• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnicy proponują, drogowcy odpowiadają (cz. 2)

Michał Brancewicz
19 sierpnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Mniej korków dzięki naszym czytelnikom
Skrzyżowanie al. gen. Józefa Hallera i ul. Kościuszki we Wrzeszczu. Znak zakazu skrętu w lewo jest dla niektórych kierowców za mało widoczny. - Powiesimy go więc na sygnalizatorze świetlnym - obiecują drogowcy. Skrzyżowanie al. gen. Józefa Hallera i ul. Kościuszki we Wrzeszczu. Znak zakazu skrętu w lewo jest dla niektórych kierowców za mało widoczny. - Powiesimy go więc na sygnalizatorze świetlnym - obiecują drogowcy.

W drugiej część naszej batalii o lepszą i bezpieczniejszą organizację ruchu w Gdańsku skupiamy się na kolejnych wskazanych przez czytelników skrzyżowaniach rozsianych po całym mieście.



Równorzędne skrzyżownia:

Zobacz także: czytelnicy radzą jak usprawnić ruch wokół al. Armii Krajowej

Pan Tomasz zaalarmował nas, ponieważ uważa, że na całej długości ul. Długie Ogrody jest fatalna organizacja ruchu na wszystkich skrzyżowaniach.

- Cała ulica to wiele ryzykownych skrzyżowań równorzędnych, na których przydałoby się również wdrożenie jakichś rozwiązań np. domalowanie znaków na asfalcie - sugeruje nasz czytelnik. - Nie wiedzieć czemu większość kierowców poruszających się Długimi Ogrodami jest przekonana, że znajduje się na głównej ulicy i za nic ma ustępowanie pierwszeństwa nadjeżdżającym z prawej strony.

Drogowcy to potwierdzają. - W Gdańsku kierowcy uważają, że szersza droga jest równoznaczna z pierwszeństwem przejazdu - irytuje się Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ-u.

Jednak drogowcy bronią pomysłu z równorzędnymi skrzyżowaniami: - To dobre rozwiązanie, szczególnie w obszarach mieszkaniowych, gdyż uspokaja ruch i poprawia bezpieczeństwo - przekonuje dyrektor ZDiZ. W jaki sposób? - Każdy, kto dojeżdża do skrzyżowania musi zwolnić, bo może mieć kogoś po prawej stronie, komu będzie musiał ustąpić pierwszeństwa.

Takie podejście wydawałoby się racjonalne gdyby kierowcy stosowali się do tych zasad. Nie robią tego jednak, nawet mimo znaków informujących o równorzędnych skrzyżowaniach. - Szybkość kierowców mających wrażenie, że jest na głównej drodze, nie oscyluje w granicach dozwolonych 30 km na godzinę, lecz raczej 60-70 - denerwuje się pan Tomasz. - Efekt? Regularne stłuczki, bywało, że nawet dwie, trzy na jednym tylko skrzyżowaniu, potrącenie rowerzysty i chłopaka na skuterze. Tylko czekać na śmiertelny wypadek z udziałem pieszych.

To jednak nie zraża inżynierów ruchu. Przymierzają się do wprowadzenia podobnych rozwiązań w Dolnym Wrzeszczu, na Osiedlu Mickiewicza i na Osowej.

Brak dobrego oznakowania jest także przyczyną wielu kolizji na skrzyżowaniu al. Hallera z ul. Kościuszki. - Kierowcy jadący al. Hallera od strony Brzeźna skręcają w lewo w ul. Kościuszki mimo zakazu. Problem w tym, że znak zakazu jest ustawiony sporo przed skrzyżowaniem i łątwo go przeoczyć - informuje pan Łukasz. - Parę dni temu cztery osoby zostały poszkodowane i odwiezione do szpitala. Na tym skrzyżowaniu dochodzi do wielu wypadków, a można by powiesić znak zakazu skrętu w lewo na maszcie od sygnalizacji świetlnej nad skrzyżowaniem - byłby bardziej widoczny

- Oznakowanie jest po obu stronach skrzyżowania w odległości zgodnej z przepisami, czyli do 50 metrów - ripostuje Wiesław Lewandowski z działu inżynierii ruchu ZDiZ. - Jednak skoro to nie skutkuje, bo kierowcom zdarza się zagapić, to przeniesiemy znak zakazu na sygnalizator świetlny na samym skrzyżowaniu.

Także nasi nie zmotoryzowani czytelnicy zwrócili uwagę na niekorzystne dla nich rozwiązania. I tak np. dwuetapowe przejście w miejscu, gdzie od Traktu św. Wojciecha odchodzi ul. Małomiejska prowadzącą na Orunię Górną myli przechodniów, którzy liczą, że uda im się w tym miejscu przejść na drugą stronę jednym ciągiem.

- Światła są niezsynchronizowane i bardzo często bywa tak, że pali się już zielone dla pieszych, gdy tymczasem najeżdżają na nich rozpędzone auta - żali się pani Cristiana. - Mój mąż miał tam wypadek 5 lat temu i od tej pory nic nie zmieniono.

Drogowcy zapewniają jednak, że inaczej nie da się tego rozwiązać. Skrzyżowanie wygląda na skomplikowane, ale faktycznie jest to klasyczna krzyżówka w kształcie "plusa" (+). - Gdyby skrzyżowanie wyglądało klasycznie, to oczywiste byłoby, że zielone światło nie może być jednocześnie dla idących Małomiejską i Traktem - wyjaśnia dyrektor Kotłowski.

Wciąż szukamy sugestii i doraźnych rozwiązań, które usprawnią poruszanie się po Trójmieście. Znasz takie miejsce, wiesz jak zwiększyć jego bezpieczeństwo i polepszyć przepustowość? Napisz do nas

Opinie (172) 8 zablokowanych

  • skrzyżowanie: Do studzienki z Fiszera i Matejki (2)

    poproszę o dodatkowe zielone strzałki w lewo i dodatkowy czas na te manewry z Do studzienki (ale nazwa!!!)

    • 1 1

    • "do studzienki" jest przywróceniem starej przedwojennej nazwy "zu brunnen"

      o ile pamiętam jakąś notkę prasową z lat 9-tych kiedy to był pęd do zmian nazw ulic

      • 0 0

    • O tak!

      Zwłaszcza, że nadjeżdżający od strony Grunwaldzkiej przejeżdżają przez to skrzyżowanie nawet na pomarańczowym i wręcz już na czerwonym świetle, patrząc z uśmiechem prosto w oczy tym, którzy muszą bezsilnie czekać, usiłując skręcić w Matejki.

      • 0 1

  • Znak zakazu skretu (1)

    To jest i tak złe bo tam nie jedna osoba ktora czesto tam jezdzi mogła by skrecić a tak musi nadrabiać drogi jak jedzie z kierunku Brzezna żeby pojechac do swojego domu np na ul Klonowicza i oscienne ulice

    • 0 2

    • do Kloowicza chyba nie musi nadrabiac?

      o ile pamiętam można skręcić na wysokości PRS/stacyjki ?

      • 0 0

  • uwagi (9)

    1. dlaczego pozostawiono znak ograniczenia prędkości do 50 km/h na wiadukcie na wężle CHełm na trasie WZ /Armii Krajowej jadąc od obwodnicy do centrum.
    Na całym odcinku jest 80 a tu niewiedzieć dlaczego 50
    2. Po zjeździe z Armii Krajowej w stronę CHełm ul SIkorskiego dojeżdzamy do skrzyżowania z ul. Dragana. Moim zdaniem brak jest zielonej strzałki w prawo
    Natężenie ruchu pieszego i samochodowego z kierunku ul. Chałubińskeigo jest niewielkie i spokojnie możnaby opuścić to skrzyżowanie w kierunku na prawo niestety trzeba długo czekaćna zapalenie się zielonego światła

    • 2 1

    • potwierdzam punkt 2 (1)

      Całe te skrzyżowanie jest bardzo źle zorganizowane. Czasem siedze jak głupek w samochodzie i czekam 5min na zmiane świateł jak nic nie jedzie ani nikt nie idzie. Innym raziem stoje na światłach jeszcze dłużej chcąc przedostać się do sklepu.

      • 1 0

      • gdyby była tam strzałka w prawo to auta zjeżdżałyby

        nie tylko w prawo w Dragana, ale z pewnością wężykiem w lewo do Witosa i bomi, a to już trochę ryzykowne

        • 0 0

    • (2)

      1. dlaczego pozostawiono znak ograniczenia prędkości do 50 km/h na wiadukcie na wężle CHełm na trasie WZ /Armii Krajowej jadąc od obwodnicy do centrum.
      Na całym odcinku jest 80 a tu niewiedzieć dlaczego 50

      Żebyś, np. pędząc 90 km/h po mokrej nawierzchni, nie zdziwił się że tuż za szczytem wiaduktu stoi korek.

      • 3 1

      • (1)

        tylko że tam od jakiegoś czasu korek tam nie sięga! Sięga za to radar naszych wspaniałych Milicjantów pilnujących "bezpieczeństwa" na owy wiadukcie.

        • 2 1

        • no to ja nie wiem jak ty jeździsz! korek tam bardzo często rano sięga. to po pierwsze. a po drugie ludzie jadący od strony osiedla mogliby być "taranowani" przez tych z wiaduktu (a tam bardzo szybko jadą). więc dobrze że jest 50!

          • 0 1

    • (1)

      ad.2 Piesi też wyjątkowo długo stoją na tym skrzyżowaniu w oczekiwaniu na zielone światło.
      A tak w ogóle to nie wiem dlaczego pieszy nie może przejść na drugą stronę kiedy nic nie jedzie.Czy istnienie zielonych strzałek jest zgodne z Konstytucją?
      Jedni maja przywilej przejeżdżania na czerwonym,gdy nie ma pieszych na ich pasie ,a osoba piesza nie.

      • 2 1

      • buahahaha

        umarłam!! Komentarz roku!! Powiedz Asa - długo nad tym myslałes? :D

        • 1 0

    • prawdopodobnie barierki energochłonne na wiadukcie zaprojektowali na 50km/godz

      • 0 0

    • Karczemki

      Co do ustepowania pierszenstwa samochodom jadacym z prawej....na osiedlu Karczemki w Gdansku, droga "wjezdzajaca" na osiedle, wcale nie jest droga z pierwszenstwem przejazdu....nie posiada takiego znaku! A kierowcy, wiekszosc ich przynamniej uwaza, ze skoro droga jest szeroka, to jest glowna i nie ma po co puszczac z prawej....az dziwne, ze jeszcze nie bylo wypadku!

      • 0 0

  • zakaz wjazu dla GKA,GKS,GPU.GTC,GND,GWE (34)

    I NIEPOTRZEBNE BĘDĄ KONSULTACJE

    • 218 79

    • przedewszystkim WW WI WI-FI itd... WARSZAWA!!!

      • 0 0

    • zapomniałeś dodać jeszcze GDA. A tak wogóle to uderz w stół a nożyce się odezwą, niestety ale kierowcy z podanymi numerami nie potrafią jeździć po takim mieście jak Gdańsk, notorycznie blokują lewy pas, powoli ruszają ze świateł itd

      • 2 0

    • GD we wszystkich GKA,GKS,GPU.GTC,GND,GWE (3)

      Tylko, że ci posiadający w/w rejestracje to gdańszczanie, którzy wyemigrowali na prowincję, bo wolę mieszkać na wiosce niż w zapyziałm mieście. Nie dziwie im się, skoro mają codziennie do czynienia z takim buractwem jakie prezentujesz.

      • 25 36

      • Nie mam nic do Wejcherowa i Powiatu Wejcherowskiego. (2)

        Nie mam nic do Wejcherowa i Powiatu Wejcherowskiego. Mam też przyjaciół, którzy mieszkają w Rumi i jeżdżą na rejestracji GWE... ale, z mojego zwykłego doświadczenia, nie z uprzedzenia, jak widzę GWE na drodze zachowuje szczególną ostrożność, gdyż mam świadomość, że zaraz GWE zaskoczy mnie jakimś ciekawym manewrem... Sprawdza się w 70% w szczególności na obwodnicy... Pozostałe z wymienionych GKA, GKS itd. jak dla mnie specjalnie się nie wyróżniły... Sam jestem z Trójmiasta i jeżdżę na PO ;) Pozdrawiam!

        • 8 4

        • GA

          Ja jak widze GA to podobnie jak Ty z GWE wiem, ze trzeba podwojnie uwazac, malo tego wpusc takiego to Ci nawet nie podziekuje. Nie to co GD.

          • 4 3

        • Wejherowo jest od Wejhera

          i należy pisać przez samo "h" ;)

          • 11 0

    • taaa (1)

      przeprowadzę się do slamsów w wielkiej płycie i będę miał GD

      co tam dom pod miastem - obsikane klatki schodowe są takie z*******e

      • 8 10

      • hm... chyba mówisz o jakichś białoruskich miastach... bo na pewno nie o gdańskich... ps życzę obsikanego ogródka, pełnego kup i gnoju.

        • 1 0

    • maksymalnie ostry wpis a może nawet rasistowski

      • 0 3

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • (3)

        małomiejski Kaszubie

        • 17 6

        • (1)

          w 90% ludzie z wioch osiedlili sie w Gdyni i Gdansku a ci co mieli kase to pouciekali na Kaszuby wiec teraz lecza swoje kompleksy wyzywajac innych. Ja tez 10lattemu wyprowadzilem sie z rodzina na Kaszuby i ciesze sie ze nie musze mieszkac w 11pietrowym kurniku.

          • 10 11

          • masz pewnie 50 ha i dom 450 m2 z basenem kartem itp... tralalala

            • 5 0

        • z Warszawy

          • 2 4

      • hahaha

        a z czego bedziesz wtedy zyl jak nie z turystyki?

        • 11 0

      • A kto jeździ na to wsze zadupie (1)

        jak chce odpocząć to lece do egiptu

        • 10 9

        • w luku bagażowym

          • 14 2

    • GA jeszcze dołączyć trzeba!!!

      • 3 0

    • (2)

      No to pokazałeś klasę.... oceniasz ludzi na podstawie 3 literek na tablicy które są przydzielane administracyjnie :| Żałosny jesteś:|

      A z całego serca Ci życzę żeby Ci się życie tak potoczyło byś kiedyś miał na tablicy jedną z kombinacji którą podałeś. Stracisz szacunek do siebie? A może kryteria się zmienią....

      PS. Nie mam tablic z żadną z podanych przez Ciebie kombinacji. Moja wypowiedź jest więc obiektywna.

      • 28 23

      • Marku, nie oceniaj, jak nie znasz realiów. (1)

        Tak się składa, że jestem mieszkańcem jednej z bocznych ulic Długich Ogrodów i zgodzę się z opinią odnośnie zakazu wjazdu dla właścicieli pojazdów GKA,GKS,GPU.GTC,GND,GWE. Kierowcy takich pojazdów zachowują się jakby całe życie jeździli po polach i wokół nich nie było nikogo. Oczywiście zawsze mają pierwszeństwo i wszędzie muszą dotrzeć najszybciej, bo przecież są właścicielami Golfów III, BMW, czy Audii.

        • 23 10

        • Baran

          30 lat mieszkałem w Gdańsku, teraz przeprowadziłem sie pod Wejherowo, dla własnego spokoju. I mam teraz GWE, i co całe zycie jezdzenia po lasach, plyciutkie to Twoje stwierdzenie. Ja natomiast mam dość małolatów, którzy z obojetnie jakimi literkami na tablicy wszędzie robią sobie autostrady lub tory rajdowe. Ostatnio taki szczyl przez zbyt glasną muzykę w aucie wpakował się w nadjeżdżający ambulans. szkoda gadać.

          • 4 8

    • popieram!

      dokładnie ;) dodałbym jeszcze zakaz wstępu dla golfów II i III oraz BMW 3;)

      • 7 2

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • To nie GD tylko GA

        • 15 5

    • ja bym proponował zablokowac rowniez GD.. to by usprawnilo ulice w Gdańsku (1)

      • 7 9

      • wtedy tylko W.A.R.S.I.A.W.I.A.C.Y będą jeździć po naszym województwie...

        • 5 2

    • to prawda!!!

      • 5 1

    • a może tak wyprzeć rejestracje WW itp?

      • 9 4

    • I GD poza graice Gdańska!

      • 0 6

    • posmarkałem się ze śmiechu, ale trudno nie przyznać racji

      • 19 3

    • (1)

      no w końcu znalazłeś się! Kurczę ZDiZ szukała tego legendarnego geniusza który zna odpowiedź na wszystkie pytania, i w końcu się okazałeś Dalajlamo z Gdańska!

      • 24 10

      • Nie obrażaj Dalajlamy

        proszę

        • 14 3

    • zapomniałeś dodać jeszcze GA i GSP a wszystkie wymienione gminy zablokują GD :)

      • 22 11

  • W Osowej? (3)

    W Osowej przeciwnie jak napisano w artykule postawiono ostatnio znaki na skrzyżowaniach wskazujące wyraźnie która ulica jest główna . Jeszcze niedawno obowiązywała zasada prawej strony a teraz można gnać bo jestem na głównej .
    Np. koło sklepu Marcin i na ulicy Prometeusza , a może ktoś prywatnie ma dojścia do UM ?

    • 0 0

    • (2)

      Osowej czy Osowy, jak to w końcu jest? Nawet w Twoim komencie widzę dwie formy, która jest poprawna?

      • 0 0

      • w Gdańsku , mieszkaniec Gdańska (1)

        widzisz różnicę?

        • 1 0

        • ale jeśli mieszkaniec Osowy, to w Osowie, a nie w Osowej

          • 1 0

  • skrzyżowanie : Sobieskiego- Jarowa- Wileńska postawić znak " zakaz skrętu w lewo"

    buraki skręcające w lewo zamiast dojechać do osi jezdni stają po środku jezdni blokując jadących prosto lub skręcających w prawo.

    • 0 0

  • światła przy MAKRO

    Światła przy MAKRO, nie dość że w godzinach szczytu blokują wjazd (a po południu wyjazd) do Gdańska (wyraźnie za częste zmiany, mało samochodów przejeżdża na jednej zmianie), to jeszcze wyjazd od strony MAKRO w prawo, w stronę Przejazdowa jest rozwiązany idiotycznie: jest tam dodatkowy sygnalizator z zieloną strzałką, i gdy zapala się zielone dla wyjeżdzających na wprost (w Benzynową) i w stronę Gdańska, prawoskręt jest nadal blokowany sygnałem czerwonym z zieloną strzałką, która po chwili gaśnie!
    Kolejne światła, przy rafinerii, też wypadałoby wyregulować...

    • 0 0

  • Czy trojmiasto.pl podejmie się tego tematu w Sopocie i w Gdyni? (3)

    • 17 5

    • Nie wszystko naraz,najpierw Gdańsk,potem Sopot,następnie Gdynia (2)

      Doprowadźmy pierw jedno do końca,by móc zacząć kolejne.

      • 7 1

      • Dokladnie! Kazdy musi znac swoje miejsce w szeregu, takze Gdynia musi poczekac... (1)

        Nie wieadomo jak dlugo..... byc moze dlugo.... wiec moze lepiej zgloscie sie do jakies portalu typu : wejherowo.pl czy cos.. moze tam wam pomoga

        • 8 4

        • Tak jak piszecie

          Nie ma co się spieszyć - co nagle to po diable ! Wszystko należe zrobić powoli i dokładnie, a nie po łebkach jak w Gdyni. Myślę, że Małe Trójmiastop Kaszubskie, którego Gdynia jest integralną częścią (choć nie jest wymieniana) na pewno pozwoli rozwiązać ten palący problem ;)

          • 0 0

  • Przejście na Trakcie św. Wojciecha/Małomiejskiej (1)

    jest faktycznie kiepskie - nie dość, że jego położenie względem przystanków autobusowych jest niewygodne, bo jest trochę osób, które zjeżdżają od Orunii Górnej i chcąc się przesiąść na autobus w kierunku Orunii Dolnej i muszą iść "naokoło", to jeszcze światła na tym przejściu są tak ustawione, że pokonanie go zajmuje ładnych kilka minut. Nic dziwnego, że dużo osób wybiera o wiele krótszą i szybszą drogę na wprost przez Trakt.

    • 3 0

    • zniechęcony

      przez to przejście przestałem korzystać z komunikacji miejskiej zawsze zanim obszedłem skrzyżowanie dookoła to mi autobus sp...ł :-/

      • 0 0

  • Skrzyżowanie al. Grunwaldzkiej i Wojska Polskiego w kierunku Oliwy (1)

    Dla wielu kierowców znak zakazu zawracania w kierunku Wrzeszcza na tym skrzyżowaniu jest niewidoczny przez co dochodzi do niebezpiecznych sytuacji i wypadków z udziałem tramwaju i łamiących zakaz.

    • 1 0

    • To nie jest kwestia widoczności, tylko świadomego łamania przepisów. A wystarczy skręcić w Braci Lewoniewskich zawrócić i można skręcić w lewo w Al. Grunwaldzką. Żadna filozofia. Nie potrzebne są dodatkowe znaki trzeby tylko trochę pomyśleć

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane