- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (157 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (252 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (721 opinii)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (143 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (64 opinie)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
Dostaniemy ponad 610 mln zł na budowę Kolei Metropolitalnej!
Jest decyzja o dofinansowaniu w 85 proc. budowy Kolei Metropolitalnej. Inwestycja trafiła na listy indykatywne Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pomorze zaoszczędzi dzięki temu ponad 250 mln zł.
- To bardzo dobra wiadomość dla Pomorza - cieszy się marszałek województwa Mieczysław Struk. - Dzięki tak wysokiemu dofinansowaniu możemy wybudować PKM w najkorzystniejszym dla mieszkańców wariancie, jako linię dwutorową i zelektryfikowaną. To największy projekt infrastrukturalny w historii samorządu i chcemy, aby ta epokowa inwestycja zrealizowana została jak najlepiej - dodaje.
Poniedziałkowa decyzja MRR nie była niespodzianką. W listopadzie ub.r. minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska zapowiedziała w Gdańsku, że jej resort poprze wniosek Pomorza o zwiększenie dofinansowania. Teraz, po opublikowaniu aktualnej listy indykatywnej POIiŚ, tamte słowa zyskały swoje potwierdzenie.
Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej kosztować ma 719 mln zł (netto), z czego 85 proc., czyli 611 mln zł pochodzić będzie z unijnego dofinansowania, 13 proc. z kredytu bankowego, jaki będzie musiał zaciągnąć samorząd, a 2 proc. to środki zagwarantowane w budżecie województwa.
Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej wiodła będzie do istniejącej linii kolejowej relacji Gdynia - Kościerzyna. Dzięki nowemu połączeniu zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w 25 minut. Oddanie do użytku całej trasy planowane jest na początku 2015 roku.
Koszt budowy PKM szacuje się na ponad 719 mln zł, z czego ponad 610 dostaniemy od Unii Europejskiej. Film stanowił materiał promocyjny jeszcze przed podjęciem decyzji o ostatecznym kształcie i liczbie stacji nowej kolei.
Miejsca
Opinie (163) ponad 10 zablokowanych
-
2011-03-01 15:10
Taak, film dobitnie pokazuje ze przed wojna mozna bylo w kilka miesiecy,
bez dotacji unijnych i wspolczesnej techniki wybudowac linie kolejowa.
Dzis budowa takiej linii kolejowej to w zasadzie niekonczace sie pasmo niemocy decyzyjnej i finansowej. Najsmieszniejsze ze material promuje cos o czym w zasadzie neiwiele wiadomo ...- 10 1
-
2011-03-01 15:23
to do roboty
nie ma co zwklekac z taką kasiora mozna już startowac !
- 1 0
-
2011-03-01 15:31
de javu
de javu, przecież to już było, ile razy jeszcze
- 2 0
-
2011-03-01 15:33
1500 spółeczka miejsko marszałkowsko wojewódzka o znaczeniu "strategicznym"
z nowym zarządem, księgowością, innymi pojazdami, torami, zapleczem itp.
pks ledwo jezdzi a jak już jezdzi to porusza się jak chce (sam to przeżyłem),
zkm gdański także,
trójmiasto zupełnie z sobą nie połaczone, jak padnie skm to po 22 zostają taksówki!!!
skm jak zima to leży jak lato czy deszcz także co przeca jest winą pogody i złych ludzi
o pkp lepiej nie wspominać
do tego dochodza koleje regionalne i transport gdyński odrębny od gdańskiego
a przejechać kołowo z gdyni do gdańska (i z powrotem) po 22 - niemożliwe!
a my się "cieszmy" że będą nowi prezesi ich zastepcy, sekretarki i dyrektorzy
po co kompleksowe rozwiązania
po co jedna firma transportowa o przejrzystej strukturze nowoczesnym zarzadzaniu świadcząca rzetelne usługi
o jednolitym taborze
po co np linia tramwajowa na lotnisko i do tych miejsc połączona z już istniejacą miejską
po co dojazdy do obwodnicy
jak i same obwodnice chwaszczyna i żukowa (niezbędne do normalnej komunikacji i życia mieszkańców tych miast!)
po cóż to
ważne że profesjonalni dziennikarze mówia nam że już jutro pojedziemy TGV
i tego się towarzysze trzymajmy
by żyło się lepiej
(no napewno bedzie lepiej bo nowi prezesi i dyrektorzy zostaną wyłonieni w uczciwym i przejrzystym przetargu - jak zawsze)- 2 10
-
2011-03-01 15:35
weźcie przestańcie już pieprzyć o tym i s****tym, tylko zacznijcie to budować w końcu
- 7 1
-
2011-03-01 15:45
Nareszcie (5)
rozbudują naszą gdańską S-Bahn,a co zlinią na stadion i do Nowego Portu?
- 4 1
-
2011-03-01 16:04
dobry pomysł - przedłużyć PKM do Nowego Portu (2)
- 2 1
-
2011-03-01 16:29
do nowego portu już nigdy nie pojedzie żaden pociąg (1)
jak już to do brzeźna,
dalej tory przecinały drogę krajową a to niezgodne z przepisami i torowisko rozebrano
no chyba że zbudują nasyp i most lub tunel- 2 2
-
2011-03-02 10:33
A kto powiedział, że droga krajowa będzie zawsze tędy biegła?
terminal promowy na Westerplatte i tam droga krajowa
- 0 0
-
2011-03-01 16:13
a kiedy S-Bahn
wymieni tabor?
- 1 0
-
2011-03-01 16:26
Ostatnio tym pociągiem do nowego portu jeździło kilka osób łącznie z obsługą.
Czy coś się tam zmieniło?Może wybudowali nowe osiedla?A ja nic nie wiem:-)))
- 2 1
-
2011-03-01 15:47
ale bedzie z pasztetu i torfu jak skm?
Mam nadzieje ze zrobia to na europejskim [poziomie a nie jak skm z torfu i piachu z plazy! marzy mi sie taka kolej jak np metro w kopenhadze, wiem ze ciezko bedzie ale chociaz niech troche bedzie podobna i ladna a nie bez projektow i pomyslow:)
- 1 1
-
2011-03-01 15:55
Popaprańcy jeszcze niczego nie zbudowali.
Mają za to duże osiągnięcia wciskaniu frajerom co to oni zrobią.
- 5 7
-
2011-03-01 15:56
a ja chciałem porozmawiac o biletach metropolitalnych (3)
15 zł kosztuje bilet który obowiązuje w PR, SKM oraz ZTM w Gdańsku albo ZKM w Gdyni. Ale jak ja skasuję bilet w SKM to skąd kanar w Gdyni będzie wiedział czy ja jechałem gdańskim busem czy nie? Takie drobne niedoparzenie ze strony firmy a 3 zł zaoszczędzone
- 0 1
-
2011-03-01 19:14
Skasuj i pojedź (2)
to się dowiesz
- 0 0
-
2011-03-01 19:46
to i tak zrobię a kanar się nie dowie (1)
chyba że jest jasnowidzem
- 0 0
-
2011-03-02 10:34
Widać, że nigdy nie jachałeś z takim biletem
Dobra podpowiem Ci, bilety na Gdańsk i Gdynię są różne mimo takiej samej ceny.
- 0 0
-
2011-03-01 16:13
oby COŚ sie ruszyło - własnie widziałem film o budowie metra w Pekinie
jednocześnie buduja chyba z 10 linii, budowa trwa/trwała chyba ze 2 lata, w najblizszym czasie to bedzie najwieksze metro świata, a niedługo chca ponownie podwoić jego wielkość
nowoczesne rozwiązania (dla nas jak z kosmosu), swietny design...
a u nas ciągle pitoli się to samo w kółko- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.