- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (373 opinie)
- 2 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (75 opinii)
- 3 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (286 opinii)
- 4 Kredkami w kierowców przy przejściu (66 opinii)
- 5 Były wiceprezydent Gdańska skazany (51 opinii)
- 6 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (154 opinie)
Puk, puk. Urzędnik przyniesie do domu decyzję podatkową
Urzędnicy od soboty, 8 stycznia, ruszają w teren, by dostarczyć do rąk mieszkańców Gdańska decyzje podatkowe. Jak tłumaczą, taki sposób dystrybucji pism jest nie tylko tańszy od tradycyjnej wysyłki pocztą, ale i bardziej efektywny. Sopot wybrał tę samą metodę, Gdynia nie zdecydowała się na nią w tym roku.
- Zgodnie z przepisami Ordynacji Podatkowej pisma, w tym decyzje, mogą być doręczane podatnikom przez operatora pocztowego lub pracowników organu podatkowego (prezydenta miasta Gdańska). W Gdańsku po ubiegłorocznej przerwie już po raz trzynasty decyzje podatkowe roznoszone będą przez pracowników urzędu - informuje Jędrzej Sieliwończyk z Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Takie rozwiązanie jest zdecydowanie bardziej ekonomiczne oraz efektywniejsze. Koszty doręczenia są niemal o połowę niższe, a skuteczność doręczenia decyzji bezpośrednio do mieszkańców wynosi ponad 90 proc.
Nie zdecydowano się ponownie na usługi spółdzielni socjalnej
Wspomniana "ubiegłoroczna przerwa" to oddanie przez urzędników tego zadania spółdzielni socjalnej Heca, zatrudniającej osoby zagrożone wykluczeniem społecznym. Pojawiły się jednak problemy z dostarczaniem przez nich decyzji. Mieszkańcy skarżyli się m.in., że znajdowali awizo, mimo że byli w domu, lub że ich decyzji w ogóle nie było do odbioru w wyznaczonym punkcie - często sporo oddalonym od domu.
Dobre biura rachunkowe i księgowi - sprawdź listę wszystkich
W dodatku pracownicy spółdzielni skarżyli się potem na problemy z wypłatą wynagrodzeń, które wpływały na konta z opóźnieniem. Ale miasto nie wykluczało, że w tym roku także podejmie współpracę z Hecą. Ostatecznie, jak widać, magistrat się jednak na to nie zdecydował.
- Mimo tego, że operator w pełni wywiązał się z powierzonego mu zadania, to jednak koszty związane z doręczeniem przez operatora, jak również fakt, że w niektórych przypadkach podatnicy musieli udać się po odbiór decyzji do placówek pocztowych, spowodowały, że zdecydowaliśmy o powrocie do wcześniej stosowanej metody - tłumaczy Sieliwończyk.
Zasady roznoszenia decyzji podatkowych w Gdańsku:
- Decyzje mogą być doręczane od poniedziałku do soboty w godz. 9-20.
- Doręczyciele - pracownicy Urzędu - nie mają prawa pobierać od mieszkańców jakichkolwiek kwot pieniężnych, mają jedynie dostarczyć zamkniętą przesyłkę.
- Na żądanie podatnika doręczyciele zobowiązani są do przedstawienia legitymacji służbowej.
- Osoby odbierające przesyłki proszone są o składanie czytelnych podpisów na potwierdzeniu odbioru.
- Urzędnik może zostawić przesyłkę u naszego sąsiada, jeśli ten zobowiązał się do przekazania jej adresatowi.
- W dni powszednie doręczanie odbywa się po godzinach pracy urzędnika lub w czasie jego urlopu.
Można też online
Decyzję podatkową można też otrzymać w formie elektronicznej. Aby skorzystać z tej metody, niezbędne jest wyrażenie zgody poprzez złożenie odpowiedniego wniosku.
Gdynia pocztą i elektronicznie, Sopot przez urzędników
W Gdyni w tym roku nie zdecydowano się na roznoszenie decyzji podatkowych przez urzędników.
- Z uwagi na panującą pandemię decyzje podatkowe będą doręczane za pośrednictwem operatora pocztowego oraz za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Decyzje nie będą doręczane przez pracowników UM Gdyni - mówi Małgorzata Omachel-Kwidzińska z Urzędu Miasta Gdyni.
By otrzymać decyzję drogą elektroniczną, najprościej jest wpisać w wyszukiwarce internetowej hasło "Cyfrowy Urząd Miasta Gdyni" i kliknąć w znajdujący się tam baner Platformy Cyfrowego Urzędu, wybrać z listy
usług "Sprawy ogólne", a następnie "Pismo ogólne do urzędu".
w Sopocie urzędnicy będą roznosić decyzje osobiście. Zaczną to robić najprawdopodobniej od 17 stycznia.
Miejsca
Opinie (380) ponad 10 zablokowanych
-
2022-01-08 09:32
Opinia wyróżniona
Tak na szybko szacuję tylko (19)
średnia wielkosć mieszkania w gdańsku jest pewnie mniej niż 60m2. Pomnozyć razy stawkę podatku 0,81, to wyjdzie średnio ok 50 PLN. Z czego urzędnik za dostarczenie 1 decyzji inkasuje pewnie z 5 PLN czyli 10% z tego podatku to już na dzień dobry koszt dystrybucji wymiaru tego podatku. Czy to naprawdę jest gra warta świeczki? Bo w budżecie miasta też nie sa to jakieś znaczące wpływy - na poziomie jednego niedoszacowania przez urzędników przetargu na remont 300m jezdni.
- 72 32
-
2022-01-10 07:33
Nawet jeśli ekonomicznie podatek jest bez sensu. To chodzi o to by mieszkaniec czuł oddech urzędnika na karku.
- 0 2
-
2022-01-09 13:53
Źle to wyliczyłeś. Żabianka, pow. mieszkania 54 m^2, podatek 103 zł.
Nie doliczyłeś części wspólnych budynku i terenu działki, do tego kwota jest 0,89 zł a nie 0,81.
Tak więc każda taka przesyłka przyniesiona do właściciela na pewno "warta jest świeczki".- 1 0
-
2022-01-08 18:10
nie bój, nie bój, niedługo będzie katastralny
- 1 2
-
2022-01-08 12:51
Wyluzuj, skoro tak zrobili, to musi sie opłacać.
Tęgie głowy tam kombinują jak skubać.
- 4 0
-
2022-01-08 11:25
(1)
najważniejsza iluzja, że urzędnik blisko obywatela
- 6 4
-
2022-01-10 08:01
no bardzo blisko - przyjdzie i zapuka do drzwi puk puk
bliżej już nie może - chyba?
chyba że wlezie ci z butami do domu "na kontrolę"- 0 0
-
2022-01-08 10:46
Dolicz części wspólne (2)
Nie płaci się za samą powierzchnię mieszkania, dochodzą komórki i miejsce w hali garażowej, części wspólne budynku i teren działki. Można spokojnie te wyliczenia dać x2.
A dochody z tego podatku są na poziomie 500mln, ciężko jednak się doszukać ile to mieszkania prywatne, a ile od firm.
Budżet na 2022 zakłada, że ten podatek będzie stanowić 16,6% przychodów bieżących.- 11 0
-
2022-01-08 15:54
To jest o podatku od nieruchomości mieszkańców czyli za nieruchomości mieszkalne (1)
Tych wpływów jest kilka milionów rocznie, nie myl tego z podatkiem od nieruchomości wykorzystywanych na działalnośc gospodarczą. Urzędnicy nie łażą po godzinach po firmach z karteczkami o wymiarze podatku. Dlatego o tym pisze, że koszt ściagniećia tego podatku jest dość duży a wpływy na tyle mizerne, że miasto mogłoby sobie akurat darować takie zabawy.
- 1 4
-
2022-01-08 19:00
Ale poczta bierze prawie 10zł
To niemal dwa razy więcej
- 4 0
-
2022-01-08 10:43
Niestety, wpływy od mieszkań ledwo starczają na urzędników obsługujących ten cyrk (1)
oraz jak mówisz ew.drobniejsze pomyłki urzędnicze, za które my płacimy.
Stąd takie parcie na podatek katastralny.- 7 12
-
2022-01-09 10:07
Jakie parcie
Chyba tylko tacy jak ty mają na to parcie
- 2 1
-
2022-01-08 10:22
Stawki są już wyższe.
Podnieśli do maksymalnych
- 7 0
-
2022-01-08 09:38
jakie zacofanie, przecież mogliby dostarczyć elektronicznie (4)
trzeci świat
- 22 13
-
2022-01-08 11:32
Trzeci świat co nie umie przeczytać artykułu ze zrozumieniem
Przecież piszą że można dostarczyć elektronicznie, tylko podatnik musi wyrazić zgodę
- 18 2
-
2022-01-08 09:44
wyśli pismo ogólne do urzędu (2)
Wyrażam zgodę na doręczanie pism w postępowaniu podatkowym, w tym decyzji w sprawie podatku od nieruchomości, za pomocą środków komunikacji elektronicznej
- 19 3
-
2022-01-08 23:50
Dokładnie (1)
Tak zrobiłem i dostaję decyzję na skrzynkę ePUAP. Jeśli ktoś nie jest cyfrowo wykluczony to polecam to rozwiązanie. Oczywiście wpierw trzeba mieć aktywny profil zaufany - jedna krótka wizyta w urzędzie i załatwione od ręki.
- 6 2
-
2022-01-10 07:59
jedna krótka wizyta w urzędzie i załatwione... tjaaa ;/
otóż nie - a żeby było lepiej (dla urzędnika lepiej) w ZUS trzeba znowu powtórzyć zabawę - mają oddzielne konto.
... i nie wiedzieć czemu ten podpis elektroniczny jest ważny 3lata gdy np. dowód.os. 10lat - czemu?- 1 2
-
2022-01-08 09:37
(1)
Teraz stawki są wyższe... 8 zł i 25...
- 5 0
-
2022-01-08 09:51
25 to od nieruchomości gdzie jest prowadzona działalnośc gospodarcza
od mieszkalnych jest 0,89 faktycznie pomyliłem się o 8 groszy
- 6 0
-
2022-01-08 09:27
Opinia wyróżniona
Skrzynki pocztowe są na listy w czasie pandemii też czynne (9)
Powinni zostawiać w skrzynkach pocztowych,jak kogoś nie ma w domu,anie po sąsiadach.Zawsze heca z tymi decyzjami co roku......
- 164 11
-
2022-01-10 07:34
(1)
Do skrzynek nie wrzuca się listów z potwierdzeniem odbioru.
- 0 1
-
2022-01-24 20:16
ja wrzucam
nie chce mi sie lazic po schodach
- 0 0
-
2022-01-08 16:23
Dulkiewicz zgodnie śpiewa w chórze z tzw koalicją covidową, szczepmy się, DDM itd.
Ale żeby urzędników po ludziach wysyłać to nawet do głowy jej nie przyszło, ze to sprzeczne z narracją tego chóru i jej samej.
- 23 6
-
2022-01-08 09:49
to musi być list polecony (4)
będziesz chodził na pocztę gdy dostaniesz do skrzynki aviso?
- 11 9
-
2022-01-09 11:19
Polecony się wrzuca do skrzynki (2)
- 2 4
-
2022-01-09 18:27
(1)
Nie, listów poleconych nie wrzuca się do skrzynki. Muszą być doręczone do rąk własnych i poświadczone podpisem. Wyjątkiem jest złożenie na poczcie indywidualnej dyspozycji pozostawiania przesyłek poleconych w skrzynce pocztowej - ale to ryzykowne.
- 2 2
-
2022-01-09 21:40
Nie do końca - w czasie Covida polecony mogą wrzucić do skrzynki. Tylko że tutaj wymagane jest ZPO, celem ustalenia terminu do odwołania, gdybyś się nie zgadzał z wyliczeniem - i dlatego to akurat (podobnie jak pisma sądowe) trzeba awizować.
- 3 0
-
2022-01-09 09:40
Ja w takich przypadkach dostaję awizo.
- 4 0
-
2022-01-08 09:30
Ale co roku dajesz radę ?
- 1 23
-
2022-01-08 09:07
Opinia wyróżniona
W urzędzie miasta w Gdyni pracuje ponad 1170 osob, mogliby ruszyć z decyzjami (13)
To byłaby duża oszczędność.
- 100 17
-
2022-01-09 17:05
Informacja
W szczególności ta kobieta, która siedzi wypacykowana w informacji i od czasu do czasu poda jakiś wniosek. Większość czasu spędza na przeglądaniu neta a jej wiedza na temat działów i spraw urzędowych na poziomie 1.Najważniejsze to zrobiony wyzywają cy makijaż i dłuuuugie pazury. Podejście do petenta w stylu: "czego mi d*pe zawraca".... Niech bierze list dla mieszkańców i sruuu w teren.
- 1 1
-
2022-01-08 15:57
W urzędzie jest przecież covid, ale w filii urzędu w Rivierze już nie
- 6 0
-
2022-01-08 14:37
Jaka oszczędnosc?? Tu nie o to chodzi (1)
Za roznoszenie decyzji urzędnicy miasta dostają ok 4 tys zł a łazi ich bardzo wielu. Przejrzyj strone wydatków w gdanskim U M. Zamiast poczcie placic za wysyłki płacą swoim urzędnikom. Wiec ja tu nie widze oszczędnosci tylko mozliwosc obdzielenia pieniędzmi swoich. Urzędnicy chętnie biegają z tymi listami bo nie robią tego za darmo
- 9 2
-
2022-01-08 19:03
No ale poczta robi to 2 razy drożej
Wiec wychodzi ok pół miliona oszczędności, jednak czasem zrobią coś mądrego
- 7 0
-
2022-01-08 09:13
Urząd to największy pracodawca w Gdyni (4)
- 30 0
-
2022-01-08 15:58
(3)
To największa przechowalnia leserów i cieniasów którzy nie są w stanie znaleźć pracy
- 13 4
-
2022-01-08 20:41
(2)
a kto by tam chciał pracować za 2,5 netto?
- 6 3
-
2022-01-09 17:07
Jaaaa bym chciał tam "pracowac". Na tyłach urzędu non stop na fajce stoja "wydziałami". I to w czasie pracy a nie w czasie przezerwy na posiłek. Taka praca jak najbardziej by mi pasowała.
- 2 1
-
2022-01-08 23:53
Krewni i znajomi królika...
...dostają więcej niż 2,500 netto. Niektórzy nawet 4,5-7k netto.
Frajerzy bez znajomości mają na rękę od 2100 do 3000 netto- 7 1
-
2022-01-08 09:14
(1)
Jak będą to robić w ilości takiej jak przyjmują mieszkańców dziennie, to decyzje za 2022 dostaniesz w 2045 ;)
- 23 4
-
2022-01-08 11:21
dadzą radę , podatek trzeba zapłacić do połowy marca a niektórzy mogą to zrobić w 4 ratach kwartalnych
- 6 0
-
2022-01-08 09:10
Widziales co sie dzieje w rivierze? (1)
15 urzednikow gapi die w telefony pojdz i zobacz
- 37 1
-
2022-01-08 09:22
Cala reszta robi to samo w zamknietym urzedzie
- 42 3
Wszystkie opinie
-
2022-01-24 20:35
a to ciekawe. koldy w tym roku nie ma
a ci beda chodzic po domach?
- 0 0
-
2022-01-14 11:15
Mi do skrzynki wrzucili w Gdańsku (1)
...pewnie potwierdzenie odbioru sfałszowane, bo raczej sąsiedzi nie odebrali. Czy komuś też tak zrobili? Zastanawiam się, czy napisać skargę.
- 1 0
-
2022-01-24 20:21
tak. ja tak zrobilem
- 0 0
-
2022-01-24 20:19
Jest pandemia, do nich nie można wejść ale odwrotnie już można?
- 0 0
-
2022-01-08 09:27
Opinia wyróżniona
Skrzynki pocztowe są na listy w czasie pandemii też czynne (9)
Powinni zostawiać w skrzynkach pocztowych,jak kogoś nie ma w domu,anie po sąsiadach.Zawsze heca z tymi decyzjami co roku......
- 164 11
-
2022-01-10 07:34
(1)
Do skrzynek nie wrzuca się listów z potwierdzeniem odbioru.
- 0 1
-
2022-01-24 20:16
ja wrzucam
nie chce mi sie lazic po schodach
- 0 0
-
2022-01-08 09:49
to musi być list polecony (4)
będziesz chodził na pocztę gdy dostaniesz do skrzynki aviso?
- 11 9
-
2022-01-09 11:19
Polecony się wrzuca do skrzynki (2)
- 2 4
-
2022-01-09 18:27
(1)
Nie, listów poleconych nie wrzuca się do skrzynki. Muszą być doręczone do rąk własnych i poświadczone podpisem. Wyjątkiem jest złożenie na poczcie indywidualnej dyspozycji pozostawiania przesyłek poleconych w skrzynce pocztowej - ale to ryzykowne.
- 2 2
-
2022-01-09 21:40
Nie do końca - w czasie Covida polecony mogą wrzucić do skrzynki. Tylko że tutaj wymagane jest ZPO, celem ustalenia terminu do odwołania, gdybyś się nie zgadzał z wyliczeniem - i dlatego to akurat (podobnie jak pisma sądowe) trzeba awizować.
- 3 0
-
2022-01-09 09:40
Ja w takich przypadkach dostaję awizo.
- 4 0
-
2022-01-08 16:23
Dulkiewicz zgodnie śpiewa w chórze z tzw koalicją covidową, szczepmy się, DDM itd.
Ale żeby urzędników po ludziach wysyłać to nawet do głowy jej nie przyszło, ze to sprzeczne z narracją tego chóru i jej samej.
- 23 6
-
2022-01-08 09:30
Ale co roku dajesz radę ?
- 1 23
-
2022-01-24 14:30
a co tam! niech poroznoszą trochę wirusa , widocznie ciagle za mało chorych
- 1 0
-
2022-01-08 09:15
(28)
W Niemczech 70% ludzi całe życie wynajmuje...u nas muszą mieć swoją własność...ktoś wyjaśni tą zagadkę, po co?Bo argument żeby spłacać całe życie kredyt i zostawić coś dzieciom do mnie nie przemawia...
- 14 81
-
2022-01-08 09:27
(12)
Ależ ty też możesz przeżycie życie w wynajętym . Coś się zmieniło , nie ma już mieszkań na wynajem?
- 29 4
-
2022-01-08 09:31
(11)
Nie zrozumiałeś,pytałem o źródło tego fenomenu poisadania własnej mety,ludzie tyrają całe życie aby spłacać 40 letni kredyt,potem i tak do piachu.Jaki w tym sens?
- 7 25
-
2022-01-08 09:50
(1)
Jeżeli chcesz kupić samochód w kredycie jest on własnością banku do czasu kiedy go nie spłacisz , kupujesz mieszkanie sytuacja jest podobna. Można kupić za gotówkę i wtedy nie spłacasz żadnego kredytu , na całym świecie jest podobnie ( w Niemczech również ). Jaki sens ? Sens jest taki że rata kredytu jest niższa niż koszt wynajmu porównywalnego lokalu a spłacając kredyt z każdym miesiącem zbliżasz się do jego spłaty i jesteś u siebie . Gdybyś miał jeszcze jakieś pytania ...
- 23 2
-
2022-01-11 15:14
Gadasz głupoty, samochód w kredycie jest twoją własnością, mieszkanie też jest twoją własnością. To, że ciąży na nim hipoteka to już inna sprawa.
- 0 1
-
2022-01-08 09:58
bo łatwiej się dogadać z bankiem niż z odnajmującym i mogę mieć meble zamiast kartonów przygotowanych do wyprowadzki (1)
i rata + opłaty są mniejsze niż wynajem, przynajmniej u mnie
gdyby najem był cywilizowany jak u Niemców pewnie bym nie kupował ale tu jest inaczej- 16 1
-
2022-01-08 14:27
Tak
Bo z bankiem łatwiej... Z drugiej strony to miasto powinno wynajmować gdyby chciało mieć mieszkańców i nie jest tak że w Niemczech wyrzucają na bruk no chyba że nie płacisz...z tym komentarzem nie ma co polemizować nic na tej ziemi nie jest na zawsze ...
- 1 1
-
2022-01-08 11:28
niektórzy z wynajmu i ciagłych przeprowadzek zrobili (bo nie mają wyścia) styl życia
bo przecież co jakiś czas poznają nowych ludzi, zwiedzają swiat:D, kartony też są coraz bardziej dizajnerskie...no, trzeba z tym sobie jakoś radzić:D
- 6 0
-
2022-01-08 10:21
ludzie tyrają całe życie i placą jak za zboże co pół roku innym włascicielom za wynajem pokoju a jak już są na emeryturze (4)
to ladują w najlepszym wypadku w przytułku bo nie mają nic swojego, jaki to ma sens?
- 17 1
-
2022-01-08 10:31
(3)
A to ciekawe...to w DE 50 mln ląduje w przytułkach?)
- 1 11
-
2022-01-08 11:15
w DE może nie ale w PL tak
zadałeś pytanie o Polskę więc mówimy o Polsce...a Ty jak nie masz argumentu to uciekasz do DE
- 4 1
-
2022-01-08 11:13
W DE nie. Ale w PL tak.
Co ma DE do PL?
- 3 1
-
2022-01-08 11:01
Twój mózg tam nie wyladuje bo go ci brak od urodzenia ze tekie brednie wypisujesz
- 6 1
-
2022-01-08 09:41
Bo ci co potrafia liczyc pieniadze i oczekuja swietego spokoju,
wola kupic mieszkanie. To sie po prostu bardziej oplaca w PL. Wyobraz sobie, mam 2 dzieci i jutro przychodzi wlasciciel mowi, ze sprzedaje mieszka ie, mam sie wyprowadzic do konca przyszlego miesiaca. Normalnie komfort. Po za tym nikt nie podejmuje ryzyka wynajmu mieszkania osobom w podeszlym wieku. Po 60tce pod most? Albo z emerytury 2k za wynajem placic 2k? Nie da sie.
- 30 1
-
2022-01-09 16:59
W Niemczech wynajem jest o wiele tańszy.
Możliwe, że mogą sobie na to pozwolić, gdyż oprocentowanie kredytu jest malutkie. Polska zaś to dno.
- 1 0
-
2022-01-08 10:31
Wynajem (5)
Ja Tobie to prosto wyjaśnię, w Niemczech możesz wynająć mieszkanie od Spółdzielni i w tym mieszkaniu się meldujesz, podajesz konto, spółdzielnia sama z konta ściąga opłaty i możesz mieszkać tam do końca życia. W Polsce nie ma takich rozwiązań, a spółdzielnie pełnią rolę administratorów, nie mają mieszkań na wynajem.
- 11 0
-
2022-01-08 11:34
(3)
A kto jest właścicielem lokali zarządzających przez spółdzielnię ?
- 1 0
-
2022-01-09 09:12
Spółdzielnia, czyli mienie tzw. wspólne (2)
- 0 0
-
2022-01-09 10:02
Spółdzielnia mieszkaniowa to dobrowolne zrzeszenie się właścicieli lokali . Lokatorzy zrzeszeni w spółdzielni powołują Zarząd Spółdzielni i Radę Nadzorczą które reprezentują ich lokatorów na zewnątrz. Najwyższym decyzyjnym organem Spółdzielni jest Walne Zgromadzenie Członków Spółdzielni . To co ty opisałaś jako spółdzielnia to nie spółdzielnia tylko komuna.
- 0 0
-
2022-01-09 09:52
Pytałem kto jest właścicielem lokali zrzeszonych w spółdzielni. U nas są też spółdzielnie ale wspólne są tylko części wspólne budynku ale mieszkania to czyjaś indywidualna własność . No ale pewnie ty wiesz lepiej albo Niemcy inaczej rozumieją słowo spółdzielnia
- 0 0
-
2022-01-08 11:00
Jeżeli dobrze zrozumiałem to taki wynajem w Niemczech to trochę taki nasz kwaterunek gdzie miasto jest właścicielem budynku , tam spółdzielnia tu miasto .Państwo albo miasto jest właścicielem budynku i z państwem albo miastem rozliczasz się za wynajem Jeżeli wynajmujesz od prywatnego właściciela to jest podobnie jak u nas kiedy wynajmujesz od prywatnego właściciela
- 0 2
-
2022-01-08 12:59
wynajmij se tani barak
i bądź szczęśliwy
- 4 1
-
2022-01-08 11:00
Niemcy to ty dzbanie widziałes co najwyzej na obrazku wiec wszyscy moi znajomi i rodziny w Niemczech maja własne mieszkanie (1)
jest zupełnie odwrotnie w Niemczech do maksimum jest ograniczenie wynajmowania mieszkań!
I w tam nawet wmiastach są ograniczenia tna takich troli jak ty z wynajmu krutko terminowego- 4 6
-
2022-01-08 12:04
krótkoterminowy
- 1 0
-
2022-01-08 09:41
To spłacaj komuś i nic nie zostaw po sobie (1)
Wymarzony wyborca tusaka
- 12 8
-
2022-01-08 11:02
Dokladnie tak bezmózg jeszce sie chwali głupota bo sam ma udział kupił na kredyt 2 mieszkanka i niema chetnych na wynajem
- 1 3
-
2022-01-08 10:14
To ja może powiem jak jest u mnie
Wynajmowałam mieszkanie ok 6 lat aż doszłam do wniosku, że wynajem kosztuje mnie tyle samo co potencjalny kredyt.
W wynajmowanym mieszkaniu nie można było odświeżyć sobie mieszkania, pomalować, czegoś wymienić, bo to nie moje. Właściciel miły i zawsze uczynny, ale jednak tej swobody nie było.
Poza tym w każdym czasie mógł powiedzieć do widzenia.
Cóż, swoje to swoje. Wolnoć Tomku w swoim domku. Choć wiadomo, wszystkiego i tak w bloku nie zrobisz. Ale jakaś namiastka wolności jest.
A i faktycznie, kiedyś coś po mnie zostanie potomnym.- 19 0
-
2022-01-08 10:04
tu nie chodzi o własność tylko o wygodę
płacę ratę i mam spokój, nie muszę się co pół roku przeprowadzać i mieć do czynienia Panami-włascicielami...tak przy okazji nie mam dzieci
- 9 2
-
2022-01-08 09:50
muzułmański imigrant ma kupić mieszkanie w Niemczech??
- 7 2
-
2022-01-10 17:13
Giertychowi też tak dostarczają pisma ?
- 2 0
-
2022-01-08 09:06
(9)
Bez sensu...nie prościej elektronicznie?Rozumiem że wszyscy urzędnicy szczepieni i po świeżym teście?No i koperty zdezynfekowane.Ja tam w tych czasach nie otwieram nikomu,po co ryzykować.Niech wrzucą do skrzynki jak już muszą chodzić.
- 74 11
-
2022-01-08 09:13
Grodzki mówił o śmiertelnych kopertach (6)
- 11 9
-
2022-01-08 09:37
A *** ,że nie będzie podwyżek (1)
- 2 0
-
2022-01-10 14:39
oczywiście omyliłeś się
należało napisać: "A (*****) ***, że nie będzie podwyżek.
I konfederację też.- 0 0
-
2022-01-08 10:48
kiedy to było , wszyscy łącznie z premierem mieli pełne gacie
- 1 1
-
2022-01-08 09:22
(2)
Ty masz internet w swojej ziemiance na rodos są tacy którzy z niego nie korzystają
- 3 4
-
2022-01-08 10:10
To niech zaczną, zacofane kmiotki. (1)
- 3 4
-
2022-01-08 10:31
żeby twoje mądrości czytać....
- 3 1
-
2022-01-08 19:24
Dokładnie, na chama trzeba - nie otwieram bez aktualnego testu negatywnego!!!
Dobre! Niech zdychają od swojej broni!
- 1 0
-
2022-01-08 19:10
Widać, że się znasz
Buchacha
- 1 0
-
2022-01-08 09:04
Podatek od nieruchomości (13)
Sam kupujesz działkę, sam budujesz, sam wykańczasz i przychodzi co do czego buch płacisz 5 tys podatku rocznie bo śmiesz zrobić te trzy rzeczy i otworzyć działalność... A jak jeszcze ktoś w końcu wprowadzi podatek kastralny to będzie w ogóle kosmos, który poskutkuje złajdaczeniem nas, bo przez wysoki podatek będziemy musieli sprzedać swoje nieruchomości i żyć na wynajmie... Bogate tuczniki i pasożyty nabywać będą, a plebs będzie harować i płacić...
- 139 14
-
2022-01-08 09:40
przez całe lata nieruchomości świętego Pawła były zwolnione z podatku od nieruchomości (1)
- 16 3
-
2022-01-10 14:38
tak, tak, mieszkania cudownie mu z podatku zwolnili
nawet młody pelikan tego nie łyknie.
- 0 0
-
2022-01-08 09:29
(5)
Katastru nie wprowadzą bo byłaby katastrofa,ile mln dziadków mieszka na 100metrach w kamienicach...poszliby pod most.
- 18 2
-
2022-01-09 13:38
Emeryci i kościół jak zawsze ulga albo zwolnienie by mieli
- 0 0
-
2022-01-08 17:58
Dziadkom wystarczy dobicie cenami gazu
- 1 0
-
2022-01-08 15:18
Proszę mi podać przepis prawa UE, który nakazuje wprowadzenie podatku katastralnego?
- 4 0
-
2022-01-08 11:59
A przejęli się tymi ludźmi co poumierali przez zamkniętą służbę zdrowia? Stoisz na drodze czołgu bez hamulców, a ty wierzysz, że on przed Tobą wyhamuje?
- 5 0
-
2022-01-08 10:44
Myślisz, że to kogoś obchodzi?
Unia naciska na katastralny ... PiS grzecznie wykonuje każde postanowienie KE, PO jeszcze szybciej. To pewne, że będzie. Lepiej niech dziadki sprzedają wartościowe, duże mieszkania póki jeszcze ktoś chce je kupić.
- 7 4
-
2022-01-08 16:12
dlaczego obrażasz ludzi bogatych i przedsiębiorczych ?
Sam mam kilkanaście nieruchomości na które zarobiłem.
Jakim prawem mnie obrażasz ?- 2 1
-
2022-01-08 09:31
5 tys? (3)
To Pan chyba posiada 5 kamienic po zaginionych dziadkach pochodzenia żydowskiego którzy uciekli do Niemiec.
- 11 12
-
2022-01-08 10:16
Budynek pod nieruchomość gospodarczą
Taki nie do zamieszkania - ten rodzaj budowli jest dużo dużo droższy od waszych mieszkań... Działkę kupiłem w 2002 roku takze dawajcie teorie spiskowe dalej, a moja rodzina pochodzi z pod Ciechanowa także dziadek z wermachtu odpada
- 11 3
-
2022-01-08 09:53
nie, dziadki wrocili z niemiec po wojnie. z walizkami wypchanymi kasą (1)
- 19 3
-
2022-01-08 10:09
Złotymi monetami, mów jak było.
- 14 0
-
2022-01-08 09:53
"taki sposób dystrybucji pism jest (...) tańszy od tradycyjnej wysyłki pocztą" (6)
Urzednik mówi nam tutaj:
- urzędnicy nie mają co robić i można ich wysłać do zadań niezwiązanych z przedmiotem zatrudnienia
- urzędnicy zarabiają wg. stawek wołających o pomstę do nieba
- zarządzajacy urzędnikami jest d... wołową, bo nie potrafi połączyć dwóch powyższych punktów.- 8 7
-
2022-01-10 09:25
Jest tańszy, gdyż poczta od całości zarobków listonoszy i innych pracowników Poczty płaci ZUS i inne opłaty. Tutaj urzędnik ma opłacony ZUS i inne opłaty ze Skarbu Państwa, dlatego są tańsi. Można powiedzieć, że jest to nieuczciwa konkurencja.
- 0 0
-
2022-01-08 10:42
(4)
A może byś sprawdził ile kosztuje przesyłka polecona a ile trzeba zapłacić urzędnikowi . Porównaj i wtedy napisz , może się okazać że jesteś tylko rozgoryczonym małym człowieczkiem .
- 4 1
-
2022-01-08 11:16
Nie zrozumiałeś, prawda? (3)
- 0 4
-
2022-01-08 11:40
(2)
A jak to zrozumieć , stawki wołające o pomstę do nieba , coś o wołowinie ?Jednym słowem bełkot.
- 3 0
-
2022-01-08 13:34
Pomijając znajomość zwiazkow frazeologicznych (1)
można na przyklad z kontektu próbować wyłowić sens wypowiedzi.
Jednakowoż, zważywszy na trudności z powyższym, chyba zmienię zdanie i uznam, że stawki te są zdecydowanie zawyżone... .- 0 3
-
2022-01-08 15:22
a ty dalej swoje , przedtem wołowina teraz ryby?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.