• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do końca roku powstanie prawoskręt na al. Havla w Gdańsku

Rafał Borowski
15 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Pod koniec roku, kierowcy jadący w kierunku skrzyżowania alei Havla i Armii Krajowej będą mieli do dyspozycji aż dwa prawoskręty. Inwestycja powinna znacznie odkorkować to jedno z najbardziej newralgicznych skrzyżowań w Gdańsku. Pod koniec roku, kierowcy jadący w kierunku skrzyżowania alei Havla i Armii Krajowej będą mieli do dyspozycji aż dwa prawoskręty. Inwestycja powinna znacznie odkorkować to jedno z najbardziej newralgicznych skrzyżowań w Gdańsku.

Kierowcy jadący z południa Gdańska do centrum maja powody do radości. W ramach Budżetu Obywatelskiego zostanie zbudowany prawoskręt, poszerzający wyjazd z al. Havla w al. Armii Krajowej. Inwestycja zostanie zrealizowana do końca roku, a jej koszt to ok. 950 tys. zł.



Jak często poruszasz się własnym autem lub autobusem al. Havla?

Umowa na realizację inwestycji właśnie została podpisana. Wykonawcą prac będzie spółka Hydro-Mag z Chmielna.

Prawoskręt zostanie dobudowany obok już istniejącego, pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Wilanowską i al. Armii Krajowej. Oprócz prawoskrętu ich zakres obejmuje również przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej.

Warto wspomnieć, że zgodnie z pierwotnymi założeniami prawoskręt na al. Havla miał zostać wybudowany latem tego roku.

Czytaj więcej: Al. Havla: prawoskręt latem, lewoskręt w 2021 roku

Wspomnianego terminu nie udało się dotrzymać, gdyż złożone w przetargu oferty okazały się zbyt wysokie i postępowanie należało powtórzyć. Co ciekawe, za drugiem razem udało się wyłonić wykonawcę, choć budżet inwestycji nie uległ zmianie. I ulec nie mógł, gdyż w przypadku inwestycji realizowanych w ramach Budżetu Obywatelskiego magistrat nie ma możliwości dokładania środków w miejskiej kasy.

- Dzięki inwestycji mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska zyskają szybszy i bardziej komfortowy wyjazd z al. Havla, ul. Wilanowskiej i Witosa w kierunku Armii Krajowej i ul. Łostowickiej. Zadanie zostało przegłosowane w Budżecie Obywatelskim 2019. Natomiast w ramach Budżetu Obywatelskiego 2020 zostanie wykonany również lewoskręt z al. Havla w kierunku obwodnicy Trójmiasta. Zawiera też element związany z poszerzeniem odcinka Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla w celu łatwiejszego wjazdu na ul. Łostowicką, czyli przedłużenie Havla - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję.
Czytaj więcej: Milion zł na budowę lewoskrętu na Havla

Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji projektowej dla lewoskrętu. Zgodnie z harmonogramem, powinna ona być gotowa również do końca roku, zaś kierowcy powinni mieć do dyspozycji dodatkowy lewoskręt już w przyszłym roku.

Miejsca

Opinie (154) 3 zablokowane

  • Brawo! (1)

    Czyli teraz autobus blokujący prawoskręt będzie się przebijać przez 2 pasy zamiast przez 1?
    Ale super!

    • 8 0

    • Dalej przez jeden

      • 0 0

  • Szersze skrzyżowania. Węższe chodniki. Więcej samochodów. (1)

    To się nazywa nowoczesna urbanistyka.

    • 4 3

    • A po co szeroki chodnik, skoro nie ma tam pieszych?

      Tam mało kto chodzi, ale za to dużo jeździ. Trzeba dostosować do zapotrzebowania a nie, żeby ładnie wyglądało a było pusto.

      • 1 0

  • Tylko wiadukt na Armii Krajowej rozwiąże problem

    • 4 0

  • Kiedy Nowa Kartuska

    I Nowsza AK?

    • 2 0

  • 950tys?! Przecież tam wystarczy "strzałka" w prawo.

    Zamiast po prostu zezwolić na skręt w prawo ze środkowego pasa wydaje się 950tys.
    Przeciez dobudowany z prawej strony kolejny pas będzie blokowany przez przystanek autobusowy.

    • 5 3

  • Zastanawiam się co za tłuki siedzą w urzędzie zatwierdzającym plany takich dużych skrzyżowań

    Ciężko sobie wyobrazić, że wkrótce takie skrzyżowanie będzie nieprzejezdne? Dlaczego nie projektuje się rozwiązań nadmiarowych? Albo takich, które pozwolą szybko modyfikować istniejące rozwiązanie bez konieczności przeprowadzania remontów?

    • 4 1

  • (2)

    Mnie ciekawi kiedy kierowcy przestaną bać się linii warunkowego zatrzymania przed światłami i zaczną stawać nie najeżdżając na nią a nie 2 m przed następny samochód zanim znowu półtora 2 m odstepu tym samym blokując na przykład wyjazd autobusowi z zatoczki ludzie nie bójcie się tallinnie a nie parzy

    • 1 0

    • (1)

      Bo tak ucza na PJ, to sie nazywa eko jazda. Tylko u nas jak zwykle wszystko postawione na głowie.

      • 0 0

      • Ja jak robiłem prawko w 2002 to instruktor kazał stawać tak żeby na nią nie najechać i się darł jak coś było źle a teraz L stoi 2 m przed a instruktor albo instruktorka gapi się telefon i nie patrzy co kursant robi

        • 0 0

  • A nie wystarczyłoby umożliwienie jazdy w prawo z pasa środkowego

    A nie wystarczyłoby umożliwienie jazdy w prawo z pasa środkowego i synchronizacja świateł?

    • 4 1

  • Jest rozwiazanie

    Po co wydawać kasę na budowę drogi. Wystarczy, że wprowadzi się ustawę zabraniającą tworzenia korków na drodze i problem zniknie. I aby każdy tego przestrzegał grzywna 30 tys. Zł bez prawa apelacji. Ewentualnie osoby, które stoją w korku będą kierowane do obsługi respiratorów.

    • 1 0

  • i tak coraz wieksze korki

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane