• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chciał zwrócić wadliwe prezenty świąteczne - sklep odmówił

Piotr Weltrowski
29 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Nasz czytelnik ma problem ze zwróceniem do sklepu wadliwego towaru.
  • Oświadczenie podpisane przez jedną z pracownic sklepu.
  • Paragon poświadczający zakup towaru, który okazał się wadliwy.

Pan Mirosław kupił na prezent dwójce swoich małych dzieci tablety. Zakupu dokonał 23 grudnia w gdyńskim sklepie Auchan. Choć oba tablety okazały się zepsute, to sklep odmówił naszemu czytelnikowi prawa do zwrotu wadliwego towaru.



Co powinien zrobić sklep, jeżeli sprzedany towar okazał się wadliwy?

Wigilia w domu pana Mirosława nie należała do najbardziej udanych, chociaż zaczęło się miło. Kiedy dwójka jego dzieci odpakowała świąteczne prezenty - dwa tablety - radości było co nie miara. Kiedy jednak dzieci spróbowały uruchomić urządzenia, te - niemal natychmiast - przestały działać.

- Towar był po prostu wadliwy. Uwierzyłbym w przypadek, gdyby tylko jeden z tabletów był zepsuty, ale one oba przestały działać w momencie, gdy je uruchomiliśmy. Od razu, pierwszego dnia po świętach, pojechałem do sklepu, żeby je oddać. Nie były używane, były w oryginalnym opakowaniu, mimo to odmówiono mi - mówi pan Mirosław.
Kiedy próbował porozmawiać z kierownikiem sklepu, powiedziano mu, że ten będzie dopiero następnego dnia. Nasz czytelnik postanowił więc przyjechać do sklepu raz jeszcze.

- W międzyczasie kupiłem dzieciom inne tablety, przecież nie będę im tłumaczyć, że prezent dostaną później. I tak przeżyły już rozczarowane podczas Wigilii - mówi.
Kolejnego dnia - w poniedziałek - kierownika sklepu znów nie było. Pan Mirosław otrzymał jedynie od jednej ze sprzedawczyń oświadczenie, w którym potwierdza ona, że tabletów nie przyjmie. Zarazem naszemu czytelnikowi zaproponowano, że zakupione przez niego tablety... sklep wyśle do serwisu, w którym zostaną one naprawione w ciągu kilku tygodni.

- Przecież to absurd. Gdy kupuje się nowy towar, to nie po to, żeby od razu oddać go do naprawy, gdy nawet nie był używany, a był za to wadliwy w momencie zakupu. Dziwi mnie to tym bardziej, że przecież sklep sam przyznaje, że można każdy towar oddać w ciągu siedmiu dni od momentu zakupu. Kiedy jednak faktycznie ktoś chce oddać taki towar, to nagle znajdują się jakieś regulaminy wewnętrzne, które mówią co innego - denerwuje się pan Mirosław.
Sprawdzamy na stronie Auchan: co prawda znajdujemy tam informację, że zakupiony towar można bez podania przyczyny zwrócić w ciągu siedmiu dni od daty zakupu, jednak poniżej sklep zastrzega sobie, że zwrotowi nie podlegają m.in. produkty AGD i RTV.

Co ciekawe, o podobnej sprawie dotyczącej sklepu tej samej sieci pisały w ubiegłym roku łódzkie media. Firma przeprosiła klienta i pozwoliła mu zwrócić towar dopiero po nagłośnieniu sprawy.

Warto jednak pamiętać, że prawo, które nakazywało sklepom zwrot towaru już od kilku lat nie obowiązuje. Obecnie zwrot towaru muszą zagwarantować tylko sklepy internetowe. Sklepy stacjonarne posiadają w tym zakresie dowolność. Niemniej, w przypadku towaru wadliwego, klient ma prawo do reklamacji, a sklep musi albo towar wymienić, albo oddać za niego pieniądze, albo też naprawić go.

Gotówkę oddamy, jeżeli serwis gwarancyjny uzna wadę

Dorota Patejko, przedstawiciel Auchan ds. komunikacji społecznej:
- W przypadku kiedy klient pojawia się w sklepie i twierdzi, że sprzęt nie działa - personel powinien w pierwszej kolejności zweryfikować działanie sprzętu. Jeśli jest on faktycznie niesprawny, to klientowi należy się naprawa z tytułu gwarancji. Serwis gwarancyjnych tych tabletów powinien wydać opinię, z jakiej przyczyny one nie działają i jeśli jest to wada, której nie da się usunąć - w takim przypadku klientowi należy się zwrot gotówki. Jeśli klient chciał zwrócić sprzęt tylko dlatego, że po odpakowaniu i podłączeniu nie odpowiadał on jego wymaganiom - to przykro mi, ale niestety, w takim przypadku zwrotu nie można dokonać.

Miejsca

Opinie (724) 10 zablokowanych

  • aucha (2)

    Auchan oszukuje na każdym kroku, byłam świadkiem jak rower leżał długo na gwarancji miał wadliwe siadełko, pracownik tylko podmienił siadełko z nnego roweru. Auchan ma gdzieś klientów, wogle niedają do reklamacji. lepei kupić w Media Markt, RTV AGD, czy Saturnie sprzęt elektroniczny, ja też kupiłam w auchanie elelktroniczny mają takich ludziw d*pie. Auchan do firma Francuska.

    • 3 0

    • niesprawne siodelko podmienil siodelko

      to co mial wymienic kolo?

      • 0 0

    • aucham

      potwierdzam i przestrzegam przed tym sklepem ja już tam nie jeżdżę od 15 lat i już tam nie pojadę na żadne zakupy bo to oszuści uważajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 1 0

  • Absurd

    W Irlandii kupujesz towar np. kosiarkę skosisz trawę jeszcze ciepłą oddajesz nie spakowaną od razu pieniądze oddają, tłumacząc się że za słaba albo coś innego.
    Drugi przypadek dziecko zbije butelkę alkoholu, nic posprzątają a w Polsce za głupi ketchup musisz zapłacić bo się stłukł.
    Potrafią przyjść z parkingu że butelka im wypadła whisky i dostaną nową za darmo !!!!!! A POLSKA to skorumpowany kraj zawsze jest winien klient a jak nie to próbują znaleźć na niego haka

    • 0 0

  • auchan

    Kupiłem kieliszki do wina ale BITWA O KARTONY nie dali kartonu tylko ręczniki żeby je owinąć

    • 1 0

  • Panie Mirosławie, trzeba było kupić jeden tablet za 380 zł zamiast dwóch za 190. Może by działał chociaż do końca świąt ;)

    • 0 2

  • ha ha ha

    tylko głąb kupuje sprzęt elektroniczny w marketach,za g*wniane pieniądze g*wniany towar

    • 0 0

  • reklamacja (7)

    Powinien złożyć pismo z reklamacją na niezgodność towaru z umową, mnóstwo jest w sieci jak takie pismo napisać
    Nigdy nie reklamować na gwarancje.

    • 58 4

    • Do świadomego. (3)

      Zapoznaj się drogi Panie z prawem a później zabieraj głos od 24.12.2014 nie ma już możliwości o której tu piszesz. Jest rękojmia i klient ma kilka opcji do wyboru. Wszystko co zgłaszasz to reklamacja tylko pytanie w jakiej formie czy na warunkach gwarancji producenta co sklepy wybierają zawsze bo za nic nie odpowiadają tylko pośredniczą w załatwieniu sprawy, czy masz roszczenie do sprzedawcy i tu masz więcej możliwości ale sklep zawsze będzie robił tak żeby dokonać naprawy.

      • 3 2

      • Kodeks Cywilny - rękojmia

        Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstą-
        pieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni
        rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymie￾niona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną
        od wad lub usunięcia wady.

        • 0 0

      • Scott podaj przepis na jaki się powołujesz (1)

        Odstąpienie od umowy wynika z KPC i w tej kwestii nic się nie zmieniło

        • 1 2

        • Podejrzewam, że na ustawę konsumencką. KPC? Proszę przeczytać jeszcze raz, bo tam nic na ten temat nie ma

          • 0 0

    • reklamacja (1)

      Z tytułu niezgodności towaru z umową klient może zareklamować towar zakupiony przed 25.12.2014 bo zmieniły się przepisy. Teraz z tytułu rękojmi ale sprzedawca i tak ma 14 dni na udzielenie informacji o sposobie rozpatrzenia reklamacji co nie oznacza że reklamacje będzie w tym czasie zrealizowana.

      • 1 0

      • 14 dni na rozpatrzenie reklamacji nie wynika z tytułu rękojmi... Just sayin

        • 0 0

    • masz rację

      Tyle, że nie reklamację a pismo o odstąpieniu od umowy w związku z niezhodnością towaru z umową i w takim przypadku to decyzja należy do konsumenta czy doprowadzenoe do stanu zgodnego z umową, czy obniżka ceny syosowanie do uszkodzenia czy jak w tym przypadku zwrot kwoty bo w przypadku niedziałającego urządzenia trudno mówić o obniżce. Ale powtatzam to konsument w tym przypadku decyduje a nie sklep.

      • 7 2

  • Media-Mark (1)

    Mialam podobny przypadek z pralka kupiona 23XII,po przywiezieniu do domu ,okazalo sie ze nie dziala.Po mojej interwencji w sklepie tez chciano dokonac naprawy w serwisie.Kupujac towar dokonalam pewnej umowy miedzy sprzedajacym i kupujacym ze otrzymam towar wartosciowy..Zarzadalam zwrotu gotowki lub wymiany na nowa,.bo nie taka byla umowa.Sklep bez problemu wymianil pralke na nowa.Widac mozna,tylko trzeba troche dobrej woli.

    • 0 0

    • ortografia !!!

      Pomijam brak polskich znaków (ą,ę itp), ale jeśli się czegoś żąda to nie przez rz

      • 0 0

  • I znów artykuł, do którego powinien być dołączony komentarz prawnika specjalizującego się w takich przypadkach. (2)

    Ale trójmiasto.pl woli rzucić temat i potem sypią się komentarze jak z rękawa, wymyślanie dziwnych przepisów i zasłyszanych plotek i każdy pisze co mu "ślina na język przyniesie"

    • 57 4

    • ha ha dobre

      ha ha dobre lemingi górą !!!!!!!!!!!!!

      • 0 0

    • dobry pomysł.

      • 2 0

  • Bojkot Auchana (1)

    proponuję :))

    • 42 17

    • Ci co kupili drożdże tabletki raczej nie zbojkotują

      a dlaczego ?

      bo oni chcą jeszcze

      • 0 0

  • dsfhtj

    Absurd !! Mieszkam za oceanem i kupuje bardzo duzo sprzetow,ubran,obuwia oraz kosmetykow..nie tylko dla siebie ale i dla znajomych,ze zwrotem NIGDY nie mialam problemu! sprzet nawet uzywany do pol roku mozna oddac do sklepow i nie ma najmniejszego problemu ze zwrotem towaru !!
    Witaj zacofana POLSKO !!
    Dziekuje ze mam taka mozliwosc mieszkac za granicami RP!

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane