• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: "Unruga w Gdyni musi być szersza"

Piotr
9 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Ulica Unruga na odcinku estakada Kwiatkowskiego-Bosmańska jest w godzinach szczytu regularnie zakorkowana. Ulica Unruga na odcinku estakada Kwiatkowskiego-Bosmańska jest w godzinach szczytu regularnie zakorkowana.

- Jakiś czas temu miasto ogłosiło zamiar prac budowlanych na ul. Unruga - od estakady do ŚmidowiczaMapka. Inwestycja cieszy, tyle, że tam potrzebna jest druga nitka jezdni na wymienionym odcinku, a na to się nie zanosi - twierdzi pan Piotr, który napisał do nas w tej sprawie.



Czy poszerzanie dróg zmniejsza korki?

Przypomnijmy: w lipcu ogłoszono przetarg na stworzenie dokumentacji projektowej przebudowy ul. Unruga na odcinku od estakady Kwiatkowskiego do skrzyżowania z ul. Bosmańską.

Władze miasta zapowiadały, że w planach jest budowa nowej nawierzchni asfaltowej oraz modernizacji sieci podziemnych, oświetlenia, budowa nowego chodnika, a także drogi rowerowej.

W połowie sierpnia koperty z ofertami zostały otwarte. Jest dwóch chętnych: warszawsko-skierniewickie konsorcjum firm, które jest w stanie wykonać opracowanie za blisko 400 tys. zł w 54 tygodnie oraz Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, które za 62 tygodnie prac oczekuje kwoty ponad miliona złotych.

Gdynia chce wydać na dokumentację 721 tys. zł. Od blisko dwóch miesięcy trwa analiza nadesłanych ofert.

Swoje wątpliwości co do zakresu planowanych prac wyraził pan Piotr, twierdząc, że trzeba drogę rozbudować, a nie jedynie remontować.

Oto jego wypowiedź:

Ucieszyłem się, gdy usłyszałem, że władze miasta zabierają się za prace na ul. Unruga. Szybko okazało się, że wiceprezydent Marek Łucyk zaakceptował remont wymienionego odcinka. Tymczasem w tym miejscu natychmiast potrzebna jest druga nitka pomiędzy estakadą i ul. Śmidowicza. Jako, że mieszkam na Obłużu od ponad 40 lat, to mam sporo obserwacji i to, co się dzieje, woła o pomstę do nieba.

Korki w okolicach estakady zaczynają się już od godz. 6 i są praktycznie do wieczora.
Zjazd z estakady stoi, bo Unruga jest niedrożna. Do tego powstają nowe osiedla, może nie na taką skalę jak w Gdańsku, ale jednak. Na przykład na rozwidleniu Śmidowicza-Bosmańska- "Nadmorskie Tarasy" powstaje potężne osiedle. Gdzie te wszystkie samochody pojadą? W latach 70-tych w planach budowy były czteropasmowe Unruga, Śmidowicza, Dąbka - wszędzie są rezerwy terenowe.

W przypadku kawałka, którego remont zapowiada miasto, już dekadę temu wywłaszczyło parę działek i wyburzyło nieruchomości. Zostały chyba jeszcze dwie działki i zamiast, w pierwszej kolejności dobudować drugą jezdnię, to kasa pójdzie na remont, który nic nie zmieni!

W przypadku powstania dwóch jezdni w kierunku Oksywia upłynniłby się zjazd z estakady. Ten korek nie przeniósłby się wcale w inne miejsce, ponieważ strumień samochodów rozjeżdżałby się na: Cechową, Bosmańską, Śmidowicza.

Dodam jeszcze że jakiś rok temu pisałem do ZDiZ w Gdyni o uruchomienie dwóch pasów do skrętu w prawo z estakady w stronę Oksywia, tak jak to działało w czasie Open'era. Dostałem odpowiedź, że to niemożliwe, bo w trakcie festiwalu nad bezpieczeństwem takiego rozwiązania czuwała policja. A jednak teraz się dało, wystarczyło przeprogramować cykl sygnalizacji i wszystko działa.

Może trzeba podsuwać gotowe rozwiązania na tacy, bo inaczej się nie da się nic zrobić i w przypadku ul. Unruga okaże się podobnie.

Planowana jest przebudowa, ale zdaniem wielu mieszkańców trzeba poszerzyć ulicę. Planowana jest przebudowa, ale zdaniem wielu mieszkańców trzeba poszerzyć ulicę.
Odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni:

Autor słusznie zauważa, że ze względu na zwiększenie obciążenia drogowego rejonu skrzyżowania ul. Unruga z Estakadą Kwiatkowskiego, konieczna jest przebudowa, która zdecydowanie przekracza zakres możliwy do wykonania w formie remontu. Ten rok jest początkiem bardzo kompleksowych zmian dla wszystkich północnych dzielnic Gdyni.

W październiku ogłoszony został przetarg na realizację rozbudowy ul. Kwiatkowskiego, w tym samym miesiącu pojawi się postępowanie na budowę wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej. W ostatnich miesiącach wybrany został projektant układu drogowego ul. Płk Dąbka w rejonie wiaduktu, a obecnie kończymy ocenę ofert na wskazane przez czytelnika miejsce, czyli rozbudowę ul. Unruga od Estakady Kwiatkowskiego do skrzyżowania z ul. Śmidowicza.

Mając na uwadze wzrost natężenia ruchu - zarówno komunikacji zbiorowej, jak i indywidualnej, realizowane działania będą wpływały na wszystkie cztery dzielnice i efekt będzie zależny od kompleksowych inwestycji. Co niezwykle istotne przedstawiony katalog prac nie kończy zarówno potrzeb, jak i planów związanych z inwestycjami w północnych częściach naszego miasta.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (255) ponad 10 zablokowanych

  • Unruga musi być szersza (1)

    Chwarznieńska musi być szersza, Hutnicza musi być szersza, Kwiatkowskiego musi być szersza,
    Płk. Dąbka musi być szersza,
    Rolnicza musi być szersza.
    Itd. itd.

    • 6 3

    • Wystarczy ograniczyć budowę nowych osiedli.

      • 0 1

  • Stała narracja : nie można budować osiedla bo którędy pojadą nowe samochody (1)

    To ludzie którzy się tam wprowadzają nie mogą pogodzić się z sytuacją zastaną? Kupujesz mieszkanie tam gdzie jest ciasny dojazd? Nie nastawiaj się na jeżdżenie samochodem. Dróg nie da się poszerzać w nieskończoność. Najlepiej widać to w Chinach, gdzie bloki mają po 50 pięter a osiedla są olbrzymie - tam od razu wiadomo że samochodami się nie pojedzie i robi się dobrą komunikację.

    • 5 3

    • Sprawa jest prosta: chcesz żyć w Matrixie - wybieraj wielkie miasta.

      Godne życie tylko w mniejszych miejscowościach. Za dużo ludzi.

      • 0 1

  • ulice

    no zeby te nasze wladze przestaly w koncu myslec tylko zaczely dzialac i to tak realnie

    • 4 0

  • Przestancie głosować na tą bandę nieudaczników (1)

    Z Samorządności i tego od niedorozwoju

    • 27 2

    • Nie głosuję od 2002 ale jestem w mniejszości do dziś. Ci z mieszkańców którzy korzystają z internetu, po wielu latach zrozumieli, ze to zły wybór. Ale większość nadal twierdzi, że Gdynia to Dubaj północy.

      • 2 0

  • I na zamiarach się skończy (4)

    Tak czuję

    • 49 5

    • Urzędniczy bełkot dyletanta który wie lepiej. (2)

      "Mając na uwadze wzrost natężenia ruchu - zarówno komunikacji zbiorowej, jak i indywidualnej, realizowane działania będą wpływały na wszystkie cztery dzielnice i efekt będzie zależny od kompleksowych inwestycji. Co niezwykle istotne przedstawiony katalog prac nie kończy zarówno potrzeb, jak i planów związanych z inwestycjami w północnych częściach naszego miasta."
      Tłumacząc na język normalnych ludzi.
      Pojazdów jest coraz więcej paliwa sprzedaje się coraz więcej zatem kierowcy płacą coraz większe kwoty podatków i innych opłat na rozbudowę i utrzymanie dróg. Wszystko fajnie ale my urzędnicy uznaliśmy że na wymienionym odcinku drogi dwupasmowej w każdym kierunku nie będzie to nie będzie a mieszkańcy nawet z 40 letnim doświadczeniem po prostu się nie znają bo my urzędnicy wiemy lepiej.
      Zamiast Unruga zmienimy na dwupasmową Kwiatkowskiego ale żeby nie było tak miło z czterech pasów 2 to będą bus pasy więc zasadniczo mimo wydania milionów złotych niewiele się zmieni. Za to zbudujemy więcej dróg rowerowych oczywiście za pieniądze z opłat i podatków płaconych przez właścicieli samochodów bo rowerzyści nie płacą.
      Generalnie będziemy zmieniali drogi na Obłużu po swojemu bo wiemy wszystko lepiej i do tego tam nie mieszkamy więc nas urzędników w tych korkach nie spotkacie.
      Zamiast przedłużenia obwodnicy o dwupasmówkę przez Pogórze dolne, Pogórze górne do Kosakowa zbudujemy wam wiadukt na Puckiej który nic nie zmieni zasadniczo ale jest przecież tańszy od drogi która jest potrzebna.
      Kończąc moim zdaniem czytelnik ma rację w 100% a pan Łucyk po prostu bredzi bełkotem urzędniczym. Bo inwestycje o których pisze czytelnik są o 20 lat spóźnione z powodu dyletanctwa pana Łucyka bo to on przez te 20 lat był przecież urzędnikiem miejskim.
      Urzędnikiem który zamiast budować i remontować potrzebne mieszkańcom drogi utopił wagon pieniędzy w nikomu nie potrzebne lotnisko w sąsiedniej gminie do którego do dziś nie ma odpowiedniej drogi a mieszkańcy Gdyni i tak latają z Gdańska.

      • 9 0

      • Ech, następny co myśli, że w paliwie płaci za drogi w mieście...

        Nie dość że ani złotówka z podatków od kierowców na to nie idzie, to jeszcze do dróg krajowych i autostrad dopłacamy.

        • 1 2

      • Mi ta wypowiedź

        Przypomina dyrektora z Poszukiwany poszukiwana. PRLowski bełkot o niczym, byle powstawać mądre wyrazy

        • 3 0

    • Owszem, perspektywy są szerokie ...

      ...już to przerabialiśmy. Mam wrażenie, że UM przeciąga sprawy, żeby było czym się chwalić lub nęcić w przyszłym wyborach.
      Czyli przecinanie wstęg i wbijanie łopat tuż przez wyborami - no sorry, tak mi to z daleka wygląda Panowie Szczurek i Łucyk...
      I jeszcze to bardzo okrągłe odbicie piłeczki, normalnie haft panoramiczny jak to czytam...

      • 3 0

  • Panie Łucyk zacznij myśleć! Obudź się zanim będzie za późno!

    • 7 1

  • Bez śmiałego postawienia na budowę linii PKM do północnych dzielnic Gdyni (1)

    oraz poważnego potraktowania projektu budowy zwodzonej kładki pieszo-rowerowej od Oksywia do placu Gombrowicza i wygodnej cyklostrady dalej do Placu Kaszubskiego problemy komunikacyjne Gdyni , zwłaszcza mieszkańców jej północnych dzielnic nie zostaną rozwiązane.

    • 8 0

    • Prawdę mówiąc zupełnie nie rozumiem bierności miasta w tym temacie. Nie mieszkam tam ale uważaj to za absolutnie najpilniejszą potrzebę naszego miasta. Może przydałoby się rzetelne dziennikarskie podsumowanie dlaczego "się nie da"? To przecież dla władz miasta ryzyko - ktoś pójdzie do wyborów z taką obietnicą i zmiecie obecną ekipę.

      • 0 0

  • Taa po 10 pasow w kazda strone od razu

    • 4 3

  • mydlenie oczu (2)

    Czy Gdynia ma w glowie tylko drogi rowerowe? Naprawde nie mozna zrobic porzadnych drog tak aby ludziom sie zylo lzej i latwiej przemieszczalo? ta dzielnica wymaga niestety drog nowych a nie przebudowy i mydlenia ludziom oczy ze cos sie robi
    Miasto gdynia juz dawno powinno sie zajac tematem estakady samej bo dojazd czy to w karetce czy jako cywiln normalnym autem jest praktycznie nie mozliwe o zadnej porze dnia

    • 51 13

    • Ale Gdynia buduje bardzo mało dróg rowerowych.

      A jak już ma projekty, to ich nie realizuje...

      • 4 3

    • haj zwykle wina rowerow i ich 400m dog w tym roku

      no bo wedlug prawa ulicy, jak miasto nie buduje drogi pod moim oknem, to nic nie robi. A jak buduje, to patalachy tylko ruch utrudniaja uczciwym ludziom i miasto niepotrzebnie rozkopuja

      • 6 4

  • politolog

    co mozna wymagac od politologa ,ktory nigdy nie zajmowal sie drogownictwem.p.szczurek wiem ,ze ten czlowiek panu pasuje ,ale lepiej niech zajmnie sie tym na czym sie zna .to nie sport p.lucyk to sa inwestycje ktore wykanczaja ludzi w jezdzie do i z pracy.

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane