• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chciał zwrócić wadliwe prezenty świąteczne - sklep odmówił

Piotr Weltrowski
29 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Nasz czytelnik ma problem ze zwróceniem do sklepu wadliwego towaru.
  • Oświadczenie podpisane przez jedną z pracownic sklepu.
  • Paragon poświadczający zakup towaru, który okazał się wadliwy.

Pan Mirosław kupił na prezent dwójce swoich małych dzieci tablety. Zakupu dokonał 23 grudnia w gdyńskim sklepie Auchan. Choć oba tablety okazały się zepsute, to sklep odmówił naszemu czytelnikowi prawa do zwrotu wadliwego towaru.



Co powinien zrobić sklep, jeżeli sprzedany towar okazał się wadliwy?

Wigilia w domu pana Mirosława nie należała do najbardziej udanych, chociaż zaczęło się miło. Kiedy dwójka jego dzieci odpakowała świąteczne prezenty - dwa tablety - radości było co nie miara. Kiedy jednak dzieci spróbowały uruchomić urządzenia, te - niemal natychmiast - przestały działać.

- Towar był po prostu wadliwy. Uwierzyłbym w przypadek, gdyby tylko jeden z tabletów był zepsuty, ale one oba przestały działać w momencie, gdy je uruchomiliśmy. Od razu, pierwszego dnia po świętach, pojechałem do sklepu, żeby je oddać. Nie były używane, były w oryginalnym opakowaniu, mimo to odmówiono mi - mówi pan Mirosław.
Kiedy próbował porozmawiać z kierownikiem sklepu, powiedziano mu, że ten będzie dopiero następnego dnia. Nasz czytelnik postanowił więc przyjechać do sklepu raz jeszcze.

- W międzyczasie kupiłem dzieciom inne tablety, przecież nie będę im tłumaczyć, że prezent dostaną później. I tak przeżyły już rozczarowane podczas Wigilii - mówi.
Kolejnego dnia - w poniedziałek - kierownika sklepu znów nie było. Pan Mirosław otrzymał jedynie od jednej ze sprzedawczyń oświadczenie, w którym potwierdza ona, że tabletów nie przyjmie. Zarazem naszemu czytelnikowi zaproponowano, że zakupione przez niego tablety... sklep wyśle do serwisu, w którym zostaną one naprawione w ciągu kilku tygodni.

- Przecież to absurd. Gdy kupuje się nowy towar, to nie po to, żeby od razu oddać go do naprawy, gdy nawet nie był używany, a był za to wadliwy w momencie zakupu. Dziwi mnie to tym bardziej, że przecież sklep sam przyznaje, że można każdy towar oddać w ciągu siedmiu dni od momentu zakupu. Kiedy jednak faktycznie ktoś chce oddać taki towar, to nagle znajdują się jakieś regulaminy wewnętrzne, które mówią co innego - denerwuje się pan Mirosław.
Sprawdzamy na stronie Auchan: co prawda znajdujemy tam informację, że zakupiony towar można bez podania przyczyny zwrócić w ciągu siedmiu dni od daty zakupu, jednak poniżej sklep zastrzega sobie, że zwrotowi nie podlegają m.in. produkty AGD i RTV.

Co ciekawe, o podobnej sprawie dotyczącej sklepu tej samej sieci pisały w ubiegłym roku łódzkie media. Firma przeprosiła klienta i pozwoliła mu zwrócić towar dopiero po nagłośnieniu sprawy.

Warto jednak pamiętać, że prawo, które nakazywało sklepom zwrot towaru już od kilku lat nie obowiązuje. Obecnie zwrot towaru muszą zagwarantować tylko sklepy internetowe. Sklepy stacjonarne posiadają w tym zakresie dowolność. Niemniej, w przypadku towaru wadliwego, klient ma prawo do reklamacji, a sklep musi albo towar wymienić, albo oddać za niego pieniądze, albo też naprawić go.

Gotówkę oddamy, jeżeli serwis gwarancyjny uzna wadę

Dorota Patejko, przedstawiciel Auchan ds. komunikacji społecznej:
- W przypadku kiedy klient pojawia się w sklepie i twierdzi, że sprzęt nie działa - personel powinien w pierwszej kolejności zweryfikować działanie sprzętu. Jeśli jest on faktycznie niesprawny, to klientowi należy się naprawa z tytułu gwarancji. Serwis gwarancyjnych tych tabletów powinien wydać opinię, z jakiej przyczyny one nie działają i jeśli jest to wada, której nie da się usunąć - w takim przypadku klientowi należy się zwrot gotówki. Jeśli klient chciał zwrócić sprzęt tylko dlatego, że po odpakowaniu i podłączeniu nie odpowiadał on jego wymaganiom - to przykro mi, ale niestety, w takim przypadku zwrotu nie można dokonać.

Miejsca

Opinie (724) 10 zablokowanych

  • Bojkot Auchana (1)

    proponuję :))

    • 42 17

    • Ci co kupili drożdże tabletki raczej nie zbojkotują

      a dlaczego ?

      bo oni chcą jeszcze

      • 0 0

  • reklamacja (7)

    Powinien złożyć pismo z reklamacją na niezgodność towaru z umową, mnóstwo jest w sieci jak takie pismo napisać
    Nigdy nie reklamować na gwarancje.

    • 58 4

    • Do świadomego. (3)

      Zapoznaj się drogi Panie z prawem a później zabieraj głos od 24.12.2014 nie ma już możliwości o której tu piszesz. Jest rękojmia i klient ma kilka opcji do wyboru. Wszystko co zgłaszasz to reklamacja tylko pytanie w jakiej formie czy na warunkach gwarancji producenta co sklepy wybierają zawsze bo za nic nie odpowiadają tylko pośredniczą w załatwieniu sprawy, czy masz roszczenie do sprzedawcy i tu masz więcej możliwości ale sklep zawsze będzie robił tak żeby dokonać naprawy.

      • 3 2

      • Scott podaj przepis na jaki się powołujesz (1)

        Odstąpienie od umowy wynika z KPC i w tej kwestii nic się nie zmieniło

        • 1 2

        • Podejrzewam, że na ustawę konsumencką. KPC? Proszę przeczytać jeszcze raz, bo tam nic na ten temat nie ma

          • 0 0

      • Kodeks Cywilny - rękojmia

        Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstą-
        pieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni
        rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymie￾niona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną
        od wad lub usunięcia wady.

        • 0 0

    • masz rację

      Tyle, że nie reklamację a pismo o odstąpieniu od umowy w związku z niezhodnością towaru z umową i w takim przypadku to decyzja należy do konsumenta czy doprowadzenoe do stanu zgodnego z umową, czy obniżka ceny syosowanie do uszkodzenia czy jak w tym przypadku zwrot kwoty bo w przypadku niedziałającego urządzenia trudno mówić o obniżce. Ale powtatzam to konsument w tym przypadku decyduje a nie sklep.

      • 7 2

    • reklamacja (1)

      Z tytułu niezgodności towaru z umową klient może zareklamować towar zakupiony przed 25.12.2014 bo zmieniły się przepisy. Teraz z tytułu rękojmi ale sprzedawca i tak ma 14 dni na udzielenie informacji o sposobie rozpatrzenia reklamacji co nie oznacza że reklamacje będzie w tym czasie zrealizowana.

      • 1 0

      • 14 dni na rozpatrzenie reklamacji nie wynika z tytułu rękojmi... Just sayin

        • 0 0

  • I znów artykuł, do którego powinien być dołączony komentarz prawnika specjalizującego się w takich przypadkach. (2)

    Ale trójmiasto.pl woli rzucić temat i potem sypią się komentarze jak z rękawa, wymyślanie dziwnych przepisów i zasłyszanych plotek i każdy pisze co mu "ślina na język przyniesie"

    • 57 4

    • dobry pomysł.

      • 2 0

    • ha ha dobre

      ha ha dobre lemingi górą !!!!!!!!!!!!!

      • 0 0

  • traktowanie (8)

    Często jestem w anglii i zdarzyło mi się kupić towar który przestał działać po długim czasie ale jeszcze na gwarancji podszedłem do sklepu a pani zapytała tylko czy chce zwrot pieniędzy czy tą sama rzecz czy coś innego w tej samej cenie nawet nie sprawdzała co jest zepsute wzięła schowała pod lade i wszyscy było zadowoleni w polsce traktują nas jak oszustów i złodziei od co

    • 65 12

    • to cie zmartwie bo też w angli pare razy kupowałem i oddawałem

      ale oni z powrotem odkładali na pułki jak zauważyłem i czekali na kolejnego który to weźmie

      • 10 2

    • no patrz a ja tak samo mam w Polsce

      ostatnio nawet się zdziwiłem, gdy BEZ jakiegokolwiek pytania wymienili mi jeden spzret kupiony prawie 2 lata temu, miałem przygotowany odpowiedni formularz uzasadniajacy zwrot, myslałem że poczekam pare miesięcy az serwis zadecyduje, miałem nawet paragon zakupu

      a pan w zasadzie niczego nie chciał, spisał zdanie, przyniósł nowy i tyle

      powtarzam w POLSCE

      • 9 2

    • Klient

      Niestety tak jest w Polsce że dystrybutorzy towarów i sklepy mają tylko na celu zarabiać kasę a nie dbać o zadowolenie klienta.

      • 2 2

    • (1)

      a to wszystko przez kuźniara

      • 5 1

      • W castoramie kupilem zyrandol. Przy montowaniu zauwazylem ze jest jeden klosz krzywy. Zwrocili mi pieniadze bez zagladania do kartonu. Az milo :)

        • 3 0

    • czytając te komentarze to spokojnie... niedługo Polacy tą sytuację na wyspach naprawią :) i już nie będzie oddawania ;]

      • 3 0

    • koleś a czemu w Polsce i Anglii ma być tak samo? jak dla mnie to dwa inne państwa z różnym prawem i przepisami XD więc po co to porównanie, bo nie rozumiem?

      • 1 1

    • Więc po prostu...

      ...nie wracaj do Polski.

      • 2 1

  • Auchan to oszuści

    auchan to oszuści nie kupować tam!!!!!!!!!!!!!!!

    • 39 16

  • A naładowali je przed użyciem? ;-)

    BTW za takie pieniądze nie warto kupować tableta, bo zazwyczaj ani kasy ani tableta nie ma w ostatecznym rozrachunku. Lepiej nie mieć śmieci za 200 PLN niż mieć kłopot.

    • 19 6

  • W sklepie w Gdańsku kupiłam markowy tv (7)

    Dość drogi i też był to prezent. telewizor działał ale pilot nie. Na szczęście Pan z Auchan w Gdańsku był ludzki. Natomiast odradzam zakupy elektroniki i agd w Auchan. Mają niesprawny nowy towar co dziwi. Np nawigację za 299zł wiem tanie zwracała rodzina i znajomi. Agd zelmer z Auchan w oryginalnym opakowaniu ma uszkodzenia i trzeba wymieniać. Auchan ma łatkę taniego ale poza karmą dla psa papierem toaletowym czy paczkowaną suchą spożywką nie warto nic kupować.

    • 44 7

    • (1)

      Chyba karmy dla psa też nie, w necie można kupić lepszą i wcale niewiele droższą. A i pies będzie zdrowszy.

      • 14 1

      • właśnie, nie życzę sobie jeść karmy z Auchan.

        Wolę z interneta, Panie mój, Panie.

        • 7 0

    • Myślisz, że tylko Auchan kombinuje? (3)

      Kombinuje każdy kiedy pojawia się problem. Szczyt wieśniactwa odwalił ostatnio T-Mobile właśnie w kwestii tableta oddawanego co jakiś czas do reklamacji, bo przestawał działać i koniec. Wymyslali bzdury o zepsutej ładowarce (którą używałem bez problemów do innych urządzeń) i inne dyrdymały.
      Okazało się, że problem sprawiał wyłącznik tableta, który jest trefny i przy wyłączaniu blokuje tablet na amen. Oczywiście nikt z serwisu tego nie wyjaśnił tylko metodą prób i błędów sam na to wpadłem. Od tego czasu awarii już nie było, ale mam tablet, którego chcąc przykładowo oszczędzać prąd nie mogę przyciskiem wyłączyć. Cały czas badziew musi być na "standbaju", bo gdybym go wyłączył znowu by się zablokował i znowu kretyni w serwisie T-Mobile bredziliby coś o zepsutej ładowarce.

      • 12 1

      • tabletu '' nie tableta ! (1)

        slownik niech ci t-mobile pozyczy )

        • 1 5

        • Napisz coś jeszcze zakompleksiony półgłówku. Tylko tym razem coś na temat.

          • 5 1

      • To ciekawe bo ja do serwisu t mobie oddawałem do naprawy telefony i tablet co 10 lat jak jeszcze była era i wszystko cacy zero problemów

        • 0 0

    • Jeśli dbasz o swoje zwierze, nie kupuj tam karmy...

      • 7 0

  • (1)

    Tak to wyglada jak prezenty sa najwazniejsze. Dobra nauczka od losu.

    • 14 18

    • walnij się w łeb, markety to oszusci sprzedajacy najgorsze padło i trzeba to piętnować!

      • 5 4

  • Do redakcji (8)

    Po pierwsze sklep moim zdaniem postapił zgodnie z obowiązującym prawem, nikt nie odmawia reklamacji !!! A zwrot to dobra wola sklepu więc nie wiem o co ów klient się piekli !!!

    Dodatkowo jakim prawem ( ochrona danych osobowych istnieje ) zamieszczacie zdjęcie z nazwiskiem sprzedawcy - to już jest karalne chyba

    Dodatkowo klient chyba powinien znać prawo ( jego nieznajomość nie zwalnia go od jego respektowania ) i towar powinien sprawdzić przed zakupem - a skoro pewnie nie miał czasu to jego problem.

    • 43 37

    • walnij się w łeb, markety to oszusci sprzedajacy najgorsze padło i trzeba to piętnować! (2)

      • 9 14

      • Walnąć to siebie w łeb juz dawno powinienes

        • 5 5

      • nie podoba sie - nie chodz

        • 6 1

    • dokładnie tak!

      Klient ma prawo do reklamacji. Wymiana i zwrot to tylko dobra wola sklepu.

      • 9 4

    • Nieprawda (1)

      Jesli sklep publicznie zapewnia, ze mozna zwrocic towar w ciagu x dni, to wowczas jest to zobowiazujace i ma towar w ciagu tego terminu przyjac bez gadania.

      • 2 6

      • Po pierwsze tak, nadający się do dalszej odsprzedaży - czyli nie używany. A sprzęt rtv agd i komputerowy w Auchan nie podlega zwrotowi więc - PRAWDA

        • 7 1

    • bo to nazwisko jest zmyślone

      :)

      • 2 0

    • Ty piekli

      Nikt nie ma czasu na sprawdzanie towaru, odpiwiedzialny hest sklep bi on sprzedaje , a nie jak ktos wyzej napisal producent z chin. Kupujacy zawiera umiwe ze sklepem i to on jest za rzecz odpowiedzialby

      • 2 1

  • wiadomo oszukańcze markety, więc czego się Pan spodziewał?! (6)

    Jeszcze sprzęt tam kupować to głupota, najgorszy sort sprzętowy z usterkami dają a jeszcze na Polskę to już w ogóle!

    W ogóle dziwię się ludziom kupującym w tych wielkich marketach, przecież to jedno wielkie oszustwo, jak myślicie dlaczego tak tanio?

    Bo tam wszystko jest drugiej albo trzeciej kategorii. Podgniłe owoce, które są wyciągane z zamrażarki a po przyniesieniu do domu nadają się do śmieci. W pomidory wstrzykują denaturat aby były ładne. Cytrusy sa polerowane takim specjalnym lakiem aby się nie psuły, to samo jabłka, dlatego są tłuste jak słonina na dziale mięsnym! A mięso kupowane po terminie przydatności z ubojni i nafaszerowane chemią aby jakoś wyglądało. A jak już coś tak śmierdzi, że się nie da sprzedać to potem wystawiają bigos, leczo i pieczone kurczaki a plebs to żre.

    Tam się nic nie marnuje. A jak Cola jest tańsza niż powinna czy coś innego to jest rozwodniona albo inaczej oszukana, producent wie przecież, gdzie idzie dana partia, wiec jak idzie na market to robią gorsze, bo niby jak to ma być inaczej tańsze?!

    • 17 22

    • (1)

      Sama widziałam jak pracownicy oszoma pod osłona nocy rozwadniaja cole... Wez sie pierd... W leb. Piwo moze tez wódka rozcienczaja

      • 7 1

      • Które piwo rozwadniają wódą?

        A może szpyrtytusem? Chętnie kupię i sprzedam z zyskiem :-)

        • 1 0

    • o kurde ... mocarz działa

      widać braki w podstawowej wiedzy ekonolmiczno-społecznej

      • 2 0

    • podaj zrodlo twoich rewelacji i sie podpisz to moze zrobia artykul ?

      bo bajki bredzisz poki co. Chyba tobie cos tez rozwodnili )) jak mozna przez noc wypolerowac 20 ton jablek bo to ciekawe ? )))

      • 2 0

    • W sumie sklep zachował się fair

      O zgodnie z umowa.
      Natomiast tablet mimo, ze tani powinien działać. Jeżeli nie da się go naprawić trzy razy z rzędu powinien być zwrot kasy.

      • 1 0

    • Ta. A to wszystko robią Żydzi i masoni. I cykliści. Przecież wszyscy to wiedzą.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane