- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (127 opinii)
- 2 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (64 opinie)
- 3 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (52 opinie)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (100 opinii)
- 5 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 6 Od soboty spore utrudnienia na A1 (77 opinii)
Czy Tristar odkorkuje Czarny Dwór?
Tak niemal codziennie wygląda ruch na ul. Czarny Dwór w popołudniowym szczycie.
Jeszcze w tym roku korki między tunelem pod Martwą Wisłą a Zaspą i Przymorzem będą mniejsze - obiecują drogowcy. Jak to zrobią? Skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II , gdzie każdego poranka i popołudnia tworzą się duże korki, jesienią zostanie włączone do systemu Tristar. Jak zapowiadają drogowcy, to pozwoli regulować ruchem w zależności od aktualnego natężenia.
Ale otwarcie podwodnej przeprawy przyniosło też skutki negatywne, przede wszystkim zakorkowanie wąskiego gardła, jakim jest ul. Czarny Dwór. Trasa między Przymorzem a Brzeźnem w porannym szczycie korkuje się w kierunku tunelu, po południu, gdy następuje fala powrotów - zatyka się też nitka w kierunku Obrońców Wybrzeża.
- Pracuję na Przymorzu i codziennie stoję w obie strony w korku na Czarnym Dworze. Rozumiem, że ruch się tam zwiększył z powodu otwarcia tunelu. Doskonale, że go mamy. Naprawdę. Ale czy to ma oznaczać, że przez następne X lat mamy być jego niewolnikiem? - pisze w liście do naszej redakcji pani Ewa. - Przyczyną (a na pewno jedną z przyczyn) tego korka ewidentnie jest źle ustawione i niedostosowane do zmian w ruchu ulicznym światło na skrzyżowaniu Jana Pawła - Czarny Dwór. Czarny Dwór stoi albo porusza się w tempie ślimaka, a Jana Pawła w ogóle! Czy przez tyle miesięcy ZDiZ nie jest w stanie zweryfikować czasów trwania światła z jednej i drugiej strony? Przecież ten ruch można tak łatwo upłynnić! Czy ten korek będzie tam tak stał przez jeszcze 5 czy 10 lat, zanim powstanie ta "słynna" Droga Zielona?
Ten głos nie jest odosobniony i drogowcy zdają sobie z tego sprawę. Odpowiadają, że problem zniknie, gdy powstanie odcinek Drogi Zielonej między al. Hallera a Ergo Areną na Żabiance. Inwestycja budzi jednak duże kontrowersje, ponieważ mieszkańcy nie chcą, by szeroka, dwupasmowa droga odcięła ich od parku nadmorskiego.
Czytaj także: Krok ku budowie Drogi Zielonej
Czy więc kierowcy muszą się pogodzić z tym, że do czasu budowy tej drogi będą stali w korkach?
Według naszych informacji, taka sytuacja potrwa co najmniej do jesieni. Obecnie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska jest na etapie wykonania dokumentacji projektowej, która wykaże zakres koniecznych prac oraz koszty realizacji włączenia skrzyżowania Czarnego Dworu i al. Hallera do systemu Tristar. Zgodnie z podpisaną umową projektant na jej opracowanie ma czas do połowy października.
- Włączenie skrzyżowania do systemu Tristar da nam możliwość podejmowania działań interwencyjnych w dowolnym momencie - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Obecnie nie mamy takiej możliwości i sygnalizacja jest ustawiana "ręcznie". Po zmianach efekt z pewnością odczują kierowcy skręcający z Czarnego Dworu w lewo w al. Jana Pawła II. Znacząco, bo nawet o kilkadziesiąt minut skróci się też czas trwania popołudniowego korka po wyjeździe z tunelu.
Jesienią okaże się, czy Tristar będzie w stanie cokolwiek zmienić na tym skrzyżowaniu, czy też okaże się bezradny wobec sznurów aut poruszających się w tej okolicy.
Wideo archiwalne
Opinie (259) 2 zablokowane
-
2017-05-26 23:39
A jak by im w tym tunelu zwalniacze zamontowac?
- 7 1
-
2017-05-26 23:34
Ktoś dobrze zarobi...
- 6 1
-
2017-05-26 21:29
Kpina z kierowców!!! (4)
Bez dwupasmówki nic i nikt nie pomoźe! Moźe ktoś się zastanowi ile spalin teraz zostawiają pojazdy stojąc w korkach. Przy dwupasmówce jazda będzie płynna i mniej spalin!!!!
- 25 21
-
2017-05-26 22:22
Na trzypasmówce Panie (3)
to będzie płynność światła i zero spalin!
- 8 1
-
2017-05-26 22:48
A na czteropasmówce (2)
jeszcze rowerzyści się zmieszczą.
- 8 0
-
2017-05-26 23:32
Wnioskuję o pięciopasmówkę!
Nie ma co się ograniczać! Wtedy dopiero będzie super.
- 8 3
-
2017-05-26 23:05
no tak, tylko już widzę jak ktoś wykłada tam kasę na 4 pasy dobrej jakości
- 1 2
-
2017-05-26 23:26
ojejku
tristar kompletnie zakorkował podwale grodzkie gdzie korek sięga od pogotowia do Huciska a miało być tak pięknie.tutaj też tylko spotęguje korki!!!!!!!!!!!!jedna wielka fikcja ten system!!!!!
- 17 0
-
2017-05-26 23:25
Działa,jest podłączony do prądu
- 15 1
-
2017-05-26 23:10
ten tristar juz dziala ? nie widze roznicy na glownych drogach
- 15 1
-
2017-05-26 22:16
(1)
Potworek tego pajaca stempy z gdyńskiej kliki szczurasow na pewno niczego nie zalatwi. Te pajace z Gdyni od szczura zwyczajnie spaprali to jak to mają w swoim zwyczaju
- 6 2
-
2017-05-26 23:04
Dokumentacje techniczna robił sprint a wykonawcja był Qumak. To gdzie to Gdynia ?
- 0 3
-
2017-05-26 23:01
A gdzie on pomógł wcześniej ??
Syf za dużą kasę
- 14 0
-
2017-05-26 22:57
Raz piszesz Pan o skrzyżowaniu z Hallera a raz z JP2
To które w końcu??
- 2 1
-
2017-05-26 22:54
Ten bubel urzędnicy juz za korków całe trójmiasto to się do prokuratury nadaje wałek jak miło jak z pkmka
- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.