• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcą połączyć PKP i SKM

Maciej Goniszewski
1 czerwca 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
Marszałek Jan Kozłowski chce połączenia SKM i Przewozów Regionalnych w jedną spółkę i negocjacji sumy dotacji żądanej przez Przewozy Regionalne. Tymczasem kolejarze w związku z kłopotami finansowymi na kolei zapowiadają na dziś wywieszenie czarnych flag na kolei.

Kolejom na Pomorzu groziło wczoraj wyłączenie prądu - cierpliwość straciła Spółka PKP Energetyka, której Spółka PKP Przewozy Regionalne jest winna 200 milionów złotych w skali całego kraju. Do wyłączeń prądu wprawdzie nie doszło, jednak tym razem cierpliwość stracił marszałek Jan Kozłowski, który w porannej rozmowie w Radio Gdańsk oświadczył, że nie można poddawać się korporacyjnym żądaniom i czas połączyć obie spółki PKP Przewozy Regionalne i SKM - w jedną. W przyszłym tygodniu przyjadą do Gdańska przedstawiciele Zarządu Głównego PKP i prowadzone będą w tym kierunku rozmowy.

Marszałek dodał, że nie rozumie coraz większych żądań Spółki PKP Przewozy Regionalne, która w tym roku chce - jak powiedział marszałek - niemal dwukrotnie większych pieniędzy niż w roku ubiegłym.

Samorząd województwa pomorskiego chciał dofinansować kolej kwotą 24 milionów złotych, gdy tymczasem PKP określiła swoje potrzeby w tym województwie na około 65 milionów.

- Z tą koleją to już dawno trzeba było zrobić porządek. Pełno jakiś podejrzanych spółek, każdy pewnie tylko na swój biznes patrzy, to nic dziwnego, że ciągle im mało - mówi Antoni Jaskólski z Sopotu.

Umowy do tej pory nie podpisano, w związku z czym kolejarze związkowcy zapowiadają na 1 czerwca protest. Dziś na obiektach PKP mają zawisnąć czarne flagi ze złotymi napisami "PKP". Zdaniem związkowców to początek pogrzebu polskiej kolei.

- To beznadziejny pomysł, żeby połączyć PKP PR i SKM. Jeżdżę na uczelnię kolejką i jestem zadowolony, a jak połączą się te spółki to kolej pociągnie SKM na dno za sobą. Będzie tylko drożej i zero poprawy usług - oburzył się student Maciej Gruszczyński.

Samorząd województwa podpisał już z SKM umowę. Zdaniem marszałka to dowód na to, że można dojść do porozumienia o ile żądania są realne.
Maciej Goniszewski

Opinie (59)

  • dla połaczenia stanowcze NIE

    • 0 0

  • Zabiją SKM

    Pan marszałek chyba nie wie co mówi. Regionalne pociągną coraz lepiej działająca SKM na dno..
    Stanowczo jestem _przeciw_ połączeniom. Ale kogo obchodzi zwykły obywatel, władza chce łatwo, szybko, bez problemów. Przynajmniej do końca kadencji.

    • 0 0

  • Wynająć menadżera

    Wynająć menadżera, którego dużą częścią wynagrodzenia będzie udział w zysku PKP i innych spółek tej mafii.
    Może ktoś komu będzie zależało na tym aby przynosiło to zyski będzie w stanie zlikwidować ciągłe żądania o dotacje.
    Przecież te wszystkie dotacje idą z naszych kieszeni.

    • 0 0

  • A ja samochód mam i skm tylko z zewnątrz na szczęście oglądam :)

    • 0 0

  • Przecież PKP to relikt komuny - brud, smród i ubustwo...

    Darmozjady z PKP PR chcą zniszczyć SKM, które udowadnia że można, choć powoli, robić postęp i poprawiać jakość usług oraz rentowność...no ale jak można się dziwić, skoro mentalność ludzi zatrudnionych w PKP to tylko roszczenia i roszczenia! Poza tym pracownicy tej firmy, a zwłaszcza jej zarząd, sami ją OKRADAJĄ, współpracują ze złodziejami w pociągach, zachowują się i wyglądają jak patałachy i niechluje! ale na to kasa w Rywinlandzie musi się znaleźć - tak jak na deficytowe kopalnie i siermiężne wojsko utrzymujące dziesiątki tysięcy kolesi zupełnie niepotrzebnie...czy to się wkrótce zmieni?? tak naprawdę zależy to tylko od nas samych - szczególnie młodszego pokolenia Polaków.

    • 0 0

  • Wielka Głupota!!!!!!!!!

    Szanowni Panie Marszałku ,
    Połączenie PKP PR z Gdyni i SKM byłoby to wielką głupotą.
    Częśto jeżżę SKM a czasami PKP PR.
    Nie po to rozdzielaliście w 2000 roku rozdzielaliście
    PKP na kilka podmiotów w tym na przewozy regionalne i PKP Zakład SKM w Trójmieście na PKP SKM aby je teraz łąćzyć.
    PKP PR z Gdyni tonie w długach grupy PKP i nietylko a PKP SKM ma dość dobrą kondycje finansową.
    SKM uruchomiło pociągi tam gdzie nieopłacało się PKP PR i gdzie połączenia miały być definitywnie zlikiwidowane.
    Jescze niedawno można było przeczytać w portalu www.trojmiasto.pl , że PKP SKM Sp.z.oo miało doczekać się inwestrora strategicznego ( wymieniano CONNEX , który kupił ZKM Tczew a także kilka innych firm z kapitałem zagranicznym)
    Do 2010 roku SKM miało być całkowicie wyłączone z grupy PKP.
    Tak zakładał plan rozwoju województwa na lata 2001-2010.
    Moim zdaniem jeżeli dojddzie do połaćzenia obu społek to kolej w województwie pomorskim pójdzie na przysłowiowe dno.
    Moim zdaniem powinna byc kontunowana próba sprzedaży PKP SKM inwestorowi strategicznemu przez wojewodę pomorskiego pana Cezarego Dąbrowskiego.

    • 0 0

  • upadłość

    lepiej chyba byłoby aby PKP Regionalne ogłosiło upadłość i wtedy SKM wchłonąłby ten deficytowy zlepek i wystrugał z niego to co może się przydać. W ten sposób różne dziwne spółki, które rozwinęły się na trupie PKP Regionalne odeszłyby w niebyt odbytu. Ostatecznie mogłoby powstać coś sprawnego czyli sensownego co służyłoby mieszkańcom naszego regionu do tego stopnia i w sposób tak przyjemny, że większość posiadaczy blachosmrodów zaczęłaby jeździć SKMem. TAK TAK czyli YES albo OUI. To się musi udać tylko nie wpuszczać tu nam Warszawki pod żadną postacią.

    • 0 0

  • mb czyli michal się mija

    Zagajenie masz Michal poprawne ale wniosek końcowy tragiczny. Rozpisywałem się tu już wiele razy przy różnych okazjach, że prywatyzacja SKM to jest absolutny NONSENS. Jak kto dociekliwy to sobie znajdzie a leniwym pieniaczom na pochybel.

    • 0 0

  • Chory pomysł

    Komuś coś na mózg padło.. choć bardzij prawdopodobne, ze ktoś dostał niezłą kasę za ten pomysł. Ludzie myślcie co robicie zanim wykończycie SKM.

    • 0 0

  • Marszalek ?

    Ten Marszalek chyba ma defekt mozgu... Kolejna tempa, spasiona świnia przy korycie...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane