• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budżet Gdańska: pół miliarda na drogi, ale dług wzrośnie do 51 proc.

Michał Stąporek
15 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Gdańsk wyda w przyszłym roku pół miliarda złotych na inwestycje drogowe. Część z tych pieniędzy pochłonie dokończenie budowy Trasy W-Z. Gdańsk wyda w przyszłym roku pół miliarda złotych na inwestycje drogowe. Część z tych pieniędzy pochłonie dokończenie budowy Trasy W-Z.

Ponad 300 mln na Trasę Słowackiego i Sucharskiego, ponad 70 mln na WZ-etkę - to największe wydatki inwestycyjne w przyszłorocznym budżecie Gdańska. - Czy pół miliarda na drogi robi już wrażenie na internautach, czy jeszcze nie? - pyta prezydent Gdańska.



500 mln zł rocznie na nowe drogi to dużo czy mało?

- 15 listopada mam obowiązek przesłać projekt budżetu do Rady Miasta. Robię to po raz 13., na pewno nie pechowy - zaznaczył zakatarzony Paweł Adamowicz.

Jaki będzie budżet na przyszły rok? Zdaniem władz miasta "proinwestycyjny i prorozwojowy". Dochody przekroczą 2,3 mld, zaś wydatki 2,67 mld. To sprawi, że miasto zadłuży się na 364 mln zł.

Pobierz pełny projekt Budżetu Gdańska na 2011 rok

Na inwestycje przeznaczonych będzie ponad 38 proc. budżetu. - To największy odsetek w 20-letniej historii gdańskiego samorządu - chwalił się Paweł Adamowicz. Przypominał, że w 2010 r. na inwestycje pójdzie w sumie 28 proc. gdańskiego budżetu. Nie wszystkie wydatki udało się zrealizować: ok. 70 mln zł przeszło na przyszły rok.

Pół miliarda przeznaczone będzie na drogi. Ruszą budowy Trasy Słowackiego i Sucharskiego, kontynuowana będzie budowa ul. Łostowickiej, trasy W-Z i Nowej Łódzkiej. - Czytam na forach, że za mało wydajemy na drogi. Czy pół miliarda już robi wrażenie na internautach, czy jeszcze nie? - pytał prezydenta Gdańska.

Po stronie wydatków najwięcej zabierze oświata i wychowanie (656 mln zł) oraz komunikacja i transport (970 mln zł). W tej ostatniej kwocie mieści się także 380 mln zł przeznaczonych bezpośrednio na transport zbiorowy - to o ponad 143 mln więcej niż w tym roku.

Duże inwestycje skutkują jednak redukcją innych wydatków w mieście, oraz deficytem, który wyniesie 364 mln zł.

Wskaźnik zadłużenia na koniec 2011 roku ma wynieść 51,53 proc. budżetu. Teraz wynosi ok. 42 proc. Samorządy mają prawo zadłużać się do wysokości 60 proc. swojego budżetu, a koszta jego obsługi nie mogą wynieść 15 proc. Ten wskaźnik w 2011 roku ma wynieść 14,45 proc, w dziś wynosi ok. 13 proc.

Projekt budżety Gdańska na 2011 rok zostanie przedstawiony już nowo wybranym radnym na grudniowej sesji Rady Miasta.

Opinie (330) ponad 20 zablokowanych

  • niech robią... (1)

    tylko z głową!! Zobaczcie co jest na foto - kopara ryje gąsienicami już zrobiona i pomalowaną jezdnię i tak właśnie jest ze wszystkim: najpierw chodnik- potem rura, najpierw jezdnia - potem wykop, sprzątanie liści - koleiny w trawnikach po ciężarówkach, które je wywożą, najpierw budowa skrzyżowania - potem analiza jego przepustowości itd. Głowa służy do myślenia, zwłaszcza tam gdzie się wydaje publiczne pieniądze

    • 18 3

    • to jest mała zółta koparka

      • 0 0

  • .... ;-?

    • 0 0

  • Ha ha ha, Power Point jest cierpliwy jak papier - wszystko przyjmie.

    Ja nie jestem taki cierpliwy i w najbliższym czasie podziękuję wizjonerowi za owocne 12 lat.

    • 24 3

  • Sami przyszli Prezydenci Gdanska tutaj sie wpsiuja. W Polsce tak jest ze kazdy moze sobie napisac co chce i pokazywac jaki to on madry jest ale potem cos zrobic samemu to nie ma.

    • 4 5

  • Jeszcze wiele tu artykułów zamieścicie związanych z kampanią wyborczą p. Adamowicza?

    • 14 2

  • Cudownie (7)

    Tylko, czy ktoś sprawdza jakość nawierzchni?
    Przykład pierwszy z brzegu: Kartuska fragment z wysepkami... już zapadają się studzienki... a po remoncie raptem około 3 lat...
    To samo Kołobrzeska przy realu... niby nowa droga a już pofałdowana...

    • 19 2

    • (3)

      wiesz ile średnio waży w Polsce ciężarówka? a raczej o ile nacisk na oś średnio przewyższa normy?

      • 5 2

      • :) (2)

        Czyli co? Najłatwiej zwalać na wagę na oś?
        W przypadku Kołobrzeskiej dziwne, że fragment wybudowany przez Praktikera jest nadał prosty jak stół, a fragment wybudowany przez miasto przy realu jest pofałdowany. Mimo, że fragment przy Praktikerze jest starszy od fragmentu przy realu. Czyli co przy Praktikerze ciężarówki mają mniejszą wagę na oś niż przy realu?

        • 19 0

        • Wniosek taki (1)

          , że praktiker jako firma prywatna umie liczyć pieniądze i nie wyrzuca ich w błoto. Wie, że jakość jest ważna!

          • 10 0

          • gut, praktisch und praktikersch

            • 1 0

    • jo, to samo Jaskowa Dolina

      po co w ogole te Studzienki akurat tam gdzie zazwyczaj sie przejezdza kolami?

      • 4 1

    • Jest jeszcze wiele przykładów

      • 2 0

    • Może ktoś znajdzie się, kto postawi w końcu na jakośc.

      • 0 0

  • A te specjalnie powołane spółki celowe i ich zobowiązania to niby nie jest dług miasta ? (2)

    • 26 1

    • Jest tylko ukryty... (1)

      • 6 0

      • kreatywna księgowość

        najnowszy wynalazek neoliberalnych ideologów

        • 8 1

  • PO tylko potrafi zadluzac,ludzie ocknijcie sie i juz nigdy nie wybierajcie tych PO paprancow

    • 15 6

  • Pół miliarda zmarnowane!!!

    Pójdą na przesuwanie korków. A można je było wydać na linię tramwajową NA Orunię Górną (obiecaną już dawno temu), na linię tramwajową na Morenę, na ścieżki rowerowe, zwłaszcza wzdłuż traktu św. Wojciecha, na wydzielony pas dla autobusów na trakcie św. Wojciecha.

    • 13 14

  • a zadłużenie ukryte należy jeszcze dodac i się okarze że stan kasy jest bardzo zły!!!

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane