• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie oczekiwany wyjazd z osiedla na Dąbrowie

Patryk Szczerba
19 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (129)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?
  • Budowa skrzyżowania ulic Anyżowa i Nowowiczlińska trwa.
  • Budowa skrzyżowania ulic Anyżowa i Nowowiczlińska trwa.
  • Budowa skrzyżowania ulic Anyżowa i Nowowiczlińska trwa.
  • Budowa skrzyżowania ulic Anyżowa i Nowowiczlińska trwa.
  • Budowa skrzyżowania ulic Anyżowa i Nowowiczlińska trwa.
  • Budowa skrzyżowania ulic Anyżowa i Nowowiczlińska trwa.
  • Budowa skrzyżowania ulic Anyżowa i Nowowiczlińska trwa.
  • Budowa skrzyżowania ulic Anyżowa i Nowowiczlińska trwa.
  • Budowa skrzyżowania ulic Anyżowa i Nowowiczlińska trwa.
  • Budowa skrzyżowania ulic Anyżowa i Nowowiczlińska trwa.

Na początku marca - po blisko roku od zapowiedzi władz Gdyni - mieszkańcy będą mogli wyjeżdżać z ul. Anyżowej na NowowiczlińskąMapka na Dąbrowie. Skręcać będzie można tylko w prawo. Koszt przebudowy to 170 tys. zł.




Miewasz problemy z wyjazdem ze swojego osiedla?

Przypomnijmy:

  • Ul. Anyżową w Gdyni zamknięto po tym, gdy otwarto Trasę Kaszubską.
  • Utrudniło to życie kilkuset mieszkańców.
  • Kierowcy z domków nadrabiają drogę, kierując się w stronę ul. Koperkowej, którędy wyjeżdżają z osiedla.
  • Jadący w kierunku centrum de facto cofają się o blisko pół kilometra, by wrócić na Nowowiczlńską.


Pierwsze spotkanie z mieszkańcami dzielnicy m.in. w tej sprawie odbyło się rok temu.

- Chcemy wypracować porozumienie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad i rozwiązać problem wjazdu/wyjazdu z ul. Anyżowej. W związku z postulatami mieszkańców złożyłem pismo do GDDKiA, w którym zwracam się o zaniechanie likwidowania połączenia ul. Anyżowej z ul. Nowowiczlińską - tłumaczył po spotkaniu Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Jak udrożnić Dąbrowę? Pomysły kierowców Jak udrożnić Dąbrowę? Pomysły kierowców

Dlaczego w ogóle zamknięto Anyżową na Dąbrowę?



Władze Gdyni wskazywały, że takie były zalecenia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, co pojawiło się w odpowiedzi na interpelację radnego. Ireneusz Trojanowicz z Gdyńskiego Dialogu pytał w niej m.in. o to, czy o zamknięciu ulicy zdecydowały wcześniejsze analizy.



Zamknięcie Anyżowej przez budowę Trasy Kaszubskiej



- Gmina Miasta Gdyni nie ma wiedzy, jakiego rodzaju analizy zostały przeprowadzone przez inwestora i projektanta budowy odcinka drogi ekspresowej S6. Gmina Miasta Gdyni została postawiona w tym przypadku w roli odbiorcy działań realizowanych w trybie specustawy drogowej - odpowiadał wiceprezydent Gdyni.
Mieszkańcy zostali bez wyjazdu. Podczas kolejnego marcowego spotkania z Markiem Łucykiem złożyli petycję w tej sprawie. Na spotkaniu, jak i w dokumencie argumentowali, że za obecna sytuację odpowiada Gdynia, która nie wykonała zapowiadanej w 2015 roku inwestycji.



Zapowiadane zmiany na skrzyżowaniu Nowowiczlińska - Anyżowa



Chodzi o budowę łącznika wzdłuż ul. Nowowiczlińskiej łączącego ul. Anyżową i Lubczykową. Miał zostać utworzony przed budową Trasy Kaszubskiej.

Szanse, by inwestycje zrealizować w najbliższym czasie, są niewielkie.

- To zadanie jest trudne z wielu powodów, niemniej jednak będziemy analizować ten pomysł w najbliższym czasie - informowała Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.

Koniec prac na początku marca



Zgodnie z zapowiedziami, w porozumieniu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, miały zostać uruchomione dwa prawoskręty: dający wjazd z ul. Nowowiczlińskiej i wyjazd z ul. Anyżowej.

Prace przy tym rozwiązaniu trwają od kilku tygodni.

- Jeśli pogoda pozwoli, to prace powinny zostać zakończone na początku marca. Pogoda jest istotna, by wymalować oznakowanie poziome. Koszt przebudowy to 170 tys. zł - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.

Skrętu w lewo nie będzie



Skręcać w lewo z ul. Anyżowej w Nowowiczlińską nie będzie jednak można. Powód? Według urzędników to bezpieczeństwo kierowców.

- Proszę zwrócić uwagę, że pojazd, który wyjedzie z Anyżowej w lewo, znajdzie się w miejscu rozwidlenia drogi na wprost i w prawo na łącznicę w kierunku Gdańska. To jest sytuacja niebezpieczna, gdyż pozostali kierujący nie widzą, w którą stronę porusza się wyjeżdżający z Anyżowej pojazd - tłumaczy rzecznik urzędu.

Miejsca

Opinie (129) 6 zablokowanych

  • Czy Kaufland nasadzi nasadzi nowe drzewa, po tej rzezi na Dąbrowie? (1)

    • 10 1

    • A ten Kaufland

      to w ogóle będzie? Może faktycznie rozbiorą ten barak i nasadzą drzewa

      • 1 0

  • Hurrrrrrrrra ! Przed wyborami to i ul. Pokrzywową " ucywilizują ".A przynajmniej żyjmy nadzieją

    • 1 3

  • Bo przecież (1)

    Nie można było od razu

    • 9 0

    • No nie

      radni dzielnicowi na czele z Norbim nie dopilnowali

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    A co z oddzielnym prawoskrętem przy wyjeździe z Miętowej? (9)

    Oddzielny prawoskręt był i został zlikwidowany w ramach przebudowy. Przed tą wątpliwej jakości przebudową nigdy na Miętowej nie tworzyły się takie korki jak teraz. Tym bardziej, że na ten prawoskręt było miejsce.
    Dlaczego każde rozwiązanie drogowe w Gdyni jest tak beznadziejnie skopane. Może projektowanie ulic należy powierzyć szewcom, a będzie znacznie lepiej?

    • 91 6

    • I trolejbusy mogłyby by bezpiecznie skręcać z Nowowiczlinskiej (4)

      No ale Gdynia to stan umysły jej urzędników

      • 10 4

      • (3)

        Nie powielaj tekstów z FB. Radni mogli przyjść na zebranie i zaopiniować projekt.
        Niestety, przejście dla pieszych, które jest w tym miejscu nie pozwala na prawoskręt. Albo jedno albo drugie.

        • 2 7

        • Przejście w tym miejscu jest zbędne (2)

          Pomijając, że jest niezwykle mało uzywane.
          Od Koperkowej można przejść za Żabką i użyć przejścia koło pawilonów handlowych lun użyć przejścia po przeciwnej stronie skrzyżowania Wiczlińska / Miętowa / Koperkowa

          • 5 4

          • (1)

            Zbędne to są samochody w mieście. Niestety taki naród, przyzwyczaił się do wożenia tyłków w SUVach i ani myśli spojrzeć na pieszych. Nie będzie dla was więcej wydawania kasy, koniec

            • 3 10

            • lol

              • 0 7

    • (2)

      ~~~ aby za rok znowu je przebudowywać tak jak skrzyżowanie z Rdestową (miało być rondo zresztą z Miętową tez) ale działki korzystniej sprzedać dewloperowi a Nasze pieniądze wyrzucone w tzw.błoto !!

      • 5 3

      • (1)

        Nie będzie żadnego ronda na trasie trolejbusów.

        • 3 0

        • To jest kolejny argument wyssany z palca, bo w cywilizowanych warunkach żadne rondo nie wpływa negatywnie na kursowanie trolejbusów. A na pętlach czy na łukach drogi trolejbusy tez nie mogą jechać pod siecią? Bzdura.

          • 3 1

    • Bo projektują ludzie z zaburzeniami psychicznymi.

      • 2 0

  • Mało kto dziś pamięta (1)

    Że termin zakończenia prac obiecany przez Łucyka to koniec kwietnia 2023.

    • 12 4

    • To Kaczyński obiecywał

      dobrze pamiętam, miało być na EURO 2012!

      • 1 1

  • Nie no, ulga że weź (4)

    W stronę centrum i tak na legalu nie będzie można skręcić.
    Właściciel myjni też pewnie szczęśliwy

    • 13 0

    • Niestety teraz to byłby niebezpieczny manewr (3)

      Za blisko zjazdu i wjazdu na obwodnicę gdzie juz sa swiatła!
      To jakbyś chciała skręcić?
      Przecież NIE można robić świateł co 25 metrów!

      • 0 5

      • Przepisy drogowe powstają na podstawie obserwacji i doświadczeń

        gdyby nie było dzwonów w podobnych sytuacjach, Anyżowej i Lubczykowej by nie zamknęli. No ale Polacy to mistrzowie kierownicy

        • 0 2

      • Tamtejsze światła są zbędne (1)

        Ruch był płynniejszy bez nich. Mogliby chociaż przenieść je przed przejście dla pieszych. Piesi byli by bezpieczniejsi i można by skręcać w lewo

        • 1 2

        • Ale było niebezpiecznie. Bezpieczeństwo ważniejsze niż płynność.

          • 0 3

  • Chyba (2)

    zdążą przed wojną. A co z dziurami na ulicach.

    • 2 3

    • (1)

      Zostają i nie szukaj dziury w całym. Kiedyś się naprawi. Dziury muszą być,taki mamy klimat.

      • 1 0

      • drogi rowerowe są nowe i bez dziur, polecam

        • 0 1

  • skąd te dyletant Łucyk się wziął ??? (3)

    • 13 5

    • To jest kara boska (1)

      za bezbożność Gdynian

      • 5 3

      • a o ktorego boga chodzi?

        • 5 0

    • Tata był w kierownictwie hal targowych

      • 3 0

  • W Gdańsku jest podobnie (1)

    Jak wybudowano Nową Bulońską, to przecięto na pół ul. Myśliwską i skrzyżowania w tym miejscu nie zrobiono. Aby od Piekarniczej dostać się na Myśliwską, to trzeba wjechać na Bulońską i na niej później zawrócić. Odległość nie jest może duża - około 700 m, ale ponieważ Bulońska jest często zakorkowana, to można na tym stracić kilkanaście minut.

    • 5 1

    • Przecież masz cały pas do zawracania. O jakich korkach mówisz?

      • 0 1

  • Komedia (2)

    tak to się robi wszędzie po co od razu jak można latami coś robić dla jaj.
    Tak samo jak z Kauflandem wojna była teraz długo przez drzewa bo jak budowali w lesie nie wiedzieli że tak będzie i trzeba zrobić dojazd.
    Przykładów absurdów można mnożyć.

    • 9 3

    • Tam było pole truskawkowe (1)

      Samosiejki później się pojawiły

      • 6 0

      • Zgadza się było ale małe parę lat temu.
        Potem zaczęło się karczowanie lasu pod budowę osiedla. Pierwsze osiedle powstało na polanie koło ul.Porazinskiej
        potem w lesie zrobili następne przedłużenie ul.Porazinskiej i to miało się ciągnąć właśnie aż do obwodnicy te bloki tam gdzie Kaufland. Coś nie wypaliło były jazdy z dalszym wycinaniem całego lasu. Efekt końcowy będzie Kaufland choć jak mówią nigdy nie mów nigdy.

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane