• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego tunele pod stacjami SKM są zalewane?

Patryk Szczerba
27 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Zalany tunel na stacji SKM Wzgórze

Ulice, chodniki i wiadukty to niejedyne miejsca, gdzie poranne, obfite opady deszczu spowodowały w środę utrudnienia. Zalane były też m.in. tunele SKM w Sopocie Kamiennym Potoku, Cisowej i Wzgórzu św. Maksymiliana. Dlaczego mająca co najwyżej kilka lat infrastruktura nie może poradzić sobie z większą wodą?



Środowe poranne obfite opady deszczu sprawiły sporo problemów kierowcom i pasażerom komunikacji, w tym także Szybkiej Kolei Miejskiej.



Jak oceniasz stan przejść podziemnych w Trójmieście?

Zalane zostały także tunele pod torami i peronami SKM. Kłopoty były w Sopocie zobacz na mapie Sopotu, na stacji w Kamiennym Potoku zobacz na mapie Sopotu, Cisowej zobacz na mapie Gdyni. Kolejny raz po ulewie pełen wody był tunel SKM Wzgórze zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, gdzie połowa przejścia była niedostępna dla pasażerów niezaopatrzonych w kalosze.

Zalewane, choć po modernizacji

Nasi czytelnicy dziwią się, dlaczego dzieje się tak na stacjach, które w ostatnich latach przeszły modernizację.

- Nie rozumiem tej sytuacji. Infrastruktura została stworzona co najwyżej kilka lat temu. Tymczasem przy każdych większych opadach tunele są zalewane. Wygląda to na marnotrawienie publicznych pieniędzy - przyznaje pan Jakub.
W przypadku Kamiennego Potoku przewoźnik skupił się na poprawie wyglądu i zamontowaniu nowej windy, ale wykonano też inwestycje odwadniające.

Gruntowny remont potrzebny był na stacji SKM Cisowa. Prace - o czym informowaliśmy kilkukrotnie - przedłużały się, a modernizacja została określona prześmiewczo przez pasażerów jako najdłuższy remont w historii SKM. Został on zakończony pod koniec ubiegłego roku, po czym okazało się, że nie obejmował naprawy poszycia dachowego, które przecieka. SKM zapewniało, że szuka rozwiązania sytuacji.

  • Skutki zalania tunelu w Kamiennym Potoku.
  • Woda wdarła się także do tunelu w Cisowej.
SKM: Nie zawsze jesteśmy winni

Przedstawiciele SKM odpowiadają, że stan infrastruktury w każdym z miejsc był na bieżąco sprawdzany, ale wina nie zawsze leży po stronie przewoźnika.

- W Kamiennym Potoku w 2016 roku zakończyliśmy inwestycję mająca zapobiegać takim sytuacjom. W środę powodem zalania tunelu były zapchane studzienki na pobliskim parkingu marketu. Woda wlewała się do naszego tunelu. Została wypompowana, a teren postojowy zabezpieczony workami. Będziemy zwracali się do właściciela sklepu o podjęcie działań, by do podobnych sytuacji nie dochodziło w przyszłości - wyjaśnia Sławomir Pipke, dyrektor ds. infrastruktury Szybkiej Kolei Miejskiej w Gdyni.
Przedstawiciel SKM przyznaje, że woda w tunelu w Cisowej pojawiła się z powodu niedrożności jednej ze studzienek, która została naprawiona i przekonuje, że w innych miejscach problemów nie było.

Na Wzgórzu konieczna współpraca

Na kłopoty musieli być także przygotowani pasażerowie SKM korzystający z modernizowanej kilka lat temu stacji Wzgórze św. Maksymiliana w Gdyni.

Przeciekający dach i kałuża uniemożliwiała swobodne poruszanie się tunelem. Podczas opadów tunel jest tam w mniejszym lub większym stopniu zalewany regularnie.

  • Woda w tunelu na stacji SKM Wzgórze przed godz. 8
  • Tak tunel wyglądał 30 czerwca, kiedy opady były dużo mniejsze niż w środę.
- To druga najważniejsza stacja kolejowa w Gdyni, gdzie latem wysiada i wsiada tysiące turystów. Nie dość, że otoczenie wygląda - mówiąc oględnie - niezachęcająco, to po zejściu ze schodów mieszkańców i turystów wita widok ogromnej kałuży. Czy nikt nie zdaje sobie sprawy, że to wstyd dla miasta? - pyta pani Joanna.
Za utrzymanie tego tunelu odpowiada Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni. Urzędnicy przekonują, że rozwiązanie problemu wymaga współpracy z zarządcą linii kolejowej, czyli PKP PLK. Woda - ich zdaniem - zalewa go cieknąc przede wszystkim z sufitu. Przyczyną może być złe odwodnienie torowiska.

- W najbliższym czasie będziemy chcieli spotkać się z zarządcą linii kolejowej, żeby rozmawiać o przyczynach i rozwiązaniu tego problemu - zapowiada Andrzej Ryński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni.
Czytaj też: Silne opady deszczu w Trójmieście

Miejsca

Opinie (189) 5 zablokowanych

  • ci urzednicy

    tłumacza się jak bohaterowie ze sztuki Gogola =Rewizor= przed Horodniczym...

    • 4 0

  • Nigdzie na świecie niema przejsc podziemnych poza Polską!Wszedzie ruch pieszych odbywa sie na powierzchni!

    sa tylko zejscia do kolejki ,metra itp!! Zobaczcie jaki jest tłok w Tokio,Londynie ,Berlinie !!Tam wszedzie tłumy ludzi chodzi po chodnikach i przechodzi przez ulice na powierzchni!
    Tunele to wymysł PRLu!! Tunele zawsze są i beda zalewane ,sa niebezpiecznie ,to ubikacje dla meneli i pijaków,są kosztowne w utrzymaniu!! Trzeba zlikwidowac wszystkie tunele bysmy przestali byc zasciankiem europy!

    • 0 7

  • Zapytam jeszcze o Kamienna Górę wielki betonowy dom stoi czy spłynął do Zatoki.

    • 4 0

  • Tam powinny być naziemne przejścia przez tory!

    Takie ze szlabanami!

    • 0 2

  • Tak, betonujecie swoje ulice i wycinajcie drzewa, betonowa pustynia na pewno was uratuje

    • 8 1

  • Utworzyć Grupy Projektowe, zjeść 10 paczek delicji, wypić wiadro kawy, podsumować i rozejść się do domu.

    • 10 0

  • Buk

    Sławomir Pipke ,dobre sobie. Hahaha.

    • 2 0

  • Bardzo proste ! Z tego samego powodu co stała tęcza na placu zbawiciela ! Co pół roku odbudowa remont i kilkadziesiąt kilkaset tysięcy wpada ! Chcesz mieć kasę ? Zbuduj sobie koryto!

    • 6 0

  • PKM

    a widzieliście przeciekające wiaty na nowiutkich przystankach PKM? większość ławek na PKM Gdańsk Kiełpinek zalana...

    • 4 1

  • bo to bylejaki kraj i byle jakośc wykonania i byle jakośc chęci !

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane