- 1 Dziś Boże Ciało i Katolicy na ulicy (475 opinii)
- 2 Kotlet schabowy a sąsiedzkie relacje (207 opinii)
- 3 Od 111 lat łączy brzegi Martwej Wisły (18 opinii)
- 4 Turyści jadą nad morze. Więcej rezerwacji (64 opinie)
- 5 Rozbił auto przez pijanego na pasach (185 opinii)
- 6 Z amstafem bez kagańca na placu zabaw (905 opinii)
Czy Droga Gdyńska powinna zostać przedłużona?
Dokumenty planistyczne wskazują, że Droga Gdyńska prowadząca od Orłowa do SKM Wzgórze może zostać przedłużona do ul. Janka Wiśniewskiego
. Najpierw jednak powstanie Droga Czerwona, która jest obecnie dla władz Gdyni priorytetem.
Dalej można wjechać w ul. Władysława IV. Przejazd w kierunku Rumi czy dzielnic północnych wiąże się z pokonaniem usianego skrzyżowaniami i światłami centrum. Można jechać także Śląską i później Morską, tyle że tam także tworzy się sporo zatorów.
Plany przedłużenia drogi
Istniejący odcinek Drogi Gdyńskiej kosztował ok. 140 mln zł. Budowa trwała etapami od połowy lat 90., na odcinku od węzła Franciszki Cegielskiej pod wiaduktem na ul. Stryjskiej do skrzyżowania z ul. Wielkopolską.
Droga według zamierzeń może być w przyszłości połączona z Janka Wiśniewskiego. Planiści pracowali blisko dekadę temu nad kilkoma koncepcjami, które zakładają poprowadzenie dwupasmowej drogi średnicowej przez dość mocno zabudowane centrum miasta. Obecność drogi została ujęta w dokumentach planistycznych: strategii rozwoju Gdyni oraz planie miejscowym dla tej okolicy Działek Leśnych.
- Trasa będzie biegła wzdłuż linii kolejowej, ale nie rozstrzygnęliśmy ostatecznie, czy będzie to estakada, czy droga znajdzie się tuż obok torów - mówił w 2012 roku Marek Stępa, ówczesny wiceprezydent Gdyni.
Najpierw Droga Czerwona, a później Droga Gdyńska
Wskazywał jednak, że budowa trasy to melodia przyszłości.
- Na efekty poczekamy pewnie z 15 lat. Na razie przedłużenie trasy nie jest bowiem niezbędne - mówił Stępa.
I wygląda na to, że się nie pomylił. Po blisko 10 latach po słowach ówczesnego wiceprezydenta Stępy o przedłużenie Drogi Gdyńskiej zapytał w interpelacji Marek Dudziński, radny PiS.
- Obecnie to bardzo istotny ciąg komunikacyjny naszego miasta. Zainteresowanie jej rozbudową w kierunku północnych dzielnic jest jak najbardziej uzasadnione - wskazuje radny.
Władze miasta odpowiadają, że obecnie Gdynia nie prowadzi prac nad przedłużeniem Drogi Gdyńskiej w kierunku północnym.
- Rezerwa terenu pod ewentualną realizację oraz uwarunkowania ewentualnej realizacji są wskazane w dokumentach planistycznych. Dlatego nie istnieje obecnie i nie jest planowana w najbliższej perspektywie czasowej dokumentacja projektowa - odpowiada Rafał Klajnert, sekretarz Urzędu Miasta w Gdyni.
Dodaje, że obecnie wszystkie siły i starania są skupione na budowie Drogi Czerwonej.
- Budowa kolejnych odcinków przedłużenia Drogi Różowej w kierunku północnym będzie możliwa dopiero po wybudowaniu odcinka Drogi Czerwonej - wyjaśnia.
Rok temu Mateusz Morawiecki ogłosił, że Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu w Gdyni, będzie częścią wielkiego ogólnopolskiego programu Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Droga Czerwona: koszt 1,5 mld zł, koniec prac w 2027 roku
Koszt ma wynieść ok. 1,5 mld zł, a całość prac ma zostać zakończona w 2027 r. Pierwsze miesiące to prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.
Jej budową ma zająć się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Czytaj też: Droga Czerwona i Droga Trzech Powiatów: więcej szczegółów
Opinie wybrane
-
2021-06-30 11:33
Hutnicza (7)
W Gdyni na ul. Hutniczej przedałby się buspas. Na pewno wiele osób skorzystałoby z autobusu. Pomimo tego, że istniało wolne miejsce obok istniejącej drogi nie zrobiono tego. Zbudowano wiele wysepek, które ograniczają ruch kołowy. W godzinach szczytu autobusy stoją w gigantycznych korkach. Współczuję tym, którzy muszą z nich korzystać.
- 102 22
-
2021-06-30 11:42
jakby jezdzily co 4 minuty a nie raz na dobe to pewnie tak....
- 6 4
-
2021-06-30 11:46
(2)
To jest dla mnie chyba największa zagadka - dlaczego nie ma buspasa przez całą Hutniczą?
- 6 7
-
2021-06-30 12:07
(1)
Rozwiązanie zagadki jest proste - jest to zbyt oczywiste, żeby mogło być zrealizowane. Lepiej zrobić pięć nie połączonych ze sobą odcinków "buspasa" na Morskiej, które w żaden sposób nie są w stanie przyspieszyć kursowania komunikacji miejskiej, niż jednego kilkukilometrowego odcinka, który byłby realnym "bypasem" dla autobusów i skrócił wydatnie czas ich przejazdu.
- 2 5
-
2021-06-30 12:29
Chyba masz rację :-)
- 0 2
-
2021-06-30 18:45
by przedsiębiorcy, którzy tam się zaopatrują mogli jeździć autobusami
- 3 2
-
2021-07-03 06:56
I ścieżka rowerowa
Koniecznie jako kontra ruch
- 0 0
-
2021-07-07 08:55
nie bus pass a trzeci pas
w każdym kierunku.
- 0 0
-
2021-06-30 23:32
Kolejne setki milionów, nawet miliardy na drogi dla samochodów? (9)
I potem wszyscy się dziwią, dlaczego w Gdyni procentowo więcej osób jeździ samochodami niż w Gdańsku, Krakowie czy Wrocławiu. Skoro miasto dalej ładuje kasę w rozbudowę infrastruktury samochodowej, zamiast w infrastrukturę komunikacji miejskiej, rowerowej i pieszej.
- 9 47
-
2021-06-30 23:39
Do tego to byłaby kompletna degradacja alei 17 Grudnia. (4)
A także okolic dworca Gdynia Główna, gdzie powstałoby szkaradztwo jak przy rynku w Chorzowie. To miałoby sens jedynie wtedy, gdyby po tej inwestycji wyburzyć węzeł przy ul. Podjazd oraz ucywilizować ul. Śląską.
- 3 0
-
2021-07-01 10:08
"wyburzyć węzeł przy ul. Podjazd oraz ucywilizować ul. Śląską" (3)
Czyli gigantyczne koszty a uzysk zero, a nawet ujemny.
Bo jak zaczynam rozumieć ścieżki "rozumowania", to "ucywilizowanie" oznacza upośledzenie obsługi Morskiej.- 0 2
-
2021-07-01 13:02
Taki jest cel obwodnic i Drogi Czerwonej, żeby wywalić tranzyt z innych ulic (2)
Także z Morskiej. Przecież port pokazał pierwsze grafiki, na których chcą rozbudować Janka Wiśniewskiego do kosmicznego przekroju 3x3. Tylko nadal nie rozumiem dokąd ma prowadzić ta droga różowa, bo tunel pod Sopotem nigdy nie powstanie. Natomiast zysk z ucywilizowania Śląskiej oraz zburzenia wiaduktów przy ul. Podjazd będzie oczywisty. Stworzenie
Także z Morskiej. Przecież port pokazał pierwsze grafiki, na których chcą rozbudować Janka Wiśniewskiego do kosmicznego przekroju 3x3. Tylko nadal nie rozumiem dokąd ma prowadzić ta droga różowa, bo tunel pod Sopotem nigdy nie powstanie. Natomiast zysk z ucywilizowania Śląskiej oraz zburzenia wiaduktów przy ul. Podjazd będzie oczywisty. Stworzenie przyjaznej miejskiej przestrzeni, gdzie jest miejsce dla pieszych, komunikacji miejskiej i rowerzystów. Dodatkowo Działki Leśne nie będą tak odczuwać bycia oddzielonym autostradą od Śródmieścia.
- 1 1
-
2021-07-01 17:32
Dzialki nigdy nie czuly zwiazku z "centrum"
A juz na pewno nie czuja sie oddzielone "autostrada". Zawsze byly odrebne i odmienne, bo uksztaltowania terenu nie zmienisz. To jest piekno i klimat tej dzilnicy, ktory tak skutecznie udalo sie zniszczyc w "centrum".
Nawet zburzenie wezla tego jie zmieni, bo dziura zostanie.
I dla twej informacji, byla ona tam przed wezlem.- 0 0
-
2021-07-01 18:04
obwodnice i inne takie nie sluza do "wywalania"
Ta bardzo negatywna semantyka nie wplywa dobrze na dyskusje.
Port prezentuje to co moze. A moze, poniewaz Wisniewskiego i Polska to drogi (praktycznie) zakladowe i zarzadzane przez port.
Stanowiska miasta widzisz na Golebiej i w postaci zakazu ruchu ciezarowego na Jana z Kolna.- 0 0
-
2021-07-01 10:11
"Skoro miasto dalej ładuje kasę w rozbudowę" (2)
A gdzie widzisz tę rozbudowę?!
Weź plan miasta z lat 70 - różnice są śladowe. Cały rozwój komunikacji Gdynia zawdzięcza Gierkowi. Jedyne co zrobiono to właśnie ten ogryzek "drogi różowej".- 1 2
-
2021-07-01 13:10
Dużo tego było. (1)
Droga różowa, węzeł Wzgórze św. Maksymiliana, rozbudowa Chwarznieńskiej, rozbudowa Kwiatkowskiego do Obwodnicy i rozbudowa Janka Wiśniewskiego, Polska, parking podziemny pod Placem Grunwaldzkim, rozbudowa Unruga. To tak na szybko. Na Węźle Wzgórze kompletnie zignorowano potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych oraz rowerzystów. Na Unruga
Droga różowa, węzeł Wzgórze św. Maksymiliana, rozbudowa Chwarznieńskiej, rozbudowa Kwiatkowskiego do Obwodnicy i rozbudowa Janka Wiśniewskiego, Polska, parking podziemny pod Placem Grunwaldzkim, rozbudowa Unruga. To tak na szybko. Na Węźle Wzgórze kompletnie zignorowano potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych oraz rowerzystów. Na Unruga też polikwidowali przejścia dla pieszych. Dodatkowo niedługo oddanie parkingu podziemnego przy SKM Chylonia za kilkadziesiąt milionów złotych, w kolejce kolejny parking podziemny pod Parkiem Centralnym za 20 mln zł. Miasto już planuje wydać 70 mln zł na Obwodnicę Witomina. Łącznie grube setki milionów złotych, zapewne ponad miliard wydane na samochody.
- 1 2
-
2021-07-01 17:25
znaczacym przedsiewzieciem jest droga rozowa
A raczej jej ogryzek, bo glowne cele (bypass Zwyciestwa) nie zostaly osiagniete.
Wymuszone dokonczenie estakady jest raczej antywzorcem prowadzenia przedsiewziec i wspolpracy z zarzadca drog krajowych. Wisniewskiego i Polska to drogi portowe. Co miasto dobitnie sygnalizuje na przykladzie Golebiej.
Dzialki zawsze czuly sie odrevne i wA raczej jej ogryzek, bo glowne cele (bypass Zwyciestwa) nie zostaly osiagniete.
Wymuszone dokonczenie estakady jest raczej antywzorcem prowadzenia przedsiewziec i wspolpracy z zarzadca drog krajowych. Wisniewskiego i Polska to drogi portowe. Co miasto dobitnie sygnalizuje na przykladzie Golebiej.
Dzialki zawsze czuly sie odrevne i w zaden sposob nie maja ochoty laczyc sie z "centrum". Szczegolnie tym "klimatycznym". Pomysly burzenia Wezla Pokoju sa bardziej absurdalne niz estakady na Okopowej w Gdansku. Bo tam istnieje teoretyczna alternatywa i pomysl ten ma szanse na realizacje, ale dopiero !!!po!!! budowie przeprawy na Motlawie i bypass'u Armii Krajowej przez Olszynke. Wtedy mozesz z Podwala robic deptak.
Polityka faktow dokonanych nigdy nie dala pozytywnych efektow i szczepienie gruszy na debie bardzi rzadko sie udaje. Szczegolnie w atmosferze rewolucyjnej zarliwosci i tfurczego natchnienia (obcymi wzorcami).
Predzej czy pozniej, jak kazda rewolucja - smietnik historii.
Ale ile szkody po drodze.
Wiec dobra rada.
Najpierw alternatywa a potem zmiany.
Bo tak to sie robi w miejscach, w ktorych szukacie natchnienia.- 0 0
-
2021-07-03 06:57
A gdzie stajnie dla eco osiołków
Jak dojechać do centrum Gdyni na ośle i gdzie go zaparkować?
- 1 0
-
2021-06-30 08:54
W naszym mieście każda inwestycja to trwa latami (9)
Każdy remont jakiejkolwiek nawierzchni, przebudowa skrzyżowania itd doprowadza do sporych korków przykładem tego jest zeszlotygoniowy remont dylatacji Estakady Kwiatkowskiego kiedy pół Gdyni było w korku teraz są wakacje więc nie ma większych utrudnień
- 136 11
-
2021-06-30 09:01
(6)
Inwestycje trwają latami. A jak ma być inaczej? Pamiętaj, że urzędnicy są związani taki prawem jakie jest i ich największych zmartwieniem jest krycie własnych tyłków. Masz więc z jednej strony długie procedury z odwołaniami a z drugiej zero przebojowości tylko pilnowanie się, żeby każdy podpis i każdy papierek był na miejscu. Taki sobie
Inwestycje trwają latami. A jak ma być inaczej? Pamiętaj, że urzędnicy są związani taki prawem jakie jest i ich największych zmartwieniem jest krycie własnych tyłków. Masz więc z jednej strony długie procedury z odwołaniami a z drugiej zero przebojowości tylko pilnowanie się, żeby każdy podpis i każdy papierek był na miejscu. Taki sobie stworzyliśmy system i musimy z tym żyć. Przy czym to nie jest tak, że jest prosta alternatywa, nie chcemy przecież żeby urzędnik mógł podjąć jednoosobową decyzję typu "zaorać domki, tu będzie droga".
- 9 11
-
2021-06-30 09:14
(5)
Tak się składa, że w innych częściach Polski inwestycje mogą być realizowane, tylko w Gdyni zawsze urzędnikom wiatr w oczy ;)
Oni po prostu nie chcą nic robić, bo jak pokazują kolejne wybory samorządowe, nicnierobienie daje doskonały wynik wyborczy. Przecież ci ludzie po tylu latach u władzy nie myślą już dawno o tym, co zrobić dla miasta, ale o tym, co zrobić, by utrzymać poparcie.- 26 7
-
2021-06-30 14:51
Patrzcie jaki znawca inwestycji samorządowych! (4)
Musisz mieć ogrom wiedzy i doświadczenia praktycznego, żeby takie odważne wnioski wysuwać!
Brawo! Może zostań radnym?- 5 10
-
2021-06-30 15:42
nie trzeba ogromu czegokolwiek... (2)
wystarczy porównanie z Rumią i Wejherowem...
Nie wspominając o Gdańsku, bo to zupełnie inna historia...
Ta niewygodna dla gdyńskiego sytuacja wynika z faktu, że wiele miast jest w małej odległości i ludzie jeżdżą (głównie za pracą...) i widzą...- 5 4
-
2021-06-30 16:49
Czyli wcale się nie znasz na samorządzie. Twoja opinia to tylko "bo ludzie widzą". Słabiutko (1)
Większość Gdynian to w Wejherowie czy Rumi nawet nie była, bo po co?
Wszystko, czego mieszkańcom 250 tyś. miasta potrzeba jest w Gdyni.
A sytuacja jest niewygodna dla ciebie, bo za twoimi hasłami nie kryje się nic. Totalna pustka.- 3 5
-
2021-06-30 17:48
"bo po co"
Klasyka odpowiedzi zadufanego gdynianina...
Sam nim jestem (gdynianinem i to w trzecim pokoleniu) i smutno mi, że takie widzenie rzeczywistości zaczęło dominować w tym mieście.
A po to, żeby zobaczyć lepiej lub inaczej zarządzane miasta...
"to tylko "bo ludzie widzą". Słabiutko"
Po owocach ich poznacie. Mane,Klasyka odpowiedzi zadufanego gdynianina...
Sam nim jestem (gdynianinem i to w trzecim pokoleniu) i smutno mi, że takie widzenie rzeczywistości zaczęło dominować w tym mieście.
A po to, żeby zobaczyć lepiej lub inaczej zarządzane miasta...
"to tylko "bo ludzie widzą". Słabiutko"
Po owocach ich poznacie. Mane, tekel, fares...
I to nie ty "ważysz" i oceniasz a ci widzący ludzie.
Więc nie "słabiutko" a cieniutko ze strony zarządzania... I smutno wśród mieszkańców...- 3 2
-
2021-07-01 06:32
No tak w Um Gdynia sami fachowcy zwlaszcza jesli chodzi o lotniska, podejrzewam ze z innych
samorzadow na szkolenia przyjezdzaja, a nie czekaj przeciez UM zamkniety pewnie ciezko pracuja na opracowanie kolejnej wizualizacji do szuflady
- 0 1
-
2021-06-30 09:41
Na wysokości Morskiej
padła kolejna dylatacja. Hałas niemiłosierny. Część drogi zamknięta.
- 3 0
-
2021-06-30 22:46
Bo MTM się nie wyrabia
Haha
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.