• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: "Unruga w Gdyni musi być szersza"

Piotr
9 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Ulica Unruga na odcinku estakada Kwiatkowskiego-Bosmańska jest w godzinach szczytu regularnie zakorkowana. Ulica Unruga na odcinku estakada Kwiatkowskiego-Bosmańska jest w godzinach szczytu regularnie zakorkowana.

- Jakiś czas temu miasto ogłosiło zamiar prac budowlanych na ul. Unruga - od estakady do ŚmidowiczaMapka. Inwestycja cieszy, tyle, że tam potrzebna jest druga nitka jezdni na wymienionym odcinku, a na to się nie zanosi - twierdzi pan Piotr, który napisał do nas w tej sprawie.



Czy poszerzanie dróg zmniejsza korki?

Przypomnijmy: w lipcu ogłoszono przetarg na stworzenie dokumentacji projektowej przebudowy ul. Unruga na odcinku od estakady Kwiatkowskiego do skrzyżowania z ul. Bosmańską.

Władze miasta zapowiadały, że w planach jest budowa nowej nawierzchni asfaltowej oraz modernizacji sieci podziemnych, oświetlenia, budowa nowego chodnika, a także drogi rowerowej.

W połowie sierpnia koperty z ofertami zostały otwarte. Jest dwóch chętnych: warszawsko-skierniewickie konsorcjum firm, które jest w stanie wykonać opracowanie za blisko 400 tys. zł w 54 tygodnie oraz Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, które za 62 tygodnie prac oczekuje kwoty ponad miliona złotych.

Gdynia chce wydać na dokumentację 721 tys. zł. Od blisko dwóch miesięcy trwa analiza nadesłanych ofert.

Swoje wątpliwości co do zakresu planowanych prac wyraził pan Piotr, twierdząc, że trzeba drogę rozbudować, a nie jedynie remontować.

Oto jego wypowiedź:

Ucieszyłem się, gdy usłyszałem, że władze miasta zabierają się za prace na ul. Unruga. Szybko okazało się, że wiceprezydent Marek Łucyk zaakceptował remont wymienionego odcinka. Tymczasem w tym miejscu natychmiast potrzebna jest druga nitka pomiędzy estakadą i ul. Śmidowicza. Jako, że mieszkam na Obłużu od ponad 40 lat, to mam sporo obserwacji i to, co się dzieje, woła o pomstę do nieba.

Korki w okolicach estakady zaczynają się już od godz. 6 i są praktycznie do wieczora.
Zjazd z estakady stoi, bo Unruga jest niedrożna. Do tego powstają nowe osiedla, może nie na taką skalę jak w Gdańsku, ale jednak. Na przykład na rozwidleniu Śmidowicza-Bosmańska- "Nadmorskie Tarasy" powstaje potężne osiedle. Gdzie te wszystkie samochody pojadą? W latach 70-tych w planach budowy były czteropasmowe Unruga, Śmidowicza, Dąbka - wszędzie są rezerwy terenowe.

W przypadku kawałka, którego remont zapowiada miasto, już dekadę temu wywłaszczyło parę działek i wyburzyło nieruchomości. Zostały chyba jeszcze dwie działki i zamiast, w pierwszej kolejności dobudować drugą jezdnię, to kasa pójdzie na remont, który nic nie zmieni!

W przypadku powstania dwóch jezdni w kierunku Oksywia upłynniłby się zjazd z estakady. Ten korek nie przeniósłby się wcale w inne miejsce, ponieważ strumień samochodów rozjeżdżałby się na: Cechową, Bosmańską, Śmidowicza.

Dodam jeszcze że jakiś rok temu pisałem do ZDiZ w Gdyni o uruchomienie dwóch pasów do skrętu w prawo z estakady w stronę Oksywia, tak jak to działało w czasie Open'era. Dostałem odpowiedź, że to niemożliwe, bo w trakcie festiwalu nad bezpieczeństwem takiego rozwiązania czuwała policja. A jednak teraz się dało, wystarczyło przeprogramować cykl sygnalizacji i wszystko działa.

Może trzeba podsuwać gotowe rozwiązania na tacy, bo inaczej się nie da się nic zrobić i w przypadku ul. Unruga okaże się podobnie.

Planowana jest przebudowa, ale zdaniem wielu mieszkańców trzeba poszerzyć ulicę. Planowana jest przebudowa, ale zdaniem wielu mieszkańców trzeba poszerzyć ulicę.
Odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni:

Autor słusznie zauważa, że ze względu na zwiększenie obciążenia drogowego rejonu skrzyżowania ul. Unruga z Estakadą Kwiatkowskiego, konieczna jest przebudowa, która zdecydowanie przekracza zakres możliwy do wykonania w formie remontu. Ten rok jest początkiem bardzo kompleksowych zmian dla wszystkich północnych dzielnic Gdyni.

W październiku ogłoszony został przetarg na realizację rozbudowy ul. Kwiatkowskiego, w tym samym miesiącu pojawi się postępowanie na budowę wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej. W ostatnich miesiącach wybrany został projektant układu drogowego ul. Płk Dąbka w rejonie wiaduktu, a obecnie kończymy ocenę ofert na wskazane przez czytelnika miejsce, czyli rozbudowę ul. Unruga od Estakady Kwiatkowskiego do skrzyżowania z ul. Śmidowicza.

Mając na uwadze wzrost natężenia ruchu - zarówno komunikacji zbiorowej, jak i indywidualnej, realizowane działania będą wpływały na wszystkie cztery dzielnice i efekt będzie zależny od kompleksowych inwestycji. Co niezwykle istotne przedstawiony katalog prac nie kończy zarówno potrzeb, jak i planów związanych z inwestycjami w północnych częściach naszego miasta.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (255) ponad 10 zablokowanych

  • Pokażcie mi miasto (4)

    W którym nie ma korków w godzinach szczytu. Więcej dróg oznacza jeszcze więcej samochodów i większe korki. Przestańcie wszędzie jeździć samochodami, wasze dzieci wyślijcie do najbliższej szkoły i przestańcie je wszędzie wozić.

    • 6 9

    • Najpierw trzeba polikwidować galerie handlowe

      Na rzecz sklepów osiedlowych, pobudować przedszkola i żłobki w każdej dzielnicy i przenieść biurowce korporacyjne za obeodnicę.

      • 0 1

    • Prawie całą Holandia z wyjątkiem autostrady Amsterdam Rotterdam

      Tylko tam jest korek jeśli przepustowość spada do 60km/h.cala Belgia.

      • 0 0

    • Oczywiście że są. Tylko trzeba ruszyć 3

      Poza pierdziszewo wielkie zwane gdynia

      • 0 0

    • mieszkaniec obłórza

      masz absolutną racje oni tylko krytykują szczurka a ludzie dalej będą wozić swoich lalusiów szesnastoletnich do szkół bo on nie pojedzie autobusem bo to obciach

      • 0 0

  • (4)

    A gdyby tak zbudować tunel z węglowej na oksywie? :)

    • 13 0

    • To nie powinno byc niczym dziwnym bo co za filozofia wybudowac tunel. Malo tuneli jest w innych miastach? Po co ludnosc z Oksywia do centrum ma sie pchac przez Obluze i Estakade skoro mozna prosciej i szybciej. Od razu zmiejszylyby sie korki

      • 6 1

    • Dawno powinien być zbudowany widząc co się dzieje pomiędzy tymi dwiema dzielnicami. To nie wieś tylko miasto i to jeszcze nadmorskie w którym jest port. Powinno się rozwijać a nie stać w miejscu.

      • 2 1

    • Pomysł genialny ale niestety nie w tym kraju... Moze za 120 czy 150 lat ale to nas juz nie bedzie...

      • 1 0

    • Dobry pomysł,no to niech robią. Moze doczekam sie chociaz jednego tunelu za mojego zycia w swoim rodziym miescie buhaha

      • 0 0

  • Taa po 10 pasow w kazda strone od razu

    • 4 3

  • Unruga połączyć nową drogą za Kauflandem do Kontenerowej (1)

    A Bosmańską zostawić tak jak jest.

    • 8 1

    • Tam jest terminal kontenerowy

      i tory wychodzące z portu na pucką itd. Mieszkam tam i nie ma opcji. Podjedź na parking i zerknij

      • 0 0

  • Mieszkam na Oksywiu... (1)

    od wielu lat i tylko mieszkańcy okolicznych dzielnic mogą coś powiedzieć na temat panujących tu codziennych utrudnień. Nie wszyscy mieszkańcy tych dzielnic pracują w centrum Gdyni także komunikacja zbiorowa nie jest rozwiązaniem idealnym dla wszystkich. Dodatkowo są to dzielnice przy budowie których lata temu nie było w założeniach infrastruktury tak dużego natężenia ruch jak jest obecnie. Pamiętajmy również o młodych dynamicznie rozwijających się dzielnicach na granicy Gdynia/Kosakowo. Szkoda że Urząd Miasta nie konsultuje bezpośrednio z mieszkańcami różnych rozwiązań. Wiem że są to marzenia... I tak na marginesie jak miało funkcjonować lotnisko w Kosakowie skoro przy budowie terminalu równocześnie nie zrobiono nic w rozbudowie infrastrukturze drogowej. No jak? Panie Łucyk, Panie Szczurek, no jak to miało wszystko funkcjonować. Modernizacja skrzyżowania Kwiatkowskiego/Dąbka co tam wymyśliliście? podobno rondo nie mogło się tam zmieścić bo za mało miejsca było no i oczywiście bus pasy się zmieściły... to jak to jest możliwe że na Pogórzu Dolnym Pucka/Unruga na tak małym skrzyżowaniu jednak mogło powstać rondo i teraz jeździ się tam bez żadnych problemów, sprawnie i przyjemnie. A gdzie kolej metropolitalna która miała docierać do tych dzielnic. No Gdzie? Nie wiem jakim cudem nadal tylu mieszkańców Gdyni głosuje na Was... Pan Szczurek woli się bawić w politykę krajową niż skupić się na problemach naszego miasta... mam nadzieję że nadejdzie w kolejnych wyborach samorządowych większa refleksja wśród mieszkańców i już ta ekipa będzie mogło poświęcić cały swój czas w karierze zawodowej poza Gdynią... chaos drogowy w centrum Gdyni to jest Wasza największa wizytówka... Pozdrawiam serdecznie

    • 19 1

    • Ja dodam od siebie

      Łucyk się chwali nowym parkigiem podziemnym na Chylonii, centrum przesiadkowym, a od naszej strony parking piaszczysty, żadnej pętli autobusowej w planach, 198 staje przed przejazdem. Wiele osób by tam sie przesiadało na skmke, jakby była pętla. Po co wszystko pchać na estakade jak wiele osób na Chyloni by się przesiadło

      • 0 0

  • Bez śmiałego postawienia na budowę linii PKM do północnych dzielnic Gdyni (1)

    oraz poważnego potraktowania projektu budowy zwodzonej kładki pieszo-rowerowej od Oksywia do placu Gombrowicza i wygodnej cyklostrady dalej do Placu Kaszubskiego problemy komunikacyjne Gdyni , zwłaszcza mieszkańców jej północnych dzielnic nie zostaną rozwiązane.

    • 8 0

    • Prawdę mówiąc zupełnie nie rozumiem bierności miasta w tym temacie. Nie mieszkam tam ale uważaj to za absolutnie najpilniejszą potrzebę naszego miasta. Może przydałoby się rzetelne dziennikarskie podsumowanie dlaczego "się nie da"? To przecież dla władz miasta ryzyko - ktoś pójdzie do wyborów z taką obietnicą i zmiecie obecną ekipę.

      • 0 0

  • Stała narracja : nie można budować osiedla bo którędy pojadą nowe samochody (1)

    To ludzie którzy się tam wprowadzają nie mogą pogodzić się z sytuacją zastaną? Kupujesz mieszkanie tam gdzie jest ciasny dojazd? Nie nastawiaj się na jeżdżenie samochodem. Dróg nie da się poszerzać w nieskończoność. Najlepiej widać to w Chinach, gdzie bloki mają po 50 pięter a osiedla są olbrzymie - tam od razu wiadomo że samochodami się nie pojedzie i robi się dobrą komunikację.

    • 5 3

    • Sprawa jest prosta: chcesz żyć w Matrixie - wybieraj wielkie miasta.

      Godne życie tylko w mniejszych miejscowościach. Za dużo ludzi.

      • 0 1

  • Fajne takie poszerzenie, wreszcie będzie można wyprzedzać na przejściu dla pieszych. (1)

    • 0 5

    • chyba rowerem

      • 0 0

  • Panie Łucyk zacznij myśleć! Obudź się zanim będzie za późno!

    • 7 1

  • Unruga musi być szersza (1)

    Chwarznieńska musi być szersza, Hutnicza musi być szersza, Kwiatkowskiego musi być szersza,
    Płk. Dąbka musi być szersza,
    Rolnicza musi być szersza.
    Itd. itd.

    • 6 3

    • Wystarczy ograniczyć budowę nowych osiedli.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane