tez !

      NIE- bedziemy na niego glosowac !

      • 2 1

    • A ja sie tu (2)

      Urodzilem 45 lat temu i mam dosc tego udawanego rozwoju. Strasza dziurawe jezdnie i chodniki, jest pelno biedy i bezdomnych. Korki, tristar, na ktory kasa poszla w bloto i regularne podtopienia bo deweloperka. To nie rozwoj, to rozboj.

      • 21 22

      • (1)

        Nie chce się tego nawet komentować, co za dramatyczna frustracja? Jakim trzeba byc człowiekiem żeby nie widzieć jak się miasto rozwinęło, ja tez mam 45 lat urodziłem się i mieszkam s Gdańsku od zawsze ale nie zamieniłbym tego miasta na żadne inne - a jak chcesz zobaczyć biedę to pojedź do Łodzi, Szczecina pogadaj z ludźmi. Jak oni nam zazdroszczą:)

        • 7 3

        • Mogę się pod Twoim komentarzem podpisać.

          • 2 0

    • Adamowicz na koniec zreflektował się, że drogi i przedszkola są dla mieszkańców ważniejsze niż ECS, muzea i teatry. (2)

      Szkoda że tak późno.

      • 6 6

      • Musiał się zniżyć do poziomu sebixa z drogami (1)

        Mnie tam stać, żeby jeździć do pracy uberem i nie mieć samochodu, inwestycje jak zwykle dla biedoty...

        • 5 1

        • Mnie stać, zeby nie jeździć do pracy, mnie stać, zeby nie pracować, biedole..a wy dojeżdżajcie, tyrajcie i tak do śmierci...

          • 0 2

    • Jaka sztuczna wazelinka poszla

      • 7 11

    • Sprawy biezace

      To jakis komuch pisze o Budyniu dobre recenzje zwiazany z korupcja.

      • 6 17

    • 100% racji.

      • 24 16

    • lodzia...

      • 16 16

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane